Navijak, diferencialy, poloosy
Moderátor: Moderátoři
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
tie zadne polosy su vyrobene uplne zle, proti vsetkemu co plati o vyrobe polos.
Predne polosy od roku 2003 vyssie maju v najtensom bode 24mm, na drazkovani cca 26mm. To je v poriadku. Tam su slabinou satelity, ktore su len 2 a oproti standardnym "maju menej masa".
Lenze zadne polosy maju na drazkovani 24mm, hned za nim su stencene na 22mm a potom sa postupne ku kraju rozsiruju az do nejakych brutalnych cisiel(okolo 30mm, to ale len strielam...), su tazke, ale lamu sa stejne ako stare, v tom zuzeni hned za tisichranom... Diferak je stejny ako pred rokom 2003.
Cize ked chceme "tuningovat" staru Nivu, tak nas zaujima len predok, pouzijeme kovovy obal diferaku(rovnaky pre vsetky Nivy a Lady vseobecne) a do neho nainstalujeme vnutornosti z hlinikoveho obalu Nivy 2003+. To pasuje bez uprav a vyzaduje to stejnu zrucnost ako montaz samosvoru, ci vymena staleho prevodu vnutri v diferaku(cize nikomu kto jazdi statisice km po asfaltkach a je uplny laik to neodporucam). Takisto 4 satelitovy dif kupeny z ruskych stranok pasuje bez uprav. Na to potrebujeme este kompletne polosy a naboje(staci ta cast, kde ide brzdovy kotuc a disk kolesa, ostatne je zhodne, pricom loziskami som si z hlavy nie isty)...
Predne polosy od roku 2003 vyssie maju v najtensom bode 24mm, na drazkovani cca 26mm. To je v poriadku. Tam su slabinou satelity, ktore su len 2 a oproti standardnym "maju menej masa".
Lenze zadne polosy maju na drazkovani 24mm, hned za nim su stencene na 22mm a potom sa postupne ku kraju rozsiruju az do nejakych brutalnych cisiel(okolo 30mm, to ale len strielam...), su tazke, ale lamu sa stejne ako stare, v tom zuzeni hned za tisichranom... Diferak je stejny ako pred rokom 2003.
Cize ked chceme "tuningovat" staru Nivu, tak nas zaujima len predok, pouzijeme kovovy obal diferaku(rovnaky pre vsetky Nivy a Lady vseobecne) a do neho nainstalujeme vnutornosti z hlinikoveho obalu Nivy 2003+. To pasuje bez uprav a vyzaduje to stejnu zrucnost ako montaz samosvoru, ci vymena staleho prevodu vnutri v diferaku(cize nikomu kto jazdi statisice km po asfaltkach a je uplny laik to neodporucam). Takisto 4 satelitovy dif kupeny z ruskych stranok pasuje bez uprav. Na to potrebujeme este kompletne polosy a naboje(staci ta cast, kde ide brzdovy kotuc a disk kolesa, ostatne je zhodne, pricom loziskami som si z hlavy nie isty)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Diky, nekdo umi a ja zatim jen cumim zkusil bych casem koupit od 2003 predni dif a z nej mi zbyde obal (k nemu teda stejny zadni prevod). K tomu hrube poloosy s nabama a i nejlepe uz upraveny obal ze zadniho.. Potom bych to zkusil skladat do sebe a snad bych tomu teprv vic porozumel:) no, ale jestli to nekdo kutit bude, tak pomoc k hotovemu dilu bych uvital..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
http://www.hasicak.cz/index.php?main_pa ... cts_id=755
To vypada zajimave, az na tu cenu. Ale nemusel by se resit prisun elektriky.
To vypada zajimave, az na tu cenu. Ale nemusel by se resit prisun elektriky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Pánové, Majo, mám jen otázku ohledně předního diffu.
Na nivě zase trochu makám, dělal jsem poloosy, manžety, přetěsňoval diferák a tak..
Nápravnici a deferák mám momentálně venku tak mě napadlo přidělat deferák (mám zatím hliníkový) k nápravnici - jak se to dělává a je to vidět na spoustě fórech.
V čem je výhoda toho, že je to chycené na nápravnici?
V čem je nevýhoda, že je to na motoru?
Majo, jak to má Chevy?
Díky za odpovědi!
Na nivě zase trochu makám, dělal jsem poloosy, manžety, přetěsňoval diferák a tak..
