Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od dvk »

Pokud motor jde nějak nastartovat, tak předstih je v nějakých mezích OK a chce ho pouze po zahřátí motoru doladit - otáčením rozdělovače stejně jako u standartního kontaktního.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Iniesta
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Iniesta »

Takže švícky tam mám Brisk L15YC nastaveny na 6,5mm. A kabely jsou ty master sport suppression silicone high tech. Koupil jsem je v m-caru jiné tam neměli tak jsem myslel, že je to pro žigula nejlepší.
Iniesta
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Iniesta »

A pokud km myslíte Kroměříž tak tam bych si myslím dojel. Akorát co bych vám pak byl dlužný?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Luděk Musil »

Iniesta píše:... nastaveny na 6,5mm...
Jsi si jistý :?: Tu svíčku s taaaakovou mezerou bych chtěl vidět :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Iniesta
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Iniesta »

:-D tak tedy 0.65mm
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od dvk »

Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm. :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Vašátor »

Ad.) Master Sport .... Master Sport je firma registrovaná v Německu, s Německem však nemá nic společného. Není to výrobce dílů, ale prodejce různých dílů od různých výrobců, pod jednou značkou. V podstatě je to to stejné jako StarLine u Auto Kelly. Některé díly jsou kvalitní, jiné ne.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Marek »

dvk píše:Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm. :wink:
No, já bych to u toho bezkontaktu nepřeháněl. Mezera mezi elektrodami 1,1 mm byla stanovena u motorů 1,7 se vstřikováním, kde zapalování bylo zajišťováno trochu jiným způsobem, jenž je podstatně energeticky výkonnější.
U rozdělovače bych s dovolením zůstal u osvědčené mezery 0,6-0,7 mm. Rozdělovač je pořád rozdělovač, pouze v případě bezkontaktu je tam místo kladívek Hall. Ale princip přenosu jiskry je stejný. Favorit měl taky bezkontakt a s bezkontaktní Ladou (a Samarou) měl shodnou zapalovací cívku s odporem primárního vinutí 0,6 Ohm. A také měl odtrh jen 0,6-0,7 mm.


Řekl bych asi tolik:
Instalace bezkontaktního spínání primárního okruhu zapalovací cívky je určitě krok vpřed, krok správný. Zejména ve vyšších otáčkách je tento typ zapalování účinnější a výkonnější, čímž i motor sám dosahuje vyšších výkonů a nižší spotřeby, o nižších emisích nemluvě.
Nutno ovšem říci, že při montáži bezkontaktního rozdělovače se krom zapalovacího modulu (který je jeho nedílnou součástí) musí instalovat i jiná zapalovací cívka (která má odpor primárního vinutí 0,6-0,7 Ohm, zatímco "kladívková" cívka kolem 3,5 Ohmu). Dále se pochopitelně musí nastavit předstih zážehu. Sice jen jednou, poté již netřeba, nicméně musí se. A v neposlední řadě musí být karburátor OZON v dobré kondici a správně osazen tryskami a seřízen. A to není sranda.

Pak lze předpokládat snížení spotřeby paliva ve všech pracovních režimech motoru. Na spotřebu paliva má krom tohoto vliv ještě mnoho dalších faktorů. Nicméně aby měl tazatel představu: Já jsem s motorem 1500 o výkonu 77kW po úpravách, s pěti rychlostmi, OZONem a bezkontaktním zapalováním jezdil dálky (velmi svižným tempem) pod 6,5 litru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od JmJ »

Na tech svicich uz asi az tak uplne nezalezi. Ale stejne dodam, ze ja odjezdil na bezkontaktu 50 000 km a svice mam L(R)15TC-1 (http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1331) a myslim si, ze to jezdi pekne. Delsi jiskra prece nemuze byt na skodu. Nejake negativni vlivy jsem nikda nepozorval.
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Marek »

Čím delší odtrh, tím větší riziko vynechávání jiskry. Pokud není dostatečně silná zapalovací soustava, případně starší svíčky, případně obé dohromady, zlobit to bude.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od JmJ »

Marek píše:Čím delší odtrh, tím větší riziko vynechávání jiskry. Pokud není dostatečně silná zapalovací soustava, případně starší svíčky, případně obé dohromady, zlobit to bude.
Od toho mam tri elektrody, aby si jiskra mohla vybrat :lol:

Praxe tedy zatim ukazuje, ze zapalovaci soustava s tim problem nema. Alespon v mem pripade.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Vašátor »

Běžná indukční cívka dává 18-20kV, více jak 20kV naměřím na cívce opravdu málo kdy. Zatímco zapalovací modul dává klidně i 30kV. Díky vyššímu napětí je následně možné zvětšit i mezeru mezi elektrodami cívky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Marek »

Přesně tak jsem to měl na mysli.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ja se s bezkontaktem drzim radeji pri zemi o uzivam svicek se standardni mezerou. Momentalne uzivam ekvivalentu L15YC od pana NGK a nemohu si na spotrebu sveho primarniho VAZu stezovat.

Edit: Pane JmJ, oba moje stroboskopy ma ted pan Tajfunek :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvek od Dusan »

Nema nejaky vyznam zvecsovat medzeru, o 3elektrodovych svieckach skoda sa bavit. Na dobrom motore vyhoveje vyrobnych 0,7mm, vecsia medzera moze sposobit ze to preraza inde na viecku na kabeloch, alebo odide odrusovaci odlor na palci.
Bezkontakt je plus ovela menej udrzby. Len obcas je dobre dat dole vicko rozdelovaca a poutierat prach a odmastit viecko. Namazat puzdro rozdelovaca.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“