NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Radůz:
NZ, mohu poskytnout škodováckej chladič, jeden mám určitě na vyhození (myslím, že je tam kovová část se závitem zalitá v plastu)
spínače jsou tuším 80°C škoda 105 a 120 a 88°C favorit, felicia, tak bych dal ten 88°C je to teplota, která jde už z chladiče po ochlazení, tak myslím, že by to mělo být OK

ono u té NIVY mam ostřikovač z feldy a zrcátka z 742,3 a vzhledem k tomu, kolik mám škodovek a náhradních dílů na ně, tak určitě ještě něco přibude :)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Majo:
tak jsi měl pravdu, pán tam dával olej z Lídlu W5 :( API SF, tzn. teoreticky dostačující, ale nic moc a zrovna u tohoto oleje bych se nedivil, kdyby to bylo horší něž je na etiketě

ten pomalu se vracející brzdový pedál je posilovačem, jen nevím, jak to opravit :(
je oprava možná nebo mám schánět nový posilovač?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Majo »

rozhodne novy, diely do stareho nezozenies aj keby si to dokazal rozobrat...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Majo:
děkuji, už mám sehnaný...

Ještě se chci zeptat na brzdovou a spojkovou kapalinu - DOT3 nebo DOT4, s DOT4 jsem si u rapida rozpustil gumové části v brzd. soustavě, proto se ptám, do feldy a fábie dávam DOT4, tam to problém není... spojkovou je určitě zbytečné dávat DOT4
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Luděk Musil »

DOT 3. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Luděk Musil píše:DOT 3. L.
Děkuji, to jsem si myslel, že bude jistější...

Jěště se chci zeptat jaká patří vazelína do křížů, nikde to nemohu najít, mám v mazacím lisu A00 do svisláků, ta tam asi nebude vhodná... a jak často se mají mazat? četl jsem tu 1000km, potom 3000 km, řekl bych asi podle prostředí. Kolega říkal, že byl po revoluci v Libyi a tam, že na nivách kříže v písku nestačili měnit. Spíš kolik km je tak optimálních v našich podmínkách?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Majo »

to sa neda povedat na km. Ak mas Nivu zdvihnutu a krize maju vacsi vykyv, treba castejsie. Na seriovke nejazdenenj v terene je aj 3000km vela. Ja osobne som lenive hovado a rozhodne to nejak extra nekontrolujem(mozno kazdych 5000-10000?) a vydrzia cca 20-30tkm. Ovsem zalezi aj na znacke, nejake ciny mozes mazat aj kazdych 1000km a nevydrzia skoro nic...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Majo:
jj, tak těch 5 tis. km, to by se dalo.... životnost 20-30tis. km není teda nic moc, to museli dělat i v záruce, ale já s Nivou zas tolik nenajezdim, jen na několikatisícové cesty je teda brát s sebou. A jaká vazelína je teda ideální? Vytěsňovadlo A00?

Jestli se mi podaří dát nivu do července trochu do kůpy, tak by mě lákala nějaká dovolená s prvky expedice.
Zvažuji Albánii nebo Maroko, ale i Rumunsko a Bulharsko by nebylo špatné. Dovolenou mám od 11.7. jel by ještě někdo? Asi tomu tady založím téma...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Majo »

ja mam s nivou po 9rokoch najazdenych rovnych 50tkm. Za tuto dobu som 2x menil spojku, raz cely motor, asi 10 polos, nejake diferaky, kardanovy kriz som uz dokonca aj zlomil aj s kusom kardanu... este sa Ti ta zivotnost zda mala a myslis, ze som nieco z toho reklamoval? :mrgreen:

na nekolikatisicove cesty ju rozhodne brat nemusis, su ludia ktori na to seru pocas celej zivotnosti auta, takze kym prides domov to urcite vydrzi. Proste ide o to, cim viac terenu(a tym myslim najma taky, kde su krize pod hladinou vody alebo bahna), tym castejsie mazanie...

Keby si chcel vazelinu specialne na kardany, tak by mala obsahovat molybden, idealne norma NLGI. Ale dolezite je najma aby nechodili nasucho a nedostala sa do nich voda a prach(co sa dostane iba ked su prazdne)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Majo:
horší jak škodovka :) ale tak to je terénem... u rapida jsem měnil spojku každých 30 tis. km - střižené nýty atp. pak jsem tam dal odpruženou z TAZ1500 a už drží přes 100tis. km, ale koukal, jsem, že niva odpruženou má...
jinak všem se pořád něco sype na škodovkách, mě ani ne, protože se snažím o vše co nejlíp starat

němci prý na nivách reklamovali často přídavné převodovky, když najeli na dálnici a jeli, co to jelo, tak prý ta odešla jako první...

edit:
->Majo:
tak to by tam měla být OK tato: http://maziva.heureka.cz/castrol-lmx-40 ... e/#section ale nevím, jestli obsahuje molybden, já tuto LMX dávám všude do ložisek a velká spokojenost, dřív jsem dával mogul LV2-3, ale ten vysychá, díky tomu jsem zničil několik ložisek, protože po několika letech šly nasucho, molybden má tuším ta do homokineťáků...
Jinak na MoS2 sází Liqui Moly, většina přísad do olejů je na této bázi.

Ještě jsem se nepochlubil se spotřebou - 11,5 l LPG, měl jsem strach, že to bude horší...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Majo »

ja si nestazujem, ze to nevydrzi, ja len proste robim obcas prasaciny a potom to tak vypada :-)

ja experimentujem s vazelinami, zrovna som si do lozisk vyrobil zmes LV2-3 a LA2(50:50), ta LA2 by prave nemala vysychat, ale samotna je urcena na mensiu zataz....
Toho kardanu by som sa fakt nebal, ved je to vlastne obycajne ihlickove lozisko. Mam pocit, ze ten molybden by mal byt hlavne v tisichrane(tej vysuvnej casti), ale som nazoru, ze hlavne aby tam nieco bolo.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak jsem si ve firemní knihovně koupil ve výprodeji za 5,-kč knihu od Ing. Tůmy a při pročítání jsem zjistil, co jsem podělal. Když jsem zjistil, že je na předním ložisku asi 5mm hrk, tak jsem ho dotáhl natvrdo :( nevěděl jsem, že je kuželové, ani by mě na hnané nápravě kuželíkové nenapadlo. Tyto ložiska jsou u škodovek na nehnané nápravě - Š120 předek a favo/felda zadek. Tak doufám, že cca 200 km vydrželo.

->Majo:
Jj asi taky budu experimentovat - přemýšlím, že do těch křížů smíchám LMX s MoS2.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Majo:
Tak jsem mluvil s pánem, co opravuje nivy už 35 let a říkal mi, že 5q převodovku je potřeba přelít o cca 2 dcl, jinak, že se pořádně nemaže hlavní hřídel a odchází potom 4 a 5. Říkal mi, že mám ještě zkusit dotáhnout matici pod hardyspojkou.

Jinak to ložisko v kole už má zase vůli :/ ale nehučí, to nechápu. Tak nevím, jestli ho ještě zkusit promáznout a seřídit nebo rovnou vyměnit... http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20104.html asi si tam rovnou koupim L práh a kuláky řízení, na jeden jsem teď dával prachovku z favorita :) a je takovej volnější.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Majo »

to s tym prelievanim som uz skusal, dopadlo to tak, ze mi rupol zadny semering :-D
Ta matica pomaha, hlavne u starsich prevodoviek, no nie nadlho.

To lozisko sa oplati dotiahnut malinko viac(fakt malinko) a dotahovat vzdy ked sa objavi vola a menit az ked ma koleso odpor pri otacani, pripadne citit "poskakovanie"(samozrejme pri skuske na zdvihaku), alebo ked uz vyslovene huci. Nove loziska tiez nestoja za vela a za chvilu si tam kde si bol.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Dnes jsem si vzal NIVU do práce, protože jsem felicií včera málem zapadl. Nějak se rozhodli za mnou jet policisté (možná kvůli hlučnějšímu výfuku), tak jsem to vzal hlubokým sněhem a oni s octavkou zapadli :).

Jinak ráno auto bylo velmi tiché, co se týče převodů, ale jak se to ohřálo, tak začala přídavka dost pískat.
->Majo:
Někde jsem četl, že dáváš 75W140, tak se chci zeptat jaké s tím máš zkušenosti? já tam teď mám 80W90H. Hustší olej by byl možná řešením...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“