Nápravnici a deferák mám momentálně venku tak mě napadlo přidělat deferák (mám zatím hliníkový) k nápravnici - jak se to dělává a je to vidět na spoustě fórech.
V čem je výhoda toho, že je to chycené na nápravnici?
V čem je nevýhoda, že je to na motoru?
Majo, jak to má Chevy?
Díky za odpovědi!
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Díky Majo za obrázek! Takže Chevy to má už k nápravnici.
No a myslíš, Majo a ostatní, že to má nějaké velké výhody?
Podařilo se někomu přední diferenciál utrhnout z držáku?
Vytrhávají se silentbloky motoru?
Nebo se to dělá proto, že to tak mají jiný auta?
Volná diskuze! Zajímají mě názory..
No a myslíš, Majo a ostatní, že to má nějaké velké výhody?
Podařilo se někomu přední diferenciál utrhnout z držáku?
Vytrhávají se silentbloky motoru?
Nebo se to dělá proto, že to tak mají jiný auta?
Volná diskuze! Zajímají mě názory..
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
jak vlezu pod auto, tak to asi bude pro me taky aktualni tema, po poslednim vyletu
Mozna se pletu, ale ty drzaky z obrazku vypadaji jak chycene k stabiku. Nekde psal Vik, ze dif jde upevnit uz tou spodni plotnou o mnoha sroubcich (nahradou za plotnu nadstavenou a spojenou s boky difu o trech sroubech a boky treba k napravnici, nejak zhruba). Jeste jsem s tim nic nekutil, tak jsem TEORETIK prozatim.
Vic upevneny hlinikovy dif bude zvenci asi mene namahany, nez na origo 3 sroubech a riziko jeho ujmy se odsune o poznani dal. Co jsem ale procetl, tak se nedostane hlinikac i po zpevnovani na uroven pevnostniho difu ze zadni napravy. Takze ozelim hodiny prace a zkusim nejak poLadit variantu ze zadni napravy.
Mozna se pletu, ale ty drzaky z obrazku vypadaji jak chycene k stabiku. Nekde psal Vik, ze dif jde upevnit uz tou spodni plotnou o mnoha sroubcich (nahradou za plotnu nadstavenou a spojenou s boky difu o trech sroubech a boky treba k napravnici, nejak zhruba). Jeste jsem s tim nic nekutil, tak jsem TEORETIK prozatim.
Vic upevneny hlinikovy dif bude zvenci asi mene namahany, nez na origo 3 sroubech a riziko jeho ujmy se odsune o poznani dal. Co jsem ale procetl, tak se nedostane hlinikac i po zpevnovani na uroven pevnostniho difu ze zadni napravy. Takze ozelim hodiny prace a zkusim nejak poLadit variantu ze zadni napravy.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Maro - jen drobné upřesnění k upevnění předního difu.Mara píše:...
Vic upevneny hlinikovy dif bude zvenci asi mene namahany, nez na origo 3 sroubech a riziko jeho ujmy se odsune o poznani dal. ... .
Tento (přední dif) není upevněn pouze na třech šroubech k motoru. Motor je součástí nápravnice a jeho úchyty (se silentbloky) jsou rozšířeny o plotny, do kterých se šroubují (jak bych to jen nazval ) "ramena" /trouby/výstupy na kola. Takže, když to tak píšu, mi vychází, že spíše dif je součástí nápravnice, neboť (na rozdíl od motoru, chyceného přes silenty) je dif pevným spojením/nápravnicí.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
2 wwwwenca:
me se odlomil pravy drzak (co je pod kloubkem poloosy), je nejakej zuslechtenej a docela krehkej, ja ho porazne vyztuzil materialem a svary s cca polovicni pevnosti a zatim drzi
ikdyz ted mi tam neco mlati pri brzdeni
Luďku, predni dif je chycen primo k motoru, taky mi to prislo divne...
me se odlomil pravy drzak (co je pod kloubkem poloosy), je nejakej zuslechtenej a docela krehkej, ja ho porazne vyztuzil materialem a svary s cca polovicni pevnosti a zatim drzi
ikdyz ted mi tam neco mlati pri brzdeni
Luďku, predni dif je chycen primo k motoru, taky mi to prislo divne...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
upevnit jej zaroven k pruzne ulozenemu motoru a napravnici, ktera je napevno, by difu asi nepomohlo, spis naopak. Koukal jsem pod to a dif mi prisel upevneny primo na bloku motoru, takze na silentech. Na tom obrazku od Maja je to na stabik upevnene taky mozna pres nejake pruzne spoje a treba by to k te napravnici slo zaroven uchytit taky pruznym spojem. Ale klidne me opravte, zatim mi to drzi a nerozebiral jsem to
Aha, tak se hned opravim Koukam na obrazek, ze maji uchyty vpredu predu spoje k napravnici + teda k tomu stabiku (a k motoru uz asi nic). A je to dobre, osvedcene a nejak vyrazneji je to lepsi od standartniho uchyceni?
