Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternator na Nivě
Hele mladej co kdyby si se jen neptal a když si takový suverén tak použil funkci HLEDAT
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 15#p351716
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 15#p351716
®; Člen LKCS
- Filip Fabo
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
- Bydliště: Pieštany
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Alternator na Nivě
ano
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Filip Fabo
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
- Bydliště: Pieštany
Re: Alternator na Nivě
tým ano myslíš že by ta to zabilo alebo že je dobre napísané, som trochu zmätený
Vaz 2121 Taiga
Re: Alternator na Nivě
Chcem sa spýtať, má niekto skúsenosti s "aftermarketovými" alternátormi, napríklad 120 A ? Môj tak či tak treba meniť, cenový rozdiel nieje nejaký veľký a zatiaľ neviem čo všetko na Nivete pribudne v budúcnosti, preto sa mi to zdá ako najlepšia cesta.
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
Re: Alternator na Nivě
Mam skusenosti so 115A Bolgariou, momentalne ho mam v Chevy, ta 115A u mna uz teraz drzi dlhsie nez vydrzal original 80A. A mam aj 100A ruskej vyroby, ale ten este nema nabehanych ani 20tkm, tak zatial tazko posudit jeho vydrz... "original" by som uz nekupil, hlavne ked stoji v podstate viac nez cudzokrajny silnejsi.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternator na Nivě
Zdravicko , mam taky problem na mojej nivke (1.7i 21214) , pred asi 2 tyzdnami mi zacalo nedobijat no kontrolka nesvietela , na baterke som nameral cca 12,2V no ked som odpojil jednu svorku tak niva bezala dalej , na odpojenej svorke mi ukazovalo 14,5V. Tak som kupil novu vartu 56Ah a meram na volnobeh , ukazuje znova cosi okolo 12V , na vysokych otackach mi tam semtam ukaze 14V ale nestaci to vobec na nabitie. Uz mi svieti aj kontrolka dobijania ale slabucko , pritom ked som napojil tu ziarovku z kontrolky na 12V tak svietila dobre. Relatka som skontroloval , jedine co ma napada ze by bol kdesi slaby kontakt. Alternator mam bosch 55A a ma na sebe aj regulator napatia , bol 2 krat merany a zevraj je vpohode.
Re: Alternator na Nivě
to bude pravdepodobne regulator napatia, ten obsahuje aj nove uhliky a pri jeho vymene sa da vizualne skontrolovat rotor, ci na nom nie su privelke drazky. Robit to bez vymontovania alternatora vyzaduje znacnu davku trpezlivosti a zrucnosti, ale da sa to(ovsem ci to stoji to to je otazne, altik ide von pomerne lahko) Ovsem vylucit sa neda ani, ze odisla jedna z usmernovacich diod v alternatore(slabe presvecovanie kontrolky) a to uz bez kompletneho rozobratia neodhalis.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternator na Nivě
Dakujem za radu , altik uz som mal par krat vonku dokonca som sa uz aj chystal vymenit ten regulator no kupil som zly , tak dam na teba skusim ho zohnat.
Re: Alternator na Nivě
Zdravim, zkusil jsem ten alternator z nejake starsi audi bosch 90A. Diky za tip! Starsi mi prislo, ze dobiji malo, ale napeti daval neco pres 13V na volnobeh. Ted hodnoty zacinaji 14V. Akorat koupit starsi byla u me potiz a asi 2 jsem vracel. K tomu 1 starsi remenici z bosche, ktera je vic nalepena k altiku a vypodkladat. Do spodniho uchytu jsem musel nacpat mezikusy na tenci puvodni osku (obrousene vnitrni kusy lozisek do kolec. brusli jsou akorat:) Trochu mam obavy o ocko horniho uchyceni alt., tak jej nedopinam uplne nadoraz. Snad vydrzi A jinak je vetsi, tak se tam spodem dostava trochu silou:/ Jinac jsem videl nejake meraky proudu do 200A, asi do elektro skrini. Nestaly tak moc a po nejakem doplneni kabelaze by se tim neco mohlo dat namerit, ne? Moc se v tom nevyznam, ale asi bych meril mezi baterkou a kabelem k baterce..?
... tak nic, panelovy merak do 200A za asi 500kc, je podle rad prodavajiciho na stridavy proud s nejakym necim navic do pripojeni a stejnosmerny proud alternatoru bych na tom pry nenameril.
