Přizvednutí nivy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od ropák »

Hezky ,+ 10 cm je slušné :wink:
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

ropák píše:Hezky ,+ 10 cm je slušné :wink:
Dík:-) Dneska by to mělo stát na kolech. Jsme zvedavý na chování při jízdě. Podám report :-)
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Nakonec jsem podlehl pochybnostem..
Otec se strojní průmkou, soustružník i soused - konstruktér amatér, tvrdili, že to bude dostatečně pevné.. No ale tak sichr je sichr.. Než to řešit někde daleko od domova..
Takže prodloužení těhlice jsem opatřil vzpěrou o těhlici a objímkou. Vše vyrobeno z 10mm plátu.
Teď fakt pochybuju, že se to hne.
Přílohy
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

Dufam, ze niekedy bude prilezitost(na nejakom zraze) a nase Nivky postavime vedla seba. Samozrejme, ked budeme mat obaja hotovo. Bolo by to zaujimave porovnanie 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Majo:
No to doufám, že porovnáme.. Však májí být nějak ty Hoškovice, ne? Koncem měsíce. Tak tam náhodou nebudeš? :-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

No teraz prave nejdem, kryje sa mi to s inym dolezitejsim terminom :mrgreen: Takze snad o rok...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Majo píše:No teraz prave nejdem, kryje sa mi to s inym dolezitejsim terminom :mrgreen: Takze snad o rok...

Tak to je škoda! Njn, život je otázka priorit, je to tak...:)
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Přebytečné věci editovány, tak doufám, že vše ok.. Fakt nejsem konfliktní typ.

Ale k témetu:
Takže, vážení, SLOŽENO!! :-D
Ujeto cca 300 Km a musím říct FUNGUJE TO! :-)
Asi 200 km a zhruba 100 km v terénu - žádný extrém většinou polňačky, brody a pak motokrosová trať - spíš kvůli křížení a trochu "poskákat" (odlepit kola trošičku od země).
Níkde nic neklepe, nevrže, nebrousí se gumy. Nic se nepovolilo! Auto normálně zatáčí. Nájezdové úhly (ještě bez předního nárazníku) jsou krásné, přejezdové úhly taky..
Dneska jsem auto umyl a kontroloval. Geo se nehla, nic neprasklo, nehnulo se... Paráda!
Teda.. Nic neprasklo.. Trochu jsem jí trápil a urval jsem uložení předního defirenciálu...:-D Ale to je moje chyba, podcenil jsem materiál, z čeho jsem to vyrobil. V týdnu opravim.
Na silnici si se auto chová relativně normálně.. Je možná o něco víc skákavé (příčné prahy například) Ale po dálnici při 130 km/h je normálně řiditelná, i při zkoušce uhnout z pruhu do pruhu v této rychlosti na vzdálenosti cca 10 metrů :-D
Několikaměsíční laborování úspěšně zakončeno! :-)
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Foto po vyjížďce :-)
Přílohy
IMG_3360.JPG
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

parada 8-)
tiez by som aj ja uz mohol dat podobne foto(absolutne nestiham :( ) :(
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Čas je velikej nepřítel..
Kor když se chceš někam posunout a ne se zacyklit na věcech který tě byť bavěj ale neženou dál...
Zase ty priority.:)

Jinak pánové, měl bych otázku..
Majo, ty budeš mít názor nebo zkušenost si myslím..
Dneska jdu dělat ten utrženej dif.
Je nějaké veliká výhoda toho, že se to přidělává k napravnici? Že se to nenechá na motoru?

Díky:-)
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od ropák »

Máš pevnostní nebo z hliníku ? Jestli obyč tak bych zauvažoval nad pevnostním (pokud teď řešíš dif).Já už sem taky jeden lousknul...
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Mám ještě hliníkový.. Nad pevnostním uvažuju, už jsme se i lehce předdomlouvali s Rikim, že ho bude dělat, tak že uděláme dva...
Na druhou stranu jezdím 195/80/15 a vzorek Insa Turbo Dakar / BF Goodrich Mut terrain takže by teoreticky mel vydržet..:)
Mě teď neprasknul diff ale jen takový pochystátory na uložení. Jinak hliník jako takovej je ok..:)
Spíš mě fakt zajímá výhody uložení na nápravnici a ne pod motorem...
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Zdravím osazenstvo,
hlásím, že necelých 10 000 km najeto se zvednutým autem a pohoda!
Vše drží, nepraská, netrhá se. Kola se nesjíždí, auto se chová dobře.
Kilometry jsou spíše silniční, pak nějaký lehký terén a den "týrání" v Milovich na offroadu od rána do večera.
A vše funguje!
Nahrál jsem pár fotek.

Po dobu stavby jsem si dělal poznámky, kolik peněz zvednutí cca stálo.
Pro toho, kdo by o tom uvažoval, jsem udělal takový malý přehled:

1200 Kč - Materiál Ferona (plechy, jakly 6x6 (3mm stěna), vystužení zadní nápravy,
1300 Kč - Šrouby & matky pevnostní Fabory (uchycení horní rameno, prodloužení těhlice, horní čepy atd atd)
900 Kč - Šrouby & matky železárství (všechny ostatní šrouby a matky, na které šáhl jsem dal většinou nové)
300 Kč - Materiál Horbach (barvy, štětce, ředidla, spraje)
100 Kč - Naplnění CO2
150 Kč - Kotouče flexa
900 Kč - Proudloužení hadice brzdy
100 Kč - Prodloužení tlumičů přední nápravy (silnostěnná trubka)
500 Kč - Materiál prodloužení a vystužení tyčí zadní nápravy (zavitové tyče, dlouhé matky, podlozky, jakly)
450 Kč - Silonové podložky zadních pružin (materiál a napivo soustužníkovi)
400 Kč - Prodloužení těhlice (materiál a narum soustružníkovi)

TOTAL: CZK 6300 ,-
Přílohy
IMG_3485 - Copy.JPG
IMG_3486.JPG
IMG_3767.JPG
IMG_3793.JPG
IMG_3768.JPG
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

Vyzerá, že to pracuje vcelku solídne, tak predpokladám spokojnosť? Aké si mal pocity Z fungovania podvozku v Milovicich?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“