Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od uha2324 »

fakt super, cucim na to a neverim. trochu trapne se zeptam, ty fotky jsou asi pocitacove upravene? jakoze ty barvy jsou neskutecne, spis mne to prijde jak reklamni fotky na Pittinger, na Skodu a nevim na co jeste :lol:
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
flamo
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od flamo »

Vďaka :)
Len pár fotiek sú zložené trojexpozície tzv. HDR. Väčšina z toho je tak, ako to vyliezlo z karty. Snažím sa mať foťák nastavený tak, aby som s tým potom nemal vela roboty. A samozrejme to nie je fotené telefónom, alebo kompaktom :)
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
flamo
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od flamo »

Nebudem zbytočne zakladať novú tému, týka sa to môjho auta, tak to napíšem sem.
Začal som mať na mojej Rapidke problémy so štartovaním. Proste za studena našartuje normálne, po pár sekundách zdochne a keď chcem znova našartovať, tak ledva točí štartér, ako keby bola vybitá baterka. Po pár hodinách našartuje normálne. Baterka vybitá nie je. Vymenil som spínačku, štartér, baterku, indukčku a robí to stále. Ale je to len náhodná závada, urobí to tak raz za dvadsať štartovaní. Viem, že od počítača sa ťažko radí, ale na čo by som sa mal zamerať? Ja si myslím, že by to mohlo byť ukostrenie motora, alebo nejaký prechodový odpor v napájaní štartéra. Je môj predpoklad správny, alebo čo by som ešte mal skontrolovať?
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od valda1971 »

Kamarád měl podobnou situaci a byla to špatná kostra, tehdy konkrétně od baterky na kastli. Tak bych asi šel touto cestou.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
flamo
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od flamo »

Dobre, dnes teda obrúsim všetky spoje od baterky po karosériu a motor, tak isto aj na plusovom kábli po štartér. Čím mám tie obrúsené plochy ošetriť proti korózii, aby zároveň ostali vodivé? Medená vazelí a bude ok?
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Jelen »

Zkontroluj veškeré propojení a hlavně to vyčisti pořádně až na kov, vizuálně to může být dobré, ale vést to nemusí. Baterka-starter, ten drát může mít špatnej kontakt na startéru, nebo i na baterce, pak od baterky ke karoserii a od karoserie k motoru. A taky to klidně můžou dělat uhlíky ve startéru, jestli jsi použil nějakej starší, nemusí být taky úplně v kondici... A nebo je to součet všech těhlech faktorů, které by samy osobě nemusely být úplně problém, ale když se to sečte, tak to zazlobí.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Jelen »

Existuje vazelína na kontakty. Měděná by mohla být fajn, ale nedával bych nějaké šílené vrstvy.
Uživatelský avatar
flamo
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od flamo »

Nemám iné auto, tak sa mi nechce ísť pešo kupovať nejaké špeciálne mazivá. Rád by som použil niečo z toho, čo mám doma. Mám k dispozícii lítiovú, grafitovú a medenú vazelinu, nejaké oleje a storočný kontox :) Čo z toho bude najlepšie?
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Jimmi »

Vazelína na kontakty se dává navrch, na dokonalý spoj, jenom jako ochrana :idea:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od valda1971 »

Pokud nemá vazelinu na kontakty - ta by byla nejlepší ! - tak asi tu měděnou a jak píše Jelen, nedávat moc. To bych to spíš dotáhnul kov na kov a opatlal to až potom. - No to napsal obdobně Jimmi :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Jelen »

Jojo, opatlej to až po dotažení, aby se tam nedostávala vlhkost.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Vašátor »

Na všechny silové kontakty dáváme měděnou vazelínu a to i mezi ně. Nevidím jediný důvod, proč by se jí tam nemělo dát více. Při dotahování se stejně všechna vytlačí a zůstane tam jen drobná vrstva, především v místech, kde to správně nesedí plocha na plochu.

Krom výše popsaného (očista všech míst na kabelech), může být problém i v samotném kabelu. Letovaná očka nedrží, jsou zoxidovaná ... přechodové odpory, apod.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Roman »

Nezabudni na kontrolu uzemnenia motora. Na S1203 som mal podobne problemy az som si raz vsimol zhorenu buzirku na syticovom bowdene - motor bol ukostreny uz iba cez ten bowden a pri dlhsom startovani sa tak zohrial az sa buzirka roztekala....
Roman
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od Jimmi »

Měděnou bych tam nedával, ta má primárně jiné určení.
A u všech vazelín určených přímo na kontakty píšou v návodu přesně to, co jsem psal výše.
Jestli ovšem existuje vazelína na kontakty, která se správně má dávat "mezi", tak prosím o její typ :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
flamo
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Flamova Rapiduška - Škoda 136 RLS

Příspěvek od flamo »

Vďaka za rady, tak to teda asi len obrúsim a po dotiahnutí to prestriekam medenou vazelínou. Doma som objavil aj nové kostriace káble, tak ich asi rovno vymením.
Edit:
Takže práve som sa vrátil od auta. Dúfam, že som problém odstránil. Ukostrenie motora bolo v hroznom stave. Všetko zaoxidované. A z baterky išiel kábel z mínus pólu iba na motor. Karoséria nebola ukostrená vôbec!! Takže som nahodil nové káble aj na motor aj na karosériu, všetky spoje od svoriek baterky až po motor a štartér som vybrúsil na kov a po dotiahnutí spojov prestriekal medenou vazelínou v spreji. Štartér sa teraz točí omnoho rýchlejšie, ako pred tým za normálnych okolností. Dúfam, že už to bude spoľahlivé :) Klop, klop :)
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“