... tak nic, panelovy merak do 200A za asi 500kc, je podle rad prodavajiciho na stridavy proud s nejakym necim navic do pripojeni a stejnosmerny proud alternatoru bych na tom pry nenameril.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Alternator na Nivě
Zdravím všechny. Použil jsem funkci "hledání" a hledal. Pak jsem měřil na autě (Nivuška, *2014,mpi) a naměřil: baterka v klidu na kontaktech 12,8V=málo, zátěžový voltmetr na kontaktech 11,6=ujde, za běhu motoru na kontaktech 13,6V a při zapnutých světlech 13,1= zase málo. Kontrolky svítí jak mají (buzení je přes kontrolku i u nových verzí? a C-E nesvítí) vody v aku je dost, řemen napnutý, zvýšení otáček motoru napětí téměř nemění. Neměřil jsem za běhu motoru a s odpojeným aku. Podle mne je asi vadná dioda v můstku alternátoru, takže se altík chová jako z nějaké slabší verze, tedy při malém odběru dá požadované napětí, při větším odběru se zapotí a sotva dýchá, tak spadne napětí... Tedy bude nutní výměna můstku nebo celého altiku. Souhlasíte s diagnostickou úvahou? Proč se ptám a pídím? protože mi jeden mechanik tvrdil, že když odejde dioda, tak se aku začne přebíjet...No, nalomil mne, hledal jsem ve schematech http://forum.ladaklub.com/download/file.php?id=22615 ale důvod k přebíjení jsem nenašel. Pokud mám pravdu, tak ještě vymyslet, jak to technicky zvládnout, když není zvedák ani jáma a servis na ladu je 70km tam a pak zpět +4500+práce...
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator na Nivě
2 jiri.k:
podle me mas spis problem s regulatorem (jestli teda mas vubec nejaky problem, meril jsi to kalibrovanym V-metrem?), kdyz odejde dioda, tak blika kontrolka dobijeni, alespon me se to tak vzdycky chovalo, nevidim duvod, proc kdyz odejde dioda by to melo prebijet, to naopak dobiji min, nejnebezpecnejsi je, kdyz jsou rozpraskane sběrné krouzky, to pak hazi napetove spicky (V-metrem je ani nepoznas, jedine osciloskopem, ja mam jen na 30V a mel bych o nej strach) a muze to neco odpalit
podle me mas spis problem s regulatorem (jestli teda mas vubec nejaky problem, meril jsi to kalibrovanym V-metrem?), kdyz odejde dioda, tak blika kontrolka dobijeni, alespon me se to tak vzdycky chovalo, nevidim duvod, proc kdyz odejde dioda by to melo prebijet, to naopak dobiji min, nejnebezpecnejsi je, kdyz jsou rozpraskane sběrné krouzky, to pak hazi napetove spicky (V-metrem je ani nepoznas, jedine osciloskopem, ja mam jen na 30V a mel bych o nej strach) a muze to neco odpalit
Naposledy upravil(a) Jarda_NIVA1.7 dne úte led 19, 2016 18:45, celkem upraveno 2 x.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Alternator na Nivě
Ahoj, moc ti neporadím, vnitřek altíku jde mimo mně Ale řešil jsem to zrovna u sebe, altík mi dobíjel tak, že to autu stačilo k jízdě, ale baterku skoro nedobíjel a přes slušné kabely jsem v mrazu nenahodil v otáčkách jiné auto, které by jinak nastartovalo. Při tlumených světlech mi sepnutí brzdových světel mírně přitlumilo i ty potkávací. Tak jsem to snad vyřešil pracně viz výše. Jinak s autem stačí najet i na docela krátké nájezdy z přiměřeně tlustých desek, podložených hronoly nebo něčím a ani to nemusí být vysoko, je to niva:) Něco jde povolit zhora, něco zdola. Podložku na zem a pohoda. Vytáhnout jde spodem docela lehce, ale mám 1.7i, tak zkušenost s MPI nemám. A co s vytáhlým altíkem nevím.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Alternator na Nivě
kam osciloskop zapojit? akumulátor v tomto případě funguje jako obří kondenzátor a špičky vyhladí, není to tak?Jarda_NIVA1.7 píše:2 jiri.k:
(V-metrem je ani nepoznas, jedine osciloskopem, ja mam jen na 30V a mel bych o nej strach)
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator na Nivě
2 jiri.k:
ty špičky jsou klidně pres 50V, dokaze to odpalit RJ u feldy... to akumulator nevyhladi
ty špičky jsou klidně pres 50V, dokaze to odpalit RJ u feldy... to akumulator nevyhladi
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet