Tmel zcela jistě železo v pevnosti nenahradí viz. škody napáchané na Žluťáku potom co se o něj otřel Scenic, ale je to dobrý pomocník k zachování podoby vozu v případě odumření jeho kovových částí, každopádně se musí nechat, že konstrukce Lady je natolik dokonalá, že jí v podstatě nevadí ani částečně chybějící prahy, sekery či hokejky. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že i takto oslabené vozidlo lze provozovat v nejnáročnějších podmínkách bez rizika zborcení samonosné karoserie. Pokud někdo znáte přejezd v Troubsku tak vězte, že jsem jej projel rychlostí cca. 60 - 70 Km/hod ze strany Bosonoh a VAZidlu se vůbec nic nestalo, sice spolujezdec na chvíli nechápal co se děje, ale to bylo spíše způsobeno hladinou alkoholu v jeho krvi.Pool píše:Tmel nahrazuje železo? Takže dochází k postupnému odlehčování vozu...? Takže vlastně tunning...Koko Loko píše:každopádně po téhle zimě je žluťák najméně okvetlý co si pamatuji, asi to bude tím, že už došlo železo.
Opravy rezu po zimě
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
tak ja z vlastnej skusenosti viem potvrdit aj vacsie brutality ako su prahy. Napr take drziaky na pruziny:
dokazu v pohode uniest 580kg strku+ plnu nadrz LPG+skoro plnu benzinu a dvoch ludi:
Hanbim sa za to, bol som na to navedeny
Budeme tomu hovorit "zatazovy test"
dokazu v pohode uniest 580kg strku+ plnu nadrz LPG+skoro plnu benzinu a dvoch ludi:
Hanbim sa za to, bol som na to navedeny
Budeme tomu hovorit "zatazovy test"
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
tywoe to je sila!
http://img.photobucket.com/albums/v481/ ... /sig-1.jpg
http://mujweb.cz/www/samarka <- fota a manual Samary
http://mujweb.cz/www/samarka <- fota a manual Samary
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dnes jsem tuto technologii odzkoušel na 07čce, je to opravdu velice pokorokové, ale na závěr se to přece jen musí trochu vzít šmirglem, aby se vychytaly detaily.Pája píše:Já brousim kartáčem do vrtačky. Všude lítá ten rezavej sajrajt, ale je to mocná zbraň...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
.. a hlavne nezabudnut, ze ten smirgel ma byt na vodu, teda jemne brusenie pomocou vody. klasicky mirgel by sa ti po namoceni rozpadol a obycajnym nikdy nedosiahnes tu hladku kvalitu.Koko Loko píše:Dnes jsem tuto technologii odzkoušel na 07čce, je to opravdu velice pokorokové, ale na závěr se to přece jen musí trochu vzít šmirglem, aby se vychytaly detaily.Pája píše:Já brousim kartáčem do vrtačky. Všude lítá ten rezavej sajrajt, ale je to mocná zbraň...
.. a poznate zazrak menom kovova pasta? nahradi tmel kde je riziko dalsieho sirenia hrdze, po zaschnuti stvrdne na kov.
no proste ten flek kde mas hrdzu /nemyslim tym velke plochy/ ale ako hrzdave miesta na leme prednej kapoty, alebo na dolnych rohoch dveri kde je hrdza uz prezrata cez plech, je mozne aplikovat tuto pastu, pretoze tmel sa ti z toho vykrusi po case a hrdza postupuje dalej. tato pasta ti ale prekryje celu poskodenu plochu a tym padom uzavrie hrdzave miesto. je ale potrebne tu pastu brusit po miernom zaschnuti, pretoze ked stvrdne tak je s tym problem pohnut. potom mozes na to davat tmel a farbuBrandy píše:To jako zastavi korozi? Muzes o tom, prosim, napsat neco blizsiho?slavoj píše:nahradi tmel kde je riziko dalsieho sirenia hrdze
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
- Bydliště: Mirošov
- Kontaktovat uživatele:
no to fakt neviem ako sa to vola, pretoze tu pastu som ziskal z jednej firmy od kamosa a bolo to vo vacsom baleni, ale vravel mi ze to predavaju aj v tube velkosti zhruba 75ml a stoji nejakych 100,- bezne to predavaju v predajniach farby laky alebo autopredajne, pouziva sa to tiez na vymedzenie lozisk, ked su stare puzdra vybite, takze mozno aj v takych predajniach to treba shanat. inac miesa sa to este s nejakou tekutinou - urychlovac, je to k tomu pribalene.Richard Novotný píše:O takovéhle pastě slyším prvně.Můžeš napsat název,výrobce,cenu nebo nějaké podrobnosti?Nejlepší by byla fotka balení(pardon,nejsem trochu vlezlej?).
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
dostl podobná věc je tmel se skelnýma vláknama... tet otázak co je lepší použít.. dnes sem brousil dveře a pod lakem se objevila vrstva kitu... kovovymu kartáči a vlexe to dalo dost zabrat než se dostala na železo.. a to byl jen obyč tmel.. hlevní problém u plácáni nesmyslů na auto je přinavost.. povrch musí být kvalitně připraven a pak je to lážo.. věc kterou zaplácneš díru může být sebetvrdší a stejně se ti to může celí sloupnout.. takže tak..denis píše:Jestli je to to co myslím, tak se jedná o dvousložkový epoxid-plnidlo s kovovýma částečkama a tvrdidlo. Smícháš 1:1 a aplikuješ-dají se tím i lepit výfuky a cena by seděla. Spravoval jsem tím i ulomené madla v autě a drží víc jako nové. Dá se to brousit, řezat.....
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tohle téma se mi líbí. V létě budu opravovat škody napáchané předešlýmí několika léty a zimami, konkrétně se chci zaměřit na rožky dvěří. Dohnala mně k tomu skutečnost, že kamarád s pěkným Formanem chce toto řešit taky má to poněkud pokročilejší.
Já mám ty nejhorší dveře ve stavu, kdy v rožku je prorezlá díra, plech okolo je vcelku. Až do toho zajedu dráťákem do flexky, tak možná ustoupí, ale v zásadě tam něco mám.
Kamarád má ovšem rohy pryč, tedy tak pryč, že úplně. Prostě tam nejsou. Má cenu otravovat někoho s vařením rožků? To by vyšlo levněji vyměnit dveře za lepší z vrakáče, řekl bych. No nic, chci ale probrat technologii opravy.
Uvažuju materiály dostupné doma, takže nerezový plech tl. 1mm, Fe plech tl. 1mm, tmel se skelnými vlákny, základovka, vrchní, odrezovač T, karosářský tmel.
Chci to udělat tak, že ufiknu, vojedu, vohrnu všecko špatné a pokud něco zbude, udělám z (jinak odpadního) nerez plechu "dlahu", která nahradí vzduch po původní konstrukci v rohu dveří. Tuto dlahu chci zasunout zevnitř dveří mezi torza původních plechů, zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt?), zakytovat do původních tvarů, zabrousit a hurá na povrchovku. Může být?
Já mám ty nejhorší dveře ve stavu, kdy v rožku je prorezlá díra, plech okolo je vcelku. Až do toho zajedu dráťákem do flexky, tak možná ustoupí, ale v zásadě tam něco mám.
Kamarád má ovšem rohy pryč, tedy tak pryč, že úplně. Prostě tam nejsou. Má cenu otravovat někoho s vařením rožků? To by vyšlo levněji vyměnit dveře za lepší z vrakáče, řekl bych. No nic, chci ale probrat technologii opravy.
Uvažuju materiály dostupné doma, takže nerezový plech tl. 1mm, Fe plech tl. 1mm, tmel se skelnými vlákny, základovka, vrchní, odrezovač T, karosářský tmel.
Chci to udělat tak, že ufiknu, vojedu, vohrnu všecko špatné a pokud něco zbude, udělám z (jinak odpadního) nerez plechu "dlahu", která nahradí vzduch po původní konstrukci v rohu dveří. Tuto dlahu chci zasunout zevnitř dveří mezi torza původních plechů, zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt?), zakytovat do původních tvarů, zabrousit a hurá na povrchovku. Může být?