Niva jede jen na tři válce

Moderátor: Moderátoři

cecil.110r
Příspěvky: 8
Registrován: sob zář 29, 2012 11:53

Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od cecil.110r »

Zdravím pánové. Zase jeden dotaz. Dědova Niva jede jen na tři válce. Do třetího válce zleva nejde proud. Měnil jsem i kabel a nic. Je možné, aby cívka na Nivě z roku 2008 dávala proud jen do tří válců? Myslím tím, že obyčejně klekne modul tak, že auto nejde nastartovat vůbec.... Máte s tím zkušenost?
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Pokud by byl vadný modul tak by nefungovaly dva válce. Zapalovací modul pálí do dvou válců současně. Zkus vyměnit svíčku. Když ji vyšroubuješ tak napiš jakou má barvu.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Luděk Musil »

Aha ... Niva z roku 2008? To už je Mpi?
Tam je asi trochu jiné uspořádání elektroniky - to neznám, neviděl jsem.
Znám trochu el. zapalování z Spi. Tam mi také jednou odešla cívka na 1-4. válec a nepálilo mi do 4. První běžel normálně. Po výměně cívky už to šlo na čtyry.
Chápu, že z principu zapalování by to tak být nemělo. Cívky jsou společné pro 1-4. a 2-3 a dávají jiskru společně do obou, takže u jednoho pálí do komprese, u druhýho do výfuku. U mě to tak ale bylo.
Závada může být také někde docela jinde. Tedy za předpokladu, že dědova Niva je Mpi. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Petr HC »

Jestli to není tak, jak nedávno popisoval Zelvotron.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 14#p367714 K průrazu na kostru vývodu k jedné svíčce může dojít i uvnitř zapalovacího modulu (ZM). Dočti i další příspěvky na této stránce.Odmontoval bych ZM, podložil dobrým izolantem a nastartoval. Tak by se ukázalo jestli a zda to někam "střílí". Některé diagnostické programy (ICD) umí spustit test ZM i za klidu motoru. V tom případě NESAHAT na kostru ZM !
Naposledy upravil(a) Petr HC dne pát lis 02, 2012 09:11, celkem upraveno 1 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Marek »

Opravdu je závada způsobena tím, že k jedné svíčce nejde proud? Jak jsi to po domácku měřil?

Mne by napadla spíš mechanická závada - co kompresní tlak?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:Opravdu je závada způsobena tím, že k jedné svíčce nejde proud? Jak jsi to po domácku měřil?

Mne by napadla spíš mechanická závada - co kompresní tlak?
A to ještě můžeme uvažovat (protože to nám zatím tazatel nepotvrtdil, že Niva není MPi) o tom, že zapalovací modul je v pořádku a naopak je ucpaný či do něj nejde proud vstřikovač 3. válce. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Cory »

Pokial je to MPI, RJ by mala vedieť na základe detonačného čidla detekovať valec, v ktorom prebieha slabšie/žiadne spaľovanie. Ale to by muselo ísť o Euro3, ktoré má aj snímač fáz (snímač polohy vačky). Aj keď je dosť možné, že Nivu o túto funkciu ošidili, keďže "vraj" niektoré Nivy nemajú čidlo detonácii v prostriedku medzi valcami (možno že len Euro2)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od veliz »

Činnost zapalovací cívky MPi je možné přezkoušet poměrně snadno, vedou k ní (na primární straně) pouze tři dráty. Modročervený (15) +12V, bíločerný (1a) a šedočerný (1b) vedou do řídicí jednotky. Pokud se improvizovaně uzavře primární obvod, musí to v okamžiku jeho přerušení hodit jiskry vždy do dvou svíček.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Cory »

A niekedy má zapalovaci modul 4 draty, ten stvrty (hnedy) je kostra. Inak skontrolovať by sa to dalo aj stroboskopom - nasadit sondu na VN kabel a pozorovat, ci stroboskop bliká
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
cecil.110r
Příspěvky: 8
Registrován: sob zář 29, 2012 11:53

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od cecil.110r »

Tak jsem to zkoušel tak, že jsem vzal jinou svíčku a na kabel ke třetímu válci jsem jí připojil a zkoušel připojovat ke kostrám motoru a nic. Ten třetí kabel nedává nic. U ostatních přestakují jiskry, už jak odpojuji kabel od svíčky.... (při spuštěném motoru)
Mám náhradní modul ze starší Nivy z roku 2002 a ten má opravdu prípojku na čtyři dráty a tak nepasuje. Dá se to nějak předělat? Jinak na středu už máme objednán origo modul podle čísla se třemi dráty za 1500,-
Do teď děda jezdí na tři válce....
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Cory »

Niekto sa zahrava so zapalovacim modulom...takýmto skusanim ho zničíš celý. Ten 4-vývodový ma naviac privedenú kostru, to znamená ze by si musel zohnat iny konektor a hnedy kablik dat na kostru, takze prerobit sa to da.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
cecil.110r
Příspěvky: 8
Registrován: sob zář 29, 2012 11:53

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od cecil.110r »

děkuji, asi to tedy zkusím, ale jen jako náhradní.... Dám vědět, jak to dopadlo.
Matúš
Příspěvky: 84
Registrován: pát říj 02, 2015 08:18
Bydliště: Trnava

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Matúš »

Zdravim ako to dopadlo?
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
Matúš
Příspěvky: 84
Registrován: pát říj 02, 2015 08:18
Bydliště: Trnava

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Matúš »

pytal som sa kvoli tomu lebo mam tiez problem, prud ide ku vsetkym styrom svieckam, skusane pri odpajani kablov pri iducom motore, problem mam s 2. valcom, tam ak vytiahnem kabel od sviecky tak chod motora sa nijako nezmeni, ide stale rovnako, sviecka je cierna, na 1.,3,4. valci pali pekne.

dakujem za rady
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Niva jede jen na tři válce

Příspěvek od Petr HC »

Matúš píše:pytal som sa kvoli tomu lebo mam tiez problem, prud ide ku vsetkym styrom svieckam, skusane pri odpajani kablov pri iducom motore, problem mam s 2. valcom, tam ak vytiahnem kabel od sviecky tak chod motora sa nijako nezmeni, ide stale rovnako, sviecka je cierna, na 1.,3,4. valci pali pekne.
dakujem za rady
.

Komu není rady, tomu není pomoci.
Ukázky z tématu:
...např. pokud jde na 3 , je téměř jisté, že to nedělá zapalovací modul. Pozor-nezkoušet odpojováním kabelů od svíček
... K průrazu na kostru vývodu k jedné svíčce může dojít i uvnitř zapalovacího modulu (ZM). Dočti i další příspěvky na této stránce.
... Opravdu je závada způsobena tím, že k jedné svíčce nejde proud? Jak jsi to po domácku měřil? Mne by napadla spíš mechanická závada - co kompresní tlak?
... A to ještě můžeme uvažovat (protože to nám zatím tazatel nepotvrtdil, že Niva není MPi) o tom, že zapalovací modul je v pořádku a naopak je ucpaný či do něj nejde proud vstřikovač 3. válce. L.
... skontrolovať by sa to dalo aj stroboskopom - nasadit sondu na VN kabel a pozorovat, ci stroboskop bliká
... Niekto sa zahrava so zapalovacim modulom...takýmto skusanim ho zničíš celý.

Kdybys pozorně četl informace zkušených a řídil se jimi, už bys pravděpodobně dávno problém vyřešil.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“