Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Mix otázek a odpovědí III
Lukana to jistímceza píše:Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Mix otázek a odpovědí III
DakujemDrobek81 píše:To záleží na více faktorech...pokud je vůle správně nastavena, pak to dotahovanim jde natvrdo a namahas ložiska akorát, vůle se nezmění...jak moc trci šroubek nad matku? Pokud je už zároveň, pak to neseridis-vymenit...není problém v zajišťovací podložce? Pokud povolis málo matku tak podložka zůstane zapadla, je potřeba víc povolit matku, pripadne podložku prizvednout
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Mix otázek a odpovědí III
Luky - modrá Indulona ideální. Promazat, nechat třeba pár dní v klidu a potom setřít nevsáklé.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Mix otázek a odpovědí III
Indulona je takové prastaré, leč docela funkční řešení. Nicméně 100x lepší je Collonil Nilfett. Jelikož mám taky křiváka, aktivně jezdím na motorce, čili křivák dostává občas fakt slušný zápřah v podobě lijáků, hmyzu, atd., nedám na tento impregnační vosk dopustit. Je to sice malá krabička, ale vydrží opravdu dlouho. Kůže krásně změkne, zůstává hladká, nepraská a vodu nepustí i po půl roce aktivního používání.Luky píše:Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
http://www.windsport.cz/obuv-impregnace ... k-na-kuzi/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Mix otázek a odpovědí III
Indulonou to matlám já a jsem s tim spokojenej. Je to měkký, voda po tom stéká a mouchy se z toho daj taky sundat. Opakuju to cca po 3 měsících.Luky píše:Lukana to jistímceza píše:Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.![]()
Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Mám dotaz, ohledně vozů Lada z první poloviny 90. let (např. 21053). Tam se montoval ten systém Axtec či jak se jmenuje...řízený karb atd. Měl tenhle systém nějakou diagnostickou zásuvku? Případně je v TP zapsána nějaká zmínka o řízeném karburátoru?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Re: Mix otázek a odpovědí III
odpovím pouze na druhou část otázky:
Třeba u 21043/053 býval původně normální OZON.
Kolega má u samary s Axtecem v TP zapsáno neřízený karb,zatímco jak se můžeš přesvěčit v TP já mám u staršího kousku s klasickým Solexem v papírech z roku 2014 zapsáno řízený systém
Takže je v tom dneska bordel![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Třeba u 21043/053 býval původně normální OZON.
Kolega má u samary s Axtecem v TP zapsáno neřízený karb,zatímco jak se můžeš přesvěčit v TP já mám u staršího kousku s klasickým Solexem v papírech z roku 2014 zapsáno řízený systém
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Takže je v tom dneska bordel
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Mix otázek a odpovědí III
Myslim, ze to melo na skle nalepku S1. Mel to Ivo v jedne 07.Crocodile píše:Mám dotaz, ohledně vozů Lada z první poloviny 90. let (např. 21053). Tam se montoval ten systém Axtec či jak se jmenuje...řízený karb atd. Měl tenhle systém nějakou diagnostickou zásuvku? Případně je v TP zapsána nějaká zmínka o řízeném karburátoru?
Diagnostickou zasuvku to myslim nemelo. V zasade to byla kombinace nekolika "vymozenosti".
a) solex karbec
b) sytic ovladany teplotou chladici kapaliny
c) bohatost smesi korigovana ventilem (jehlou), ktery v pravidelnych intervalech otviral a zaviral privod paliva.
d) lambda sonda + snimac podlatku + nejaka dalsi drovna zarizeni, ktera byla zapojena do RJ, ktera po vyhodnoceni menila delku intervalu pro c)
e) bezkontaktni zapalovani
Ty ventily tam byly dva. Mozna ze jeden z nich byl stejny jako ventil ovladajici volnobeh na solexu a mel asi i stejnou funkci. Druhy byl urcite "jemnejsi" a davkoval palivo. Ten system se nijak nebranil, ani kdyz mu odesla lambda. Osobne si myslim, ze kdyz se tomu odpojila lambda, tak se to cele melo nastavit normalne srouby na karbecu na nejakou vychozi optimalni hodnotu a pak, kdyz se pripojila lambda, tak jen RJ provadela nejakou korekci do plusu ci do minusu podle pocasi, paliva atd. Mozna se vychozi serizeni ma delat nejak jinak, ale myslim si, ze to nebude uplne daleko od me myslenky.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Mix otázek a odpovědí III
A k tomu jeste obrovskou ridici jednotku pod sedadlem spolujezdce ![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A taky to melo EGR ventil
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A taky to melo EGR ventil
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Dobrá díky za odpovědi, trochu jsem ještě pátral po internetu a diagnostickou zásuvku by to mělo mít, kulatou, prý podobnou jako byly konektory na myš u PC. A zároveň i kontrolku Check engine na středovém panelu.
Problém řeší kamarád u 21053 u nich v rodině, vůz půjde v květnu na ME+STK, auto má najeto lehce přes 200 tisíc, stále denně slouží, rok 1994. Když vozidlo na konci 90. let kupovali, tak jim někdy v té době začal systém zlobit, tak jim myslím v Litomyšli v Ladě Axtec vymontovali a předělali na klasickej karb.
Nojo jenže od 1.1. 2016 se na měření emisí připojují vozy povinně na diagnostiku a hledají chyby. Pokuď jsou nalezeny chyby nebo se nepodaří spojení, auto letí z emisí. Nejpřísnější je to u aut s OBDII zásuvkou, ale připojovat se musí i starší systémy (BMM u Favoritů a Felicií Spi, u Lady Spi i Axtec). Samozřejmě je otázkou jak moc přísná daná stanice emisí bude, ale např. včera vyletěl 4 roky starý Ford Fusion z emisí, přitom jel poprvé na STK....Jedna Felicie tam byla včera hodinu a půl, a stejně se za celou dobu nepodařilo provést pořádně diagnostiku...prostě bordel!
Proto jsem zvědav jestli projde emisema 21053 s odmontovaným Axtecem.
Problém řeší kamarád u 21053 u nich v rodině, vůz půjde v květnu na ME+STK, auto má najeto lehce přes 200 tisíc, stále denně slouží, rok 1994. Když vozidlo na konci 90. let kupovali, tak jim někdy v té době začal systém zlobit, tak jim myslím v Litomyšli v Ladě Axtec vymontovali a předělali na klasickej karb.
Nojo jenže od 1.1. 2016 se na měření emisí připojují vozy povinně na diagnostiku a hledají chyby. Pokuď jsou nalezeny chyby nebo se nepodaří spojení, auto letí z emisí. Nejpřísnější je to u aut s OBDII zásuvkou, ale připojovat se musí i starší systémy (BMM u Favoritů a Felicií Spi, u Lady Spi i Axtec). Samozřejmě je otázkou jak moc přísná daná stanice emisí bude, ale např. včera vyletěl 4 roky starý Ford Fusion z emisí, přitom jel poprvé na STK....Jedna Felicie tam byla včera hodinu a půl, a stejně se za celou dobu nepodařilo provést pořádně diagnostiku...prostě bordel!
Proto jsem zvědav jestli projde emisema 21053 s odmontovaným Axtecem.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Re: Mix otázek a odpovědí III
Pokud vim, na diagnostiku se budou pripojovat pouze auta mladsi roku 2000. Takze kamarad muze zachovat klid. On by totiz byl nejvetsi problem cim to pripojit a ne co tam nasledne najdou.
Na chiptuning foru je o tom pekny clanek, nejak mi pres mobil nejde vlozit odkaz.![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Na chiptuning foru je o tom pekny clanek, nejak mi pres mobil nejde vlozit odkaz.
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Jo, pozoruju taky různý zdroje a je v těch názorech dost velký bordel...
Jsou informace že se to týká vozidel s OBD po roce 2001 u benzínu a 2003 u nafty u neevropských aut a 2002 / 2005 u evropských aut. Jenže pak jsou zdroje které říkají, že se to bude týkat jakýkoliv aut s OBDII, už od roku 1996.
A pak jsou zdroje přímo od školících center, a zdroje z praxe, že se to bude týkat všech aut s jakoukoliv řídící jednotkou. Zítra zkusím zjistit víc....
+ ještě přepis z jedné diskuze pro nástin situace:
Jsou informace že se to týká vozidel s OBD po roce 2001 u benzínu a 2003 u nafty u neevropských aut a 2002 / 2005 u evropských aut. Jenže pak jsou zdroje které říkají, že se to bude týkat jakýkoliv aut s OBDII, už od roku 1996.
A pak jsou zdroje přímo od školících center, a zdroje z praxe, že se to bude týkat všech aut s jakoukoliv řídící jednotkou. Zítra zkusím zjistit víc....
+ ještě přepis z jedné diskuze pro nástin situace:
...diagnostikovat a tisknout paměť závad se má na VŠEM co má řídící jednotku motoru !!!
Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,
vyjímku mají jen systémy s vyblikáváním chyb (Honda a jiní japonci), kde se toto napíše do poznámky k protokolu z emisí
info ze dneška z STK která je součástí a řízena přímo DEKROU
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Re: Mix otázek a odpovědí III
"Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,"
Tak to je dobrý.... Když si vymýšlej takovou buzeraci, tak aspoň toto by měla být starost STK
Já původně třeba nevěděl, kde má Priora zásuvku a v manuálu to není. Hold na nás jdou zhurta ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tak to je dobrý.... Když si vymýšlej takovou buzeraci, tak aspoň toto by měla být starost STK
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Mix otázek a odpovědí III
V manuali to je, len nesmies mat cesky alebo slovensky preklad, tam fakt nie je nic
Origo manual je asi 3krat hrubsi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)