Přizvednutí nivy
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přizvednutí nivy
no ja psal o tom uchyceni centralniho cepu...
rusky tuning, to nepopiram, ale pokud je neco patentovane, tak kdyz to automobilka pouzije, tak musi platit, proto ma např. š120 otevirani kapoty do boku a i to muze byt duvod, proc nivy nesjizdi z linky s centralnim cepem
rusky tuning, to nepopiram, ale pokud je neco patentovane, tak kdyz to automobilka pouzije, tak musi platit, proto ma např. š120 otevirani kapoty do boku a i to muze byt duvod, proc nivy nesjizdi z linky s centralnim cepem
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Jasný asi to tak bude, já uvidim co udělá to moje přizvednutí a taky to možná spáchám...
Na to svařování stačila klasika nebo COčko...?
Na to svařování stačila klasika nebo COčko...?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přizvednutí nivy
Z linky tí tak neschadza preto, že Niva je stavaná na zlé cesty a nie do narocnejsieho terenu. A na ceste je lepšie štandardne zavesenie, úplne ideálne ešte so stabilizatorom.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Lada niva je 40 let staré SUV, které bylo stvořeno pro špatné ruské cesty. Většina dílů pochází z osobních verzí automobilky VAZ, takže i zavěšení zadní nápravy... To,že se toto auto vyrábí skoro v nezměněné podobě do dnešních dní svědčí o jeho kvalitách a účelnosti, a že si stále nachází své zákazníky, kteří si ho stále kupují. Přestože je toto auto postaveno do lehkého terénu, s dnešními vozy typu SUV nelze srovnávat, po určitých úpravách ( o kterých tu čile diskutujeme a na svých autech praktikujeme ) dokáže niva zvládat i dosti težký terén...
A-rameno jak to nazývají rusové je úprava pro lepší křížení v terénu...
Ondro pokud máš pramalé skušenosti se svářením tak nevím, pamatuj na to že v tom autě nebudeš jezdit sám... Dalo by se to vařit i elektrodou, ale já v podstatě vařím vše céočkem od plechu po těžké železo, rychlost vaření je jinde. Elektrodou vařím jen tam kam nedostanu CO2... Kromě vaření je potřeba trochu soustružit...
A-rameno jak to nazývají rusové je úprava pro lepší křížení v terénu...
Ondro pokud máš pramalé skušenosti se svářením tak nevím, pamatuj na to že v tom autě nebudeš jezdit sám... Dalo by se to vařit i elektrodou, ale já v podstatě vařím vše céočkem od plechu po těžké železo, rychlost vaření je jinde. Elektrodou vařím jen tam kam nedostanu CO2... Kromě vaření je potřeba trochu soustružit...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Díky za info, vaření se snažím vyhýbat, při úpravách raději investuji do delších dílů, než to pytlíkovat vařením... To áčko se nechá udělat, ale nápravu vemu ke kámošovi s CO, zatím ale zkusím bez áčka, nejpozději v pondělí budu mít všechny komponenty pohromadě, takže ještě dve tři basy dobrého piva a de se zvedat... Do teplé garáže jak tu na fóru někdo vtipně poznamenal. Teoretická roční příprava vrcholí, a to díky vám všem, takže DÍKY... Foto budou, včetně návodu pro antitalenty jako jsem já...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Takže vše kompletní, jde se na věc... Zadek: pružiny 55cm 14mm síla, tlumiče nissan terano 2., stavitelná pandrholova tyč, stavitelné krátké kosti, brzdová hadička na prodloužení, ještě se z plecháče udělá delší táhlo omezovače brzd a to je vše.
Předek 3 cm podložky čepů, podložky pod misky s pružinama se uříznou podle situace ze silnostěný trubky...
Předek 3 cm podložky čepů, podložky pod misky s pružinama se uříznou podle situace ze silnostěný trubky...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přizvednutí nivy
Krátké kosti by měli zůstat stejně dlouhé... Pouze se mohou na tom zavitu lépe otáčet kvůli lepšímu křížení... Jinak vítej, blížíš se do klubu " No STK "
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Tak ty krátké mi vycházejí cca o 5 mm opravdu krátké, když malinko zakloním nápravu kvúli zalomení křížu kardanu tak se něco stane? To by byli delší cca o 1 cm... Poznatky: ty pružiny 55cm 14 mm síla a 11 závitů si u prodloužené verze kecly na 46 cm, tlumiče na teráno mají 6 cm vůli myslím jako na prodloužení při křížení, to znamená že když pružiny mají vúli 9 cm bylo by dobré to spodní uchycení tlumičů ještě o 3 cm zvednout, na to je takový udělátko, nevíte kde se dá u nás sehnat? Nevím zda při křížení mě v tomto extrémním případě pustí ty kosti, možná ten limit daný tlumiči nechám...
