Niekde som počul takú múdrosť: doufej v nejlepší, očekávej nejhorší
Takže som pripravený na to, že mi príde Vesta 23 decembra 2017 a potom mi budú volať z predajni na nový rok, že už je konečne tu ale majú len bielu, lebo tá moja modrá im kdesi po ceste vypadla a keď si pre nu pridem, nebude mat tempomat, obmedzovač, len 2 okna el. a ktovie čo ešte
minox píše:Niekde som počul takú múdrosť: doufej v nejlepší, očekávej nejhorší
Takže som pripravený na to, že mi príde Vesta 23 decembra 2017 a potom mi budú volať z predajni na nový rok, že už je konečne tu ale majú len bielu, lebo tá moja modrá im kdesi po ceste vypadla a keď si pre nu pridem, nebude mat tempomat, obmedzovač, len 2 okna el. a ktovie čo ešte
Tak není to aprílový žert, Vesta Cross si to už drandí na testovacích jízdách po Togliati:
... nebo je to jen Universal ?
Každopádně neoficiální zprávy hovoří o zahájení výroby 31.7.2017, zbožné přání prodej v Rusku od 1.9.2017, to abychom začali psát pořadníky , duben/květen 2018 by mohl být reálný.
Testovacia 0.ta seria tusim 30 kusov Vesty SW bola vyrobena vo februari - prve fotky boli uz davno, myslim ze som ich sem uz posielal. V juni zacina seriova vyroba - vzhladom na to, ze ako vzdy budu predstavovat novinku v auguste na Moskva Motor Show, terminy stihnut MUSIA.
PS: hovoria to oficialne kanaly cca pred mesiacom bola vydana ofiko tlacova sprava.
taky mi přišlo, ale čekal jsem kdo to potvrdí nebo vyvrátí mojí hypotézu. Kdysi se tvářili, že nejdřív cross a pak Universal a vida, asi fakt nakonec bude nejdřív kombál. Což jestli bude v obvyklé ceně sedan + 20 000, tak to bude docela zajímavé ...
Jinak momentálně (kdyby byla Vesta SW už k dispozici) jí v cenové relaci do 400 kKč konkuruje http://fordfocus.cz/, kde kromě super-čuper-litránku stále nabízí i 1,6 vvti (turbo 1.4ka je trochu cenově jinde) a Opel Astra s 1,4kou (http://www.opel.cz/content/dam/Opel/Eur ... tra_CZ.pdf) - vše samozřejmě ve výbavě "holátko". Tak budeme Vestě držet palce aby jim v lednu vytřela zrak (snad to té doby EU ekoteroristi nepodniknou nějaké razantní opatření). Na druhou stranu si říkám, že jako byla Lada VTS, tak kdyby se k Vestinému motoru dalo to proklínané turbo, tak by to mohl být slušný trhač asfaltu (když Oplisti http://www.opel.cz/content/dam/Opel/Eur ... _udaje.pdf udělají z atmosférické 1.4 74 kW/130 Nm-1 turbem 92-110 kW/230-245 Nm-1 tak by Vestí 78/148 mohl dát 116 kW/278 Nm-1 a to nemluvím o 1.8ce )
Nechcem ta sklamat, ale ani 1,6 ani 1,8 by napor turba nevydrzala. Rusi su radi, ze sa im podarilo zlepsit chladenie hlavy, ktore ledva postacovalo pre 1,6, takze turbo by si vyzadovalo velke investicie. S prehladom mozem povedat, ze lacnejsie by bolo vymysliet uplne novy motor vratane bloku. Bohuzial, je to dan za to, ze zaklad maju v 1,3ke zo samary.
Uz len samotne uchytenie hlavy naznacuje, ze blok neznesie velky napor-sroby hlavy maju v bloku zavit prilis vysoko, cim sa pri dotahovani deformuje povrch bloku a pri turbe by dochadzalo este k vacsej deformacii a tesnenia by odchadzali jedna radost. Zavity by mali byt co najnizsie, idealne az nad hlavnymi loziskami.
Ono je to uz prakticky jedno, ruske strojarstvo pouziva obrabacie stroje z cias sovietskeho zvazu.
Europske a japonske strojarstvo je natolko vyspele, ze kvalitu musia umelo znizovat. Tym padom ci chceme alebo nie, rozdiel v kvalite ruskych a europskych/japonskych motorov sa zacina vyrovnavat a dojde k stavu, ked kvalita a vydrz bude cca rovnaka.
Len priklad. Novym ladamotorom pri skladani meraju priemer ulozenia kluky a podla toho vyberaju velkost lozisk z 5 kategorii (ak sa nemylim). To len znaci to, ze presnost vyroby nie je na vysokej urovni. Neviem o tom, ze by niektora automobilka pouzivala tolko kategorii rozmerov.
Omlouvam se, ze zasiram tema o veste fotkama napravy z i30, ale kdyz jsem o vikendu menil kola, tak jsem si vzpomenul na fotky napravy vesty/granty na novem aute, kde nektere dily uz mely povrchovou korozi. Tak sem si rikal, ze pro ukazku sem hodim korejce po 3.5 letech a 46 000 km. Nechci tim rikat co je ci neni lepsi, jen proste pro srovnani.
"JmJ" - nič v zlom, ale môj 26 ročný Reanault 21 TD ( asi 400 000km ) je na tom podstatne lepšie - bez korózie, i když je fakt, že raz za dva roky pred STK to čo obijú kamienky ošetrím. Líščiu farbu na aute nemám rád .
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023