Yellow01 píše:
Teoreticky sice jo, ale musíš mít typový list nebo list KBA s českým překladem, přesně k rozměru tvých kol, což je u starých kol obrovský problém, ale hlavní je, že v tom typovém listě musí v tabulce schválených aut být uvedená značka Lada včetně modelu, což jsem ještě nikdy neviděl. Tyhle metody zápisu kol jsou vhodný tak akorát v případě, že si jdeš koupit nový kola na moderní auto. Pak zápis do TP opravdu není problém. Ale zápis nějakých starých alu kol na Ladu, zvlášť v takovýmhle rozměru je zdá se opravdu neřešitelnej problém.
Děkuji za vysvětlení Takže sehnat nová kola a uhnat výrobce o to, aby přidal do listu Ladu... To je stejný nesmysl, jako o tom přesvědčit někoho v Koněvce
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG) panthymaeus@gmail.com
panthymaeus píše:To je stejný nesmysl, jako o tom přesvědčit někoho v Koněvce
Pro zapsaní rozměru kol do TP můžeš požadat i výrobce, akorát by jsi to pak musel nechat přeložit, tohle jsem řešil u Priory, už jsem byl rozhodnutý kontaktovat výrobce, ale nakonec jsem dostal co jsem chtěl z Koněvky
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Yellow01 píše:
Kdysi se to tu řešilo. Někdo na Slovensku dosáhl zápisu pneu v rozměru 185/60/14. Říkal že to je maximální rozměr, kterej je v SR možný zapsat.
Spýtajte sa mleka, aké kolesá má zapísané v papieroch. Kto bol v Jedovnici a videl kolesá na jeho žltej 01ke, tak vie, že má vzadu poriadne široké disky aj gumy. A má to v papieroch.
4x98 je rozteč, ta pasovat bude.
58 je středová díra, ta je malá, Lada má 58,6
5Jx13 je rozměr disků, 5" je šířka, 13" průměr. To pasovat bude
u ET předpokládám že jsi to mínus napsal z neznalosti. ET je hodnota, o kterou je dosedací plocha posunutá od roviny poloviny šířky kola. Když je hodnota záporná, kolo leze ven. Když je hodnota kladná a větší než originál ET, kolo je víc utopené. ET originál kol je asi 28 při šířce 4,5" u disků z 2101, dělaly se i disky myslím 4,75", ale to už nebudu rozebírat.
Takže pokud je u tvých kol ET-35 a disk o půl palce širší, tak kolo poleze přední stranou o 51 mm ven a nevejde se ti do podběhů. Pokud je ET35 a disk je o půl palce širší než originál, tak kolo bude zadní stranou o 19 mm utopené dovnitř. S největší pravděpodobností by to nikde neškrtalo, ale ten disk nenasadíš na náboj, protože ta středová díra je malá. Občas tu někdo radí zvětšit jí pilníkem, ale je to naprostá blbost. Středová díra drží kolo na svém místě v ose. Pilníkem uděláš nějaký konusový náběh, takže kolo sice nasadíš, ale sedí tam jen na maličké hrance a často ne po celém obvodu, takže to víc zatěžuje kolové šrouby na střih. I když potřebuješ díru zvětšit jen o 0,6 mm, tak to nechej udělat někde na soustruhu nebo na CNC fréze, na které se to dá udělat i s nazutými pneu.
díky za odpověď už jsem o něco chytřejší, ale s tím ET si nejsem jist okopíroval jsem to z inzerátu viz http://auto.bazos.cz/inzerat/46267471/A ... -ET-35.php nemáte někdo zkušenost s ráfky na fiat punto, fiat panda viz inzerát?