makarej píše:vesta je stokrat krajsia, ale to uz je subjektivny pohlad
No právě, já jsem taky fanoušek (čti: magor), jenže reálný život s Ladou po té, co někdy v rozmezí 70-90 Mm (megametrů) mne desítka jednou nechala ve štychu úplně (umřel původní modul zapalování a jelo se potupně na špagátu) a jednou skoro (lahůdková cesta přes pohraniční hory na dva válce s plně naloženým autem - za to mohl TEchnicky SLAbý výrobek z města, kterému očividně už nemůžu přijít na jméno
) vedl k diskuzím na téma, jestli si nekoupit raději "normální" auto.
Takže jsem začal pokukovat s jednoduchými požadavky vycházejícími v 2111 (k dohledání v historii tohoto tématu) a zjistil jsem, že v ceně Vesty sedan v plné palbě je srovnatelný Pažout/Citrón v plné palbě, korejci (ti jsou naštěstí obecně z emocionálního hlediska vyřazeni) a kupodivu třeba Ford Focus s 1,6 VVTI v kombálu, cca 30 tisíc nad Vestou je Rendlík Fluence, na podzim se do 400 kkč vešla ještě Astra v kombálu (teď koukám, že už je jenom atmosférická 1,4ka a zbytek je turbo) a o prsa Corolla. A to se bavíme o ceníkových cenách, nikoliv akčních slevách, které na rozdíl od Lady západní značky celkem pravidelně dělají.
Takže si to shrneme:
VESTA:
[*] Georgius: není to tuctové auto
[*] FOMA: Lada mně prostě tak nějak přirostla k srdci a jízda s ní mně naplňuje, baví a mám z ní radost.
[*] Makarej: oproti Peutotu má automaticku klimu, parkovaciu kameru, dotykovu obrazovku, svetelny, a dazdovy senzor, navíc napr. alarm, vyhrievane sedadla, parkovacie senzory. Vesta je stokrat krajsia, ale to uz je subjektivny pohlad
[*] auto na Sibiř
Pažout/Citrón
[*] servisní síť, druhovýroba, ND na vrakáči
[*] auto do Afriky/Asie
Ford Focus VVTI 1.6
[*] ?
Opel Astra kombál
[*] je to kombál !
Renault Fluence
[*] o něco dražší než Vesta Lux (a o hodně než základní)