turbo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

ert píše:no kdyz jsme u tech pretlakovejch karburatoru, tak nejednodusi jak udelat z norm8lniho karburatoru pretlakovej je ze ho strcis do krabice do ktere je priveden tlak z turba..
Myslíš Airbox?
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

ert píše:no kdyz jsme u tech pretlakovejch karburatoru, tak nejednodusi jak udelat z norm8lniho karburatoru pretlakovej je ze ho strcis do krabice do ktere je priveden tlak z turba..
Jako fakt?Nebo to je sranda? To bylo moc lehky...
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Neviem ale ked som cital na skoda panda stranke o tej felici turbo tak tam v diskusii pisali nejaki maniaci ze oni pouzivali pri turbe klasicky karburator akurat ze tam nieco snim poroboli ale ze co konkretne tak to uz tam nebolo
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Ale do klasickyho airboxu to podle me nepujde... Sice si nedokazu predstavit tlak 0,5 baru, ale to by ficelo tema odvetravacima otvorama ven a tlacilo by to vzduch proti odvetrani kliky.... napr.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Ondra 07 píše:Ale do klasickyho airboxu to podle me nepujde... Sice si nedokazu predstavit tlak 0,5 baru, ale to by ficelo tema odvetravacima otvorama ven a tlacilo by to vzduch proti odvetrani kliky.... napr.
mám na to návod. plánek jak to postavit. Našel to Drobek na jednom webu. Za chvíli to dám do sekce pro sponzory.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Čistě teoreticky na základu berouliho rovnice o proudění by mělo být jedno,jakej karb použiješ.Pokud bude difuzorem protékat vzduch,bude přez trysku přisávána směs.Horší už to bude v momentě,kdy se proudění zastaví.Potom by tomu mohl pomoci airbox,který by asi i částečně vyrovnával tlakové rázy(asi podobně jako vzdušník mezi kompresorem a spotřebičem).Alespoň teda myslim.Jak je to ve skutečnosti však netušim.Akorát co vim,že webery se používají i pro osazení turba(někde na webu sem viděl feldu 1.6-vyhodili vstřikování a osadili 2x weber DCOE 45 a turbo tlačilo úplně normálně na vstup karburátorů)
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Malej příklad.Je to teda motorka,ale...
http://www.chopper.wz.cz/foto/motocykl- ... 005-16.jpg
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

můžete mi někdo vysvětlit co to je na technice v katalogu ND pro Ladu2107 na stránce 88??? :shock:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pátrač píše:můžete mi někdo vysvětlit co to je na technice v katalogu ND pro Ladu2107 na stránce 88??? :shock:
kdyz k tomu pridas stranu 84 tak je to myslim MPi :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ak som pozeral spravny karalog tak je to sacie potrubie pre MPI verziu. Ta rura alebo ako by sa to malo sprvne nazvat spaja vsetky 4 valce a v predu je skrtiaca klapka + potenciometer a servo na volnobeh
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Podle technického slovníčku je Intake manifold - Sací potrubí.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
tommyracer
Příspěvky: 6
Registrován: čtv bře 16, 2006 09:28
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od tommyracer »

Čaues, chystám se sestrojit si taky vlastní turbo na el. motor. Jestli ti můžu poradit pořit si regulátor tlaku turba nebo si ho vyrob stejným systémem jak je na papiňáku. Dostaneš velice zajímavý zvukový efekt (u doma dělaného) každopádně asi bych tam neriskoval pustit víc než 0,5 baru a to ještě nemám vyzkoušené co to s mojí NATAŠKOU udělá. Je to 1 500. Ozvy se a pls. pošli nějaké foto na tomashudy@seznam.cz
Díky.
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Ja jsem spis chtel na testovacim motoru vyzkouset turbo,ale s ovladnou regulaci plniciho tlaku napr. po desetinach baru.Ridil by to nejakej elektricky ovladanej obtokovej ventyl,kterej by reguloval mnozstvi vyfukovych plynu na turba a prebytecny by sly hned do potrubi.Otazka jestli by to fungovalo a ty dva proudy (jednen z turba,druhej primo z komory) nejak nehadali.Napr. ze pri velkym otevreni obtoku by proud z turba vysaval potrubi z komory a tvoril tam podtlak.Ikdyz to by zapricinilo lepsi vyplach zbytkovych plynu coz neni na skodu...No nevim.Chtelo by zkusit.Jaky elektricky turbo by se dalo pouzit?Z jakyho auta pripadne typ... Bude turbo vadit remenu?Myslim u 1.3
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
janisz
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 03, 2006 16:29

Příspěvek od janisz »

Witam sąsiadów zza granicy :)
I speak a little in english but i don't understand a word in your language. But i see that there are some tuning maniacs in your country to :) Check my lada:
Obrázek
Obrázek

it's garrett vnt15 from vw 1.9tdi 110KM. It's pumping 0,9bar. Fuel is LPG.
I see that some of you are using turbo close to mine. It has variable nozzle area too? How you solve problem with vacum actuator? Today atleast i maked conversion to pressure.
It's look like that:
Obrázek
:)
Not too pretty but it's no leaking and it's working! I just cut this and change position of the spring to the other side of membran. Then put back together and glued :) Before a set this to fixed position and i have some pressure at 4000rpm and 1,2bar at 5000obr, now i connect the pressure line and i have 0,9bar from ~3000rmp to 6000rpm with this modyfied actuator.

Good advice: don't use intercooler in draw-thru turbo!!! It's very big mistake when you using fuel!
Obrázek
Uživatelský avatar
SalWador
Příspěvky: 415
Registrován: stř čer 02, 2004 22:20
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od SalWador »

Teda tak to je husty, to mi hlava nebere! Obrázek
SalWador
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“