
Všechno je to jen o tom, jak to tlačí fabrika. To je fakt. I když by euroúředník dělal sebevětší naschvály, tak když by fabrika chtěla, šlo by to docela jinak (viz Vaškův příklad s octavií). Správně by totiž byl tlak ze strany dealerů a importérů, kteří by zase byli pod tlakem ze strany zákazníků (v případě zájmu o auta). Pokud by na to fabrika kašlala, tlačili by to importéři a vyvíjeli tlak na prodejní oblast, aby to začala řešit.
Jenže - kde není dealerská síť, ani pár zarytých fandů značky nebere. Vždyť se na to podívejte - škodijak se ještě neprodává a je na to auto už pomalu 3000 objednávek jen z ČR! Protože tu je nějakých 270 dealerů (prodej přes internet ještě neběží). Jak by to asi vypadalo s třemi prodejními místy? Na Slovensku je k výrobkům z východu očividně vřelejší přístup než tady, ale centrála, rozuměj AvtoVAZ, se soustředí na zela jiné trhy a pár kusů prodaných v EU je nevytrhne. Dneska to pro ně je stejná kapka v moři jako vývoz do Kanady nebo USA v 80. letech. Jinak se mi to nejeví. Vždycky jsou pro tu automobilku nějaké zásadní trhy a pak trhy, kde se prodá pár aut z hlediska image nebo tam ta značka je z nějakých jiných důvodů (třeba zkoušení nových technologií, aby nebyla ostuda, když by to nefungovalo a negativně neovlivnilo image značky na důležitém trhu). Ale to co předvádí LADA u nás je nanejvýš průhledné - je jim to úplně jedno a z hlediska priorit je to úplně na chvostě.