čidlo klepání - detonačního hoření

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: čidlo klepání - detonačního hoření

Příspěvek od Cory »

Vravim,ono to je od 22 do 28 Nm. Cize len uplne jemne dotiahnut,aby sa netriaslo. Nejde o to ze by cidlo nevydrzalo a ruplo,ale davalo by nespravne udaje
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: čidlo klepání - detonačního hoření

Příspěvek od zelvotron »

To je mi jasný, ale z principu funkce toho čidla chápu že musí bejt spolehlivě napevno spojený s blokem motoru, tedy i když ho dotáhnu víc, podle mě by to nemělo vadit, resp. nenapadá mě proč by to vadit mělo. Ta malá gola na tohle je ideál, jednak se tam líp dostane a jednak se tím i relativně snadno dodrží ten moment...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: čidlo klepání - detonačního hoření

Příspěvek od Cory »

Neviem preco, ale vadi to, skusal som diagnostikou odpozorovat napatie z cidla pri roznom stupni dotiahnutia na nastartovanom motore a meni sa to. Pred rokom som mal problem, ked na mojej 1,9 stale vyhadzovalo chybu detonacneho cidla. Asi 2 tyzdne som laboroval s čipom, nakoniec som zistil, ze chyba je v konektore.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání - detonačního hoření

Příspěvek od Georgius »

Takže konečně přestalo pršet a já se dostal k razborce-zborce. Pokud by to dělal někdo manuálně ještě méně zručný než já, tak se mu může hodit dobrá rada: nejlehčí přístup je zezhora, levou tlapu podél tyčky oleje na přední straně motoru, po nahmatání dátčika a kabelu od něj druhou ruku z druhé strany kolem vzduchového filtru, levou po stranách zmáčkout napružený drátek (viz první obrázek), rozebrat a vytáhnout.

Na první pohled mi konektor přijde OK, zkusil jsem ho párkrát trochu "ošoupat" dovnitř-ven a uvidím, jestli to hodí nějakou ašíbku cestou do Prahy. Přijde mi, že na funkci to nemá vliv a že ten CHE mi ŘJ rozsvítila jenom aby mne naštvala :-/. Čidlo jsem zkoušel jenom rukou a vypadalo dotaženě, laborovat s utahovacím momentem se mi zatím moc nechce, ale třeba ještě dozraju ;-).


Obrázek
Obrázek
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“