Lada 2101 tuning project by Yellow01
Moderátor: Moderátoři
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Totální masakr, ty musíš být hrozný pedant Ta "renovace" horních misek s dorazama
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
To mi je strasne povedome, poprve a naposled som pieskoval
U mna to nastastie nebolo, ale u kamarata v dielni. Nadaval este asi rok, ze ma piesok uplne vsade a odisla mu polka elektrickeho naradia. A to sme pieskovali s pomocou wapky(380bar) a piesok pridavali tlakom k prudu vody. Zvysilo to ucinnost a znizilo prasnost, ale len do doby nez to uschlo a rozfukal to vietor. Robil som to v prsiplasti so zvaracskymi okuliarmi a kamarat sa mi smial, ze polku piesku zjem. Jediny problem bol, ze vysoky tlak sposobil deformaciu velkych rovnych ploch(kapota a blatniky hlavne) a nasledne bolo treba dost gitu. A po uschnuti bolo treba este chemicky odstranit vzniknutu "lisku".
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
DVK: Tak přece to tam nenechám, to bych pak nemohl s klidným svědomím tvrdit, že auto je bez koroze.
Majo: Já jsem viděl, že jsi pískoval s vodou, do toho bych nešel právě kvůli korozi, ale určitě to bylo příjemnější, když to neprášilo. Já jsem to nepískoval v otevřeným prostoru v dílně, ale olepil jsem auto nejsilnější malířskou fólií, takže se 90% bordelu udrželo vevnitř, ale samozřejmě občas se to někde odtáhlo nebo si to prostě někudy cestu ven našlo, takže byl bordel v dílně taky. Ale byl to jen prach, písek byl jen v malém okruhu kolem auta. A co se týče výstroje, tak jsem měl montérky, přes to lakýrnickej oblek, lakýrnickou masku 3M, ochranné brýle, sluchátka, kšiltovku a přes to ochrannej štít. Štít byl od odrážejícího se písku po pár hodinách zmatnělej (to samé plexisklo na LED reflektoru), takže přes něj už nebylo moc vidět a musel jsem ho každou chvíli sundavat a ofukovat. Po 1-2 hodinách jsem musel dělat půl až třičtvrtě hodiny pauzu, aby se usadil prach a trochu zchladnul kompresor. A po skončení jsem chodil domů špinavej jako ještě nikdy. Drhnul jsem se ve sprše pokaždý přes půl hodiny, vlasy jsem si musel mýt i 3x. A jak říkám, tak už nikdy znovu. Když bych začínal dělat další auto a bylo to třeba, tak bych ho na začátku odvezl opískovat do firmy. Golfa jsme tak dělali taky. Potom během prací se z dutin ten písek dostane, stejně se jich většina otevírá. Akorát bych jim to tam dovezl s otočným stojanem, protože Golfa mi vezl pískovat jeden známej a když ho přivezli zpátky, tak byl ve střeše promáčklej půlmetrovej lavor, asi si to otáčeli na bok a převážilo se jim to na střechu.
Majo: Já jsem viděl, že jsi pískoval s vodou, do toho bych nešel právě kvůli korozi, ale určitě to bylo příjemnější, když to neprášilo. Já jsem to nepískoval v otevřeným prostoru v dílně, ale olepil jsem auto nejsilnější malířskou fólií, takže se 90% bordelu udrželo vevnitř, ale samozřejmě občas se to někde odtáhlo nebo si to prostě někudy cestu ven našlo, takže byl bordel v dílně taky. Ale byl to jen prach, písek byl jen v malém okruhu kolem auta. A co se týče výstroje, tak jsem měl montérky, přes to lakýrnickej oblek, lakýrnickou masku 3M, ochranné brýle, sluchátka, kšiltovku a přes to ochrannej štít. Štít byl od odrážejícího se písku po pár hodinách zmatnělej (to samé plexisklo na LED reflektoru), takže přes něj už nebylo moc vidět a musel jsem ho každou chvíli sundavat a ofukovat. Po 1-2 hodinách jsem musel dělat půl až třičtvrtě hodiny pauzu, aby se usadil prach a trochu zchladnul kompresor. A po skončení jsem chodil domů špinavej jako ještě nikdy. Drhnul jsem se ve sprše pokaždý přes půl hodiny, vlasy jsem si musel mýt i 3x. A jak říkám, tak už nikdy znovu. Když bych začínal dělat další auto a bylo to třeba, tak bych ho na začátku odvezl opískovat do firmy. Golfa jsme tak dělali taky. Potom během prací se z dutin ten písek dostane, stejně se jich většina otevírá. Akorát bych jim to tam dovezl s otočným stojanem, protože Golfa mi vezl pískovat jeden známej a když ho přivezli zpátky, tak byl ve střeše promáčklej půlmetrovej lavor, asi si to otáčeli na bok a převážilo se jim to na střechu.
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
ono to tym tlakom hlavne lepsie fungovalo, nez klasicka pieskovacka. kabelaz co som tam zabudol to odrezalo prudom vody s pieskom a co bolo vyhnite pekne "vyrezalo". inak som si pri citani pekne pripomenul vsetky tie zazitky
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Yellow01: a co máš za kompresor, tlak/průtok ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
My to děláme tak, že auto prvně okucháme co to jde, všechny plechy na výměnu vyřežeme (tedy samozřejmě tak, aby se auto nezkroutilo, čili pouze prahy, blatníky ...), na "B" sloupek navaříme pant se zavěšeným polínkem a hurá s tím do firmy na opískování. Tam jim několikrát vtlučeme do hlavy zákaz pískování jakýchkoliv větších volných plechů (střecha, blatníky, širší sloupky, torpedo ...), auto otočíme na polínko a necháme je pracovat. Za hodinu a půl mají hotovo, zaplatíme jim 2000kč (no, spíš podle jejich nálady, někdy víc, někdy míň) a hurá s tím na dílnu. Za ty peníze by mě ani ve snu nenapadlo se s tím čistit ručně, či to pískovat na dílně. Z velkých ploch jde pak barva dolů pomocí odstraňovače barev.
https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater
https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Klobouček dolu.. nadherna prace. Bude pro me cest videt tohle dilo na živo někdy jen tak dál. Pískoval sem motorku na zahradě na velkejch igelitovejch plachtách a taky sem si řek, že už NIKDY... tohle muselo bejt teprve peklíčko Co tě nezabije to tě posílí
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Majo:
Tahle při tlaku 8 bar moc nebrala. Zjistil jsem, že nejlíp to pískuje tak vteřinu po zmáčknutí spouště, takže jsem to tak dělal, každou vteřinu máčknout spoušť. Ale rychlost pískování byla fakt tragická. Díval jsem se na youtube, jakou rychlostí to pískujou ve firmách a když jsem to pak viděl touhle pískovací pistolkou, tak bych brečel. Původně jsem předpokládal, že to budu mít za půl dne hotový, no a nakonec z toho byl týden. A potom dva dny čistit auto a garáž.
DVK:
Kompresor jsem si dělal sám. Je to Orlík, tlačí asi 410 litrů / min. Tlak mám jen 8 bar kvůli vzduchojemu a tý krabičce, co ovládá spínání kompresoru, ta má max. jen 8 bar.
http://yellow01.rajce.idnes.cz/Kompresor/
Vašátor: Polínko je dobrej způsob. Nám Golfa opískovali taky dobře, akorát poškodili tu střechu. Tam byl tenkrát problém, že se to pískovalo v nějaký firmě na černo po zavíračce a vezl to tam prostředník, takže nevím co se s tím autem dělo. Dneska už bych si to ohlídal, i kdyby to mělo být dražší. U mojeho auta to pískování byla opravdu nutnost, protože v tomhle stavu už se to nedalo provést jinak. U dalších aut by mě ani nenapadlo to pískovat doma.
Smajchl: Díky. Snad za pár let to bude hotový a dojedu na sraz.
Tahle při tlaku 8 bar moc nebrala. Zjistil jsem, že nejlíp to pískuje tak vteřinu po zmáčknutí spouště, takže jsem to tak dělal, každou vteřinu máčknout spoušť. Ale rychlost pískování byla fakt tragická. Díval jsem se na youtube, jakou rychlostí to pískujou ve firmách a když jsem to pak viděl touhle pískovací pistolkou, tak bych brečel. Původně jsem předpokládal, že to budu mít za půl dne hotový, no a nakonec z toho byl týden. A potom dva dny čistit auto a garáž.
DVK:
Kompresor jsem si dělal sám. Je to Orlík, tlačí asi 410 litrů / min. Tlak mám jen 8 bar kvůli vzduchojemu a tý krabičce, co ovládá spínání kompresoru, ta má max. jen 8 bar.
http://yellow01.rajce.idnes.cz/Kompresor/
Vašátor: Polínko je dobrej způsob. Nám Golfa opískovali taky dobře, akorát poškodili tu střechu. Tam byl tenkrát problém, že se to pískovalo v nějaký firmě na černo po zavíračce a vezl to tam prostředník, takže nevím co se s tím autem dělo. Dneska už bych si to ohlídal, i kdyby to mělo být dražší. U mojeho auta to pískování byla opravdu nutnost, protože v tomhle stavu už se to nedalo provést jinak. U dalších aut by mě ani nenapadlo to pískovat doma.
Smajchl: Díky. Snad za pár let to bude hotový a dojedu na sraz.
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
On je taky velký rozdíl v tom, zda je písek nasáván z bandasky prouděním vzduchu, nebo je umístěn rovnou v tlakové nádobě. Takové ty hobby bandasky stojí opravdu zaprd. My to vozíme do firmy, kde to tryskají hadicí velikosti hasičské hubice ... a to je teprve fofr
Každopádně práce moc pěkná, už aby to bylo hotové co .
Každopádně práce moc pěkná, už aby to bylo hotové co .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Díky a ani mi nemluv, nějak to pořád nebere konce a když vidím, co mám ještě před sebou...
Na to jedno použití to stačilo, víckrát to v dílně absolvovat nehodlám. Ty misky s dorazy jsem už odvezl opískovat do firmy, za 15 minut to bylo hotový.
V dohledné budoucnosti přijde na řadu další oříšek a to cínování. Věci na to mám nakoupený, jednou mi to ukazoval karosář, když jsem byl na praxi v Renaultu, ale sám jsem to ještě nezkoušel. Doufám, že tam navařím blatníky a čelo a pak to zkroutím plamenem.
Na to jedno použití to stačilo, víckrát to v dílně absolvovat nehodlám. Ty misky s dorazy jsem už odvezl opískovat do firmy, za 15 minut to bylo hotový.
V dohledné budoucnosti přijde na řadu další oříšek a to cínování. Věci na to mám nakoupený, jednou mi to ukazoval karosář, když jsem byl na praxi v Renaultu, ale sám jsem to ještě nezkoušel. Doufám, že tam navařím blatníky a čelo a pak to zkroutím plamenem.
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
A co chceš cínovat? Předpokládám spoje, které jsi vařil na falc. S cínování jsem bojoval na Octavii r.v.66 ( https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater ) Plechy musí být naprosto čisté, chce to cínovací karosářskou pastu (která je pekelně drahá, ale bez ní to nemá smysl) a karosářský cín ve složení např. Pb74 Sn25Sb1 (čili je to vlastně olovo). První spoj blatníku mi dal pěkně zabrat, ale druhý už šel pěkně . Důležité je hodně namáčet roztahávací dřívko do oleje (já použil fritovací, roztopený na kamnech).
Když koukám na tvoje fotky a vidím tu nekonečnou práci, o to víc mne to žene k dodělání mého Triumpha GT6 .... čtvrtým rokem v renovaci
Když koukám na tvoje fotky a vidím tu nekonečnou práci, o to víc mne to žene k dodělání mého Triumpha GT6 .... čtvrtým rokem v renovaci
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Cínovat budu všechny spoje blatníků s čelama a torpédama a pak drobnosti kolem světel, blinkrů apod. Věci na to mám, kupoval jsem to u Wurtha už asi před 3 lety, pájecí pasta koštovala 2424 Kč a 2 kg cínu 1824 Kč.