Jeste si rikam, ze by na tech drzacich mohl docela dobre drzet pevnostni dif, i kdyby se treba jeste doladily na pevnejsi uchyceni difu k drzakum (kdyby se to mohlo zdat malo). Ale se shanenim tech drzaku je asi trochu potiz, ne? Pouzil bych to na hlinikac, jak by bylo potreba a zacas by se mohly hodit k pripadnemu plechovemu obalu. (asi shanim drzaky:)
\/\/\/\/
Majo: to zni docela motivačně.
Vedel by kdo, kde ty drzaky sehnat? Jinak nezbyva, nez je nejak pracne vykutit. Ale dovedu si k nim predstavit to spojeni k spodni plotne difu a pripadne dalsi oplatovani difu, at je mene namahany.
Aha, tak se hned opravim Koukam na obrazek, ze maji uchyty vpredu predu spoje k napravnici + teda k tomu stabiku (a k motoru uz asi nic). A je to dobre, osvedcene a nejak vyrazneji je to lepsi od standartniho uchyceni?
Jeste si rikam, ze by na tech drzacich mohl docela dobre drzet pevnostni dif, i kdyby se treba jeste doladily na pevnejsi uchyceni difu k drzakum (kdyby se to mohlo zdat malo). Ale se shanenim tech drzaku je asi trochu potiz, ne? Pouzil bych to na hlinikac, jak by bylo potreba a zacas by se mohly hodit k pripadnemu plechovemu obalu. (asi shanim drzaky:)
\/\/\/\/
Majo: to zni docela motivačně.
Vedel by kdo, kde ty drzaky sehnat? Jinak nezbyva, nez je nejak pracne vykutit. Ale dovedu si k nim predstavit to spojeni k spodni plotne difu a pripadne dalsi oplatovani difu, at je mene namahany.
Naposledy upravil(a) Mara dne pát lis 11, 2016 09:29, celkem upraveno 2 x.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
2 Mara:
v tom by se nedalo ani jezdit spojit napevno motor s karoserii pres dif a kdyz by jsi to nejakou dobu vydrzel, tak by to popraskalo...
v tom by se nedalo ani jezdit spojit napevno motor s karoserii pres dif a kdyz by jsi to nejakou dobu vydrzel, tak by to popraskalo...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
To "chevy uchytenie", ktoré bolo ako prvé použité u dieslovej nivy je lepšie omnoho. V aute je oveľa väčší komfort vo väčšej rýchlosti a v teréne to vydrží o dosť viac. Rázy sa totiž lepšie rozlozia, takže aj keď je to stále hliník, vydrží viac. Ale na mojej chevy už bol meneny za pevnostný, takže asi stejne nevydržal.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
2 Majo:
sakrys, to vedet, tak jsem si to vymontoval z toho naftaka na vrakaci ve Francii
sakrys, to vedet, tak jsem si to vymontoval z toho naftaka na vrakaci ve Francii
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Ja mám už dlhšie pevnostný dif napevno privareny k napravnici. Pri 110km/h sa mi rozmazava obraz v spätnom zrkadle
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
tohle bylo jeste na nejakem zahranicnim Lada klubu. Az roztaje snih a opravi co je treba opravit, tak se k tomu snad nekdy dostanu (nejak jsem to zatim nesehnal, tak asi zas budou litat jiskry ) Kdyz by se to nasroubovalo na napravnici a stabik pres neco gumoveho, tak by to dost rezonanci mohlo trochu pohltit, ne? Na motoru dif taky musi docela pruzit.
Nekdy staci jet jen trochu unaveny a k nefunkcni stabilizaci obrazu se nemusi jet ani 90
Nekdy staci jet jen trochu unaveny a k nefunkcni stabilizaci obrazu se nemusi jet ani 90
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//