Skautská Niva - "Červenáček"

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Veteranista
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Veteranista »

K dutinám: Nivu jsem ještě nedělal, takže těžko takto říct, ale určitě čalounení dveří, včetně zadních, bočnice zadních blatníků(čalounění), koberez okolo prahů, určitě budou nějaké zátky, co vím dost to hlije okolo předního nárazdníku, asi sundat kola ať se dostaneme k věřím, uvidíme co a jak.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

A opět bych chtěl zkušenější poprosit o radu: tentokrát nás čeká výměna zadních čelistí, prasátek a nátrubků k odvzdušnění.

Chci postupovat dle následujícího, avšak mám k tomu dva dotazy:
1.) Bez stahováku nemám šanci, že? Takže kde ho mám nejlépe pořídit?
2.) Zapeklitý problém - současné nátrubky k odvzdušnění jsou totálně ohoblované, nelze je demontovat, nechytnu to do klíče, do oka atd. Tím pádem je to i s prasátkem zablokované a nepohnu s tím, že? Nebo to lze vyndat s celým prasátkem z druhé strany?

Obrázek
Obrázek
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od ropák »

Řešil sem stejný problém.Bubny lze sundat s trochou násilý, válečky zahodit a koupit nové.Nemá cenu se mordovat s odvzdušňovákem, když ti za měsíc začnou válečky téct a budeš to dělat znova.
jo a nezapomeň povolit ruční brzdu :mrgreen:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

S bodem 2) Ti mohu pomoci touto radou:
Totálně ohoblovaný odvzdušňovák lze naposledy povolit hasákem. Tam, kde zklamal plochý a následně i očkový klíč nezklame klasický topenářský hasák (néé sikovky).
Ale to je poslední povolení - pak je potřeba osadit nové odvzdušňováky a povolovat a utahovat pouze očkovým klíčem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Vašátor »

Anebo prasátko vymontovat, odvzdušňovák zahřát, utáhnout ho do svěráku a prasátkem otočit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

S veškerou úctou bych s názorem kolegy Ropáka "válečky zahodit" nesouhlasil.
Pokud netečou (pohled pod prachovku to ihned odhalí) potom bych je nevyhazoval a použil buď mou nebo Vašátorovu metodu.
Při Vašátorově metodě může dojít ještě k "nehodě" ukroucení trubičky při povolování převlečky.
A s novým válečkem bych se zabýval až předchozí metody selžou. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od ropák »

Až to bude dvakrát odvzdušňovat, dvakrát pojede pro díly tak ti poděkuje jak mu to začne téct :lol:
Mě se to už stalo totiž.
151,-/ks není tak horentní suma pro trochu klidu.Kdyby ten váleček stál 1000,- tak bych nad opravou a repasem uvažoval.Jinak si jenom komplikuje život zbytečnýma opravama :wink:
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Máme v "zásobách" dva nepoužité válečky, tak je použiji.

Luděk Musil: zkusil jsem to tedy s hasákem, ale neúspěšně. Při snaze o zachycení hasákem se zbývající část zachovala jako "plastelína" a vyformovala se do tenkého plátku :roll: . Takže mám váleček a z něj ční jen nepatrný kousek. Ještě mne napadlo, použít takové ty "vrtáky", které slouží k zachycení podobných závitů a posléze jdou i s původní částí vyšroubovat. Ale nevím, zda najdu požadovanou velikost.

Nevadí, nejspíš vyměníme válečky a bude to.
Obrázek
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od ropák »

Výměna je rozumná volba.Pokud jsou pakny v pořádku, tak si buď jistý že zadní brzdy ti dají na spoustu let pokoj.
Já sem teď dělal i přední brzdiče a je to úplně jiné poježdění.
Svého času si vážím a pro ušetřených pár stovek nehodlám ležet celý týden pod autem které je mimo provoz.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

skautmalenovice píše:Máme v "zásobách" dva nepoužité válečky, tak je použiji.

Luděk Musil: zkusil jsem to tedy s hasákem, ale neúspěšně. Při snaze o zachycení hasákem se zbývající část zachovala jako "plastelína" a vyformovala se do tenkého plátku :roll: . Takže mám váleček a z něj ční jen nepatrný kousek. Ještě mne napadlo, použít takové ty "vrtáky", které slouží k zachycení podobných závitů a posléze jdou i s původní částí vyšroubovat. Ale nevím, zda najdu požadovanou velikost.

Nevadí, nejspíš vyměníme válečky a bude to.
Pokud se odvzdušňovák nepodařilo vytáhnout - tak je to na kopřivy (= vyhodit)
"vrtáky" - říká se jim vytahováky. (včera jsem se s jedním takovým neúspěšně pokoušel vytočit zrezavělý šroub). A pokud to nešlo hasákem - tak vytahovákem to taky nepůjde.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od wwwwenca »

ropák píše:Bez šnorchlu a na hladkých gumách brodit ? No asi s tím jel poprvé. ..
Tak na normálně nezaplavený prašný cestě i pod vodou nebyl problém s trakcí.. Takže gumy značky "smyck" nevadí..
A šnorchl? Vždyť tohle bylo sotva po dveře..
Ale máš pravdu, jel jsem s tím poprvé.. Proto jsem do tý vody taky nalít jako debil...:-)
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od wwwwenca »

A ještě bych se asi zastal názoru Ropáka s těmi válečky..
Nivě není moc věcí, které se nevyplatí vyměnit celé a raději je opravit - vzhledem k pořizovacím cenám ND.
A navíc.. Když jde o brzdy...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

Abych svá slova uvedl na pravou míru
Já to spíše s tou "nevýměnou" válečku myslel s ohledem na kvalitu nového.
U starého válečku víme/nevíme že třeba tekl ... u nového je to sázka do loterie zda bude či nebude v pořádku.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od ropák »

Abych pravdu řekl, tak nechápu jak sem mohl tolik let jezdit na voltyrech.Pořídil sem T3 a to auto teď projede neskutečné věci jenom je potřeba se krotit s plynem.Letos sem musel absolvovat Saigon na NT6 a taky sem byl pozitivně překvapen.Obdivuju ty co jezdí na "hladkých" gumách, protože sem zapadl v každé koleji a bažině bez šance na vyhrabání se.
Co se týká brodění, tak 1,7 mpi má z filtrboxu trubku vedenou k přídi vozu.Tzn. při prudkém čmáchnutí do vody si krásně nasaje.Proto považuju šnorchl za nutný i do větších kaluží.
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od wwwwenca »

Luděk Musil píše:Abych svá slova uvedl na pravou míru
Já to spíše s tou "nevýměnou" válečku myslel s ohledem na kvalitu nového.
U starého válečku víme/nevíme že třeba tekl ... u nového je to sázka do loterie zda bude či nebude v pořádku.
To jsou ty díly na tom fakt tak špatně? (to se opravdu ptám)
Já teda vyměnil skoro vše už a třeba tlumiče a zadní prasátka a horní a dolní čepy jsou FENOX a vypadá to, že dobrý...
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“