Opravy rezu po zimě

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pool píše:
Koko Loko píše:každopádně po téhle zimě je žluťák najméně okvetlý co si pamatuji, asi to bude tím, že už došlo železo.
Tmel nahrazuje železo? Takže dochází k postupnému odlehčování vozu...? Takže vlastně tunning... :-)
Tmel zcela jistě železo v pevnosti nenahradí viz. škody napáchané na Žluťáku potom co se o něj otřel Scenic, ale je to dobrý pomocník k zachování podoby vozu v případě odumření jeho kovových částí, každopádně se musí nechat, že konstrukce Lady je natolik dokonalá, že jí v podstatě nevadí ani částečně chybějící prahy, sekery či hokejky. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že i takto oslabené vozidlo lze provozovat v nejnáročnějších podmínkách bez rizika zborcení samonosné karoserie. Pokud někdo znáte přejezd v Troubsku tak vězte, že jsem jej projel rychlostí cca. 60 - 70 Km/hod ze strany Bosonoh a VAZidlu se vůbec nic nestalo, sice spolujezdec na chvíli nechápal co se děje, ale to bylo spíše způsobeno hladinou alkoholu v jeho krvi.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

tak ja z vlastnej skusenosti viem potvrdit aj vacsie brutality ako su prahy. Napr take drziaky na pruziny:
Obrázek
Obrázek
dokazu v pohode uniest 580kg strku+ plnu nadrz LPG+skoro plnu benzinu a dvoch ludi:
Obrázek
Obrázek
Hanbim sa za to, bol som na to navedeny :oops:
Budeme tomu hovorit "zatazovy test"
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

tak to je síla a já si furt myslel že to mám schnilý :happy7:
Uživatelský avatar
ARMAN
Příspěvky: 196
Registrován: pon srp 22, 2005 11:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ARMAN »

tywoe :shock: to je sila!
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Když budeš používat tmel na auto,tak z toho vlastně děláš Kitcar :laughing6:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

pokrokova technologia :hello2:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pája píše:Já brousim kartáčem do vrtačky. Všude lítá ten rezavej sajrajt, ale je to mocná zbraň...
Dnes jsem tuto technologii odzkoušel na 07čce, je to opravdu velice pokorokové, ale na závěr se to přece jen musí trochu vzít šmirglem, aby se vychytaly detaily.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
slavoj
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvek od slavoj »

Koko Loko píše:
Pája píše:Já brousim kartáčem do vrtačky. Všude lítá ten rezavej sajrajt, ale je to mocná zbraň...
Dnes jsem tuto technologii odzkoušel na 07čce, je to opravdu velice pokorokové, ale na závěr se to přece jen musí trochu vzít šmirglem, aby se vychytaly detaily.
.. a hlavne nezabudnut, ze ten smirgel ma byt na vodu, teda jemne brusenie pomocou vody. klasicky mirgel by sa ti po namoceni rozpadol a obycajnym nikdy nedosiahnes tu hladku kvalitu.
.. a poznate zazrak menom kovova pasta? nahradi tmel kde je riziko dalsieho sirenia hrdze, po zaschnuti stvrdne na kov.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

slavoj píše:nahradi tmel kde je riziko dalsieho sirenia hrdze
To jako zastavi korozi? Muzes o tom, prosim, napsat neco blizsiho?
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
slavoj
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvek od slavoj »

Brandy píše:
slavoj píše:nahradi tmel kde je riziko dalsieho sirenia hrdze
To jako zastavi korozi? Muzes o tom, prosim, napsat neco blizsiho?
no proste ten flek kde mas hrdzu /nemyslim tym velke plochy/ ale ako hrzdave miesta na leme prednej kapoty, alebo na dolnych rohoch dveri kde je hrdza uz prezrata cez plech, je mozne aplikovat tuto pastu, pretoze tmel sa ti z toho vykrusi po case a hrdza postupuje dalej. tato pasta ti ale prekryje celu poskodenu plochu a tym padom uzavrie hrdzave miesto. je ale potrebne tu pastu brusit po miernom zaschnuti, pretoze ked stvrdne tak je s tym problem pohnut. potom mozes na to davat tmel a farbu
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

O takovéhle pastě slyším prvně.Můžeš napsat název,výrobce,cenu nebo nějaké podrobnosti?Nejlepší by byla fotka balení(pardon,nejsem trochu vlezlej?).
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
slavoj
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvek od slavoj »

Richard Novotný píše:O takovéhle pastě slyším prvně.Můžeš napsat název,výrobce,cenu nebo nějaké podrobnosti?Nejlepší by byla fotka balení(pardon,nejsem trochu vlezlej?).
no to fakt neviem ako sa to vola, pretoze tu pastu som ziskal z jednej firmy od kamosa a bolo to vo vacsom baleni, ale vravel mi ze to predavaju aj v tube velkosti zhruba 75ml a stoji nejakych 100,- bezne to predavaju v predajniach farby laky alebo autopredajne, pouziva sa to tiez na vymedzenie lozisk, ked su stare puzdra vybite, takze mozno aj v takych predajniach to treba shanat. inac miesa sa to este s nejakou tekutinou - urychlovac, je to k tomu pribalene.
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Jestli je to to co myslím, tak se jedná o dvousložkový epoxid-plnidlo s kovovýma částečkama a tvrdidlo. Smícháš 1:1 a aplikuješ-dají se tím i lepit výfuky a cena by seděla. Spravoval jsem tím i ulomené madla v autě a drží víc jako nové. Dá se to brousit, řezat.....
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

denis píše:Jestli je to to co myslím, tak se jedná o dvousložkový epoxid-plnidlo s kovovýma částečkama a tvrdidlo. Smícháš 1:1 a aplikuješ-dají se tím i lepit výfuky a cena by seděla. Spravoval jsem tím i ulomené madla v autě a drží víc jako nové. Dá se to brousit, řezat.....
dostl podobná věc je tmel se skelnýma vláknama... tet otázak co je lepší použít.. dnes sem brousil dveře a pod lakem se objevila vrstva kitu... kovovymu kartáči a vlexe to dalo dost zabrat než se dostala na železo.. a to byl jen obyč tmel.. hlevní problém u plácáni nesmyslů na auto je přinavost.. povrch musí být kvalitně připraven a pak je to lážo.. věc kterou zaplácneš díru může být sebetvrdší a stejně se ti to může celí sloupnout.. takže tak.. :happy1:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tohle téma se mi líbí. V létě budu opravovat škody napáchané předešlýmí několika léty a zimami, konkrétně se chci zaměřit na rožky dvěří. Dohnala mně k tomu skutečnost, že kamarád s pěkným Formanem chce toto řešit taky má to poněkud pokročilejší.

Já mám ty nejhorší dveře ve stavu, kdy v rožku je prorezlá díra, plech okolo je vcelku. Až do toho zajedu dráťákem do flexky, tak možná ustoupí, ale v zásadě tam něco mám.
Kamarád má ovšem rohy pryč, tedy tak pryč, že úplně. Prostě tam nejsou. Má cenu otravovat někoho s vařením rožků? To by vyšlo levněji vyměnit dveře za lepší z vrakáče, řekl bych. No nic, chci ale probrat technologii opravy.

Uvažuju materiály dostupné doma, takže nerezový plech tl. 1mm, Fe plech tl. 1mm, tmel se skelnými vlákny, základovka, vrchní, odrezovač T, karosářský tmel.

Chci to udělat tak, že ufiknu, vojedu, vohrnu všecko špatné a pokud něco zbude, udělám z (jinak odpadního) nerez plechu "dlahu", která nahradí vzduch po původní konstrukci v rohu dveří. Tuto dlahu chci zasunout zevnitř dveří mezi torza původních plechů, zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt?), zakytovat do původních tvarů, zabrousit a hurá na povrchovku. Může být?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“