Myslíš Airbox?ert píše:no kdyz jsme u tech pretlakovejch karburatoru, tak nejednodusi jak udelat z norm8lniho karburatoru pretlakovej je ze ho strcis do krabice do ktere je priveden tlak z turba..
turbo
Moderátor: Moderátoři
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jako fakt?Nebo to je sranda? To bylo moc lehky...ert píše:no kdyz jsme u tech pretlakovejch karburatoru, tak nejednodusi jak udelat z norm8lniho karburatoru pretlakovej je ze ho strcis do krabice do ktere je priveden tlak z turba..
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ale do klasickyho airboxu to podle me nepujde... Sice si nedokazu predstavit tlak 0,5 baru, ale to by ficelo tema odvetravacima otvorama ven a tlacilo by to vzduch proti odvetrani kliky.... napr.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
mám na to návod. plánek jak to postavit. Našel to Drobek na jednom webu. Za chvíli to dám do sekce pro sponzory.Ondra 07 píše:Ale do klasickyho airboxu to podle me nepujde... Sice si nedokazu predstavit tlak 0,5 baru, ale to by ficelo tema odvetravacima otvorama ven a tlacilo by to vzduch proti odvetrani kliky.... napr.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Čistě teoreticky na základu berouliho rovnice o proudění by mělo být jedno,jakej karb použiješ.Pokud bude difuzorem protékat vzduch,bude přez trysku přisávána směs.Horší už to bude v momentě,kdy se proudění zastaví.Potom by tomu mohl pomoci airbox,který by asi i částečně vyrovnával tlakové rázy(asi podobně jako vzdušník mezi kompresorem a spotřebičem).Alespoň teda myslim.Jak je to ve skutečnosti však netušim.Akorát co vim,že webery se používají i pro osazení turba(někde na webu sem viděl feldu 1.6-vyhodili vstřikování a osadili 2x weber DCOE 45 a turbo tlačilo úplně normálně na vstup karburátorů)
Malej příklad.Je to teda motorka,ale...
http://www.chopper.wz.cz/foto/motocykl- ... 005-16.jpg
http://www.chopper.wz.cz/foto/motocykl- ... 005-16.jpg
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv bře 16, 2006 09:28
- Bydliště: Bruntál
Čaues, chystám se sestrojit si taky vlastní turbo na el. motor. Jestli ti můžu poradit pořit si regulátor tlaku turba nebo si ho vyrob stejným systémem jak je na papiňáku. Dostaneš velice zajímavý zvukový efekt (u doma dělaného) každopádně asi bych tam neriskoval pustit víc než 0,5 baru a to ještě nemám vyzkoušené co to s mojí NATAŠKOU udělá. Je to 1 500. Ozvy se a pls. pošli nějaké foto na tomashudy@seznam.cz
Díky.
Díky.
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem spis chtel na testovacim motoru vyzkouset turbo,ale s ovladnou regulaci plniciho tlaku napr. po desetinach baru.Ridil by to nejakej elektricky ovladanej obtokovej ventyl,kterej by reguloval mnozstvi vyfukovych plynu na turba a prebytecny by sly hned do potrubi.Otazka jestli by to fungovalo a ty dva proudy (jednen z turba,druhej primo z komory) nejak nehadali.Napr. ze pri velkym otevreni obtoku by proud z turba vysaval potrubi z komory a tvoril tam podtlak.Ikdyz to by zapricinilo lepsi vyplach zbytkovych plynu coz neni na skodu...No nevim.Chtelo by zkusit.Jaky elektricky turbo by se dalo pouzit?Z jakyho auta pripadne typ... Bude turbo vadit remenu?Myslim u 1.3
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Witam sąsiadów zza granicy
I speak a little in english but i don't understand a word in your language. But i see that there are some tuning maniacs in your country to Check my lada:
it's garrett vnt15 from vw 1.9tdi 110KM. It's pumping 0,9bar. Fuel is LPG.
I see that some of you are using turbo close to mine. It has variable nozzle area too? How you solve problem with vacum actuator? Today atleast i maked conversion to pressure.
It's look like that:
Not too pretty but it's no leaking and it's working! I just cut this and change position of the spring to the other side of membran. Then put back together and glued Before a set this to fixed position and i have some pressure at 4000rpm and 1,2bar at 5000obr, now i connect the pressure line and i have 0,9bar from ~3000rmp to 6000rpm with this modyfied actuator.
Good advice: don't use intercooler in draw-thru turbo!!! It's very big mistake when you using fuel!
I speak a little in english but i don't understand a word in your language. But i see that there are some tuning maniacs in your country to Check my lada:
it's garrett vnt15 from vw 1.9tdi 110KM. It's pumping 0,9bar. Fuel is LPG.
I see that some of you are using turbo close to mine. It has variable nozzle area too? How you solve problem with vacum actuator? Today atleast i maked conversion to pressure.
It's look like that:
Not too pretty but it's no leaking and it's working! I just cut this and change position of the spring to the other side of membran. Then put back together and glued Before a set this to fixed position and i have some pressure at 4000rpm and 1,2bar at 5000obr, now i connect the pressure line and i have 0,9bar from ~3000rmp to 6000rpm with this modyfied actuator.
Good advice: don't use intercooler in draw-thru turbo!!! It's very big mistake when you using fuel!