GO brzd
Moderátor: Moderátoři
GO brzd
Budem potrebovat v dohladnej dobe urobit GO brzd
Chcem to urobit za co najkratsi cas a preto by som chcel poradit co si mam pripravit na to. Vsetky tesnenia a podlozky by som chcel mat skladom.
Raz som robil generalku brzd na skodovke, musel som menit komplet celu brzdovu sustavu (lebo to bolo v tych kockach zahnite a nechcelo sa mi s tym srat) od brzdoveho valca az po platnicky. Po odvzdusneni sa stale zavzdusnovali pritom bolo vsetko dotiahnute a skontrolovane, neviem ci som nezanedbal vtedy nejaku tu podlezku niekde. Ani som neprisiel na to kde je chyba.
Teraz k zigulaku - Stlacim pedal brzdy trocha a troskato brzdi ked tlacim viac ako keby prestane brzdit a dalej uz brzdi normalne. Ale to az celkom dole. Preto to chcem robit. Chcel by som sa vyvarovat tomu problemu co som mal na skodovke, ze sa to po stlaceni 1-2 brzdeniach zavzdusnilo.
Mohli by ste mi vypisat vsetko co budem potrebovat na tie bzdy? Material aj naradie. Dakujem
Budu pasovat aj repasne ady napr z nivy?
Chcem to urobit za co najkratsi cas a preto by som chcel poradit co si mam pripravit na to. Vsetky tesnenia a podlozky by som chcel mat skladom.
Raz som robil generalku brzd na skodovke, musel som menit komplet celu brzdovu sustavu (lebo to bolo v tych kockach zahnite a nechcelo sa mi s tym srat) od brzdoveho valca az po platnicky. Po odvzdusneni sa stale zavzdusnovali pritom bolo vsetko dotiahnute a skontrolovane, neviem ci som nezanedbal vtedy nejaku tu podlezku niekde. Ani som neprisiel na to kde je chyba.
Teraz k zigulaku - Stlacim pedal brzdy trocha a troskato brzdi ked tlacim viac ako keby prestane brzdit a dalej uz brzdi normalne. Ale to az celkom dole. Preto to chcem robit. Chcel by som sa vyvarovat tomu problemu co som mal na skodovke, ze sa to po stlaceni 1-2 brzdeniach zavzdusnilo.
Mohli by ste mi vypisat vsetko co budem potrebovat na tie bzdy? Material aj naradie. Dakujem
Budu pasovat aj repasne ady napr z nivy?
Naposledy upravil(a) corsair dne ned led 11, 2015 22:56, celkem upraveno 1 x.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: GO brzd
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Re: GO brzd
Vdaka za odkaz. Ja som skor chcel vediet ci budem musiet pri "pretesnovani (vsetky tesnenia, gumicky, prachovky)" davat dole aj brzdove trubky, toho sa bojim, ze to bude zahnite a nepojde to dole a manit zas komplet brzdovu sustavu sa mi dvakrat nechce.
Tym pretesnovanim rozumej brzdove valce predne, zadne a hlavny. (+ teda vymena br. kvapaliny aa oblozenia).
Tym pretesnovanim rozumej brzdove valce predne, zadne a hlavny. (+ teda vymena br. kvapaliny aa oblozenia).
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: GO brzd
Tak u žádného členu bez demontáže nemáš možnost zkontrolovat, jest-li není vyrezlý/poškozený vnitřek válečku
Hlavní brzdový válec sice na autě dobře otevřeš - a co dál ? Jak vysuneš vnitřnosti ? Ve svěráku to jde dobře a zároveň si můžeš prohládnout vnitřek tělesa.
Přední brzdiče se myslím bez destičky vysunout dají (???) a zas se pořádně nedostaneš dovnitř tělesa na vyčištění, případné vylapování.
Zadní prasátka - ty máš samostavy- že ? Tam s rozebráním nejsem seznámen, u 01 jsou plovoucí, po sundání/odehnutí paken by se dal vnitřek vyjmout dobře, ale opět bez kontroly vnitřku...
U předku bys měl hadičky určitě povolit...! U hlavního válce by snad trubičky neměly být zamrzlé. U zadních prasátek je to nejhorší, pokud na to dlouho nikdo nešáhnul....
EXISTUJE ovšem na toto šikovný klíč ! Je to jakoby "očko" - ne mnohohran, ale 6ti hran s mezerou na prosunutí trubky a potom obejme celý šestihran na "matce". Obyčejným klíčem se to rádo "žvejkne".
Hlavní brzdový válec sice na autě dobře otevřeš - a co dál ? Jak vysuneš vnitřnosti ? Ve svěráku to jde dobře a zároveň si můžeš prohládnout vnitřek tělesa.
Přední brzdiče se myslím bez destičky vysunout dají (???) a zas se pořádně nedostaneš dovnitř tělesa na vyčištění, případné vylapování.
Zadní prasátka - ty máš samostavy- že ? Tam s rozebráním nejsem seznámen, u 01 jsou plovoucí, po sundání/odehnutí paken by se dal vnitřek vyjmout dobře, ale opět bez kontroly vnitřku...
U předku bys měl hadičky určitě povolit...! U hlavního válce by snad trubičky neměly být zamrzlé. U zadních prasátek je to nejhorší, pokud na to dlouho nikdo nešáhnul....
EXISTUJE ovšem na toto šikovný klíč ! Je to jakoby "očko" - ne mnohohran, ale 6ti hran s mezerou na prosunutí trubky a potom obejme celý šestihran na "matce". Obyčejným klíčem se to rádo "žvejkne".
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: GO brzd
Presne to som mal na mysli, predpokladam ze od vyroéby 86 tam nebolo nic menene, aj ked moznoze nejake garancky to ma za sebou ale takisto pochybujem o nejakych zasahoch. Byvaju napojenia tych trubiek moc zakusnute alebo sa to zvycajne da povolit? tym 6hranom?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO brzd
Plochým klíčem to ani nezkoušej . Já to tak jednou zkusil a pak jsem musel vzít na pomoc velký hasák.
Mmch. pod pojmem GO brzd bych si nepředstavoval jen výměnu některých částí, ale kompletní výměnu systému.
Ono je to přecejen téměř 30 let a jsou to BRZDY Snad jediné, co bych revidoval bez výměny (jen gumičky) je HBV.
L.
Mmch. pod pojmem GO brzd bych si nepředstavoval jen výměnu některých částí, ale kompletní výměnu systému.
Ono je to přecejen téměř 30 let a jsou to BRZDY Snad jediné, co bych revidoval bez výměny (jen gumičky) je HBV.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: GO brzd
Pokud to má být GO, tak určitě to vzít zgruntu. Pokud ne zgruntu, a brzdí to, tak na to raději nešahat vůbec.
Je dobré si připravit nové všechny hadice (od zadní rozvodky-kostky na karoserii, k předním kolům), taky je nutnost mít nové trubky od zadní kostky k prasátkům - pokud náhodou jdou holendry na prasátkách povolit, stejně se často ukroutí trubka, protože holendr už je na pertlování tak nalisovaný, že se neprotáčí volně. Ten očkový klíč s mezerou je super, někdy je dobré jej ještě "zavřít" hasákem/sikovkama, protože při zabrání trochu pruží.
Vzadu trubky rády zhnijou v ohybech kolem omezovače zadních brzd, pak je nutno vyměnit dlouhou trubku zepředu dozadu, není to zas tak hrozné jak to vypadá. Jenom pozor na to, že jsou dvě délky - kratší pro verzi bez posilovače, delší pro vozy s posilovačem.
Co se týká předku, koupil bych si nové hadice, pístky komplet nové (hliníkkový pístek vs. ocelový brzdič - často jdou ven jen destruktivní silou), všecky ty tyčky, pružinky, samozřejmě nové destičky + kotouče. Vzhledem k cenám dílů bych nešpekuloval nad nějakýma repasema.
Je dobré si připravit nové všechny hadice (od zadní rozvodky-kostky na karoserii, k předním kolům), taky je nutnost mít nové trubky od zadní kostky k prasátkům - pokud náhodou jdou holendry na prasátkách povolit, stejně se často ukroutí trubka, protože holendr už je na pertlování tak nalisovaný, že se neprotáčí volně. Ten očkový klíč s mezerou je super, někdy je dobré jej ještě "zavřít" hasákem/sikovkama, protože při zabrání trochu pruží.
Vzadu trubky rády zhnijou v ohybech kolem omezovače zadních brzd, pak je nutno vyměnit dlouhou trubku zepředu dozadu, není to zas tak hrozné jak to vypadá. Jenom pozor na to, že jsou dvě délky - kratší pro verzi bez posilovače, delší pro vozy s posilovačem.
Co se týká předku, koupil bych si nové hadice, pístky komplet nové (hliníkkový pístek vs. ocelový brzdič - často jdou ven jen destruktivní silou), všecky ty tyčky, pružinky, samozřejmě nové destičky + kotouče. Vzhledem k cenám dílů bych nešpekuloval nad nějakýma repasema.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO brzd
Repas brzd = blbost u lady, menit len gumicky (vyrobene z kvalitnej lisovanej tmy) nema zmysel. Ak to chces spravit ako clovek, vymen minimalne vsetky trubky a hadice tym by som zacal. Tam nenatrafis na vyslovene smejd. Horsie je to u tych brzdicoch a valcoch. Tam kupuj kvalitne diely (napriklad ATE) rozhodne si pomozes. Kotuce a dosticky nekupuj ziadne polske alebo ine "kvalitne" alebo podobne " originalne" ja mam napriklad brembo za rozumnu cenu. Zadne bubny ak by si aj nemenil, nechaj aspon stocit
6 hranne otvorene ocko je zaklad bez toho by som to nerobil. Pravda je ze tie predne piestiky ( mimochodom kazdy z tych 4 je iny ) idu von fakt dost tazko tak na to bacha. Ale problemy s tou zadnou kockou som este nemal ale co nebolo moze byt
6 hranne otvorene ocko je zaklad bez toho by som to nerobil. Pravda je ze tie predne piestiky ( mimochodom kazdy z tych 4 je iny ) idu von fakt dost tazko tak na to bacha. Ale problemy s tou zadnou kockou som este nemal ale co nebolo moze byt
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: GO brzd
Trubky a hadicky bych vymenil vsechny komplet, mozna i omezovac, zadni prasata pokud jsou tuha nebo tecou a predni valecky bych prvni proveril, pak podle potreby bud rozhybal, osetril silik. vazelinou a vymenil prachovky nebo bych je vymenil. Kazdoapdne je dobre si koupil predem vsechny trubky, rozvodovou kostku (klidne radeji hned 2, pokud bude rozumne vypadat), hadicky, podlozky pod hadicky, zadni prasatka a sadu pruzin a tycek na prdni i zadni brzdy. Pokud neco neuzijes, nevadi, muze se to hodit pozdeji. Kotouce a oblozeni bych menil podle potreby. Jestli to nekope, neni moc sjete, tak bych to nechal a dojezdil. HBV bych nepretesnoval, pokud netece a brzdi, tak nechat, pokud tece tak vymenit za novy a pokud to ted nebrzdi, tak bych se snazil prijit na to proc
VAZ 2104 1.3 1989
Re: GO brzd
Co se týče zadních bubnů, já jsem musel kupovat nové, nešly stočit. Středová díra byla oxidací a sundáváním tak poškozená, že soustružník to nechtěl upnout - nemělo by to smysl.
Dlouhá brzdová trubka zepředu k zadním brzdám se krásně mění, pokud je převodovka venku ... a může se hned udělat i spojka
Dlouhá brzdová trubka zepředu k zadním brzdám se krásně mění, pokud je převodovka venku ... a může se hned udělat i spojka
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: GO brzd
Pardón otázka trošku bokem. Jaký je rozměr klíče na odvzdušňováky a na trubce k válečku??? Dík...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO brzd
Odvzdušňováky někdy 8 někdy 9 (nevím proč, ale setkal jsem se s oběma), většinou 8.
Trubka k válečku/mezi pístky ... čéčé ... nevím ... asi 11 ... ale to opravdu hádám/nevím. L.
Trubka k válečku/mezi pístky ... čéčé ... nevím ... asi 11 ... ale to opravdu hádám/nevím. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: GO brzd
tusim ze spis 10, pred tydnem sme blbli s drobkem kolem brzd a 11 jsem myslim nepouzil.Luděk Musil píše:Odvzdušňováky někdy 8 někdy 9 (nevím proč, ale setkal jsem se s oběma), většinou 8.
Trubka k válečku/mezi pístky ... čéčé ... nevím ... asi 11 ... ale to opravdu hádám/nevím. L.
btw ty klice s "narizlym" ockem se menuji "klice na prevlecne matice" (mozna i jinak) a v pripade, ze je ten spoj opravdu zakvetly, tak ani ty nepomuzou. rychlejsi je mit po ruce novou trubku a starou ustipnout a povolovat pak golou. Ono kolikrat vyjde levneji koupit nove dily, stare rychle vystrihat a vyhazet a poskladat to v klidu z novych
VAZ 2104 1.3 1989
Re: GO brzd
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: GO brzd
Alebo - da sa dostat niekde tato sada, nikde to nemaju, alebo pasuje z ineho auta?
Pod tym bazmegom mi tecie zadny okruh, podla mna to nema moc vplyv na ucinok akurat tade tecie kvapalina.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD