Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Moderátor: Moderátoři
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
dakujem za pomoc, ale tento krok mi neni jasny , hlavne tie rysky, kde ich hladat atd:
3. otáčíme klikovou hřídelí ( roztáčecí klika nebo pohyb vozidla dopředu při zařazeném IV. či V. stupni) až je značka/důlek na vačkovém kole proti nálitku na obalu vačky. Kontrola: ryska na klikové řemenici musí odpovídat nejspodnější rysce na prsou motoru - 0°. U motorů 1,7i musí být výstupek mezi dvěma čtvercovými zářezy na řemenici proti nálitku na prsou (kolmo vzhůru).
3. otáčíme klikovou hřídelí ( roztáčecí klika nebo pohyb vozidla dopředu při zařazeném IV. či V. stupni) až je značka/důlek na vačkovém kole proti nálitku na obalu vačky. Kontrola: ryska na klikové řemenici musí odpovídat nejspodnější rysce na prsou motoru - 0°. U motorů 1,7i musí být výstupek mezi dvěma čtvercovými zářezy na řemenici proti nálitku na prsou (kolmo vzhůru).
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Odpovídal jsem už ve vedlejším příspěvku. Ještě pro upřesnění.
Podíváš-li se na řemenici na klice, tak je na ní (oproti karburátorovým motorům) ještě jedno kolo a na něm jsou čtvercové zářezy. Ty slouží k tomu, aby řídící jednotka věděla, kdy má "zapálit" - hodit jiskru. Je tam i snímač (polohy klikové hřídele).
Na tom kole je několik, asi 8, čtvercových zářezů. A jeden z nich je 2-zářez, vypadá cca takto: ¯¯Ɩ_Ɩ¯Ɩ_Ɩ¯¯ . No a ten prostřední výstupek znamená polohu 0° kliky.
Na prsou motoru je nad řemenicí takový výstupek. Když řemenici natočíš dvojzářezem kolmo vzhůru - tak ten výstupek uvidíš/nahmatáš. Tedy za předpokladu, že ty prsa nejsou jeden velký nános šmíru.
Když to budeš mít takto nastavené - podíváš se na vačku. Měl by jsi vidět na vačkovém kole důlek. Pokud jej neuvidíš - musíš otočit klikou o 360° . Tím se otočí vačka o 180° a důlek se objeví. A měl by být přesně proti nálitku na domečku vačky, maximálně o půl zubu (tuším) za (po směru otáčení). Pokud je o víc než 1 zub mimo - máš přesazené časování. Musíš zcela povolit řetěz (zatlačit napínák) a přesadit řetěz o zub.
Pokud důlek na vačkovém kole je někde mezi půl zub a 1,5 zub je řetěz vytahaný a je potřeba jej vyměnit. Má 116 oček/dílků. Dá se také (nouzově) přesadit, tím pádem se dostane důlek kousek před značku na domečku. Časování (otvírání a zavírání ventilů) se tak dostane na lepší hodnoty.
I tento problém by mohl být důvodem sníženého výkonu motoru.
L.
PS: uff ... to je zase elaborát
Podíváš-li se na řemenici na klice, tak je na ní (oproti karburátorovým motorům) ještě jedno kolo a na něm jsou čtvercové zářezy. Ty slouží k tomu, aby řídící jednotka věděla, kdy má "zapálit" - hodit jiskru. Je tam i snímač (polohy klikové hřídele).
Na tom kole je několik, asi 8, čtvercových zářezů. A jeden z nich je 2-zářez, vypadá cca takto: ¯¯Ɩ_Ɩ¯Ɩ_Ɩ¯¯ . No a ten prostřední výstupek znamená polohu 0° kliky.
Na prsou motoru je nad řemenicí takový výstupek. Když řemenici natočíš dvojzářezem kolmo vzhůru - tak ten výstupek uvidíš/nahmatáš. Tedy za předpokladu, že ty prsa nejsou jeden velký nános šmíru.
Když to budeš mít takto nastavené - podíváš se na vačku. Měl by jsi vidět na vačkovém kole důlek. Pokud jej neuvidíš - musíš otočit klikou o 360° . Tím se otočí vačka o 180° a důlek se objeví. A měl by být přesně proti nálitku na domečku vačky, maximálně o půl zubu (tuším) za (po směru otáčení). Pokud je o víc než 1 zub mimo - máš přesazené časování. Musíš zcela povolit řetěz (zatlačit napínák) a přesadit řetěz o zub.
Pokud důlek na vačkovém kole je někde mezi půl zub a 1,5 zub je řetěz vytahaný a je potřeba jej vyměnit. Má 116 oček/dílků. Dá se také (nouzově) přesadit, tím pádem se dostane důlek kousek před značku na domečku. Časování (otvírání a zavírání ventilů) se tak dostane na lepší hodnoty.
I tento problém by mohl být důvodem sníženého výkonu motoru.
L.
PS: uff ... to je zase elaborát
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
celkom dobry elaborat:)dakujem, ja len rozmyslam ci to nenehat na odbornika, odmontovat filterbox,dat dole kryt ventilov,povolit napinak retaze to zvladam v pohode, aj najst tie 2 zarezi na klukovke a otocit ich kolmo nahor, ale dat to nejako dokopy s tou vackou to si.musim pozriet ze aku znacku hladat na vacke
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Obrázek vačkovýho kola nemám. Ale popíšu to takto: řetěz chodí po obvodu, pod ním (řetězem) najdeš důlek. Průměr 3 - 5 mm. Jako kdyby si vrtákem několikrát otočil . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Ok ak ho najdem, musim ho dostat do akej pozicie?teda nasiel som ho a co dalej dakujem
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Přečti si znovu můj příspěvek o cca 2 příspěvky výš ... v čase 07:19. Tam to máš napsaný jak (s prominutím) pro ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Ok mam este tento krok neni mi jasne ze ten dulek by měl být přesně proti nálitku na domečku vačky, aky je presny nazov ?,dakujem
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Více než tisíc slov: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/67.htm
L.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Super tam su aj fotky,hadam sa mi to uz podari
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Luďo, máš můj hluboký obdiv za trpělivost. Zdravím P.Hc
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Když on je ten pátek ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
trpezlivost ruze prinasa:) srandujem,mam to rozobrate,este blba otazka ako zatocim klikou?
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Zařaď 4 a popotlač auto, popřípadě vem klíč č. 38, nasaď ho na matici co drží řemenici na klice a otoč s ním.
VAZ 1117
Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214
Vsetko som mal rozobrate a ne a ne pretocit tu kliku na tie rysky, asi ma porazi
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW