Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Jo precetl jsem si to na ruskem foru a vypada to vsecko logicky, nechaval jsem si to zvednuti zadku udelat v Melniku a nevim jestli neco s regulatorem brzd delali asi ne, se svetlama nehnuli taky.
koukal jsem se na to cim se ten regulator brzdoveho tlaku ovlada a je tam takovy plech pres ktery se prenasi pohyb napravy na pist regulatoru. netusim jestli ma cenu se v tom vrtat, brzdy u lady sice brzdi ale zadan slava co se tyce brzdoveho ucinku to nebyla.
Diky tomu ze je zadek zvednutej tak to ma i vetsi tendenci pri brzdeni tu zadni napravu odlehcovat. Nevim jakou tendenci to kdy melo k blokovani kol zadni napravy ale ja mam problem bloknout kola i mokru!!! otocit autak na rucni brzdu je nejista akce, da se provadet jen na snehu. Rucni brzda je ale ok, na technicky to vzdy ukazovalo na kazdym kole stejne. Akorat to brzdi malo:-(
Uz jsem tu psal ze stary lady (hranaty a kulaty mely prevod od paky pomoci kladky a tady je to primo - tedy polovicni sila...
NAklaneni auta se zvednutym zadkem je vetsi ale nema to jeste tendenci jit v zatackach pres boudu. (najezd na dalnici se da absolvovat se smykem vsech kol, pedalem plynu clovek muze ovladat polomer zatacky aniz by pohnul otocemym volanem) ale asi to pri tomhle manevru vypdada desne jak kdyby se to melo prevalit a odkutalet ze silnice.
To ze to nejde pres boudu kdyz clovek vic prida, je prave kvuli brutalnimu naklonu pri kterem vnejsi kolo ztrati kontakt se silnici a protoci se...
koukal jsem se na to cim se ten regulator brzdoveho tlaku ovlada a je tam takovy plech pres ktery se prenasi pohyb napravy na pist regulatoru. netusim jestli ma cenu se v tom vrtat, brzdy u lady sice brzdi ale zadan slava co se tyce brzdoveho ucinku to nebyla.
Diky tomu ze je zadek zvednutej tak to ma i vetsi tendenci pri brzdeni tu zadni napravu odlehcovat. Nevim jakou tendenci to kdy melo k blokovani kol zadni napravy ale ja mam problem bloknout kola i mokru!!! otocit autak na rucni brzdu je nejista akce, da se provadet jen na snehu. Rucni brzda je ale ok, na technicky to vzdy ukazovalo na kazdym kole stejne. Akorat to brzdi malo:-(
Uz jsem tu psal ze stary lady (hranaty a kulaty mely prevod od paky pomoci kladky a tady je to primo - tedy polovicni sila...
NAklaneni auta se zvednutym zadkem je vetsi ale nema to jeste tendenci jit v zatackach pres boudu. (najezd na dalnici se da absolvovat se smykem vsech kol, pedalem plynu clovek muze ovladat polomer zatacky aniz by pohnul otocemym volanem) ale asi to pri tomhle manevru vypdada desne jak kdyby se to melo prevalit a odkutalet ze silnice.
To ze to nejde pres boudu kdyz clovek vic prida, je prave kvuli brutalnimu naklonu pri kterem vnejsi kolo ztrati kontakt se silnici a protoci se...
Taky se mi na světla na Mělníce vyprskli. 14 dní jsem jezdil po Praze, kde jsou lampy nebo ve dne a pak jsem se jednou vydal za hranice města po setmění a neviděl jsem na cestu. To mě trochu nasralo. Nechal jsem si to seřídit u nás na STK.
Regulátor brzd vzadu jsem neřešil, nemám pocit, že by to dělalo něco špatně.
Regulátor brzd vzadu jsem neřešil, nemám pocit, že by to dělalo něco špatně.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Na jednu stranu je potreba uznat ze pri srovnani s jinejma servisama je melnik o tridu lepsi.. ale jinak - tohle je dost neprofesionalni pristup.
BTW kdyby se jednalo o nejak rozsirene auto v cesku a clanek o dusledcich zvednuteho uadku by vysel i u nas, tak bych se vubec nedivil, ze na stk by za to nedali techickou - zhorseni stability a brzdeni to je dostatecne silny argument.
Jinak jsem rad ze necouram zadek po zemi a tak mi to nejak nevadi.....
BTW kdyby se jednalo o nejak rozsirene auto v cesku a clanek o dusledcich zvednuteho uadku by vysel i u nas, tak bych se vubec nedivil, ze na stk by za to nedali techickou - zhorseni stability a brzdeni to je dostatecne silny argument.
Jinak jsem rad ze necouram zadek po zemi a tak mi to nejak nevadi.....
Zkušební technik na STK to moje auto viděl poprvé v životě a tak zmateně pokukoval dole kde to má za co zvednout, při zkoušce vůlí a třeba ho ani nenapadlo, že ty kostky vzadu jsou dodatečnej bastl. Taky si chtěl pokecat na téma jak to jezdí a kolik to žere a možná i správně usoudil, že kdyby začal prudit s kravinama, tak by se toho moc nedozvěděl...
Rudo. Něco se na tom regulátoru nastavit musí http://tam.ru/tavri/vazkostky.jpg , osobně na to kašlu, sedí to, brzdí to... Mám to tam přes rok a půl... a v pohodě
Rudo. Něco se na tom regulátoru nastavit musí http://tam.ru/tavri/vazkostky.jpg , osobně na to kašlu, sedí to, brzdí to... Mám to tam přes rok a půl... a v pohodě
Dodge Avenger 2.0 VVT
Dďaka všetkým za postrehy. Z môjho pohladu su brzdy ako maju byť. Jazdil som už na kadečom. Učinok posilovača brzd mi vyhovuje. Auta s učinnejším posilovačom mi až tak nesedia. Ručnu som hned dotiahol, podla RU treba to urobit max. na piaty zub. Ručná je podla mna v pohode. Vzdy som mal tendenciu slabsie auta prehanať ale aj silnejsie ak neboli moje. No toto Žiguli po odskušaní jeho možnosti, okrem maximálky ma na rýchlu jazdu velmi neláka, stačí mi pocit, že viem, že je to drak a že keby som chcel... Kocky som nakoniec nedal, lebo sa mi nepodarilo vytiahnut skrutku z tlmiča, tak som to zatial odložil na druhý raz.
[ Added: čt duben 20, 2006 4:32 pm ]
Este, tá Priora je trochu honosnejšia a je tiež aj dosť svojrázna. Určite ma zaujala viac ako Kalina, ktorá sa podla mna velmi nevymyká zo štandartu. Ale toto je mimo tému.
[ Added: čt duben 20, 2006 4:43 pm ]
Menil som na svojom combi na zadných dverách tú veľku odrazku, lebo bola prasknutá a vadilo mi to. Po odmontovaní starej som zistil, že na niektorých miestach, kde sa dotýkala dverí ohrýzla lak a tam to začalo aj hrdzavieť, musel som to ošetriť a keď to vyschne niečim to pre istotu vypodložím. Ešte stále si myslím, že je to dobré auto.
[ Added: čt duben 20, 2006 4:32 pm ]
Este, tá Priora je trochu honosnejšia a je tiež aj dosť svojrázna. Určite ma zaujala viac ako Kalina, ktorá sa podla mna velmi nevymyká zo štandartu. Ale toto je mimo tému.
[ Added: čt duben 20, 2006 4:43 pm ]
Menil som na svojom combi na zadných dverách tú veľku odrazku, lebo bola prasknutá a vadilo mi to. Po odmontovaní starej som zistil, že na niektorých miestach, kde sa dotýkala dverí ohrýzla lak a tam to začalo aj hrdzavieť, musel som to ošetriť a keď to vyschne niečim to pre istotu vypodložím. Ešte stále si myslím, že je to dobré auto.
Spomeniem ešte ako som odstranil problém so štartovaní asi pred dvomi mesiacami. Vymenil som sviečky. Auto potom začalo štartovať aj v mrazoch, ale aj tak štarovalo večšinou až na druhý raz a to s pridaním plynu. Tak som si tipol na benzínový čistič. Ten som, ale nenašiel, ale zistil som, že na prívode benzínu do motora, chýbala jedna z dvoch skrutiek, tak som ju tam dal a utiahol. Ona tam nebola asi od nova. A čuduj sa svete, aj túto závadu po prvom majiteľovi som ľahko odstránil. Keď som menil, tesnenia na veku hlavy valcov kôli sviečkam, ktoré boli v oleji, uvidel som nablískané vačky a ventily nikde. Už som si myslel, že to nedokážem. Rukou som po tom prešiel a trubička so zlým tesnením sa uvoľnila a vyskočila. Tak som prácu dokončil. Tie závady po prvom majiteľovi sa mi podarilo opraviť nad moje očakávanie veľmi ľahko. Možno som mal len šťastie, ale teraz ma už nič netrápi a Žiguli šľape naozaj ako hodinky. Pripomínam, že nie som vyučený automechanik, len ma to trochu baví. Verte mi je to fajn pocit si poradiť s autom, ktorého sa v podstate skoro každý bojí, keď o ňom náhodou vie, že vôbec existuje.
Taky jsem si koupil na Koněvovce nové silikonové těsnění pod víko, takové to bílé. Hned po koupi jsem tam dal to klasické černé gumové a po těch skoro třech letech, jestli se nějak vypeklo... prostě motor mám docela politý od oleje... teče to od víka. Tak se na to taky chystám... To těsnění je stejné jako na Samaru.
Svíčky, teď si říkám, že mají najeto nějakých 25 tis. km, jakou asi mají životnost? Obyčejné BRISK LR15YC-1 (myslím)
Rudo. taky mám radost, když si všechno, v rámci možností, opravím sám. Výhodou je, že to udělám pořádně a zadarmo
Svíčky, teď si říkám, že mají najeto nějakých 25 tis. km, jakou asi mají životnost? Obyčejné BRISK LR15YC-1 (myslím)
Rudo. taky mám radost, když si všechno, v rámci možností, opravím sám. Výhodou je, že to udělám pořádně a zadarmo
Dodge Avenger 2.0 VVT
Tavri klídek jo... nemám potřebu začínat každé jaro s novou převodovkou :-)
Rudo no ta velka "odrazka" není odrazka ( světlo nijak neodáží) ale kus umělý hmoty co rád praská když se do něj člověk opře. Protože zrovna když jsem jí potřeboval já, tak na skladu nebyla . Slepil jsem jí vteřiňákem a přeleštil. Bohužel praskla znovu jinde...
tak jsem dovnitř napěnil polyuretanovou stavební pěnu a je klid. Nikde se to už nedá promáčknout.
Díky tomu vypadá trochu světlejší ale to bych jinak mohl měnit tyhle plastový sračky každý rok....
Je to jako ramínko zadního stěrače - mužeš ho natírat, odrezoat a steně furt rezne:-)
[ Added: pá duben 21, 2006 9:25 am ]
Těsnění pod víkem hlavy neřeším, nechávám seřizovat ventily jednou za 20 000km a při tom tam nechávám dát nové - po tech 20000 je to už taky mokrý od oleje:-(
Rudo no ta velka "odrazka" není odrazka ( světlo nijak neodáží) ale kus umělý hmoty co rád praská když se do něj člověk opře. Protože zrovna když jsem jí potřeboval já, tak na skladu nebyla . Slepil jsem jí vteřiňákem a přeleštil. Bohužel praskla znovu jinde...
tak jsem dovnitř napěnil polyuretanovou stavební pěnu a je klid. Nikde se to už nedá promáčknout.
Díky tomu vypadá trochu světlejší ale to bych jinak mohl měnit tyhle plastový sračky každý rok....
Je to jako ramínko zadního stěrače - mužeš ho natírat, odrezoat a steně furt rezne:-)
[ Added: pá duben 21, 2006 9:25 am ]
Těsnění pod víkem hlavy neřeším, nechávám seřizovat ventily jednou za 20 000km a při tom tam nechávám dát nové - po tech 20000 je to už taky mokrý od oleje:-(
Ahoj, já kostky také mám od koupě vozu. Pochybuji, že cokoli nastavovali, protože světla (a to je podle mě ta nejjednodušší záležitost) při prázdném autě mířila "pod auto". Pokud by byl zájem, mohu oskenovat z chytré knihy příslušné kapitoly (tj. hlavně "Úhly předních kol" a "Kontrola a nastavení převodu regulátora tlaku zadních brzd"). Já osobně jsem ale nic nepřenastavoval. Jtavri píše: Něco se na tom regulátoru nastavit musí http://tam.ru/tavri/vazkostky.jpg , osobně na to kašlu, sedí to, brzdí to... Mám to tam přes rok a půl... a v pohodě
Jakub, ja mám záujem. Myslím, že geometriu-uhly kolies ak budem mať návod urobím v pohode. Čo som videl, tak od Tavrie sa to velmi nelíši a geometriu som si robil vždy sám. Ak by tu chcel niekto mudrovať o presnosti a porovnávať s laserovým nastavením pomocou počítača, tak nech to radšej ani veľmi neskúša. Ten návod by bol pre mna super a tiež by ma zaujímal aj ten regulátor. Tavri, tie sviečky by som už vymenil, ak náhodou nie su vyhotovené so špec. materialu so zvýšenou životnosťou. A čo olej v prevodovke? Čo som zistil, meniť sa nemá, iba kontrolovať, prípadne doliať. Podotýkam, že som ho ešte nekontroloval.