Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Protože člověka nejvíc potěší slyšet o cizím neštěstí, nabízím osobní zkušenost s dealerem Ford Bospor Mladá Boleslav. Nechť je moje zkušenost ostatním ku prospěchu.
Dne 14.11. 2016 jsem předal vozidlo Ford Focus combi 1.6 z roku 2002 do autorizovaného servisu Ford za účelem provedení servisní zakázky, mylně se domnívaje, že autorizovaný servis bude nejlepším řešením. K rozhodnutí mě vedly především tři důvody:
- požadavek originálních dílů a možnost čerpat 20% slevu v rámci programu 5+ pro starší vozy
- možnost uplatnění záruky na díly a práci v případě následných problémů (toto byla největší mýlka a už to nikdy neudělám)
- technologické zázemí servisu vzhledem k charakteru zakázky (výměna rozvodů s použitím výrobcem stanovených přípravků). Vozidlo chci ještě dlouho provozovat, proto jsem chtěl, aby oprava byla co nejkvalitnější.
Rozsah sjednaných prací dokládá přiložený výňatek ze zakázkového listu. Zásadní pro další průběh událostí je, že bylo vedoucímu servisu, který zakázku sepisoval, opakovaně zdůrazněno, že se motor skutečně přehřívá, do chladiče neteče teplá voda a nespouští se sahara. Teplota vzduchu z topení byla naopak pocitově o cca 10° C vyšší než je obvyklé, topení topilo bez výkyvů (nebyl náznak zavzdušnění chlazení). Jelikož se motor nahodile přehříval již asi 14 dní před opravou a nepomohla revize elektroinstalace ventilátoru chladiče a ze zkušeností uživatelů těchto vozidel z Ford Focus klubu bylo zřejmé, že tato závada není u daného typu vozidla jednoduchá a jednoznačně identifikovatelná a odstranitelná, upozorňoval jsem servis, že samotná dohodnutá výměna termostatu a vodní pumpy nemusí stačit. Že zde může být řada dalších faktorů (čidlo teploty motoru v hlavě válců, SW řídicí jednotky motoru, samotná ŘJ, ventilové vůle výfukových ventilů, průchodnost hadiček vedoucích do vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny atd). V tuto chvíli jsem nezmiňoval možnost vadného těsnění pod hlavou nebo defekt hlavy, vzhledem k tomu, že vozidlo bezvýhradně topilo a motor měl jinak plný výkon.
Pominu skutečnost, že se mně nikdo nezeptal, jestli chci použité díly vrátit do vozu, náhradní vozidlo jsem si musel sehnat sám, přičemž servis byl informován o tom, že auto potřebuji denně k dojíždění do práce (jedna cesta 50 km) a nemám alternativní možnost dopravy (veřejnou dopravou jedna cesta cca 2,5 hodiny s přestupem a 30 min. čekáním v mrazu).
16.11. Průběh opravy se zdál být zcela v pořádku až na to, že mi nikdo nedal vědět, že je vůz připraven k vyzvednutí. Nevadí, zavolal jsem s dotazem sám. Oprava proběhla vcelku rychle, neboť servis měl čas objednat potřebné díly s týdenním předstihem, kdy byla zakázka předjednána. Převzal jsem vozidlo. S autem jsem ujel asi 3 km od servisu a bylo odstaveno až do 21.11. Vše se jevilo zcela v pořádku.
21.11. Při první jízdě s „opraveným“ vozem se již po prvních několika kilometrech začal motor přehřívat. Motor jsem „neuvařil“ jenom díky své duchapřítomnosti jízdou ve středních otáčkách, s naplno puštěným topením, ventilátorem topení nastaveným na nejvyšší stupeň a pootevřenými okny z důvodu komínového efektu a větší cirkulace vzduchu proudícího přes radiátor topení. Tímto způsobem se mi podařilo dojet 50 km domů rychlostí cca 80-90 km/h po dálnici… Z hlediska podezření na zavzdušněný okruh chlazení jsem se jej z nouze snažil odvzdušnit svépomocí, což problém částečně vyřešilo a bylo možné dojet.V tuto chvíli bylo vozidlo po autorizované opravě za 15 384,- Kč a mělo být opravené.
22.11. se při jízdě do práce začal motor opět přehřívat. S pěti zastaveními se podařilo dojet do servisu, který prováděl první „opravu“. Vůz byl předán na reklamaci a z mojí strany byl vznesen dotaz, jestli někdo s autem po první opravě dělal zkušební jízdu, když se mi motor začal přehřívat již po pár kilometrech. Bylo mi sděleno, že zkušební jízda proběhla, jen asi nebyla dostatečně dlouhá. Domluvil jsem se s vedoucím servisu, že mi budou volat, jaké je zjištění a dohodne se další průběh opravy. Odpoledne jsem se tedy vláčel autobusem znovu pro náhradní auto, které mi laskavě zapůjčili členové rodiny. Autorizovaný servis znovu nepokládal za nutné mi nabídnout náhradní vozidlo a co víc – na zakázkovém listu byl odhad ceny za opravu 5000,- Kč, což jsem v tuto chvíli ještě přešel taktním mlčením.
23.11.Volal mi vedoucí servisu se sdělením, že jde pouze o výkyv ručičky teploměru na palubní desce a motor se normálně uchladí. Toto jsem odmítal s ohledem na horký vzduch z topení. Bylo mi naznačeno, že o nic nejde, že vlastně „jen špatně ukazují budíky“, že se sahara normálně spíná, motor se uchladí a na dílně vše funguje. Toto jsem rezolutně odmítl řka, že mě se během pěti zastavení cestou nerozběhl elektroventilátor chladiče ani jednou. Bylo mi řečeno, že tedy ještě přezkouší funkce termostatu a dají vědět. Zároveň že je třeba objednat nový termostat pro případnou výměnu, pakliže by byl nově namontovaný termostat vadný. Dobře, může se stát. Bylo mi nabídnuto „rychlé“ doručení termostatu asi do dvou dnů, kde bych ale nemohl čerpat slevu v programu 5+ a ještě bych prý musel doplácet za rychlé dodání – celkem to nechápu, když by se z mého pohledu mělo jednat o reklamaci již jednou vyměněného termostatu.Nicméně jsme souhlasil s tím, že tedy počkám do úterý 29.11., kdy měl díl dorazit, měl být vyměněn a vozidlo opraveno. Bylo mi nabídnuto, zda-li si nechci do té doby vůz vzít k užívání, když prý jej nutně potřebuji, což jsem s díky odmítl vzhledem k tomu, že se motor stále přehříval a nikam by se s tím jet nedalo. Vskutku hodnotná nabídka.
29.11. Celý den čekám na zprávu ze servisu, jak bylo dohodnuto. Nikdo se neozval.
30.11.Stále se nikdo neozval. Volám proto do servisu, jak to vypadá. Je mi sděleno, že „mechanik na tom dělá“ a že se problém stále neodstranil a jestli souhlasím s výměnou čidla v hlavě válců za cca 1100,- Kč. S tím souhlasím, protože je to jedna z možných příčin problému, na kterou jsem sám na začátku upozorňoval. Mezitím mi na náhradním autě propadla desetidenní dálniční známka, kvůli nefunkčnímu Focusu se nestihly na náhradním voze vyměnit zimní gumy za nové a tak si užívám prvních přívalů sněhu v Jizerských horách na milimetrovém dezénu, čímž jsem nucen riskovat zdraví své i ostatních účastníků provozu. Kromě toho musel jiný člen rodiny používat další náhradní vůz, naprosto nevhodný pro zimní podmínky, který by za zhoršené povětrnosti neměl vůbec vyjíždět. Takže „práce“ autorizovaného servisu Ford už znepříjemňuje život celému okruhu lidí.
1.12.Ze servisu se opět nikdo neozval. Taková je realita komunikace se zákazníkem autorizovaného servisu Ford. Nevím proto,kdy mám čekat dokončení opravy, jestli si mám na náhradní auto koupit celoroční dálniční známku, na kdy mám naplánovat vrácení náhradního vozu, kolik bude oprava stát, na co už se podařilo přijít… od servisu nevím zhola nic. Osobně se proto jdu zeptat, jaká je situace. Od vedoucího servisu se dozvídám, že se jedná o komplikovanou závadu (23.11. šlo ještě jen o banální výkyv ručičky teploměru…), že se na jejím odstranění pracuje a že zrovna dnes (1.12.) by měl dorazit druhý termostat s nižší přepouštěcí teplotou (76° místo 82° C), který zkusí vyměnit, jestli to nepomůže (přitom druhý termostat tam měl být již dva dny předtím). Čili typická oprava způsobem pokus-omyl. Pídím se proto po informacích, co už se všechno zkoušelo udělat, jestli vzali mechanici v úvahu vadné těsnění pod hlavou,tlakování do vody, důvod, proč se nezapíná sahara atd. Dostávám neurčité odpovědi typu, že se zkouší různé možnosti a že to vypadá na termostat (který je nový, originální a byl měněn včetně plastového domečku za 903,- Kč a neměl by s ním proto být problém). Charakter závady je stále tentýž.
Odpoledne volám na infolinku Ford, abych si ověřil způsob zavážení dílů do autorizovaných servisů Ford, protože čekat na díl týden v době, kdy jsou neautorizované servisy zaváženy třikrát denně, mi přijde absurdní. Dále se ptám na standardy servisní přejímky vozidla. Následně mi volá vedoucí servisu, že dostal za úkol se mnou věc dořešit. V průběhu rozhovoru se dozvídám, a teď se podržte, že importér FORD v České republice nemá centrální sklad a že na díly se čeká tak dlouho proto, že se zaváží napřímo z Německa. Dokonce i Lada, která prodala v roce 2016 v České republice podle statistiky svazu dovozců automobilů 110 nových aut, zde má centrální sklad. Dále je mi sděleno, že jde o komplikovanou závadu na 14 let starém vozidle (jednoduchá konstrukce z 90. let) a že to není jen tak jako na nových autech. Takže je vlastně moje chyba, že mám tak starý vůz a chci mu dopřát autorizovanou kvalitu (že na takhle staré modely už se nedrží díly skladem – přitom nejrozšířenější model své kategorie s nejběžnějším motorem). To by mě zajímalo, jak by tahle partička opravovala soudobé mondeo nebo modely ST či nedej Bože RS… Reaguji suchým konstatováním skutečnosti, že autorizovaný servis by měl mít veškeré vybavení a know-how přímo od výrobce, aby uměl vozy dané značky opravovat nejlépe. Má mít školeného specialistu od importéra pro nestandardní poruchy a kontakt přímo na centrálu výrobce pro zasílání technických dotazů atd. Je mi nabídnuto, že si mohu vozidlo převzít neopravené. Stanovuji jiný postup – servis dostane čas do 5.11. závadu odstranit, protože náhradní termostat mají v tuto chvíli již mít naskladněn. Do té doby buď vůz opraví, nebo sdělí termín dokončení a nebo vůz předají neopravený, protože u nich je auto už třetí týden v kuse (!!!) a nebyli schopni s tím nic udělat.Odsouhlaseno.
5.12. Čekám na zprávu ze servisu, nikdo se neozval. V poledne náhodně spatřuji svoje vozidlo zamrzlé venku před dílnou servisu, očividně na něm nikdo nepracuje. Jdu proto osobně do servisu. Na dílně se mezitím činorodě pracuje na jiných zakázkách. Dozvídám se, že na autě od 1.12. nikdo nedělal (!!!) a že mechanik to měl dělat v sobotu a že nepřišel do práce a že už tady mají díly a že se na to snad nějak dostanou a… a už toho mám dost. Oznamuji, že si vůz okamžitě přebírám. Vedoucí servisu se omlouvá, že ho to moc mrzí a jaká je to škoda, když už tedy mají ten druhý termostat na vyzkoušení skladem (už se tam válí pátý den). Vypadá ukřivděně a chudák mechanik, že se tak snažil… je mi naúčtována výměna čidla na hlavě + práce na výměnu. Platím dalších zbytečných 1224,- Kč.
Dělám součet a říkám vedoucímu servisu, ať mě opraví, jestli se pletu (mlčí):
- auto jsem neměl skoro měsíc
- jsem o 16 600,- Kč lehčí, přičemž závada stále není odstraněna, s autem nejde jezdit (dodnes odstavené)
- nikdo mi ani jednou nenabídl možnost náhradního vozidla. 4x se mi ze servisu nikdo neozval
- s náhradním vozem z rodiny jsem za tu dobu ujel přes 1400 km, musel jsem koupit 2x dálniční známku (1x desetidenní a 1x celoroční = 1810,- Kč) a ještě se utrhla stahovačka okna (další 4000,- Kč), nestihla se včas zařídit výměna zimních pneu, do soli se tahalo vozidlo, které vůbec vyjet nemělo a kromě toho bylo vystaveno riziku poškození padajícím sněhem, protože do garáže se v přívalech sněhu nešlo vyškrábat, v ulicích parkovat nešlo – všude čtvrt metru na kost zmrzlého sněhu.
Odpoledne eskaluji na infolinku Ford s dotazem. Přislíbeno prověření případu.
6.12. Nikdo se neozval.
7.12. Znovu dotaz na infolinku. Příslib řešení, ovšem s tím, že se záležitost bude další týden projednávat. Z tohoto důvodu kontaktován přímo zástupce importéra.
Nečekám zázraky a chápu, že přijít na příčinu této konkrétní poruchy nemusí být záležitost na jedno odpoledne. Ze strany autorizovaného servisu by ale člověk za ty peníze čekal určitou štábní kulturu a úroveň komunikace se zákazníkem odpovídající cenové hladině, kdy na 14 let staré auto platíte přes 600,- Kč hodinovou sazbu servisu. Celkově mě anabáze ZATÍM stála 16 600 + náklady na vlastní náhradní vozidlo bez provize za zápůjčku (1800 + 4000) = 22 410,- Kč, přičemž s autem stále nejde jezdit. Vzhledem k tomu, že se střídavě staráme o nemohoucího člena rodiny, mohlo dlouhodobou absencí auta dojít k ohrožení jeho zdraví.
8.12. Vedoucí servisu dostal znovu za úkol mi volat. V rámci půlhodinového rozhovoru si připadám jako v blbém filmu. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí. Předně – servis nepochopil moji reklamaci. Měli za to, že se jedná jen o rozšíření zakázky, když přeci vyměnili rozvody, termostat a vodní pumpu, což jsem přeci chtěl. A co bych si jako víc představoval. Že prý jsem za svoje peníze dostal to, na co jsem měl nárok. Na to jsem reagoval, že mi ale vozidlo vrátili jako plně pojízdné a nikdo mi neřekl, že závada stále přetrvává. Pokud by s tím jela třeba matka, určitě by to uvařila jako začátkem 90. let Trabanta. Nový motor že by mi pak asi nedali. To vedoucí servisu nerozporoval. Dále mi bylo sděleno, že nějakými technikáliemi po stránce technické konzultace ze strany importéra je ochoten se Ford zabývat u auta do stáří tří měsíců, takže já mám se čtrnáctiletým autem jaksi smůlu. Ale že by mi nepomohlo, ani když bych měl půlroční auto. Na co jsem ale neměl co říct: mechanik sice dělal na autě během tří dnů třeba dvě hodiny, ale zbytek času nad tím přemýšlel… škoda, že na nic nepřišel. Dále mi byly sděleny věci, jako že zákazník má bohužel vždycky smůlu a že je vedoucí servisu unaven a potřeboval by si vzít dovolenou… to by nedali dohromady ani scénáristé od filmu. Resumé: servis zdarma vymění termostat za jiný, s nižší otevírací teplotou. Buď to pomůže, nebo ne. Pokud ne, budu řešit jinde. Chci tedy dát vozidlo do servisu. Nejbližší volný termín je 12.12.
12.12. Vozidlo předáno na výměnu termostatu. Odpoledne vyzvedávám, nikdo mi k tomu nic neřekne. Vyjedu na dálnici a po půl kilometru motor vaří, chvíli i svítí kontrolka chlazení/elektroniky. Naštěstí nezačala blikat, to by znamenalo poslední půl minutu jízdy, než by nouzový režim motor odstavil. 50 km domů jedu opět s otevřenými okny, topením naplno, rychlostí cca 70 km/h. Za Svijany stavím a otevírám kapotu. Dál jedu s pootevřenou. Chladič zcela studený, sahara mrtvá (což je zde už jedno). Za Turnovem přichází krize, Paceřický kopec jedu radši po staré, ve finále na dvojku rychlostí 30-40 km/h, ručička teploměru zaražená v červeném poli. Naštěstí nesvítí oranžová kontrolka chlazení. Dojeli jsme. Auto odstaveno u garážisty. Další osud nejasný.
Pokračování bude. Schválně, na co se nakonec přijde. Zatím tragédie a autorizovaný servis Ford za mě již nikdy více!!! Zítra jedu jako debil opět autobusem dvě a půl hodiny...
Dne 14.11. 2016 jsem předal vozidlo Ford Focus combi 1.6 z roku 2002 do autorizovaného servisu Ford za účelem provedení servisní zakázky, mylně se domnívaje, že autorizovaný servis bude nejlepším řešením. K rozhodnutí mě vedly především tři důvody:
- požadavek originálních dílů a možnost čerpat 20% slevu v rámci programu 5+ pro starší vozy
- možnost uplatnění záruky na díly a práci v případě následných problémů (toto byla největší mýlka a už to nikdy neudělám)
- technologické zázemí servisu vzhledem k charakteru zakázky (výměna rozvodů s použitím výrobcem stanovených přípravků). Vozidlo chci ještě dlouho provozovat, proto jsem chtěl, aby oprava byla co nejkvalitnější.
Rozsah sjednaných prací dokládá přiložený výňatek ze zakázkového listu. Zásadní pro další průběh událostí je, že bylo vedoucímu servisu, který zakázku sepisoval, opakovaně zdůrazněno, že se motor skutečně přehřívá, do chladiče neteče teplá voda a nespouští se sahara. Teplota vzduchu z topení byla naopak pocitově o cca 10° C vyšší než je obvyklé, topení topilo bez výkyvů (nebyl náznak zavzdušnění chlazení). Jelikož se motor nahodile přehříval již asi 14 dní před opravou a nepomohla revize elektroinstalace ventilátoru chladiče a ze zkušeností uživatelů těchto vozidel z Ford Focus klubu bylo zřejmé, že tato závada není u daného typu vozidla jednoduchá a jednoznačně identifikovatelná a odstranitelná, upozorňoval jsem servis, že samotná dohodnutá výměna termostatu a vodní pumpy nemusí stačit. Že zde může být řada dalších faktorů (čidlo teploty motoru v hlavě válců, SW řídicí jednotky motoru, samotná ŘJ, ventilové vůle výfukových ventilů, průchodnost hadiček vedoucích do vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny atd). V tuto chvíli jsem nezmiňoval možnost vadného těsnění pod hlavou nebo defekt hlavy, vzhledem k tomu, že vozidlo bezvýhradně topilo a motor měl jinak plný výkon.
Pominu skutečnost, že se mně nikdo nezeptal, jestli chci použité díly vrátit do vozu, náhradní vozidlo jsem si musel sehnat sám, přičemž servis byl informován o tom, že auto potřebuji denně k dojíždění do práce (jedna cesta 50 km) a nemám alternativní možnost dopravy (veřejnou dopravou jedna cesta cca 2,5 hodiny s přestupem a 30 min. čekáním v mrazu).
16.11. Průběh opravy se zdál být zcela v pořádku až na to, že mi nikdo nedal vědět, že je vůz připraven k vyzvednutí. Nevadí, zavolal jsem s dotazem sám. Oprava proběhla vcelku rychle, neboť servis měl čas objednat potřebné díly s týdenním předstihem, kdy byla zakázka předjednána. Převzal jsem vozidlo. S autem jsem ujel asi 3 km od servisu a bylo odstaveno až do 21.11. Vše se jevilo zcela v pořádku.
21.11. Při první jízdě s „opraveným“ vozem se již po prvních několika kilometrech začal motor přehřívat. Motor jsem „neuvařil“ jenom díky své duchapřítomnosti jízdou ve středních otáčkách, s naplno puštěným topením, ventilátorem topení nastaveným na nejvyšší stupeň a pootevřenými okny z důvodu komínového efektu a větší cirkulace vzduchu proudícího přes radiátor topení. Tímto způsobem se mi podařilo dojet 50 km domů rychlostí cca 80-90 km/h po dálnici… Z hlediska podezření na zavzdušněný okruh chlazení jsem se jej z nouze snažil odvzdušnit svépomocí, což problém částečně vyřešilo a bylo možné dojet.V tuto chvíli bylo vozidlo po autorizované opravě za 15 384,- Kč a mělo být opravené.
22.11. se při jízdě do práce začal motor opět přehřívat. S pěti zastaveními se podařilo dojet do servisu, který prováděl první „opravu“. Vůz byl předán na reklamaci a z mojí strany byl vznesen dotaz, jestli někdo s autem po první opravě dělal zkušební jízdu, když se mi motor začal přehřívat již po pár kilometrech. Bylo mi sděleno, že zkušební jízda proběhla, jen asi nebyla dostatečně dlouhá. Domluvil jsem se s vedoucím servisu, že mi budou volat, jaké je zjištění a dohodne se další průběh opravy. Odpoledne jsem se tedy vláčel autobusem znovu pro náhradní auto, které mi laskavě zapůjčili členové rodiny. Autorizovaný servis znovu nepokládal za nutné mi nabídnout náhradní vozidlo a co víc – na zakázkovém listu byl odhad ceny za opravu 5000,- Kč, což jsem v tuto chvíli ještě přešel taktním mlčením.
23.11.Volal mi vedoucí servisu se sdělením, že jde pouze o výkyv ručičky teploměru na palubní desce a motor se normálně uchladí. Toto jsem odmítal s ohledem na horký vzduch z topení. Bylo mi naznačeno, že o nic nejde, že vlastně „jen špatně ukazují budíky“, že se sahara normálně spíná, motor se uchladí a na dílně vše funguje. Toto jsem rezolutně odmítl řka, že mě se během pěti zastavení cestou nerozběhl elektroventilátor chladiče ani jednou. Bylo mi řečeno, že tedy ještě přezkouší funkce termostatu a dají vědět. Zároveň že je třeba objednat nový termostat pro případnou výměnu, pakliže by byl nově namontovaný termostat vadný. Dobře, může se stát. Bylo mi nabídnuto „rychlé“ doručení termostatu asi do dvou dnů, kde bych ale nemohl čerpat slevu v programu 5+ a ještě bych prý musel doplácet za rychlé dodání – celkem to nechápu, když by se z mého pohledu mělo jednat o reklamaci již jednou vyměněného termostatu.Nicméně jsme souhlasil s tím, že tedy počkám do úterý 29.11., kdy měl díl dorazit, měl být vyměněn a vozidlo opraveno. Bylo mi nabídnuto, zda-li si nechci do té doby vůz vzít k užívání, když prý jej nutně potřebuji, což jsem s díky odmítl vzhledem k tomu, že se motor stále přehříval a nikam by se s tím jet nedalo. Vskutku hodnotná nabídka.
29.11. Celý den čekám na zprávu ze servisu, jak bylo dohodnuto. Nikdo se neozval.
30.11.Stále se nikdo neozval. Volám proto do servisu, jak to vypadá. Je mi sděleno, že „mechanik na tom dělá“ a že se problém stále neodstranil a jestli souhlasím s výměnou čidla v hlavě válců za cca 1100,- Kč. S tím souhlasím, protože je to jedna z možných příčin problému, na kterou jsem sám na začátku upozorňoval. Mezitím mi na náhradním autě propadla desetidenní dálniční známka, kvůli nefunkčnímu Focusu se nestihly na náhradním voze vyměnit zimní gumy za nové a tak si užívám prvních přívalů sněhu v Jizerských horách na milimetrovém dezénu, čímž jsem nucen riskovat zdraví své i ostatních účastníků provozu. Kromě toho musel jiný člen rodiny používat další náhradní vůz, naprosto nevhodný pro zimní podmínky, který by za zhoršené povětrnosti neměl vůbec vyjíždět. Takže „práce“ autorizovaného servisu Ford už znepříjemňuje život celému okruhu lidí.
1.12.Ze servisu se opět nikdo neozval. Taková je realita komunikace se zákazníkem autorizovaného servisu Ford. Nevím proto,kdy mám čekat dokončení opravy, jestli si mám na náhradní auto koupit celoroční dálniční známku, na kdy mám naplánovat vrácení náhradního vozu, kolik bude oprava stát, na co už se podařilo přijít… od servisu nevím zhola nic. Osobně se proto jdu zeptat, jaká je situace. Od vedoucího servisu se dozvídám, že se jedná o komplikovanou závadu (23.11. šlo ještě jen o banální výkyv ručičky teploměru…), že se na jejím odstranění pracuje a že zrovna dnes (1.12.) by měl dorazit druhý termostat s nižší přepouštěcí teplotou (76° místo 82° C), který zkusí vyměnit, jestli to nepomůže (přitom druhý termostat tam měl být již dva dny předtím). Čili typická oprava způsobem pokus-omyl. Pídím se proto po informacích, co už se všechno zkoušelo udělat, jestli vzali mechanici v úvahu vadné těsnění pod hlavou,tlakování do vody, důvod, proč se nezapíná sahara atd. Dostávám neurčité odpovědi typu, že se zkouší různé možnosti a že to vypadá na termostat (který je nový, originální a byl měněn včetně plastového domečku za 903,- Kč a neměl by s ním proto být problém). Charakter závady je stále tentýž.
Odpoledne volám na infolinku Ford, abych si ověřil způsob zavážení dílů do autorizovaných servisů Ford, protože čekat na díl týden v době, kdy jsou neautorizované servisy zaváženy třikrát denně, mi přijde absurdní. Dále se ptám na standardy servisní přejímky vozidla. Následně mi volá vedoucí servisu, že dostal za úkol se mnou věc dořešit. V průběhu rozhovoru se dozvídám, a teď se podržte, že importér FORD v České republice nemá centrální sklad a že na díly se čeká tak dlouho proto, že se zaváží napřímo z Německa. Dokonce i Lada, která prodala v roce 2016 v České republice podle statistiky svazu dovozců automobilů 110 nových aut, zde má centrální sklad. Dále je mi sděleno, že jde o komplikovanou závadu na 14 let starém vozidle (jednoduchá konstrukce z 90. let) a že to není jen tak jako na nových autech. Takže je vlastně moje chyba, že mám tak starý vůz a chci mu dopřát autorizovanou kvalitu (že na takhle staré modely už se nedrží díly skladem – přitom nejrozšířenější model své kategorie s nejběžnějším motorem). To by mě zajímalo, jak by tahle partička opravovala soudobé mondeo nebo modely ST či nedej Bože RS… Reaguji suchým konstatováním skutečnosti, že autorizovaný servis by měl mít veškeré vybavení a know-how přímo od výrobce, aby uměl vozy dané značky opravovat nejlépe. Má mít školeného specialistu od importéra pro nestandardní poruchy a kontakt přímo na centrálu výrobce pro zasílání technických dotazů atd. Je mi nabídnuto, že si mohu vozidlo převzít neopravené. Stanovuji jiný postup – servis dostane čas do 5.11. závadu odstranit, protože náhradní termostat mají v tuto chvíli již mít naskladněn. Do té doby buď vůz opraví, nebo sdělí termín dokončení a nebo vůz předají neopravený, protože u nich je auto už třetí týden v kuse (!!!) a nebyli schopni s tím nic udělat.Odsouhlaseno.
5.12. Čekám na zprávu ze servisu, nikdo se neozval. V poledne náhodně spatřuji svoje vozidlo zamrzlé venku před dílnou servisu, očividně na něm nikdo nepracuje. Jdu proto osobně do servisu. Na dílně se mezitím činorodě pracuje na jiných zakázkách. Dozvídám se, že na autě od 1.12. nikdo nedělal (!!!) a že mechanik to měl dělat v sobotu a že nepřišel do práce a že už tady mají díly a že se na to snad nějak dostanou a… a už toho mám dost. Oznamuji, že si vůz okamžitě přebírám. Vedoucí servisu se omlouvá, že ho to moc mrzí a jaká je to škoda, když už tedy mají ten druhý termostat na vyzkoušení skladem (už se tam válí pátý den). Vypadá ukřivděně a chudák mechanik, že se tak snažil… je mi naúčtována výměna čidla na hlavě + práce na výměnu. Platím dalších zbytečných 1224,- Kč.
Dělám součet a říkám vedoucímu servisu, ať mě opraví, jestli se pletu (mlčí):
- auto jsem neměl skoro měsíc
- jsem o 16 600,- Kč lehčí, přičemž závada stále není odstraněna, s autem nejde jezdit (dodnes odstavené)
- nikdo mi ani jednou nenabídl možnost náhradního vozidla. 4x se mi ze servisu nikdo neozval
- s náhradním vozem z rodiny jsem za tu dobu ujel přes 1400 km, musel jsem koupit 2x dálniční známku (1x desetidenní a 1x celoroční = 1810,- Kč) a ještě se utrhla stahovačka okna (další 4000,- Kč), nestihla se včas zařídit výměna zimních pneu, do soli se tahalo vozidlo, které vůbec vyjet nemělo a kromě toho bylo vystaveno riziku poškození padajícím sněhem, protože do garáže se v přívalech sněhu nešlo vyškrábat, v ulicích parkovat nešlo – všude čtvrt metru na kost zmrzlého sněhu.
Odpoledne eskaluji na infolinku Ford s dotazem. Přislíbeno prověření případu.
6.12. Nikdo se neozval.
7.12. Znovu dotaz na infolinku. Příslib řešení, ovšem s tím, že se záležitost bude další týden projednávat. Z tohoto důvodu kontaktován přímo zástupce importéra.
Nečekám zázraky a chápu, že přijít na příčinu této konkrétní poruchy nemusí být záležitost na jedno odpoledne. Ze strany autorizovaného servisu by ale člověk za ty peníze čekal určitou štábní kulturu a úroveň komunikace se zákazníkem odpovídající cenové hladině, kdy na 14 let staré auto platíte přes 600,- Kč hodinovou sazbu servisu. Celkově mě anabáze ZATÍM stála 16 600 + náklady na vlastní náhradní vozidlo bez provize za zápůjčku (1800 + 4000) = 22 410,- Kč, přičemž s autem stále nejde jezdit. Vzhledem k tomu, že se střídavě staráme o nemohoucího člena rodiny, mohlo dlouhodobou absencí auta dojít k ohrožení jeho zdraví.
8.12. Vedoucí servisu dostal znovu za úkol mi volat. V rámci půlhodinového rozhovoru si připadám jako v blbém filmu. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí. Předně – servis nepochopil moji reklamaci. Měli za to, že se jedná jen o rozšíření zakázky, když přeci vyměnili rozvody, termostat a vodní pumpu, což jsem přeci chtěl. A co bych si jako víc představoval. Že prý jsem za svoje peníze dostal to, na co jsem měl nárok. Na to jsem reagoval, že mi ale vozidlo vrátili jako plně pojízdné a nikdo mi neřekl, že závada stále přetrvává. Pokud by s tím jela třeba matka, určitě by to uvařila jako začátkem 90. let Trabanta. Nový motor že by mi pak asi nedali. To vedoucí servisu nerozporoval. Dále mi bylo sděleno, že nějakými technikáliemi po stránce technické konzultace ze strany importéra je ochoten se Ford zabývat u auta do stáří tří měsíců, takže já mám se čtrnáctiletým autem jaksi smůlu. Ale že by mi nepomohlo, ani když bych měl půlroční auto. Na co jsem ale neměl co říct: mechanik sice dělal na autě během tří dnů třeba dvě hodiny, ale zbytek času nad tím přemýšlel… škoda, že na nic nepřišel. Dále mi byly sděleny věci, jako že zákazník má bohužel vždycky smůlu a že je vedoucí servisu unaven a potřeboval by si vzít dovolenou… to by nedali dohromady ani scénáristé od filmu. Resumé: servis zdarma vymění termostat za jiný, s nižší otevírací teplotou. Buď to pomůže, nebo ne. Pokud ne, budu řešit jinde. Chci tedy dát vozidlo do servisu. Nejbližší volný termín je 12.12.
12.12. Vozidlo předáno na výměnu termostatu. Odpoledne vyzvedávám, nikdo mi k tomu nic neřekne. Vyjedu na dálnici a po půl kilometru motor vaří, chvíli i svítí kontrolka chlazení/elektroniky. Naštěstí nezačala blikat, to by znamenalo poslední půl minutu jízdy, než by nouzový režim motor odstavil. 50 km domů jedu opět s otevřenými okny, topením naplno, rychlostí cca 70 km/h. Za Svijany stavím a otevírám kapotu. Dál jedu s pootevřenou. Chladič zcela studený, sahara mrtvá (což je zde už jedno). Za Turnovem přichází krize, Paceřický kopec jedu radši po staré, ve finále na dvojku rychlostí 30-40 km/h, ručička teploměru zaražená v červeném poli. Naštěstí nesvítí oranžová kontrolka chlazení. Dojeli jsme. Auto odstaveno u garážisty. Další osud nejasný.
Pokračování bude. Schválně, na co se nakonec přijde. Zatím tragédie a autorizovaný servis Ford za mě již nikdy více!!! Zítra jedu jako debil opět autobusem dvě a půl hodiny...
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Co na to říct??? Snad jen, že je to opravdu strašný. Horší než zlý sen, neb ze snu se člověk dřív nebo později probere. Dle popisu je v daném "servisu" fakt banda pitomců.
Víc se "hádat" a důrazně trvat na reklamaci nekvalitní (v případě chlazení spíš žádné) práce jsi nezkoušel? Mno, i když dle popisu přístupu servisu by to asi stejně nemělo valného smyslu. Auto by stálo před dílnou a to by byl celý výsledek.
Jaký postup plánuješ dál? Dáš to nějakému "garážníkovi", nebo se s tím budeš trápit sám? Je to fakt pech takovýmhle blbým způsobem přijít o provozní auto. Navíc teď v zimě, kdy ani nemůžeš nouzově jezdit vetošem...
Když si vzpomenu na naše dlouholeté zkušenosti s brněnským Ford servisem Atoma, tak je to neporovnatelné. Tam nikdy nebylo nic problém, asi dvakrát mě vydali tátovo auto i bez zaplacení s tím, že jim to stačí zaplatit do týdne, atp. Je pravdou, že díky absenci centrálního skladu v ČR se párkrát na nějaký méně frekventovaný díl čekalo 2 max. 3 dny, ale to bylo spíš výjimečné. Občas si zajeli pro požadovaný díl i k jiné brněnské konkurenci (Rašino, Carent), kde měli větší sklad... Prostě je to o lidech.
Víc se "hádat" a důrazně trvat na reklamaci nekvalitní (v případě chlazení spíš žádné) práce jsi nezkoušel? Mno, i když dle popisu přístupu servisu by to asi stejně nemělo valného smyslu. Auto by stálo před dílnou a to by byl celý výsledek.
Jaký postup plánuješ dál? Dáš to nějakému "garážníkovi", nebo se s tím budeš trápit sám? Je to fakt pech takovýmhle blbým způsobem přijít o provozní auto. Navíc teď v zimě, kdy ani nemůžeš nouzově jezdit vetošem...
Když si vzpomenu na naše dlouholeté zkušenosti s brněnským Ford servisem Atoma, tak je to neporovnatelné. Tam nikdy nebylo nic problém, asi dvakrát mě vydali tátovo auto i bez zaplacení s tím, že jim to stačí zaplatit do týdne, atp. Je pravdou, že díky absenci centrálního skladu v ČR se párkrát na nějaký méně frekventovaný díl čekalo 2 max. 3 dny, ale to bylo spíš výjimečné. Občas si zajeli pro požadovaný díl i k jiné brněnské konkurenci (Rašino, Carent), kde měli větší sklad... Prostě je to o lidech.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Podle popisu bych řekl, že o tom autě/motoru víš víc, než celej slavnej servis dohromady. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
No ty kokot to je síla. Stejný problém jsem řešil na sousedově Puntu. Z topení horký vzduch, motor přehřátý a chladič studený. Kdybych já si vzpomněl čím to bylo. Byla to ale nějaká blbost zapříčiněná technickou spraseností při výrobě. Měli tam hadice udělané tak blbě, že při dané chybě voda kolovala mimo chladič. Budu přemýšlet, stejně jako onen technik ve Fordu
P.S. Čidlo teploty 1100kč? Četl jsem správně? To jako fakt? Vždyť prvovýrobové lze sehnat za 200kč...
P.S. Čidlo teploty 1100kč? Četl jsem správně? To jako fakt? Vždyť prvovýrobové lze sehnat za 200kč...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Ahoj všem,
díky za podporu
To Hurikán: dál je to tak, že teď nemám čas to řešit. Budu dva týdny mimo. Auto je odstavené a až se v nezávislém servisu uvolní místo, vezmou to. Já se k tomu dostanu nejdřív v lednu. A samozřejmě je to na poblití teď v zimě. Až to dospěje do stádia neudržitelnosti, budu muset vytáhnout 2105 a jezdit s ní. Zatím mám provizorně fabii. To jsme to dopracovali…
To Luděk: nikdy bych si to nebyl přiznal, ale taky začínám mít ten pocit.
To Vašátor: Ano, čidlo přes tisícikorunu. Konzultoval jsem problém s Mikešem zde z fóra a zatím nás napadly tři možnosti:
1) Ti machři dali termostat obráceně (toto napadlo víc lidí)
2) Je neprůchodná/zteřelá/zcvrklá vratná hadice na malém okruhu - chladivo dostatečně neproudí zpátky k termostatu a termostat „neví“, že se má otevřít. Mimochodem ta hadička je ani ne poloviční ve srovnání s potrubím na Ladě…toto je vcelku pravděpodobné vzhledem k tomu, že podobný problém je na podtlakových hadičkách sání/odvětrání klikové skříně, které zde řídí emisní systém volnoběhu přes krokový motorek (podtlakem scvrklá hadička nepropouští dostatek vzduchu, padají volnoběžné otáčky, motor se dusí). Jen mimochodem - tohoto si nikdo z těch "mechaniků" nevšiml. V tom servisu nemohl být mystery shopping snad ani jednou...nechápu, jak by mohli najít jakoukoli nasimulovanou závadu.
3) Neprůchodný chladič. Už má nejlepší léta za sebou, to si přiznejme.
Podotýkám, že 300 000 km tu s chlazením nebyl jediný problém a teď tohle. Takže bych to viděl na únavu materiálu. Teď jenom přijít na to, kde. Pokud to není těsnění pod hlavou, ale to by zase bubliny způsobovaly výpadky topení a nejelo by to. A topí to (až moc ) a jede normálně. Uvidíme.
Když by někoho něco napadlo, prosím pište. Kdo se trefí, dostane ode mě na sraze pivo nebo bonbóny. Proti gustu...
díky za podporu
To Hurikán: dál je to tak, že teď nemám čas to řešit. Budu dva týdny mimo. Auto je odstavené a až se v nezávislém servisu uvolní místo, vezmou to. Já se k tomu dostanu nejdřív v lednu. A samozřejmě je to na poblití teď v zimě. Až to dospěje do stádia neudržitelnosti, budu muset vytáhnout 2105 a jezdit s ní. Zatím mám provizorně fabii. To jsme to dopracovali…
To Luděk: nikdy bych si to nebyl přiznal, ale taky začínám mít ten pocit.
To Vašátor: Ano, čidlo přes tisícikorunu. Konzultoval jsem problém s Mikešem zde z fóra a zatím nás napadly tři možnosti:
1) Ti machři dali termostat obráceně (toto napadlo víc lidí)
2) Je neprůchodná/zteřelá/zcvrklá vratná hadice na malém okruhu - chladivo dostatečně neproudí zpátky k termostatu a termostat „neví“, že se má otevřít. Mimochodem ta hadička je ani ne poloviční ve srovnání s potrubím na Ladě…toto je vcelku pravděpodobné vzhledem k tomu, že podobný problém je na podtlakových hadičkách sání/odvětrání klikové skříně, které zde řídí emisní systém volnoběhu přes krokový motorek (podtlakem scvrklá hadička nepropouští dostatek vzduchu, padají volnoběžné otáčky, motor se dusí). Jen mimochodem - tohoto si nikdo z těch "mechaniků" nevšiml. V tom servisu nemohl být mystery shopping snad ani jednou...nechápu, jak by mohli najít jakoukoli nasimulovanou závadu.
3) Neprůchodný chladič. Už má nejlepší léta za sebou, to si přiznejme.
Podotýkám, že 300 000 km tu s chlazením nebyl jediný problém a teď tohle. Takže bych to viděl na únavu materiálu. Teď jenom přijít na to, kde. Pokud to není těsnění pod hlavou, ale to by zase bubliny způsobovaly výpadky topení a nejelo by to. A topí to (až moc ) a jede normálně. Uvidíme.
Když by někoho něco napadlo, prosím pište. Kdo se trefí, dostane ode mě na sraze pivo nebo bonbóny. Proti gustu...
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Pokud by se to přehřívalo díky těsnění pod hlavou, celý chladící systém by se nepřiměřeně tlakoval. Naopak po otevření víčka doplňovací nádobky by se chladící systém jaxtax uchladil. Po odtlakování systému by nastala změna velmi rychle.
Trošku se mi nezdá, že by dokázali dát termostat naopak. Ve většině vozidel je to blbu vzdorné a nelze to.
Neprůchodný chladič ... měníš nemrznoucí kapalinu? Pokud ano, musí být průchozí, maximálně se sníženou účinností - byl by horký, sahara by se mohla zbláznit.
Když pátrám co bylo s tím sousedovým Puntem (je to už ale 8let), mám takový pocit, že se tam v nějakém ohybu tvořila bublina (Fiat Punto má inteligentně udělané odvzdušnění chladící soustavy na hadici! vzadu za motorem). To se stávalo sousedovi celkem často. Druhou možností je skřípnutá (ucpaná) hadice pomocného okruhu chladící soustavy, díky kterému voda kolovala mimo chladič jakousi podivnou smyčkou.
Osobně bych v první řadě úplně vyhodil termostat a zhodnotil co to dělá.
Trošku se mi nezdá, že by dokázali dát termostat naopak. Ve většině vozidel je to blbu vzdorné a nelze to.
Neprůchodný chladič ... měníš nemrznoucí kapalinu? Pokud ano, musí být průchozí, maximálně se sníženou účinností - byl by horký, sahara by se mohla zbláznit.
Když pátrám co bylo s tím sousedovým Puntem (je to už ale 8let), mám takový pocit, že se tam v nějakém ohybu tvořila bublina (Fiat Punto má inteligentně udělané odvzdušnění chladící soustavy na hadici! vzadu za motorem). To se stávalo sousedovi celkem často. Druhou možností je skřípnutá (ucpaná) hadice pomocného okruhu chladící soustavy, díky kterému voda kolovala mimo chladič jakousi podivnou smyčkou.
Osobně bych v první řadě úplně vyhodil termostat a zhodnotil co to dělá.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
V zásadě to vidím podobně jako Vašek. Taky si myslím, že těsněním pod hlavou to nebude. To se většinou chladící okruh tlakuje, v topení to bublá, atp.
Ucpaný chladič je trochu pravděpodobnější něž těsnění pod hlavou, ale nemyslím si, že by se mohl rychle ucpat tak, aby byl totálně neprůchodný. Když dochází k postupnému zanášení chladícího okruhu, tak to většinou začne přic(uc)páním radiátoru topení. Je to logické, neboť radiátor má mnohem menší průřez jednotlivých trubiček, než chladič. Takže chladič by mohl být maximálně přicpaný, což by se i při sníženém průtoku měl motor teď v mrazerch uchladit. Max. by měl lehce zvýšenou teplotu. (Přesně v tomhle stavu mám chlazení na služebním, takže vím, jak se chlazení chová. I v létě se motor uchladí, ale za cenu velmi častého chodu sahary)
Podle mě je chyba v tom, že voda z motoru do chladiče vůbec neproudí, což může být vadným (nebo chybně vloženým termostatem (kdoví, jestli ho "superservis" opravdu vůbec vyměnil), příp. jak už jsi Vojto psal, chybou hadiček malého okruhu.
Takže já osobně bych začal těmi hadičkami a termostatem, který bych zkušebně rovnou vyndal.
PS: teď jsem si ještě uvědomil, že jsi Vojto psal, že sahara vůbec nespíná. Nevím, kde přesně je čidlo pro ŘJ, resp. saharu, ale je dost možné, že je v místě, kde díky necirkulaci zůstává chladná voda a proto se sahara nesepne. Čidlo pro budík teploměru bude umístěné jinde. Čili tohle by mohla být eventuelně taky určitá stopa.
Ucpaný chladič je trochu pravděpodobnější něž těsnění pod hlavou, ale nemyslím si, že by se mohl rychle ucpat tak, aby byl totálně neprůchodný. Když dochází k postupnému zanášení chladícího okruhu, tak to většinou začne přic(uc)páním radiátoru topení. Je to logické, neboť radiátor má mnohem menší průřez jednotlivých trubiček, než chladič. Takže chladič by mohl být maximálně přicpaný, což by se i při sníženém průtoku měl motor teď v mrazerch uchladit. Max. by měl lehce zvýšenou teplotu. (Přesně v tomhle stavu mám chlazení na služebním, takže vím, jak se chlazení chová. I v létě se motor uchladí, ale za cenu velmi častého chodu sahary)
Podle mě je chyba v tom, že voda z motoru do chladiče vůbec neproudí, což může být vadným (nebo chybně vloženým termostatem (kdoví, jestli ho "superservis" opravdu vůbec vyměnil), příp. jak už jsi Vojto psal, chybou hadiček malého okruhu.
Takže já osobně bych začal těmi hadičkami a termostatem, který bych zkušebně rovnou vyndal.
PS: teď jsem si ještě uvědomil, že jsi Vojto psal, že sahara vůbec nespíná. Nevím, kde přesně je čidlo pro ŘJ, resp. saharu, ale je dost možné, že je v místě, kde díky necirkulaci zůstává chladná voda a proto se sahara nesepne. Čidlo pro budík teploměru bude umístěné jinde. Čili tohle by mohla být eventuelně taky určitá stopa.
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Je v pořádku vodní pumpa? Tuto možnost závady jsem zde ještě nečetl.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Vodní pumpa měla být vyměněná v rámci výměny rozvodů. Tedy aspoň dle faktury. Otázkou je, jestli byla vyměněná skutečně a pokud ano, jak byla práce provedena a jaký použili díl.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Zdenek Izer/Ve dne zataženo, v noci roztaženo: Vyměnili jste si spodní prádlo? Ano? Pak mi řeknete kdo s kým
Analogie pro servis . L.
Analogie pro servis . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Kluci, mám dojem, že to vidíme všichni vcelku stejně.
Vodní pumpa byla měněná (to je vidět, že je nová), ale tím to nebude – chová se to stejně jako se starou (která mimochodem po 306 000 km nevykazovala zjevně žádnou chybu. Dal jsem to měnit, protože jsem už k tomu neměl důvěru a v únoru by se to mělo podívat do Itálie, takže jsem nechtěl riskovat zůstat stát v Rakousku u krajnice kvůli zadřené vodní pumpě, nota bene v soli, zimě a potmě. Výrobce doporučuje pumpu měnit zároveň s rozvody, interval výměny rozvodů je tu 160 000 km).
S těsněním pod hlavou to vidím stejně jako Vašek a Albert. Nezdá se mi, že by to tlakovalo, nikde nic nebublá. Když jsem jel pak z nouze s ne zcela dotaženým víčkem na vyrovnávací nádržce, nezlepšilo se to. A při povolování víčka nikde bubliny nebyly, jen to klasicky malinko syklo.
Chladicí kapalina je tam teď nová a měla by být (záměrně používám podmiňovací způsob) originální. Bublina by někde být mohla, sami připustili, že zrovna tenhle motor se špatně odvzdušňuje. V tomto autě není kohout topení, výměníkem topení jede voda permanentně, topení se řídí jen mixováním vzduchu přes klapku v komoře topení.
Problém je opravdu v tom, že voda nejde do chladiče.
Dalšímu servisu jsem doporučil následující postup (zatím se na to nedostalo a mě je to v tuto chvíli už jedno, auto budu potřebovat až v lednu):
1) vyhodit termostat a prohnat to „na plnej knedlik“, jak se to bude chovat.
2) Pokud bude OK chyba ve vratné hadici malého okruhu/jinde v malém okruhu/termostatu
3) Pakliže se ani tak neuchladí vyndat chladič, profouknout stlačeným vzduchem, zkusit průplach chemií. Pokud nepomůže, výměna chladiče (ten stávající je beztak shnilej, jenže to byl svého času na žigulu taky a nikdy s chlazením nebyl problém - a to jsem voštiny drolil dotekem rukou, jak byly shnilé!)
Ještě k té sahaře – u tohohle auta je to poněkud komplikované, protože saharu spíná řidicí jednotka motoru na základě více vstupů. Hlavní je dvoustupňové čidlo teploty v hlavě (to měněné), na základě jehož údajů mimo jiné řidicí jednotka stanovuje bohatost směsi. Jak jsem se dočetl na fóru Focus klubu: „čidlo není schopné pokrýt teploty od -40°C do +120°C v jednom rozsahu a proto se používají dva rozsahy a ty se přepínají tranzistorem v ŘJ motoru. Právě druhý rozsah čidla spíná řidící jednotka.“ Proto jsem sázel i na výměnu čidla, kromě toho tam ještě hraje roli případné probíjení mezi kabílkem vedoucím od čidla a zapalovacími kabely (to zase způsobuje cukání při zrychlování), ale toto mám ošetřené obalením kabelu k čidlu alobalem, aby bylo odstíněné od zapalovacích kabelů (které jsou tam nové pár tisíc kilometrů a jsou z Tesly Blatná). Taky trasování kabílku je drobet upravené, aby to nedělalo neplechu. Kde je čidlo pro budík nevím, čekal bych jej na bloku. Nicméně i výkyv ručičky na přístrojích řídí - jak jinak - řidicí jednotka...jestli odešla ta, tak mě jebne. Na tyhle šestnáctky nejde na vrakovištích nic sehnat - všechna ta auta prostě jezdí, to je jak 1.9 TDI nebo felicie 1.3. Focus s touhle šestnáctistovkou by měl správně pouze shnít nebo skončit na zadní nápravu, ale určitě ne na závadu motoru...Oj oj oj,je to boj.
Vodní pumpa byla měněná (to je vidět, že je nová), ale tím to nebude – chová se to stejně jako se starou (která mimochodem po 306 000 km nevykazovala zjevně žádnou chybu. Dal jsem to měnit, protože jsem už k tomu neměl důvěru a v únoru by se to mělo podívat do Itálie, takže jsem nechtěl riskovat zůstat stát v Rakousku u krajnice kvůli zadřené vodní pumpě, nota bene v soli, zimě a potmě. Výrobce doporučuje pumpu měnit zároveň s rozvody, interval výměny rozvodů je tu 160 000 km).
S těsněním pod hlavou to vidím stejně jako Vašek a Albert. Nezdá se mi, že by to tlakovalo, nikde nic nebublá. Když jsem jel pak z nouze s ne zcela dotaženým víčkem na vyrovnávací nádržce, nezlepšilo se to. A při povolování víčka nikde bubliny nebyly, jen to klasicky malinko syklo.
Chladicí kapalina je tam teď nová a měla by být (záměrně používám podmiňovací způsob) originální. Bublina by někde být mohla, sami připustili, že zrovna tenhle motor se špatně odvzdušňuje. V tomto autě není kohout topení, výměníkem topení jede voda permanentně, topení se řídí jen mixováním vzduchu přes klapku v komoře topení.
Problém je opravdu v tom, že voda nejde do chladiče.
Dalšímu servisu jsem doporučil následující postup (zatím se na to nedostalo a mě je to v tuto chvíli už jedno, auto budu potřebovat až v lednu):
1) vyhodit termostat a prohnat to „na plnej knedlik“, jak se to bude chovat.
2) Pokud bude OK chyba ve vratné hadici malého okruhu/jinde v malém okruhu/termostatu
3) Pakliže se ani tak neuchladí vyndat chladič, profouknout stlačeným vzduchem, zkusit průplach chemií. Pokud nepomůže, výměna chladiče (ten stávající je beztak shnilej, jenže to byl svého času na žigulu taky a nikdy s chlazením nebyl problém - a to jsem voštiny drolil dotekem rukou, jak byly shnilé!)
Ještě k té sahaře – u tohohle auta je to poněkud komplikované, protože saharu spíná řidicí jednotka motoru na základě více vstupů. Hlavní je dvoustupňové čidlo teploty v hlavě (to měněné), na základě jehož údajů mimo jiné řidicí jednotka stanovuje bohatost směsi. Jak jsem se dočetl na fóru Focus klubu: „čidlo není schopné pokrýt teploty od -40°C do +120°C v jednom rozsahu a proto se používají dva rozsahy a ty se přepínají tranzistorem v ŘJ motoru. Právě druhý rozsah čidla spíná řidící jednotka.“ Proto jsem sázel i na výměnu čidla, kromě toho tam ještě hraje roli případné probíjení mezi kabílkem vedoucím od čidla a zapalovacími kabely (to zase způsobuje cukání při zrychlování), ale toto mám ošetřené obalením kabelu k čidlu alobalem, aby bylo odstíněné od zapalovacích kabelů (které jsou tam nové pár tisíc kilometrů a jsou z Tesly Blatná). Taky trasování kabílku je drobet upravené, aby to nedělalo neplechu. Kde je čidlo pro budík nevím, čekal bych jej na bloku. Nicméně i výkyv ručičky na přístrojích řídí - jak jinak - řidicí jednotka...jestli odešla ta, tak mě jebne. Na tyhle šestnáctky nejde na vrakovištích nic sehnat - všechna ta auta prostě jezdí, to je jak 1.9 TDI nebo felicie 1.3. Focus s touhle šestnáctistovkou by měl správně pouze shnít nebo skončit na zadní nápravu, ale určitě ne na závadu motoru...Oj oj oj,je to boj.
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Osobně bych řídící jednotku vyloučil, ta na proudění kapaliny nemá vliv. V tomto počasí se to musí bez sahary uchladit jako prd. U mé Corsy v tomto počasí termostat skoro ani neotevře, vše zvládá topení.
Kohout topení se u většiny modernějších automobilů nepoužívá již pěkně dlouho, výměník je stále horký a vše se reguluje pouze klapkou. Běžná věc. Paradoxem však je, že pokud by tam někde měl být vzduch, jako první nepojede právě topení.
Chce to začít termostatem, pro jistotu bych prošťoural vstup do bloku motoru. Zároveň bych zkusil propustnost chladiče - pořádně jej propláchl proudem vody. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud se v chladící soustavě objeví pěna z mastnoty, velmi špatně se dostává ven (funguje pouze prací prášek, lepší je tableta do myčky) a dokáže dokonale ucpat celý okruh.
Chladící kapaliny byla při výměně čistá? V doplňovací nádobce je čisto? Žádné pozůstatky špíny?
Kohout topení se u většiny modernějších automobilů nepoužívá již pěkně dlouho, výměník je stále horký a vše se reguluje pouze klapkou. Běžná věc. Paradoxem však je, že pokud by tam někde měl být vzduch, jako první nepojede právě topení.
Chce to začít termostatem, pro jistotu bych prošťoural vstup do bloku motoru. Zároveň bych zkusil propustnost chladiče - pořádně jej propláchl proudem vody. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud se v chladící soustavě objeví pěna z mastnoty, velmi špatně se dostává ven (funguje pouze prací prášek, lepší je tableta do myčky) a dokáže dokonale ucpat celý okruh.
Chladící kapaliny byla při výměně čistá? V doplňovací nádobce je čisto? Žádné pozůstatky špíny?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
No nezávidím Ti, Vojto. Ve stručnosti - ten neprůchodný chladič mě napadl taky+termostat a okolí. Pumpu zapomeň, byla-li opravdu měněná a chová se to stejně. Takže postupuj, jak jsi sám napsal, vyhodit termostat a zkontrolovat hadičky, pak ten chladič. Totéž nakonec píše i Vašek a další. Přeji brzké vyřešení závady/záhady. J.
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Leden je pryč a zprávy zatím žádné. Jaký je vývoj Vojto? Podařilo se Focuse zprovoznit?
Re: Otřesná zkušenost s autorizovaným servisem Ford
Ano...já mam zas super v těch neautorizovaných... vůbec to není tak, že byste měli ztratit záruku a teď už je to častokrát i lepší, o penězích nemluvě.
Naposledy upravil(a) Hurikán dne úte kvě 05, 2020 12:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Byla porušena pravidla tohoto fóra. Odstraněna neschválená reklama.
Důvod: Byla porušena pravidla tohoto fóra. Odstraněna neschválená reklama.