LADA 2191 - Moje nová Granta

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
stano112
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od stano112 »

Cory píše:Prevody by mali byt rovnake ako v prevodovke 2112, a to:

1. 3,64
2. 1,95
3. 1,36
4. 0,94
5. 0,78

Staly prevod by si mal mat 3,7.
Tu pekne vydieť ten veľký rozdiel medzi 1 a 2 o ktorom si písal.Pátral som aj ja po tých prevodových stupňoch a všade sa uvádzajú iba rozdiely v konštrukcii medzi 2180(Priora) a 2181(Granta,Kalina2).Takže my vyšlo z toho že ostali rovnaké,ako z čias 2112. Stáli prevod je u Granty a Kaliny hatsback písaný 3,7 Kalina universal a cross 3,9 pre motory 21127.Pre motory 21126 ktoré máme my je písaný iba robot AMT so stálim prevodom 3,7 (zdroj Lada.ru).
Ako písal Ludek pri 3000 otáčkach mu to ukazuje 120+-,mne na crosske 115+-.

Oprava-pri 3000 otáčkach my to ukazuje 110+-.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Luděk Musil »

Na začátku týdne mi počítadlo přeskočilo 10.000 km. Při nastavování letního času jsem si (nechtíc) vynuloval průměrnou spotřebu, která do té doby kolísala mezi 6,4 - 6,5. Od té doby mi ukazuje 6,9 a nechce dolů, přestože "papírové" záznamy říkají, že dlouhodobý průměr mám 6,6. U mě je to dáno tím, že často tahám vozík i s plachtou a tak mi jde aerodynamika do ... háje.
Vyměnil jsem olej a filtr. Olej byl po ujetí 7.000 opět (jako první vsádka) pěkně černej.
Řazení 1 -> 2 jde, obzvláště z vyšších otáček, ztuha, vypomáhám si dvojitým vyšlápnutím spojky. Při další prohlídce nechám vyměnit převodový olej. Liftback - očekávám další zkušenosti s "Tvým" Liqui moly :idea: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Luděk Musil »

Včera počítadlo přeskočilo 11700, doba od koupě je (téměř) rovných 6 měsíců.
Jinak vše při starým - zatím bez závad (klepu na dřevo), stále kvoká ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od valda1971 »

Luděk Musil píše:Včera počítadlo přeskočilo 11700, doba od koupě je (téměř) rovných 6 měsíců.
Jinak vše při starým - zatím bez závad (klepu na dřevo), stále kvoká ... . L.
Přeji Ti, abys to samé napsal s jiným počtem kilometrů za dalších několik půlroků :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od zelvotron »

Mě to teda nejlíp řadilo s olejem Aral EP 75w-90, co tam byl od Skalouše, akorát pak od 150.000 km začal odcházet synchron na trojce, řešeno výměnou převodovky cca ve 170.000 km, která mělo najeto lehce pod 70.000 km (tudíž měla ještě origo náplň) a do tý sem při výměně nalil nějakej Mogul 75W, asi trans (logicky :) ) S tím to taky řadilo slušně prakticky stejně jak s Aralem. V týhle poslední Ladě je řazení jednoznačně nehorší, rok s PP 90 byl peklo kor v zimě a přechod na 80W-90, co má bejt dle výrobce to dost zlepšil, ale pořád je to citelně horší jak ty první dva jmenovaný oleje.

Ten motorák že je černej po 7 tisích je mi divný na všech desítkách jsem jej měl vždycky tak skoro až k 10.000 krásně medovej, potom začal vždy hodně rychle černat, bylo to tak i na autě co mělo najeto skoro 200 tis.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Luděk Musil »

Ohledně toho motoráku :idea:
Byla to 2. výměna oleje. První byla ve třech tisících - černej. Druhou jsem udělal v deseti tisících ... no - černej už nebyl, ale tmavej ještě pořád na můj vkus dost.
V neděli jsem se díval na měrku, ale jaké může být opotřebení/ztmavnutí po necelých 2 tisících? Prostě byl ještě krásně nazlátlý. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Luděk Musil »

Po dlouhé době jsem trávil víkend sám ... tedy, spíše správně, bez příbuzenstva.
A proto jsem měl čas se trochu pověnovat autu. Sice jen teď, v nedělním odpoledni, ale co už :D . Mmch. 12500 km na tachu.
V týdnu jsem si nechal koupit plastová víčka na hlavy šroubů a matic v blízkém okolí přední a zadní nápravy. A tak jsem je nasazoval. Pravda, v případě ukotvení zadní nápravy jsem dal na oko a mám navíc hromádku větších čepiček :cry: ... moje chyba.
Nyní bych chtěl upozornit/varovat všechny majitele modelů Kalina/Granta/Vesta !!!
Při této příležitosti jsem se chtěl podívat na konstrukci zadního náboje. A tak jsem se kouknul. Byl jsem u pravýho zadního kola a buben se mi zdál jako jeden kus. Tak jsem sundal (plastové) víčko, očistil rez ( :!: ) zlehka máznul měděnkou a složil. A šel jsem na levý kolo.
Po povolení (vystřeďovacích) šroubů se buben začal hýbat a sundal jsem jej. A následuje "šokující" zjištění:
KONSTRUKCE ZADNÍ BUBNOVÉ BRZDY JE ÚPLNĚ STEJNÁ JAKO JE U VAZ 2101
Takže po vyšroubování vystřeďovacích šteftů lze buben sundat. Pod bubnem se nachází klasické prase, pakny a navíc kroužek a snímač ABS.

A nyní to varování/doporučení:
Co nejdřív se na tu zadní nápravu, konkrétně bubny, podívejte!
Na náboji to, ostatně jako u všech 2101 - 2107, zarezává a spojuje se buben s nábojem a pak to nejde nedestruktivně sejmout.
Takže co nejdřív sundat buben, očistit a namazat. Vyhnete se nepříjemným budoucím problémům.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Cory »

Mam podozrenie, ze vesta to uz ma inak. Minimalne bubon nie je hlinikovy. Ale musim prestudovat samotnu konstrukciu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od valda1971 »

Priora to má také tak, Já to měl kupodivu namazané, ale tento úkon jsem provedl s vlastní pečlivostí :) Už i zopakoval :)
Sranda je, že u klasiky si člověko pomůže "rozjetím" se zvedlým autem a zároveň zabržděním, tady u předohrabu tato finta nelze použít :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
stano112
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od stano112 »

Luděk Musil píše:...
KONSTRUKCE ZADNÍ BUBNOVÉ BRZDY JE ÚPLNĚ STEJNÁ JAKO JE U VAZ 2101...
Áno Luďku,tá konštrukcia je podobná ako na 2101 a úplne presná ako na 2108,až na tie snímače ABS.2101 mala ešte klasické prasa,od čias myslím 2105 sa používajú "samonastavovacie" prasátka.U 2101 boli ešte excentre.
A načo meniť niečo,čo funguje dobre? :) Ja som na 2112-ke rozoberal zadné brzdy po 14-tich rokoch a 160 000km.Aj to len preto,lebo pravé koleso na STK údajne slabo brzdilo.Tak som dal pretočiť bubny,dal nové prasátka a čeluste,investícia 38€ a jazdí sa ďalej :D .Takže buďme radi že je to to isté,aspoň vieš čo je tam a vymeníš to ak bude treba za pár korún.
Samozrejme premazanie tou mědenkou je dôležité,už som to spravil aj ja.Prikladám aj foto,keď som menil pri 8 000km ložisko :) .
PSX_20170610_212540.jpg
IMG_20170618_52487.jpg
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od zelvotron »

Ta bubnová brzda je teda ze samary, byť na klasice je asi konstrukčně obdobná, a slyšel sem zkazky o tom jakej je to na klasice omrd, ale na předohrabech nemá nějakej extra sklon k tomu zarezávání, většinou tam stejně za několik let odejdou prasátka a za tu dobu to ani nestihne zareznout. Zrovně teď sme dělali prasátka na tý mojí uložence kerá sice má prd najeto ale stála celou dobu venku, a sice ten buben šel dolu hůř ale stačilo to párkrát poklepat, plus za pomoci našroubování šteftů do stahovacích otvorů to šlo, rozhodně bych tedy kvůli tomu nepanikařil ;)

Čímž neřikám, si to nepromazat na novým, tim se nic nezkazí, ale zase to není až tak kritický, jako to asi bylo na klasice.

Vesta má zadní nápravu z logana, tudíž zadní brzdy budou asi renaulťácký.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Luděk Musil »

No - ono by asi opravdu bylo překvapení, kdyby léty ověřený systém změnili. Ostatně co by bylo k vymýšlení u bubnové brzdy?
Ale poté, co mi ten levý buben téměř spadl z náboje, jsem se vrátil na pravou stranu. Poklepem dlaně (buben) dolů nešel a musel jsem na něj vzít gumovou paličku - po několika úderech si dal říct. A na náboji už byl dobře vidět orezlý, tak 2 cm dlouhý proužek.
Želvo - dobře, nepanikařil bych, ale nějaký preventivní krok bych udělal. Aby to za pár let nedopadlo jako ve Slavnostech sněženek: já vám to říkal :idea: :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od zelvotron »

tak jasně jako prevence třeba při výměně kol na letní/zimní bych to na novým udělal, kor když to člověk plánuje mít dlouhodobě, Jinak bych spíš řek že odchází spíš prasátka, vytahujou se ty pružiny co drží čelisti ke štítu a šišatí se bubny.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od Luděk Musil »

Dnes jsem překročil hranici 14.000 km.
Auto používám od 1. do 15. července jako zásobovací vůz na táboře, takže jezdí úplně všechno, terén, silnice, přívěs s vodou ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Příspěvek od zelvotron »

to budeš mít za chvíli najeto víc jak já na desítce :-D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Granta“