Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Podla mna su origo aj 14,06 aj 14,07, je mozne ze vo vyrobe sa vyskytovali hlavy s dost velkou variabilitou tychto rozmerov. Hmm, vyzera to tak, ze +0,05 bude uz trosku vela.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Pribudli upravene sacie ventily, tzv. T-čkove ventily, okrem vyššej priepustnosti su zákonite aj lahsie, ale este neviem o kolko :) Výfukové ventily radsej necham origo, mam obavy uberat z nich material, kedze su zlozene z 2 materialov a nechcem oslabit spoj.
Přílohy
Originál vs. T-ventil
Originál vs. T-ventil
ventil2.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Dlho som neprispieval, ale zato ste si urcite vsimli paralelnu temu o vymene sediel ventilov. Takze zhrnutie uprav hlavy:
- sacie kanaly 34mm, spasovane so sacim potrubim
- sacie potrubie 34mm, spasovane so "slimakom"
- vyfukove kanaly 28-36mm, spasovane so zvodmi 4-2-1
- voditka bronzove skratene
- vymenene vyfukove sedla (nie je to uprava, ale tesim sa z toho :mrgreen: )
- sacie T-čkove ventily, radius 8mm, hrubka tanierika 3mm
- vyfukove ventily origo
- upraveny spalovaci priestor v hlave okolo sacieho ventilu (škoda, ze som nezohnal namiesto origo 37mm ventilu 36mm ventil)
- vnutorna pruzina origo, vonkajsia Ford (čaká sa na objednanie)
- odlahčene duralove ventilove tanieriky so zvacsenym konusom (su na ceste)
- vačka OKB-4-44
- zníženie este prepočítavam, spalovaci priestor v hlave sa zvacsil z 30 na 32ccm, ale vidim to na cca 2mm

Vacka s vacsim zdvihom si asi nakoniec nebude vyzadovat robit vybratia do piestov, pretoze sacie ventily su minimalne o 2mm hlbsie v hlave, co znamena, ze by to malo postacovat...ale to vsetko este premeriam. Snad z toho nieco aj bude. Je to velmi narocne na cas, ked to clovek robi podstivo a prvykrat :mrgreen:
Kombika caka o mesiac STK+EK, takze musim nahodit katalyzator. A ak vsetko vyjde podla planu, tak cipovanie bude pokracovat s novou RJ, ktora sa da cipovat online, teda za jazdy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od dvk »

Podle popisu to zní, že by to mohlo i trochu dost dobře jet. :thumbleft:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od radek mb »

Já tu bestii jet viděl, a to to ještě nebylo takto dotažené. Na motorce jsem mel co dělat, abych stačil.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

A to som to potom este po Tvojom odchode doladil o dost lepsie :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Vašátor »

:thumbleft:
:thumbleft:
:thumbleft:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Vcera som stravil hodný cas vypoctom kompresneho pomeru, teda skor objemu hlavy, kedze hlava ma meneny tvar spalovacieho priestoru. Pomohla mi tabulka, ktora zobrazuje zmenu KP so znizenim hlavy. Nakoniec za pomoci exponencialnej funkcie som dosiel k vysledku, ze hlavu musim znizit o 1,5mm, aby som sa dostal na hodnotu KP 10:1.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Majo »

skoda, ze sme neratali s touto hlavou a nedrbli z bloku uz ked sme ho stavali.... no, nevadi, 1,5mm z hlaby je uplna pohodicka... sam som zvedavy ako to ide. Ja som mal obdobne motory instalovane vzdy iba do Nivy a tam to nikdy nebolo nic svetoborne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Ano, 0,5mm z bloku mohlo ist s prehladom. No ale vtedy som o upravach hlavy nemal šajnu. Clovek sa vzdy uci. Teraz by sme uz vedeli. Krutak to ma velmi dobry, ide to lepsie ako Priora, no v otackach zdochyna. Tak uvidime ako to bude s touto hlavou. Ked som robil vypocty sacieho potrubia, tak povodne motor dosahoval najlepsie plnenie pri 4200ot. A to celko sedelo s realitou. Teraz by malo byt pasmo posunute na 5500ot a na zaklade tohto som volil vačku, ktora je vhodna do 6000ot.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Majo »

niekedy su vypocty uplne mimo realitu (sam si nechapal ako sa moj vysokozdvih 84x88 nechal rad vytacat, pravda na madarskej hlave, no so seriovou vackou), uvidime :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Luděk Musil »

Mě se na změření kubatury spalovacího prostoru v hlavě velmi osvědčil řídký hydraulický olej a 10 ml injekční stříkačka :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Mne zasa brzdova kvapalina, lebo olej som nemal..v kombinacii s plexisklom s dierkami na vrchu. Objem som odmeral - 32ccm. Islo praveze o to, ze povodne bol objem 30ccm, tym padom som musel prepocitavat zmeny objemu pri jednotlivých znizeniach, ktore boli ine ako u neupravenej hlavy. Ano, slo by to aj tak, ze si dam do hlavy objem kvapaliny, ktory chcem mat a potom odmeram rozdiel medzi hladinou a povrchom hlavy, ale to je take...dost nepresne. Ale na skusku to mozem spravit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Prišli dalsie vecičky, 2 sady duralovych tanierikov na pruziny, jedna sada popustena o 1,6-1,8mm a druha sada s origo rozmerom. Pravdepodobne použijem tu s originalnymi rozmermi, druha sada bude do ineho projektu v kombinacii s vačkou OKB-94. Ale to uz bude iny pribeh :P
Přílohy
tanieriky2.jpg
tanieriky1.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od mayo456 »

no fakt to vyzerá tak že to bude lietadlo a nie Lada. keď tomu urobíš podvozok myslí že s octaviou budem mať čo robiť :D
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“