Do pojistek nejde proud
Moderátor: Moderátoři
Do pojistek nejde proud
Ahoj,
u 2103 mi jde proud jen do prvních 2 pojistek ve větší pojistkové skříni a do poslední v malé skříni (bráno zleva).
Zigul nedobijel při nizkych otáčkách. Zkusil jsem jiny alternator s novymi uhliky, nepomohlo. Tak jsem tam dal novy regulator a najednou po nastartovani nedobijel vůbec, ani při vysokych otáčkách. Promeril jsem pojistky... a nejak si nevim rady
Nevite, kde by mohl byt problém?
Petr
u 2103 mi jde proud jen do prvních 2 pojistek ve větší pojistkové skříni a do poslední v malé skříni (bráno zleva).
Zigul nedobijel při nizkych otáčkách. Zkusil jsem jiny alternator s novymi uhliky, nepomohlo. Tak jsem tam dal novy regulator a najednou po nastartovani nedobijel vůbec, ani při vysokych otáčkách. Promeril jsem pojistky... a nejak si nevim rady
Nevite, kde by mohl byt problém?
Petr
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Do pojistek nejde proud
Ježiš, díky Já to nenastartoval, byl jsem z toho vseho uz tak zblblej Omlouvam se za spam a díky.
Re: Do pojistek nejde proud
Znova ahoj,
právě jsem proměřil pojistky při nastartovaném motoru 3.-8. pojistka zleva má vůči kostře 0 voltů. Všechny ostatní 12. Všechny pojistky jsem proměřil ohmmetrem a ukazovaly shodně 0,9 ohmu.
Vadný ořech zapalování by byl snad až moc velká náhoda, že by se podělal právě zrovna teď, navíc kontrolky se rozsvítí, za to může on, ne... ?
Auto nenabíjí ani se starým ani s novým regulátorem.
Proměřil jsem šedý kabel vedoucí z altíku do regulátoru, má 0,9 ohmu, takže snad OK.
Oranžový kabel (tlustý) vede z regulátoru dovnitř do auta. Proměřil jsem ho vůči všem pojistkám. Nějakou hodnotu jsem naměřil u těch, do kterých nejde proud, a to 2 ohmy a u 9. a 10. a to 0,9 ohmu. Do i z 9. pojistky vedou tenčí oranžové kabely, do 10. vede tlustý oranžový a z ní vedou dva modré s proužkem.
Vůči kladnému pólu baterky má oranžový kabel od regulátoru 5,4 ohmu.
Něco se muselo podělat hned po připojení nového regulátoru... a tipuju, že na cestě od pojistek k baterce.
Mohl by to být ten ořech? Nebo máte ještě nějaké jiné nápady?
Díky, Petr
právě jsem proměřil pojistky při nastartovaném motoru 3.-8. pojistka zleva má vůči kostře 0 voltů. Všechny ostatní 12. Všechny pojistky jsem proměřil ohmmetrem a ukazovaly shodně 0,9 ohmu.
Vadný ořech zapalování by byl snad až moc velká náhoda, že by se podělal právě zrovna teď, navíc kontrolky se rozsvítí, za to může on, ne... ?
Auto nenabíjí ani se starým ani s novým regulátorem.
Proměřil jsem šedý kabel vedoucí z altíku do regulátoru, má 0,9 ohmu, takže snad OK.
Oranžový kabel (tlustý) vede z regulátoru dovnitř do auta. Proměřil jsem ho vůči všem pojistkám. Nějakou hodnotu jsem naměřil u těch, do kterých nejde proud, a to 2 ohmy a u 9. a 10. a to 0,9 ohmu. Do i z 9. pojistky vedou tenčí oranžové kabely, do 10. vede tlustý oranžový a z ní vedou dva modré s proužkem.
Vůči kladnému pólu baterky má oranžový kabel od regulátoru 5,4 ohmu.
Něco se muselo podělat hned po připojení nového regulátoru... a tipuju, že na cestě od pojistek k baterce.
Mohl by to být ten ořech? Nebo máte ještě nějaké jiné nápady?
Díky, Petr
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Do pojistek nejde proud
Na některých pojistkách se objeví +12V až po sepnutí patřičného spínače(světla, a pod.).
VAZ 1117
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Do pojistek nejde proud
Máš 2 pojistkový skříňky? Velkou a malou? Potom by to neměl být typ 2103 ale 2106.
Dobíjení jako takový (jestli si dobře pamatuju) funguje přes pojistku č. 10.
L
Dobíjení jako takový (jestli si dobře pamatuju) funguje přes pojistku č. 10.
L
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Do pojistek nejde proud
ano pamatujes si to velice dobre.. je to posledna poistka v tej dlhej rade
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Do pojistek nejde proud
Na regulátoru dobíjení (velký černý, na levém podběhu) jsou dva konektory:
15 - oranžový tlustý kabel vedoucí od pojistkové skříně, po zapnutí zapalování na něm musí být cca napětí autobaterie (čili něco přes 12V)
67 - tuším ?šedý? kabel vedoucí k alternátoru, po zapnutí zapalování na něm musí být o něco málo menší napětí jak na kontaktu 15
Měřeno samozřejmě proti zemi.
Pokud toto souhlasí, stejné napětí jako na kontaktu 67 regulačního relé, by jsi měl naměřit i na konektoru v alternátoru - faston uhlíků alternátoru.
Pokud se i zde doměříš, je třeba hledat chybu v alternátoru, viz. mnoho témat na ladaforu.
15 - oranžový tlustý kabel vedoucí od pojistkové skříně, po zapnutí zapalování na něm musí být cca napětí autobaterie (čili něco přes 12V)
67 - tuším ?šedý? kabel vedoucí k alternátoru, po zapnutí zapalování na něm musí být o něco málo menší napětí jak na kontaktu 15
Měřeno samozřejmě proti zemi.
Pokud toto souhlasí, stejné napětí jako na kontaktu 67 regulačního relé, by jsi měl naměřit i na konektoru v alternátoru - faston uhlíků alternátoru.
Pokud se i zde doměříš, je třeba hledat chybu v alternátoru, viz. mnoho témat na ladaforu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Do pojistek nejde proud
Nebránil bych se prohlídnout ořech i kdyby to nakonec nebyl. U 21043 jsem ho čistil relativně nedávno a byl původní. Kontakt byl pěkně očouzený, ale vše šlo očistit pilníčkem a ořech byl zase ok. Naproti tomu starší modely 2001 táta měnil asi 2 ořechy a asi 3x trojpáčku pod volantem. Ořechy bývaly dříve pověstné po čase svou nespolehlivostí a s trojpáčkami to bývalo úplně stejné po výměně reflektorů asymetrik za H4, když servis nedal relé na H4. No a jestli se párkrát startovalo se světly, tak se ten kontakt na ořechu pěkně opálí. Je tam fígl s vyndáním spínačky zatlačit šídlem nějakej čudlík při vyndavání spínačky a klíček přitom v určité poloze. Je to jednoduchá práce na chvíli. Někde je to tu popsáno. I když jsem to vyndaval nedávno, tak se mi přesný postup čudlíku vykouřil z hlavy - předtím jsem nikdy nevyndaval. Význam ořechu nepodceňovat, je to jen jeden článek z řetězu problémů v elektrice.
Re: Do pojistek nejde proud
Kontakt starteru, který se v oříšku opaluje, se světly nemá nic společného Ale pravda, trojpáčka u světel bez relé velmi trpí.
A ořech spínací skříňky lze vyndat naprosto jednodušše - zespodu je v zámku zajištěný pouhým kovovým pružným "O" kroužkem. Celý zámek netřeba vyndávat
A ořech spínací skříňky lze vyndat naprosto jednodušše - zespodu je v zámku zajištěný pouhým kovovým pružným "O" kroužkem. Celý zámek netřeba vyndávat
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Do pojistek nejde proud
Trojpáčky se dřív doslova vytavovaly až byl cítit plast a někdy i vidět dým. Hlavou dolu v hodně nepřirozené poloze se asi dá vyndat ořech bez zámku. To mě nenapadlo.
Re: Do pojistek nejde proud
Ani nemusíš být hlavou dolů, ale je pravda že to chce znát. Pak je otázka dvou vteřin (po sundání plastů volantu)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/