PS. Bez zvednutýho předku to je docela hustý, na předek jdu zítra, vlastně dneska až se prospím...
PS. Bez zvednutýho předku to je docela hustý, na předek jdu zítra, vlastně dneska až se prospím...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přizvednutí nivy
křížení na max to to kosti pustěj akorat silenbloky v ních dostavaj zahul teda u mně ale to je podle mně spíš automatickou uzavěrkou a nech to jen na tlumičích ono to stačí to kříženi(u mně jde při kříženi kolo pod práh) original péra vypadávají z horních misek ale vždy se tam vratí akorat to dělá divný zvuky kdo na to neni zvyklej mluvím o tlumičích z terrana
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Original pera jsou už venku... Díky za doporučení, nechám to asi tak... Až bude chvíle dám foto a test v terénu, zatím stojí rozdělaná v garáži, ale už mám i jednu stranu vepředu hotovou, s podložkou 3 cm....
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Zvedání včera dokončeno, v pátek výměna olejú, odvzdušnění brzd, vyvedení vzuchu z difů a nášlapy... Těším se až to otestujem... Vpředu je to o 3 vzadu cca 12cm výš, ten zadek se zvedl hodně páč byl unavenej...
- Přílohy
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přizvednutí nivy
Pěkná práce udělej fotky venku
http://martas110.rajce.idnes.cz/lift/#DSC_0101.jpg ve předu 50mm podložky plus pod miskama v zadu 60 mm + origo pera, těď jsou tam zesílená bez podložek...
http://martas110.rajce.idnes.cz/lift/#DSC_0101.jpg ve předu 50mm podložky plus pod miskama v zadu 60 mm + origo pera, těď jsou tam zesílená bez podložek...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Křížení po úpravě vypadá následovně, víc jsem jí trápit nechtěl... Kdyby někdo v budoucnu dělal v Invelu pružiny tak by asi mohli být s těmi původnímy 10,5 závity, délka je OK.
Vpředu po zvednutí 3 cm začli loupat asi ty homokyneťáky... Nevíte někdo zda to přestane časem, nebo se to spíš zničí a musí se vyměnit?
Vpředu po zvednutí 3 cm začli loupat asi ty homokyneťáky... Nevíte někdo zda to přestane časem, nebo se to spíš zničí a musí se vyměnit?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přizvednutí nivy
ten zadok klesne pomerne ryclo, staci to par krat poriadne nalozit, co i len na par km...
tie homoklby same lupat neprestanu, vazelina na doplnenie vzdy pomoze, casto ale len nakratko. Ale co sa tyka vymlatenia a zlomenia z tohto dovodu - toho sa neboj. deru sa totiz drazky v tej masivnej casti, takze je to neprijemne, niekedy velmi neprijemne, ale nerupne to. vacsinou praskne klec, ale nie z dovodu opotrebenia zdvihnutim.
tie homoklby same lupat neprestanu, vazelina na doplnenie vzdy pomoze, casto ale len nakratko. Ale co sa tyka vymlatenia a zlomenia z tohto dovodu - toho sa neboj. deru sa totiz drazky v tej masivnej casti, takze je to neprijemne, niekedy velmi neprijemne, ale nerupne to. vacsinou praskne klec, ale nie z dovodu opotrebenia zdvihnutim.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přizvednutí nivy
Když klesne dám podložky, Majo ty máš už tyto pružiny takto vyzkoušene? Asi jsem měl dát na tvá slova že 10,5 závitu by stačilo, nebo snad zkusit i jen 10. Tak snad zase příště, on se zas někdo najde kdo to bude v invelu řešit...
Díky za odpověď a info k těm homokloubům, nechám to loupat...
Díky za odpověď a info k těm homokloubům, nechám to loupat...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD