Vybíjení aku

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
barumák
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 21, 2014 15:39
Bydliště: Kroměříž

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od barumák »

hoj,mam dotaz.mam nivu 1.7 r.v 2004. Vybíjí se mi baterka nevím proč.Když ju nabiju tak asi měsíc jezdím normálně a pak baterka slabne a nakonec nenastartuju ani s teplým motorem.Alternátor dobíjí normálně.Na baterce nemám r.v. tak nevím jak je stara.Dík za rady.
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Michael 4x4 »

1.) Stará baterka
2.) Alternátor. Môj sa tiež tváril že dobíja normálne, iba "občas" som nenaštartoval. Stávalo sa to stále častejšie až kým som ho nevymenil celý. Meniť diodové mostíky a reglere ma prestalo baviť.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Petr HC »

3.) Jezdíš-li krátké trasy, nemáš LED denní svícení a často startuješ, pak ani dobrý alternátor baterku nedobije.
S tím debilním 150 W svícením ve dne, konstruktéři nabíjeci soustavy s alternátorem nepočítali.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Raduz »

4.) Užírá nějaký jiný spotřebič - např. radio i při vypnutým stavu a jak píší výše při krátkých jízdách altík nedobije.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
barumák
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 21, 2014 15:39
Bydliště: Kroměříž

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od barumák »

Kdyz mam všechno vypli tak je odběr zanedbatelny. Už nevim presně kolik,ale autoelektrikař řikal ze tim se to vybijet nemuže. Jezdim kratke aj dlouhe trasy. Baterku sem měl na inteligentni nabiječce a ta ukazala ze je všechno o.k. Tak asi koupim altik a uvidime. Z vrakaču to asi nema cenu,že? Ale novej za 4tis.když nevim jestli to vyřesi ten problem. To se mi taky moc nechce.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Raduz »

Standardni altik je 80A. Tak koukni jaky mas, na bezny dobijeni staci, jestli nemas navijak nebo jinyho zrouta. To by pak chtelo silnejsi.
®; Člen LKCS
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Majo »

a otazne je ako dobija. To ze nesvieti kontrolka, neznamena, ze je dobijanie v poriadku. Moze dobijat bud malo V alebo malo A. To prve je vacsinou vadnym reglerom, to druhe odpalenou diodou ci prechodovymi odpormi na konektoroch. To druhe sa vacsinou prejavi aj poklesom Voltov, hlavne pri zapnutych spotrebicoch, takze oboje sa da zistit merakom...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Dobíjanie batérie-spotreba el.energie

Příspěvek od Beny1 »

Ahoj všetkým.
K počudovaniu mám ošesť problém (ošesť je o jedno viac ako opäť).
Každý druhý deň dobíjam baterku(niekedy aj každý), už som z toho jeleň.
Kliešťovým ampérmetrom namerané hodnoty, na pluse.

Naštartované.
bez svetiel: -9 A
Zap. parkovačky: -8 A
Zap.stretávačky: -0,5 až 0,5 A
Zap. dialkové. 7 A

Bez motora.
Bez svetiel: O,1 A
Parkovačky: 1,5 A
Stretávačky: 10,4 A
Diaľkové : 18,7 A
Nevieťe koľko A, by mal dávať alternátor? A vôbec
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Roman »

Na takto polozenu otazku sa neda odpovedat (max. prud altiku zmeras na testovacej stolici, v aute nie). Meral si vlastne stav dobijania na baterke. Ak su namerane udaje spravne (zalezi od presnosti ampermetra), tak si nameral: pri nastartovani - prvy udaj hovori, ze ti dobija baterku 9 timi ampermi. To by bolo ok (i ked je 9A dost, ale zalezi ako dlho po starte bolo merane a v akom stave je baterka). Po zapnuti parkovaciek sa dobijaci prud znizil na 8A tiez v podstate ok. Ale ak sa pri stretavackach a dialkovych zmenila polarita prudu, tak ti to vobec nedobija (teda nedobija ti to pri tych otackach, pri ktorych si meral)
Stav bez motora - ak je udaj bez 0,1A bez svetiel spravny, tak je to vela, malo by byt tak 0.04 - 0,05A maximalne (neviem ci kliestovy ampermeter zmera take hodnoty presne).
Ale aj tych 0,1A by ti dobru baterku nevybilo za 24hodin. Mal by si zmerat napatie na baterke - pri volnobehu, pri zvysenych otackach, so svetlami aj bez svetiel.
Roman
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Změř následující:
1. napětí na baterii s vypnutým zapalováním.
2. napětí na baterii při nastartovaném motoru na volnoběh.
3. napětí na baterii při nastartovaném motoru na volnoběh a rožlých potkávacích světlech.
4. napětí na baterii při nastartovaném motoru při cca 3000 otáčkách a rožlých potkávacích světlech.
5. Po delší jízdě, potom odpoj kabely od baterie a znovu ji změř druhý den.

Všechna měření prováděj přímo na kontaktech baterie, ne na svorkách.
VAZ 1117
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Beny1 »

Takže Luďku.
1. 12,68 V
2. 12,30V (1100 ot.-sitič)
3. 12,1 V
4. 11,94V
No bod 5. skúsim dodržať, ale zajtra bude asi vybitá. Nosím 2 ks batérií a ked už nechce naštartovať tak dám druhú.
Jazdím na parkovačky a vtedy to vydrží tak 50 KM..
Dík moc za poradenstvo.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od valda1971 »

Z toho plyne, že Ti to bez ohledu na kontrolku nedobíjí a jezdíš jen na baterku. V obdobě naší "LadaBibli" pro Fiat 125p je i psáno, kolik hodin se dá na (dobrou) baterii jet bez zaplých ostatních spotřebičů a kolik s potkávacími světly.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Majo »

V kombinacii s tymi nameranymi amperami hore by som povedal, ze to trosku dobija, ale strasne malo. Takze uplne mrtve to nebude(rotor a stator by mali byt ok), cize uhliky(kratke, alebo vydrana drazka v rotore = slaby pritlak), ale pri tom by presvecovala kontrolka, takze regulator napatia, pripadne diodovy mostik. Zacal by som premeranim diod v mostiku a ak budu vsetky ok tak vymenou reglera.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Luděk Musil »

Kdysi před lety při cestě ze Sence (Slovensko) mi to přestalo dobíjet někde 20 km před Břeclaví. Už od Bratislavy mi V-metr pomalu "padal".
Na plně nabitou 70 Ah baterku jsem ujel cca 130 km (bez světel - mám denní ledkové svícení). Jo - a byla to 21073i.
--------------------------------------------------------
Nic to nemění na faktu, že nedobíjíš. Třeba jsou to "jen" krátké uhlíky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení aku

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

1. jak už kluci psali, nefunguje ti dobíjení.
2. pokud odpojená baterka sama od sebe ztrácí napětí, tak je po ní.
VAZ 1117
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“