Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Moderátor: Moderátoři
Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Ahoj,
chtěl bych se zeptat Kroskařů, kterých je tu posledních dob jak much - výrobce tvrdí, že maximálka s 1,6 motorem 16V je nějakých cca 177 km/h. Většina lidí si maximálku zkusí otestovat - jak vždycky píší novináři "na dálnici v Německu". Tak jsem se chtěl poptat, kolik jste "na dálnici v Německu" z vašich VAZidel vytáhli ? Přijde mi, že s tou aerodynamikou by to nemusel být zase až tak strašně hrozné
chtěl bych se zeptat Kroskařů, kterých je tu posledních dob jak much - výrobce tvrdí, že maximálka s 1,6 motorem 16V je nějakých cca 177 km/h. Většina lidí si maximálku zkusí otestovat - jak vždycky píší novináři "na dálnici v Německu". Tak jsem se chtěl poptat, kolik jste "na dálnici v Německu" z vašich VAZidel vytáhli ? Přijde mi, že s tou aerodynamikou by to nemusel být zase až tak strašně hrozné
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Crosska sice nevím, ale Priora má psáno 183 a tachometrových 200 (GPS myslím 189 - foto je v mém tématu) pobrala s rezervou, šla by dál, ale já nevěděl, co by to udělalo s tím elektronickým tachometrem.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Minulý rok som tu písal o tej maximálke,tak z mojej strany,len tak na osvieženie.Predovšetkým má Kalina podľa SK stránky písanú maximálku s motorom 21126 168km/h.A nakoľko má crosska iný stáli prevod od Priory a desiatkovej rady,tak to moc viac ani nejde.Ja čo mám vyskúšané,tak moror 21126 má najväčší výkon pri 5600ot.a na štvorke dosiahne zrovna tých 168km/h pri 5600ot.Čo je však podstatné,na rozdiel od mojej 2112-ky,po zaradení 5-ky ide ešte rýchlosť málinko hore.Ja som dosiahol podľa tacho aj mmc 181km/h.2112-ka spravila 190 na štvorke,na 5-ke už si ďalej nepípla,skôr rýchlosť klesala.No podľa mňa je skôr dôležitejšia dynamika pri nižšej rýchlosti,ako maximálka.A tú crosska oproti desiatkovej rade má citeľne lepšiu.Na dialničných 130 sa dostane ľahšie a rýchlejšie.Do tých 150 je živá dosť,potom je to už horšie.
Čo sa týka aerodynamiky,tak do 120 je na dialnici až prekvapujúco tichá,pri 140 výrazne tichšia ako napr.moja 2112-ka.
Čo sa týka aerodynamiky,tak do 120 je na dialnici až prekvapujúco tichá,pri 140 výrazne tichšia ako napr.moja 2112-ka.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
nic, zastavil by se na maximální hodnotě, kterou by dokázal ukázatvalda1971 píše:Crosska sice nevím, ale Priora má psáno 183 a tachometrových 200 (GPS myslím 189 - foto je v mém tématu) pobrala s rezervou, šla by dál, ale já nevěděl, co by to udělalo s tím elektronickým tachometrem.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Přesně tak, na 111 ověřenozelvotron píše:nic, zastavil by se na maximální hodnotě, kterou by dokázal ukázatvalda1971 píše:Crosska sice nevím, ale Priora má psáno 183 a tachometrových 200 (GPS myslím 189 - foto je v mém tématu) pobrala s rezervou, šla by dál, ale já nevěděl, co by to udělalo s tím elektronickým tachometrem.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Aha, to bude tím, v Kalinách II se zatím moc neorientuji a to na co jsem koukal byla ruská kroska s 21127kou motorem (106 koníků, stejně 21129 co se dává do vesty), teď koukám, že slovlada tam píše 98 koníků což asi teda odpovídá té 21126ce . V Sadské (http://www.lada-sadska.cz/automobily/lada-kalina-cross/) se tvářili, že krosku dovezou s motorem 21127 (s papírovou maximálkou co jsem psal). A proto mne zaujala ta maximálka, která je o cca 7 km/h nižší než na 21113ce a šlo mi o to, jestli zase autovaz nekecá ve svůj neprospěch (jako se spotřebou). Pokud mi paměť dobře slouží, měla krabice maximálku nějakých 156 km/h a 140 byla OK cestovní rychlost kopec/nekopec, jedenáctka má papírových 183 a 170 kopec-nekopec a plně naložená i do táhlého kopce vklidu dává . Takže v podstatě otázka zněla, jestli na německé dálnici Kroska je schopná jet těch 165-170 kopec/nekopec nebo je to trápení na hranici sil - ze Stanovy odpovědi mám pocit že asi spíš b) je správně. Vzhledem k nejisté dodací lhůtě Vesty (a asi nutnosti 1.8 motoru) jsem si totiž začal pohrávat ještě s jednou myšlenkoustano112 píše:Predovšetkým má Kalina podľa SK stránky písanú maximálku s motorom 21126 168km/h.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Georgius : A odkud by jsi Crossku bral ???
