Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Kombik ma zatial 388km, dnesna cesta mala 120km a bolo citit, ze na konci cesty sa motor spraval vyrazne pokojnejsie ako na začiatku. V niektorych rezimoch je zmes stale bohata, musim odsledovat, v ktorych. Sviecky maju nahnedlu farbu, no myslim, ze by mohli byt svetlejsie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od dvk »

Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Vašátor »

dvk píše:Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Ne tak docela. Tato poučka totiž platí pro karburátorové motory. U vstřikování je to trošku jiné, moderní řídící systém vstřikování dokáže udržet motor při chudé směsi, bílé svíčky jsou pak zcela běžné. Respektive ne úplně bílé, ale špinavě bílé :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od dvk »

Aha, ok, mě se právě jedná o starý karburátorový motor, takže děkuji.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Vašátor píše:
dvk píše:Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Ne tak docela. Tato poučka totiž platí pro karburátorové motory. U vstřikování je to trošku jiné, moderní řídící systém vstřikování dokáže udržet motor při chudé směsi, bílé svíčky jsou pak zcela běžné. Respektive ne úplně bílé, ale špinavě bílé :D
Ono prave 1,5 16V ma zmes nastavenu dost bohato oproti inym kalibraciam :P Najskôr asi skusim vytiahnut predstih, mozno to mnozstvo zmesi nestiha zhoriet, co by vysvetlovala aj hlasena chyba "nizka uroven signalu detonacneho cidla".
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Opät raz som zdvojnasobil cenu toho vozidla. Asi by som mal premenovat temu, pretoze posledný pol rok je Priora náhradou za 21044 :mrgreen:
Přílohy
samosvor.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Opat som sa presvedcil, ze menej je niekedy viac. Po peripetiach s nastavovanim bohatosti som vcera vyhodil velke vstreky z Peugeotu a nasadil opat male originalne. Vykon siel rapidne dolu, no nakoniec som trafil take kalibracie, s ktorymi to zacalo ist ako utrhnute z retaze. Myslím, že začínam byť dočasne spokojny. Ozaj, neviete niekto, ake vystupne napatie dava detonacne cidlo? Mam s nim nejaky problem, ktory bude zrejme v kabelazi, pretoze vystupne napatie sa mi zda dost male, nieco okolo 0,02V a trochu vyssie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Dnes som sa hral s detonacnym cidlom, stale hlasilo nizku uroven, vyskusal som 3 a vsetky to iste, tak som pristupil k zvysovaniu predstihu a k uprave riadenia podla detonacii..v urcitych okamihoch chybu este vyhodi, ale je to lepsie...vykon siel hore o dost, podla prepoctov RJ sa krutiaci moment priblizuje k 180 :shock: Asi budem musiet naspat vratit velke vstreky, pretoze nad 3500ot pri plnom plyne to zacne skakat a lambda vyskoci na 1,250, co znamena chudbnu zmes. Dlzka vstreku sa pri plnom plyne do 3500ot dostane na 20ms.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Majo »

vidim, ze mas ovela viac trpezlivosti nez ja. No.... len sa to poriadne nauc, aby si mi vedel povedat co mam spravit ked budem mat hotove moje :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Yellow01 »

Co to nechat naladit na brzdě?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Luděk Musil »

Yellow01 píše:Co to nechat naladit na brzdě?
To už není taková legrace ... a blíží se to k nudě :P .
Pak by byl čas na jiné "aktivity" a následky těchto jiných "aktivit" mají za následek co?
Nebudeš mít čas na auto.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Ludek to vystihol celkom presne :D aj ked zislo by sa mi viac casu :P Podla diagnostiky sa to da celkom pekne odladit, ale treba na to dvoch. Vcera som mal dost, ked som pri 120km/h musel jednym okom hladat hodnotu s velkostou pisma 10 :mrgreen: Ale ani neviem kde najblizsie je nejaka brzda dostupna, mozno by stalo za to opytat sa na UA. Tam to mam paradoxne najblizsie :mrgreen:
Co sa tyka toho ladenia, je to zdlhave, pretoze treba za kazdym zastavit, vypnut motor, natiahnut mapy a znova skusat. Lepsie by bolo, keby som zakupil RJ Janvar, tam sa to da nastavovat online, za behu motora.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Majo »

ja pouzivam funkciu lupa a ine vymozenosti pre kratkozrakych a aj tak mam obcas ho.no na krajicku :weedman:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Hlasim vitazstvo nad detonacnym cidlom!!! Aj po vcerajsom laborovani s detonacnym cidlom a jeho riadenim mi nadalej vyskakovala chyba nizkeho signalu, co dokazovalo aj vystupne napatie na cidle okolo 0,020-0,100V.Nevedel som, ake napatie ma byt na cidle, tak som meral na konektore a nameral som 1,24V. Zdalo sa mi to malo, kedze vacsina cidiel funguje na 12 alebo 5V, tak som rozobral RJ a poprezeral ju. Nenasiel som nic. Na ruskych forach som sa docital, ze pri "zdravom" zvuku motora ma byt vystupne napatie 0,6-1,2V. Skontroloval som konektory na cidle, aj RJ, premeral kabelaz, dokonca kazdy vodic s kazdym, ci nie je nahodou predraty, no nikde ziaden problem. Cidlo ma byt dotiahnute momentom 11-20NM, cize v podstate len tak aby sa volne neotacalo. Ani laborovanie s dotahovanim nemalo efekt. Zrazu som sa docital, ze starsie modely mali cidlo upevnene na štifte a dotiahnute matkou cez podlozku, novsie mali cidlo upevnene šroubom skrz. Sroub som zahodil, zatocil som štift, nasadil čidlo, podlozku, matku a jemne dotiahol. Skoro som si oči vyočil, ked diagnostika ukazala vystupne napatie 0,200V po nieco cez 1,2V a vidiet ze predstih pri detonacii stiahne aj o 10° :shock: :shock: :shock: Tych 0,200V je sice malo, ale to nevadi, trosku zodvihnem predstih.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Kombik ma 800km, vsetky chyby mam odstranene, VV uz tiez nevykazuje zly signal (podarilo sa mi nastavit bohatost zmesi), tak som dnes nasponoval retaz a nastavil ventily. Po skusobnej jazde som sa pustil do dalsieho nastavovania, konkretne som sa venoval rezimu plneho vykonu. V prvom rade ho stacilo "zapnut", pretože Niva ho ma prakticky vypnuty. No a potom sa cudujeme, preco tie nivy su slabe. A nie je to len tým. Už od výroby maju vsetky Lady posunutu krivku predstihu nadol. Dovod je velmi prozaicky - velka odchylka vo vyrobe ozubenych remenic a drziakov snimaca otacok. Tak aby zbytocne niektore motory netrpeli detonaciami (a nemuseli sa potom reklamovat), súdruhovia znížili v celom rozsahu predstih. No a uz sa vobec nemusime cudovat, preco su tie nivy slabe :D Paradoxne moze nastat jav, ze najvykonnejsi bude motor s najchybnejsou remenicou a najchybnejsimi prsiami :mrgreen: No a podme k veci. Skusal som to s origo malymi vstrekmi, ktore mam z 21067 1,5i. V ekonomickom rezime, ked zmes riadi lambda, su tieto vstreky dostacujuce. Horsie to je v rezime plneho vykonu - su nepostacujuce, dlzky vstrekov som vyhnal na maximum a aj tak je zmes extremne chudobna, lambda vykazuje napatie len cca 63mV. Takze to skusim asi znovu s tymi vstrekmi z peugeotu 1,9 mi16, alebo si zaobstaram z nejakej volgy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“