Asi tak nejako .Cory píše:Ten test sam o sebe vyzera, ze ho pisal niekto, kto este pred 2 dnami nevedel, ze nejaka Vesta vobec existuje.
Lada Vesta
Moderátor: Moderátoři
Re: Lada Vesta
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Lada Vesta
Pánové, co byste chtěli od novinářů ? Když píšou o věcech, kterým rozumím, tak si vždycky říkám, jaké nesmysly musí psát o věcech, kterým nerozumím ... buďte rádi, že na fotku omylem místo Vesty nedali Nivu
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Lada Vesta
Co sa tyka Lada-prevodovky vo Veste s oznacenim 21807. Ide detailnejsie prepracovanu prevodovku 2181 (Granta, Kalina2). Ozubenia dali prepracovat zahranicnym odbornikom (pravdepodobne Nemcom), ktorí zmenili modul zubu. Takze prevodovka ma uplne ine ozubenie, ktore menej huci (zamerali sa hlavne na hlucnost pri brzdeni motorom, kedy je prevodovku pocut najviac). No zasa nezmenili prevodove pomery Iba staly prevod dali 3,9 namiesto 3,7, co je velke plus. Co sa tyka synchronov, tak neviem, ci ostali z 2181 alebo zasa vyskusali na 1ku a 2ku nejake nove
1. 3,636
2. 1,950
3. 1,357
4. 0,941
5. 0,784
SP: 3,938
1. 3,636
2. 1,950
3. 1,357
4. 0,941
5. 0,784
SP: 3,938
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada Vesta
Ten rozdíl mezi 1 a 2 je propastný . Teď jsem koukal do FAQ na převody ve staré řadě a tam takový rozdíly nejsou . L
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Lada Vesta
Ano a prave ten rozdiel sposobuje to legendarne odchadzanie synchronov 2ky. Ak sa 1ka vytoci, synchrony potom musia brzdit roztocenu prevodovku a casto sa radi cez zuby. Aspon, ze staly prevod zvolili 3,9, no v konecnom dosledku to bude to iste, kedze vesta ma asi vacsie kolesa.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Lada Vesta
Nejako tomu nerozumiem, aké su teda ideálne otáčky na zaradenie vyššieho prevodového stupňa jednotlivých prevodových stupňoch na Veste?
Na mojej Fabií 1,4mpi často jazdím v nižších otáčkach okolo 2000-3000, ale na 2jke ked prebehnem cez križovatky, alebo do kopca na 3jke väčšinou klesne aj nižšie 1800-2000.
Často chodím na 2jke aj v nižších otáčkach už 11 rokov a zatial motor jede . Vyššie otáčky moje uši nemajú radi, tak keď ešte cítim, že motor neplače, tak idem v nižších ot.
Na mojej Fabií 1,4mpi často jazdím v nižších otáčkach okolo 2000-3000, ale na 2jke ked prebehnem cez križovatky, alebo do kopca na 3jke väčšinou klesne aj nižšie 1800-2000.
Často chodím na 2jke aj v nižších otáčkach už 11 rokov a zatial motor jede . Vyššie otáčky moje uši nemajú radi, tak keď ešte cítim, že motor neplače, tak idem v nižších ot.
Re: Lada Vesta
To ti nikto nepovie, lebo nikto Vestu nema, ale o tyzden ti to uz budem moct povedat Uvidis podla toho, ako sa bude spravat motor. Len podotknem, ze staci, ked RJ ma inu "prošivku" a už je to o niecom inom.
Vo všeobecnosti, Fabia 1,4 ma motor s tazkymi a vysokymi piestami (a predpokladam, ze je to 8V) a motor 21126 ma piesty sirsie, nizsie a lahsie, a k tomu je to 16V. Takze oba motory su ukazkove priklady. Fabia nizkootackovy, 21126 vysokootackovy. K tomu neviem, ake sprevodovanie ma Fabia. Napr. na Felde nie je problem tahat plny vozik na 4ke pri 50km/h. Na Priore nerealne.
Vo všeobecnosti, Fabia 1,4 ma motor s tazkymi a vysokymi piestami (a predpokladam, ze je to 8V) a motor 21126 ma piesty sirsie, nizsie a lahsie, a k tomu je to 16V. Takze oba motory su ukazkove priklady. Fabia nizkootackovy, 21126 vysokootackovy. K tomu neviem, ake sprevodovanie ma Fabia. Napr. na Felde nie je problem tahat plny vozik na 4ke pri 50km/h. Na Priore nerealne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Lada Vesta
Presne,s každým autom sa jazdí akosi ináč.Konštruktér auta viac menej predurčí,ako budeš s autom jazdiť.Ak si zvyknutý na Fabiu 1,4 8V,tak sa budeš musieť preorientovať na niečo iné,ak ti príde Vesta.Ladácke 16V "nelúbia" nízke otáčky.Takže si budeš musieť prestaviť uši na vyššie točky .Ale neboj,zvykneš si rýchlo. Mne sa to strašne lúbi,ten motor je výborný.Zo začiatku mi trocha vadila tá spotreba,ale za ten pocit to stojíJazdil som s tým na spotrebu a áno dalo sa jazdiť na 6 litrov aj menej.Teraz to točím na 4000-4500 otáčok a ten motor si užívam.A zožere to o pol litra až liter viac.Ale je to úplne iná jazda..
Problém je s tou dvojkou ako píše Cory.Proste vytočíš jednotku na 3000 otáčok,zaradíš dvojku a otáčky klesnú na 1800.A to je veľký rozdiel.Mezdi ostatnými stupňami je to rozdiel 800-900 otáčok.A ako som sa dočítal,tak Vesta má také isté odstupňovanie ako Crosska aj stály prevod je rovnaký 3,9.Čo som sa zatiaľ vozil na Veste,tak tá prevodovka bola tichá,otázka je,koľko jej to vydrží.Na 1 a 2 použili nové viacprvkové synchróny od INA,tak sa uvidí čo to spraví.Ale ten veľký rozdiel medzi 1 a 2 tam ostal .
Problém je s tou dvojkou ako píše Cory.Proste vytočíš jednotku na 3000 otáčok,zaradíš dvojku a otáčky klesnú na 1800.A to je veľký rozdiel.Mezdi ostatnými stupňami je to rozdiel 800-900 otáčok.A ako som sa dočítal,tak Vesta má také isté odstupňovanie ako Crosska aj stály prevod je rovnaký 3,9.Čo som sa zatiaľ vozil na Veste,tak tá prevodovka bola tichá,otázka je,koľko jej to vydrží.Na 1 a 2 použili nové viacprvkové synchróny od INA,tak sa uvidí čo to spraví.Ale ten veľký rozdiel medzi 1 a 2 tam ostal .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Lada Vesta
No, musím říct, že na desítce jsem se taky občas honil za spotřebou, ale to svezení (a xichy kolemjedoucích) za ten litr až dva navíc rozhodně stojí . Jinak problém velkého rozdílu mezi 1 a 2 se dá velmi elegantně vyřešit na desítce (16V) systémem 1 (klid až 4500 ot) -> 3 (zase do 4500 ot) -> 5 (na tachometru 90-100 a udržujeme dále).
P.S. na autoškole jsem jezdil s 8V (nebo 4V?) Feldou, která se taky točila jen málo a to překvapení v 2107ce, když mi při 2500 ot. chcípala
P.S. na autoškole jsem jezdil s 8V (nebo 4V?) Feldou, která se taky točila jen málo a to překvapení v 2107ce, když mi při 2500 ot. chcípala
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Lada Vesta
Tak to som nejak nepochopil, ako to riesi velku priepast medzi 1 a 2, ked tu priepast zvacsis este viac. Z 3 na 5 radim bezne, ked sa rozbieham za obcou z 50ky na 3ke, tak ju roztocim do 90 a pichnem 5ku. Dlhsie trasy viem tymto stylom zajazdit o 0,2l/100km uspornejsie.Georgius píše:Jinak problém velkého rozdílu mezi 1 a 2 se dá velmi elegantně vyřešit na desítce (16V) systémem 1 (klid až 4500 ot) -> 3 (zase do 4500 ot) -> 5 (na tachometru 90-100 a udržujeme dále)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Lada Vesta
No chtěl jsem tím říct, že když se hodně vytočí jednička, zbyde i při spadlých otáčkách dostatek krouťáku i na trojku a tudíž je mi jedno, kolik je ta Macocha hluboká
A zpátky k tématu - chápu dobře, že VAZ GFL SW má "prevný" termín 31.7.2017 a GFL cross "někdy v druhé polovině roku" ?
A jak se vám líbí nová LADA 2050? :
A zpátky k tématu - chápu dobře, že VAZ GFL SW má "prevný" termín 31.7.2017 a GFL cross "někdy v druhé polovině roku" ?
A jak se vám líbí nová LADA 2050? :
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Lada Vesta
Noo v každom prípade má s teba tá prevodovka radosť .Hlavne synchróny...z 3 na 5 to je v pohode,to využívam sem tam aj ja,ale z 1 na 3...
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Lada Vesta
Posledních 100 tisíc km si nestěžovala , ale je pravda, že to dělám spíš výjimečně po "raketových startech" (vjíždění na hlavní v blbě přehledných úsecích atp) ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Lada Vesta
Jen takový detail. Když víte, jaký je mezi rychlostmi skok, nemůžete chvilku při přeřazování počkat? Já třeba dodnes, i u nových aut, při podřazování dávám lehký meziplyn...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Lada Vesta
110ka ma este stary typ synchronov na 1ke a 2ke. Ja mam na priore konusove a 2ka ide radit lahko. Zato 3ka trosku tazsie. 4 a 5 lahucko.
Clovek by pri preradovani z 1 na 2 aj pockal, no potom rozbiehat 2ku z 1000 ot je o hubu
Clovek by pri preradovani z 1 na 2 aj pockal, no potom rozbiehat 2ku z 1000 ot je o hubu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)