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Georgius-aby sme sa trocha pochopili,tak si pozri toto pre ilustráciu,lebo to video nie je samozrejme moje.Je to s tým trocha silnejším motorom,ale takto nejako zrýchluje aj crosska.https://m.youtube.com/watch?v=9fRHGPZWINw
Dúfam,že to vyhovuje aj pre nemecké dialnice .
Dúfam,že to vyhovuje aj pre nemecké dialnice .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
No tohle je právě těch 106 lošadí čili 21127 A to by asi na německé dálnice i stačilo (i když to mají jen ve dvou lidech ).stano112 píše:Georgius-aby sme sa trocha pochopili,tak si pozri toto pre ilustráciu,lebo to video nie je samozrejme moje.Je to s tým trocha silnejším motorom,ale takto nejako zrýchluje aj crosska.https://m.youtube.com/watch?v=9fRHGPZWINw
Dúfam,že to vyhovuje aj pre nemecké dialnice .
No původně jsem nové auto chtěl kupovat v Sadské, ale očividně po té co prodali jednu Grantu tak dostaly z ústředí za uši a tak tam furt visí tenhle blábol: http://www.lada-sadska.cz/aktuality/nova-vozidla-lada/Gallič píše:Georgius : A odkud by jsi Crossku bral ???
Ale jak Valda doplnil na LadaWiki ( http://forum.ladaklub.com/wiki/Lada:prodejci ) tak funguje i AMK Lada Most (předpokládám, že auta tahají z Reichu) - když jsme kupovali desítku, tak narozdíl od Koněvky byli schopni nabídnout testovací svezení (v Praze ), i když jsme to nakonec koupili na Koněvce, takže o důvod víc uvažovat o koupi u nich ... ale je pravda, že na Lada.de taky píšou 98 lošadí ...
Mimochodem, všude píšou 182mm světlé výšky a Rusové uvádějí 205 mm - předpokládám, že 205 je prázné auto a 182 plně naložené ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Georgius: jsem v podobné situaci jako ty, starší vůz dosluhuje. AMK by bylo dobrý jako autorizovaný servis, vozí jen Nivy z Německa ...... Zároveň Remoraid nabízí novou Nivu za 270 000 s DPH a AMK za 305. Což je velký rozdíl, to samé by mohlo být i s Kalinou. Nejlepší asi koupit u Remoraida a servis Sadská.
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
AMK Most doveze na přání i osobák, ale když je takový cenový rozdíl, to se každopádně i ze Severu vyplatí jet do Remoraid Servisovat pak lze kdekoliv.Gallič píše:Georgius: jsem v podobné situaci jako ty, starší vůz dosluhuje. AMK by bylo dobrý jako autorizovaný servis, vozí jen Nivy z Německa ...... Zároveň Remoraid nabízí novou Nivu za 270 000 s DPH a AMK za 305. Což je velký rozdíl, to samé by mohlo být i s Kalinou. Nejlepší asi koupit u Remoraida a servis Sadská.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Aaale len to ešte vydržte, kým nepríde tá kombi vesta. Kto to potom bude kupovať, hmm?
Staré vergle vydržia mnoho - aj keď sa už na oko zdá, že to zákonite každú chvíľu musí prestať funguvať, furt to nejako ide. Na rozdiel od tých nových, kde pri poruche na pohľad všetko vyzerá byť ok, no nejde to
Staré vergle vydržia mnoho - aj keď sa už na oko zdá, že to zákonite každú chvíľu musí prestať funguvať, furt to nejako ide. Na rozdiel od tých nových, kde pri poruche na pohľad všetko vyzerá byť ok, no nejde to
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Georgius-áno je to ten o niečo silnejší motor,ale zase je to Kala hatch,ktorá má ťažší prevod 3,7.Chcel som len podotknúť,ako na tom videu radí 4-ku pri cca 125km/h,tak crosska na tej štvorke naberá rýchlosť svižnejšie,aj keď sa zastaví "len" na 172.Neviem teda,chystáš sa silno jazdiť na nemeckých dialniciach?Lebo v tom prípade si kúp poršátko .
No a ruku na srdce,nakoľko ako viete mám doma 2112-ku 1,5 16V 66kW,s ktorou som za päť rokov najazdil 110 000km.Takže veľmy dobre poznám možnosti toho auta aj na dialnici.Prepáč,ale trvale 170 kopec-nekopec a ešte k tomu plne naložený,tak to máš potom nejakú čipnutú 200 koňovú verziu .Ísť s tým 170 plne naložený,tak to máš teda odvahy dosť .Áno,netvrdím že sa s tým toľko nedá ísť,ale z hľadiska jazdných vlastností a brzdenia to chce fakt odvahu a nie malú.Nepoznám síce dialnice v tvojom okolí,ale kto pozná R1 v stúpaní pri Hronskom Beňadiku,tak si rád že na vrchole stúpania ideš na štvorke 120.Crosska to zvládne síce na plné gule,ale na 5-ke 140.A to nehovorím o D1 v okolí Tatier.Prešiel som Chorvátsku dialnicu s 2112 aj crosskou,takže viem porovnať.Jednoznačne tam v tých stupákoch bola lepšia crosska,aj keď bola ešte len v zábehu.Minulý týždeň som v stúpaní poslednom pred vrcholom Donovalov,kde sú ešte smerom hore dva prúdy,šiel s crosskou na štvorke 90 na 3/4 plynu.2112-ka my v tom úseku zobrala len trojku na plný plyn a 80.Ver tomu,že ľahší prevod crossky a výkonnejší motor,spravili svoje.Ako nikomu nechcem vnucovať svoj názor,ale ja by som už teraz nemenil.Mne sa to pozdáva omnoho viac,ako jazda 2112-kou.A nielen po dialnici.
Áno,na 2112-ku nedám dopustiť ohľadom spotreby.Chorvátsko som otočil na 5,7 litra.To crosska zobrala o liter viac,je pravda,že aj s používaním klímy.Ale ten pocit z jazdy my stojí za ten liter navyše.A mimochodom,pri tej jazde v stupákoch po dialnici zo zapatou klímou sa možno výkonovo dostaneš na úroveň 12-ky,ale aj tak to crosska zvláda lepšie.O spotrebe sa chystám napísať podrobnejší článok v téme crossky,takže viacej tam.
Viac menej môj poznatok je,že crosska pri dialničnom tempe 140-150 sa chová užívateľsky podstatne príjemnejšie,ako desiatková rada.A ja rýchlejšie jazdiť nepotrebujem,aj tých 150 na dialnici smrdí pokutou .Toľko k tomu môj poznatok.
No a ruku na srdce,nakoľko ako viete mám doma 2112-ku 1,5 16V 66kW,s ktorou som za päť rokov najazdil 110 000km.Takže veľmy dobre poznám možnosti toho auta aj na dialnici.Prepáč,ale trvale 170 kopec-nekopec a ešte k tomu plne naložený,tak to máš potom nejakú čipnutú 200 koňovú verziu .Ísť s tým 170 plne naložený,tak to máš teda odvahy dosť .Áno,netvrdím že sa s tým toľko nedá ísť,ale z hľadiska jazdných vlastností a brzdenia to chce fakt odvahu a nie malú.Nepoznám síce dialnice v tvojom okolí,ale kto pozná R1 v stúpaní pri Hronskom Beňadiku,tak si rád že na vrchole stúpania ideš na štvorke 120.Crosska to zvládne síce na plné gule,ale na 5-ke 140.A to nehovorím o D1 v okolí Tatier.Prešiel som Chorvátsku dialnicu s 2112 aj crosskou,takže viem porovnať.Jednoznačne tam v tých stupákoch bola lepšia crosska,aj keď bola ešte len v zábehu.Minulý týždeň som v stúpaní poslednom pred vrcholom Donovalov,kde sú ešte smerom hore dva prúdy,šiel s crosskou na štvorke 90 na 3/4 plynu.2112-ka my v tom úseku zobrala len trojku na plný plyn a 80.Ver tomu,že ľahší prevod crossky a výkonnejší motor,spravili svoje.Ako nikomu nechcem vnucovať svoj názor,ale ja by som už teraz nemenil.Mne sa to pozdáva omnoho viac,ako jazda 2112-kou.A nielen po dialnici.
Áno,na 2112-ku nedám dopustiť ohľadom spotreby.Chorvátsko som otočil na 5,7 litra.To crosska zobrala o liter viac,je pravda,že aj s používaním klímy.Ale ten pocit z jazdy my stojí za ten liter navyše.A mimochodom,pri tej jazde v stupákoch po dialnici zo zapatou klímou sa možno výkonovo dostaneš na úroveň 12-ky,ale aj tak to crosska zvláda lepšie.O spotrebe sa chystám napísať podrobnejší článok v téme crossky,takže viacej tam.
Viac menej môj poznatok je,že crosska pri dialničnom tempe 140-150 sa chová užívateľsky podstatne príjemnejšie,ako desiatková rada.A ja rýchlejšie jazdiť nepotrebujem,aj tých 150 na dialnici smrdí pokutou .Toľko k tomu môj poznatok.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
koupit normální auto?Georgius píše:jsem si totiž začal pohrávat ještě s jednou myšlenkou
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Crosska - oficiální versus reálná maximálka
Kacíř na Ladafóru !!! (chybí mi emotikon kacíře hořícího na hranici !!)zelvotron píše:koupit normální auto?Georgius píše:jsem si totiž začal pohrávat ještě s jednou myšlenkou
<makar style="irony">
Ty se mne furt snažíš přesvědčit, abych si místo auta od diktátora Putina koupil auto od imperialistického diktátora Erdogana, které se navíc schovává pod Italskou zavedenou značku A ani neumí udělat verzi Cross, to aby si na to člověk ty bakelity nalepil sám
</makar>
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )