Koncovy ( III ) dil vyfuku
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob kvě 17, 2014 19:09
Koncovy ( III ) dil vyfuku
Dobre odpoledne,
otazka zni, zda bude III koncovy dil vyfuku z 2104 pasovat do 2103. Muze se to zamenit?
Diky za odpoved.
otazka zni, zda bude III koncovy dil vyfuku z 2104 pasovat do 2103. Muze se to zamenit?
Diky za odpoved.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Kdyz to nouze vyzaduje, tak se to spasovat nejak da, ale vzdy to bude nekde klepat o kastli/kardan/lanko rucni brzdy. Kombikovy a sedanovy posledni dil se lisy ve smerovani vystupni roury z tlumice (nebo i necim jinym?). Mozna by tedy stacilo urezat konec a navarit ho jinak.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Kombíkový 3. díl je přece jen ta koncovka vyhnutá dolu jak píše JMJ. Takže kombíkový by do sedana měl jít určitě, snad bez úprav. Sedanový v kombíku by klepal do lemu karoserie koncovkou. Záměnu 3. dílu jsem sice nedělal, ale pokud je auto bez závěsného zařízení (koule na přívěs), mělo by to jít. U některých závěsných zařízení by záměna mohla překážet, bylo více konstrukcí závěsných zařízení. Matně si pamatuju, že u 2101 byla koncovka výfuku poměrně blízko pod chromovým nárazníkem a velmi blízko závěsného zařízení. Závěs neměl vodorovnou nárazníkovou rozpěrku jako u 2104, ale vodorovný jackel se svažoval z obou stran trochu dolu směrem ke kouli. Oba závěsy byly SportJacht.
Spíše bych se zeptal k rozšíření tématu. Viděl jsem výfuk na 2104 s větším průměrem koncovky a s menším. Odlišnost průměru trubek je pro motory 1200 a 1300 / 1500 a nebo katalyzátor / nekatylyzátor, případně originál je vždy jeden a menší trubka byla druhovýroba ???? Po originále s větším průměrem mi tam v servisu nacpali s menším průměrem koncovky a tvrdili, že je to jedno ......
Spíše bych se zeptal k rozšíření tématu. Viděl jsem výfuk na 2104 s větším průměrem koncovky a s menším. Odlišnost průměru trubek je pro motory 1200 a 1300 / 1500 a nebo katalyzátor / nekatylyzátor, případně originál je vždy jeden a menší trubka byla druhovýroba ???? Po originále s větším průměrem mi tam v servisu nacpali s menším průměrem koncovky a tvrdili, že je to jedno ......
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Ta koncovka u kombíka není zahnutá dolů, ale do strany. Naproti tomu sedan má z tlumiče rouru přímo rovně dozadu. Tomu odpovídá patřičný výřez ve spodní části zadního čela. Shrnuto podtrženo, zaměnit to bez vaření nelze. Vzhledem k cenám se podle mě neoplatí špekulovat, prostě koupit co tam patří a hotovo.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
DVK tak to máme asi každý úplně jiný výfuk. Kupoval jsem originál v Autoladě na Koněvově a teď jsem se na něj byl podívat. Koncovka je vyhnutá dolu. Nikdy ani tu původní jsem neměl uhnutou na stranu. Pasuje přesně do vybrání v karoserii.
Můžeš se podívat tady na autentické fotky: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 8&start=30 Ještě ho mám schovaný. Jak se oteplí, tak ho tam namontuju.
Každopádně pravda, že nemá smysl přemýšlet nad úpravou.
Můžeš se podívat tady na autentické fotky: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 8&start=30 Ještě ho mám schovaný. Jak se oteplí, tak ho tam namontuju.
Každopádně pravda, že nemá smysl přemýšlet nad úpravou.
Naposledy upravil(a) tomass dne čtv úno 26, 2015 16:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Mno, tak jestli ho mas koupeny jako novy, tak aby si se pri montazi nedivil, ze nesedi
http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 20811.html
http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 20811.html
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Sedět bude, už jsem tam jeden takový vlastnoručně dával. A jak jsem psal i ty původní byly vyhnuté dolu, ale jinak rovné. Že by byly 2 odlišný krycí plechy na zadním čele a ve výrobě to nějak pomíchali ?
http://www.obrazky.cz/?q=lada%202104#ut ... tent=lista Je tam několik fotek 2104 a všechny mají rovný výfuk (jako na mé fotce).
http://www.obrazky.cz/?q=lada%202104#ut ... tent=lista Je tam několik fotek 2104 a všechny mají rovný výfuk (jako na mé fotce).
Naposledy upravil(a) tomass dne čtv úno 26, 2015 19:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
On tam ten rovny dat jde. Ja jsem to taky tak mel, ale proste nepasuje dobre. Jde treba pokroutit tak, ze pokud auto neni dost zatizene, tak problem neni. Jak se zatizi, skrta o kardan.tomass píše:Sedět bude, už jsem tam jeden takový vlastnoručně dával. A jak jsem psal i ty původní byly vyhnuté dolu, ale jinak rovné. Že by byly 2 odlišný krycí plechy na zadním čele a ve výrobě to nějak pomíchali ?
100% moudra tu davat nechci, ale proste vim, ze rozdil je.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Já mám výfuk furt ve stejné poloze bez ohledu na zatížení auta. Jediný pohyb je při přejezdu nerovnosti, kdy výfuk propruží asi tak jako když se za něj zatahá nahoru a dolu co gumy dovolí.
Když nezapomenu, blejsknu detalily toho současného přímo na autě.
Když nezapomenu, blejsknu detalily toho současného přímo na autě.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Vudci kardanu rozhodne vyfuk ve stejne poloze bez ohledu na zatizeni auta nemas.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Pokud si dobře vzpomínám, tak když jsem měnil IIIdíl sousedovi na 21044 tak koncovka byla vyhnutá do boku a nikoli dolů. Co se týče polohy při zatížení, tak ta je stejná vůči karoserii, ale vůči kardanu samozdřejmě ne.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Jasně, že se výfuk pohybuje vůči kardanu, o tom nepochybuju. Vůči karoserii se pohybuje jen co dovolí závěsné gumy. A od kardanu mám výfuk bezpečně daleko, od pravé zadní části nápravy taky. K žádnému vykroucení nedošlo. Nejbližší 3 místa na výfuku vůči čemukoliv mám u 2. dílu u držáku ručky a podlahy, pak u vyhnutí u 3. dílu vůči pravému úhlu na podvozku a tlumič pod zadní podlahou. Všechny tyto kritická místa mám mezery okolo 1 cm a víc. Od všeho ostatního mám výfuk bezpečně daleko. Tak přesně vyrobený již 2. origo výfuk (první s autem nepočítám, ten taky seděl přesně) (mezitím neorigo srágorky taky nepočítám) jako mám na Ladě 2104 jsem neměl ani na žádném jiném autě, ani táta na 2101, kdy byly k dispozici převážně český výfuky - ty tak dobře neseděly. Zdá se, že máme pravdu všichni. Zřejmě půjde o modifikace. Fotky dodám.
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Dovolím si připojit pár zkušeností, byť 04/044 nemám. První je, že vyfuk, na který odkazuje Tomass (ten červený) jsem na 06 měl vždy s tímto prohnutím, pokud byl použit "originál". Druhá zkušenost je, že největší problém jsem měl vždy, když jsem měnil první díl. Ty byly v 90 letech hrozné a téměř vždy musel nastoupit autogén a přihnutí, aby následující druhý díl, navíc s dvěma tlumiči bez kroucení pasoval tak, aby nedocházelo ke kontaktu s kardanem, případně se zadní nápravou. Dokonce jsem tam už ani nedával ten třmen u převodovky, protože to nevycházelo. Toto se mi podařilo opět až u předešlého (zřejmě opravdu ruského)1. dílu, taky se nemusel upravovat a nyní u polského Polstrowa. Musím smeknout, ten opravdu sedí dobře, byť ta výstupní trubka 3. dílu je tentokrát rovná. Bohužel se mi podařil sehnat pouze tento poslední díl v nerezi.
Trochu odjinud: Na C Berlingo/P Partner existuje snad od každého výrobce opticky výrazně odlišný koncový díl. A to tak, že někdy je ta výstupní trubka posunuta i 10cm jinde. Však to taky u každého druhého auta visí jak mrcha. U nového to bylo pěkně skryté a koukala směrem dolů max.tak 2 cm výstupní trubka. Originál u 1,6B má tu výstupní trubku min. 25cm a kroucenou, takže přes obrys tlumiče přesahuje max.10cm. Pokud není perfaktní spna meziposledními dvěma díly, dochází díky váze té výstupní trubky k neustálému pozvolnému "vykrucování" celého tlumiče. Já jsem to ale při poslední výměně vychytal tak, že jsem zariskoval a koupil tlumič určený pro poslední diesely daného modelu a ty mají krátkou výstupní trubku ohnutou přímo dolů a navíc na druhou stranu (podmínkou byl samozřejmě stejný průměr vstupu - jsou dva průměry). A mám klid výfuk sedí jak ulitý, nepovoluje se a vidět je tak 1 cm pod nárazníkem. Zvuk zůstal stejný, spotřeba a projev motoru bez změny. Hned jsem tento "patent" aplikoval na další obdobná vozidla v rodině.
Ještě poslední: není nad výfuk na O1, benzínová, stáří 11 let, najeto 270 tis a stále originál v opticky výborném stavu (nevím, proč jsem před 10 lety kupoval náhradní originál do rezervy , teda vím, byl levný ). Honza
Trochu odjinud: Na C Berlingo/P Partner existuje snad od každého výrobce opticky výrazně odlišný koncový díl. A to tak, že někdy je ta výstupní trubka posunuta i 10cm jinde. Však to taky u každého druhého auta visí jak mrcha. U nového to bylo pěkně skryté a koukala směrem dolů max.tak 2 cm výstupní trubka. Originál u 1,6B má tu výstupní trubku min. 25cm a kroucenou, takže přes obrys tlumiče přesahuje max.10cm. Pokud není perfaktní spna meziposledními dvěma díly, dochází díky váze té výstupní trubky k neustálému pozvolnému "vykrucování" celého tlumiče. Já jsem to ale při poslední výměně vychytal tak, že jsem zariskoval a koupil tlumič určený pro poslední diesely daného modelu a ty mají krátkou výstupní trubku ohnutou přímo dolů a navíc na druhou stranu (podmínkou byl samozřejmě stejný průměr vstupu - jsou dva průměry). A mám klid výfuk sedí jak ulitý, nepovoluje se a vidět je tak 1 cm pod nárazníkem. Zvuk zůstal stejný, spotřeba a projev motoru bez změny. Hned jsem tento "patent" aplikoval na další obdobná vozidla v rodině.
Ještě poslední: není nad výfuk na O1, benzínová, stáří 11 let, najeto 270 tis a stále originál v opticky výborném stavu (nevím, proč jsem před 10 lety kupoval náhradní originál do rezervy , teda vím, byl levný ). Honza
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Pravda s výfukem je opravdu někde uprostřed.
Skutečně tam mám teď trochu zahnutý výfuk, ale ne tak moc jako v tom odkazu na katalog o několik příspěvků výše. Ani jsem si to neuvědomil (kupovaný před 6,5 lety také na Koněvce). Zahnutí je za hranou karoserie směrem ven, takže je tam vlastně naprosto k ničemu.
Rovný mi tam tedy půjde namontovat. Šroubek M4x něco doporučuju v nerezu. Jde povolit i po tak dlouhé době. Původní pozinkovaný jsem předtím likvidoval sikovkama po mnohem kratší době (necelé 2 roky životnosti 3. dílu neoriginálu).
Skutečně tam mám teď trochu zahnutý výfuk, ale ne tak moc jako v tom odkazu na katalog o několik příspěvků výše. Ani jsem si to neuvědomil (kupovaný před 6,5 lety také na Koněvce). Zahnutí je za hranou karoserie směrem ven, takže je tam vlastně naprosto k ničemu.
Rovný mi tam tedy půjde namontovat. Šroubek M4x něco doporučuju v nerezu. Jde povolit i po tak dlouhé době. Původní pozinkovaný jsem předtím likvidoval sikovkama po mnohem kratší době (necelé 2 roky životnosti 3. dílu neoriginálu).
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
A já zase doporučuju obyčejnou pozinkovanou závlačku Ta jde vytáhnout i když zreznetomass píše:Šroubek M4x něco doporučuju v nerezu. Jde povolit i po tak dlouhé době. Původní pozinkovaný jsem předtím likvidoval sikovkama po mnohem kratší době (necelé 2 roky životnosti 3. dílu neoriginálu).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/