2 Luděk Musil:
SPi má obě najednou, já mám původní vyřazené a ovládám to termospínačem z felicie (teď už přes relé a pro jistotu jsem si udělal i spínač, když vidím, že tomu budu dávat, tak si je zapnu předem), MPi má asi každou zvlášť, ale to bude líp vědět Majo
Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 929
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Zdravim, doma se mi válí sahara z fiata, ted u ni nejsem, abych videl jak vedou draty- cidlo a zdroj k ventilatoru. V Nive mam 1 vrtuli napevno a vic nic, k tomu na palubce rucicka teploty porad poskakuje a co s tim zatim nevim. Tu saharu i s cidlem bych tam casem zkusil dat, jen by me zajimalo, na co je to rele (na kolik amper) a kde a jak ho zapojit, jednoduse bych si myslel, ze to dam na 12v a cidlo si to podle teploty pozapina/ vypina.. Diky.
Jmj, dobrá. Jako laik jsem vycetl, ze rele snad slouzi k... ? Uz nevim:) A rele co znam je treba z osvetleni a ma treba 5 koncovek. Zkusim to nekde vyškubnout se zasuvkou, at vim kolik z toho trci dratku.
Jmj, dobrá. Jako laik jsem vycetl, ze rele snad slouzi k... ? Uz nevim:) A rele co znam je treba z osvetleni a ma treba 5 koncovek. Zkusim to nekde vyškubnout se zasuvkou, at vim kolik z toho trci dratku.
Naposledy upravil(a) Mara dne pon dub 04, 2016 15:20, celkem upraveno 1 x.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Cidlo sepne rele, ktere sepne napajeni k elektromotoru vrtule.Mara píše:Zdravim, doma se mi válí sahara z fiata, ted u ni nejsem, abych videl jak vedou draty- cidlo a zdroj k ventilatoru. V Nive mam 1 vrtuli napevno a vic nic, k tomu na palubce rucicka teploty porad poskakuje a co s tim zatim nevim. Tu saharu i s cidlem bych tam casem zkusil dat, jen by me zajimalo, na co je to rele (na kolik amper) a kde a jak ho zapojit, jednoduse bych si myslel, ze to dam na 12v a cidlo si to podle teploty pozapina/ vypina.. Diky.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Niva MPi to ma tak, ze kazda sahara ma vlastne relatko, ale su ovladane jednym vodicom, takze spinaju naraz. Ale napriklad taka Chevy Niva spina na dvakrat a to tak, ze najskor zopne jedno rele, no silovy obvod ide este cez rezistor na chladici (termistor sa to nazvyva?), teda sahara sa otaca v zavislosti od teploty chladica. Pri zvysujucej sa teplote rastu otacky sahary a po dosiahnuti urcitej hranice teploty motora (nie chladica) sa zopne druha sahara naplno. Aj klasicka MPi Niva sa da prerobit na jednotlive zapinanie (bez regulacie cez rezistor), len v chipe maju nastavene rovnake teploty pre jednu aj druhu saharu. Ale to sa da lahko prehodit. Dokonca aj 110ky to maju
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
k tomu len poznamka: Rusi sice tvrdia, ze je to termistor, ale je to blabol. Je to obycajny kovovy rezistor(natoceny drot), rovnaky ako je napr na ventilatore kurenia na 1.polohe. Jediny dovod preco je umiestneny na spodku chladica je aby bol chladeny naporovym vzduchom a nezhorel(presne ako je to v kureni v prude vzduchu). Dal som si tu pracu a jeho zavislost na teplote som zmeral, odchylka bola nebadatelna(od 20do 90st)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Mozno uz bol pokazeny
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
mam dva a stejny system je aj u fiatu...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4