Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od mceza »

Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1997
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Luky »

mceza píše:Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
Lukana to jistí 8)

Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od corsair »

Drobek81 píše:To záleží na více faktorech...pokud je vůle správně nastavena, pak to dotahovanim jde natvrdo a namahas ložiska akorát, vůle se nezmění...jak moc trci šroubek nad matku? Pokud je už zároveň, pak to neseridis-vymenit...není problém v zajišťovací podložce? Pokud povolis málo matku tak podložka zůstane zapadla, je potřeba víc povolit matku, pripadne podložku prizvednout
Dakujem
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7263
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od valda1971 »

Luky - modrá Indulona ideální. Promazat, nechat třeba pár dní v klidu a potom setřít nevsáklé.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9380
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Luky píše:Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
Indulona je takové prastaré, leč docela funkční řešení. Nicméně 100x lepší je Collonil Nilfett. Jelikož mám taky křiváka, aktivně jezdím na motorce, čili křivák dostává občas fakt slušný zápřah v podobě lijáků, hmyzu, atd., nedám na tento impregnační vosk dopustit. Je to sice malá krabička, ale vydrží opravdu dlouho. Kůže krásně změkne, zůstává hladká, nepraská a vodu nepustí i po půl roce aktivního používání.
http://www.windsport.cz/obuv-impregnace ... k-na-kuzi/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Marťas »

Luky píše:
mceza píše:Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
Lukana to jistí 8)

Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
Indulonou to matlám já a jsem s tim spokojenej. Je to měkký, voda po tom stéká a mouchy se z toho daj taky sundat. Opakuju to cca po 3 měsících.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Crocodile »

Mám dotaz, ohledně vozů Lada z první poloviny 90. let (např. 21053). Tam se montoval ten systém Axtec či jak se jmenuje...řízený karb atd. Měl tenhle systém nějakou diagnostickou zásuvku? Případně je v TP zapsána nějaká zmínka o řízeném karburátoru?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Voda
Příspěvky: 603
Registrován: úte lis 25, 2014 12:20
Bydliště: Brno

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Voda »

odpovím pouze na druhou část otázky:
Třeba u 21043/053 býval původně normální OZON.

Kolega má u samary s Axtecem v TP zapsáno neřízený karb,zatímco jak se můžeš přesvěčit v TP já mám u staršího kousku s klasickým Solexem v papírech z roku 2014 zapsáno řízený systém :lol:

Takže je v tom dneska bordel 8)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6561
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od JmJ »

Crocodile píše:Mám dotaz, ohledně vozů Lada z první poloviny 90. let (např. 21053). Tam se montoval ten systém Axtec či jak se jmenuje...řízený karb atd. Měl tenhle systém nějakou diagnostickou zásuvku? Případně je v TP zapsána nějaká zmínka o řízeném karburátoru?
Myslim, ze to melo na skle nalepku S1. Mel to Ivo v jedne 07.

Diagnostickou zasuvku to myslim nemelo. V zasade to byla kombinace nekolika "vymozenosti".

a) solex karbec

b) sytic ovladany teplotou chladici kapaliny

c) bohatost smesi korigovana ventilem (jehlou), ktery v pravidelnych intervalech otviral a zaviral privod paliva.

d) lambda sonda + snimac podlatku + nejaka dalsi drovna zarizeni, ktera byla zapojena do RJ, ktera po vyhodnoceni menila delku intervalu pro c)

e) bezkontaktni zapalovani

Ty ventily tam byly dva. Mozna ze jeden z nich byl stejny jako ventil ovladajici volnobeh na solexu a mel asi i stejnou funkci. Druhy byl urcite "jemnejsi" a davkoval palivo. Ten system se nijak nebranil, ani kdyz mu odesla lambda. Osobne si myslim, ze kdyz se tomu odpojila lambda, tak se to cele melo nastavit normalne srouby na karbecu na nejakou vychozi optimalni hodnotu a pak, kdyz se pripojila lambda, tak jen RJ provadela nejakou korekci do plusu ci do minusu podle pocasi, paliva atd. Mozna se vychozi serizeni ma delat nejak jinak, ale myslim si, ze to nebude uplne daleko od me myslenky.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9380
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

A k tomu jeste obrovskou ridici jednotku pod sedadlem spolujezdce :mrgreen:
A taky to melo EGR ventil
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Crocodile »

Dobrá díky za odpovědi, trochu jsem ještě pátral po internetu a diagnostickou zásuvku by to mělo mít, kulatou, prý podobnou jako byly konektory na myš u PC. A zároveň i kontrolku Check engine na středovém panelu.

Problém řeší kamarád u 21053 u nich v rodině, vůz půjde v květnu na ME+STK, auto má najeto lehce přes 200 tisíc, stále denně slouží, rok 1994. Když vozidlo na konci 90. let kupovali, tak jim někdy v té době začal systém zlobit, tak jim myslím v Litomyšli v Ladě Axtec vymontovali a předělali na klasickej karb.
Nojo jenže od 1.1. 2016 se na měření emisí připojují vozy povinně na diagnostiku a hledají chyby. Pokuď jsou nalezeny chyby nebo se nepodaří spojení, auto letí z emisí. Nejpřísnější je to u aut s OBDII zásuvkou, ale připojovat se musí i starší systémy (BMM u Favoritů a Felicií Spi, u Lady Spi i Axtec). Samozřejmě je otázkou jak moc přísná daná stanice emisí bude, ale např. včera vyletěl 4 roky starý Ford Fusion z emisí, přitom jel poprvé na STK....Jedna Felicie tam byla včera hodinu a půl, a stejně se za celou dobu nepodařilo provést pořádně diagnostiku...prostě bordel!
Proto jsem zvědav jestli projde emisema 21053 s odmontovaným Axtecem.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9380
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Pokud vim, na diagnostiku se budou pripojovat pouze auta mladsi roku 2000. Takze kamarad muze zachovat klid. On by totiz byl nejvetsi problem cim to pripojit a ne co tam nasledne najdou.
Na chiptuning foru je o tom pekny clanek, nejak mi pres mobil nejde vlozit odkaz. :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Crocodile »

Jo, pozoruju taky různý zdroje a je v těch názorech dost velký bordel...
Jsou informace že se to týká vozidel s OBD po roce 2001 u benzínu a 2003 u nafty u neevropských aut a 2002 / 2005 u evropských aut. Jenže pak jsou zdroje které říkají, že se to bude týkat jakýkoliv aut s OBDII, už od roku 1996.
A pak jsou zdroje přímo od školících center, a zdroje z praxe, že se to bude týkat všech aut s jakoukoliv řídící jednotkou. Zítra zkusím zjistit víc....

+ ještě přepis z jedné diskuze pro nástin situace:
...diagnostikovat a tisknout paměť závad se má na VŠEM co má řídící jednotku motoru !!!
Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,
vyjímku mají jen systémy s vyblikáváním chyb (Honda a jiní japonci), kde se toto napíše do poznámky k protokolu z emisí

info ze dneška z STK která je součástí a řízena přímo DEKROU
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7263
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od valda1971 »

"Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,"
Tak to je dobrý.... Když si vymýšlej takovou buzeraci, tak aspoň toto by měla být starost STK :evil: Já původně třeba nevěděl, kde má Priora zásuvku a v manuálu to není. Hold na nás jdou zhurta :twisted:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Cory »

V manuali to je, len nesmies mat cesky alebo slovensky preklad, tam fakt nie je nic :D Origo manual je asi 3krat hrubsi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“