Podle fotky se mi zdá, že tys to dělal cínovací žehličkou, ne? Já to budu dělat autogenem. A dřívko namáčet nebudu, stačí ho předem na 3 dny potopit do oleje, aby se nacůclo, pak se to na něj nelepí a nezmatláš si všechno od oleje.
Co bych dal za tvoje 4 roky, u mě to bude v letos v říjnu 10 let.
Podle fotky se mi zdá, že tys to dělal cínovací žehličkou, ne? Já to budu dělat autogenem. A dřívko namáčet nebudu, stačí ho předem na 3 dny potopit do oleje, aby se nacůclo, pak se to na něj nelepí a nezmatláš si všechno od oleje.
Co bych dal za tvoje 4 roky, u mě to bude v letos v říjnu 10 let.
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Cínovací žehličkou? To člověče ani nevím že existuje . Dělal jsem to plynovou letlampou, abych to moc nepřepálil a dubovým dřívkem na míru useknutým . Pak se mi osvědčilo to po očištění přeleštit ocelovým kartáčem na vrtačce. Hezky to zahladí.
Tý jo, 10 let, to bych asi nedal. Mě ty 4 roky přijdou jako staletí. Už jsem si řekl, že to takhle nejde dál a tak si tři dny v týdnu dávám po šichtě ještě noční.
Tý jo, 10 let, to bych asi nedal. Mě ty 4 roky přijdou jako staletí. Už jsem si řekl, že to takhle nejde dál a tak si tři dny v týdnu dávám po šichtě ještě noční.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
Já nevěděl jak to nazvat, je to prostě takovej ten ocelovej nástroj, kterej se rozžhaví a plech se s ním nahřívá dotykem. Používalo se to třeba při klasickým cínování mezi plechy. Mě to jen tak přišlo, protože to tvoje cínování nevypadalo jako když se to dělá autogenem, ale to zkresluje ten rozpatlanej olej.
Já taky neměl v plánu to mít rozdělaný takhle dlouho, jenže se několik let přestavoval barák, potom jsem mezitím udělal svojí 2107, rozdělali jsme částečně Golfa, kterej taky čeká na dokončení, pak jsem dělal další 2107 na zakázku, Felicii, tuning Peugeota 306, vyvařit auto našim, dědovi, kámošovi, a dalších asi 10 podobných, spoustu jiný práce a svoje jsem pořád nějak odsouval. Byly roky a nebylo jich málo, kdy jsem na 2101 třeba 3/4 roku nesáhl. Těch 10 let se nasčítá docela snadno. Ale zase na druhou stranu jsem mezitím získal nějaký zkušenosti, takže takhle to auto bude o několik levelů výš, než kdybych ho dodělal třeba před 5 lety.
Já taky neměl v plánu to mít rozdělaný takhle dlouho, jenže se několik let přestavoval barák, potom jsem mezitím udělal svojí 2107, rozdělali jsme částečně Golfa, kterej taky čeká na dokončení, pak jsem dělal další 2107 na zakázku, Felicii, tuning Peugeota 306, vyvařit auto našim, dědovi, kámošovi, a dalších asi 10 podobných, spoustu jiný práce a svoje jsem pořád nějak odsouval. Byly roky a nebylo jich málo, kdy jsem na 2101 třeba 3/4 roku nesáhl. Těch 10 let se nasčítá docela snadno. Ale zase na druhou stranu jsem mezitím získal nějaký zkušenosti, takže takhle to auto bude o několik levelů výš, než kdybych ho dodělal třeba před 5 lety.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2101 tuning project by Yellow01
U nás je to známo spíše pod názvem "kopyto" . L.Yellow01 píše:... ocelovej nástroj, kterej se rozžhaví a plech se s ním nahřívá dotykem. Používalo se to třeba při klasickým cínování mezi plechy. ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´