Elektronické zapalování řízené procesorem

Moderátor: Moderátoři

Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Koukal sem, že ceny jsou uvedeny bez DPH... Ale i tak bych do toho šel.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Oltcit ma klasicku cievku, s dvojvyvodovymi som sa osobne stretol iba na Maluchovi - FIAT 126.
Roman
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Dvojvyvodove cievky mala tusim aj ickova samara. U starsich aut je to trochu problem ale novsie to uz maju vsetky. Treba ale pozerat nato ze ako je to urobene lebo niektore maju aj priamo driver a rj len posiela log. impulzy

Sice ta hracka vie budit dve cievky naraz ale asi nie dve dvojvyvodove. Neviem ci to vie urcovat polohu klukovky takze to s touto kombinaciou moze byt problem.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Z toho jak to tam ma Radek Taraba popsane vyplyva ze pri pouziti snimace, ktery dava pul otacky uroven H a pul otacky L, spina jednu civky pri prechodu H-L a druhou L-H a melo by to tedy fungovat. A zaroven by meli stacit dvouvyvodove civky treba z Malucha (diky Romane).
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

To je pěkné zapálko. O tom by se dalo uvažovat.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

VaSek píše:Z toho jak to tam ma Radek Taraba popsane vyplyva ze pri pouziti snimace, ktery dava pul otacky uroven H a pul otacky L, spina jednu civky pri prechodu H-L a druhou L-H a melo by to tedy fungovat. A zaroven by meli stacit dvouvyvodove civky treba z Malucha (diky Romane).
Vo FAQ bolo pisane ze cievka musi mat aspon 2ohmy. Vsetko mensie je vraj nepouzitelne.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Trevor píše: Vo FAQ bolo pisane ze cievka musi mat aspon 2ohmy. Vsetko mensie je vraj nepouzitelne.
JJ prave proto jsou vhodne civky urcene pro kladivkove zapalovani. Civky pro elektronicke zapalovani maji mensi impedanci a doba buzeni u nich musi byt rizena. Popravde nerozumim proc je tam toto omezeni, kdyz v popisu je nejake rizeni budiciho casu uvedeno.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

VaSek píše:
Trevor píše: Vo FAQ bolo pisane ze cievka musi mat aspon 2ohmy. Vsetko mensie je vraj nepouzitelne.
JJ prave proto jsou vhodne civky urcene pro kladivkove zapalovani. Civky pro elektronicke zapalovani maji mensi impedanci a doba buzeni u nich musi byt rizena. Popravde nerozumim proc je tam toto omezeni, kdyz v popisu je nejake rizeni budiciho casu uvedeno.
Zkoumal jsem manuál a tam je uvedeno, že se dá nastavit buzení podle otáček motoru. Přímo si tam nastavíš v jakých otáčkách to má budit. A mám pocit že cívka z Favorita by asi byla OK.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ked k tomu autor neda manual ,schemu a origo program tak je to o ničom... Vrtat sa vniečom čo neviete ako funguje je na.... A žeby vam on kazdy druhy den niečo upravoval v programe nehroziii :) A že vam to všetko prezradi si nemyslim ked to ma na kšeft....
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Dusan píše:Ked k tomu autor neda manual ,schemu a origo program tak je to o ničom... Vrtat sa vniečom čo neviete ako funguje je na.... A žeby vam on kazdy druhy den niečo upravoval v programe nehroziii :) A že vam to všetko prezradi si nemyslim ked to ma na kšeft....
Proc by mel autor poskytovat vsechny tyto informace? Sdeli jak to funguje, co se kde pripojuje a jak se to nastavuje...
Deli
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Pšenda píše:
VaSek píše:
Trevor píše: Vo FAQ bolo pisane ze cievka musi mat aspon 2ohmy. Vsetko mensie je vraj nepouzitelne.
JJ prave proto jsou vhodne civky urcene pro kladivkove zapalovani. Civky pro elektronicke zapalovani maji mensi impedanci a doba buzeni u nich musi byt rizena. Popravde nerozumim proc je tam toto omezeni, kdyz v popisu je nejake rizeni budiciho casu uvedeno.
Zkoumal jsem manuál a tam je uvedeno, že se dá nastavit buzení podle otáček motoru. Přímo si tam nastavíš v jakých otáčkách to má budit. A mám pocit že cívka z Favorita by asi byla OK.
Ve FAQ k elektronickym zapalovanim pisou:

Cívka ze Škody Favorit má odpor 1,2 ohmu. Podmínka pro použití cívky je odpor 2,5 ohmu a větší, proto tuto cívku použít nelze.

A v manualu k zapalovani jsem se docel:

Pro optimalizaci typu indukční cívky a jejího buzení slouží položka Energie jiskry. Pro indukční cívky s odporem menším než 2 ohmy je nutné nastavit buzení střední až minimální, které zamezí přebuzení indukční cívky a jejímu přehřívání. Pro cívky s odporem větším než 2 ohmy slouží nastavení buzení střední a maximální. Kompromisem buzení indukční cívky je nastavení pro řízení energie jiskry, které řídí buzení na základě hodnoty palubního napětí.

Takze tam maji trochu spory ...
Deli
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

To Dusan: Vsak prave predpokladam, ze nastavim krivku predstihu, krivku podtlakove regulace a hotovo. Proto jsem ochoten do toho dat ty penize, ze me to uz nebude stat dalsi cas. Jenom navrh hw je pro me tak od boku 40 hodin prace, aby to melo nejakou uroven, na sw je to urcite jeste nekolikrat vice casu.
To Deli: Vsak na tu nejasnost kolem buzeni jsem upozornoval...
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Ta FAQ debata je ale k zapalování pro nějakou dvěapulu, s tim škodaign, nebo directign to nemá nic společnýho.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Už len poznamka pripajať procesor k kladivkovemu prerušovaču nie je to prave... sice zmenšenie odtrhu niečo porieši ale neviem v akom stave mate radialnu volu na oske rozdelovača. To bude dalšia nepresnosť.
stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

el zap

Příspěvek od stav »

neodolal jsem a připojuji svůj názor / hrubě laický / 1) pokud by mělo zařízení pracovat s klasickým kladívkem tak nevidím až takový pokrok, z dřívějších zkušeností je právě tato část dost háklivá na čistotu kontaktů, únava pérka, opotřebování části co klouže po vačce a pod. 2) šel bych do toho za předpokladu, že ty kladívka budou nahrazena jiným zařízením, že montáž provede odborná firma, která mě dokáže garantovat, že od chvíle montáže to bude fungovat bez nutností dalšího ladění a experimentování a bude mi úplně jedno jaké parametry má ta nebo jiná cívka. 3) dovolte mi vyjádřit obdiv a respekt k přispěvovatelům, na jak vysoké odborné úrovni dokáží toto zařízení popisovat.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“