Olej do rozvodovky
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej do rozvodovky
No, nebudu tady trávit zbytečně moc času...
Všechny ty názory co tu zazněly mají společné to, že platí pro specifické podmínky, tak je asi nejde moc zobecňovat - leda na základě znalosti podmínek ostatních. A i ten selský rozum je potřeba správně aplikovat. Opovrhovaná měření reálných rozvodovek říkají, že správně dimenzovaná rozvodovka přenese baj voko 70 - 98% dodaného výkonu, za "běžných" podmínek. Selským rozumem, a měření to potvrzují, se přenese maximum při velkém kroutícím momentu. Otáčky hrají minoritní roli. Proto především styl jízdy má vliv na konečnou spotřebu a na konečnou teplotu převodů. A podobně jako vložil citaci Dušan, jiná měření říkají, že ohřátí rozvodovky se dosáhne za baj voko 15 - 30 minut (na teplotu danou režimem, pro "běžné" režimy Ta se může pohybovat hrubě do nějakých 100°C).
... No takže teď je na každém, aby si uvědomil jak jezdí a co jezdí a v jakém ročním období. A podle toho uvidí co se mu hodí a co ne.
Všechny ty názory co tu zazněly mají společné to, že platí pro specifické podmínky, tak je asi nejde moc zobecňovat - leda na základě znalosti podmínek ostatních. A i ten selský rozum je potřeba správně aplikovat. Opovrhovaná měření reálných rozvodovek říkají, že správně dimenzovaná rozvodovka přenese baj voko 70 - 98% dodaného výkonu, za "běžných" podmínek. Selským rozumem, a měření to potvrzují, se přenese maximum při velkém kroutícím momentu. Otáčky hrají minoritní roli. Proto především styl jízdy má vliv na konečnou spotřebu a na konečnou teplotu převodů. A podobně jako vložil citaci Dušan, jiná měření říkají, že ohřátí rozvodovky se dosáhne za baj voko 15 - 30 minut (na teplotu danou režimem, pro "běžné" režimy Ta se může pohybovat hrubě do nějakých 100°C).
... No takže teď je na každém, aby si uvědomil jak jezdí a co jezdí a v jakém ročním období. A podle toho uvidí co se mu hodí a co ne.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Díval jsem se na vzoreček pro viskozitní index a ten předpokládá lineární závislost, čili plus mínus by taková měla být.Teepee píše:Ale je jistota, že průběh závislosti viskozity při teplotě (50°-60°-70°-80°-90°-100°) je vždy stejný? V tom mi to není jasné. (TAD-171 při 50°C v rozmezí 110-120)A rozhodně ani nezahřeje, není to motor. A problém je jen při první půlotáčce talířového kola.dmatej píše:Docela by mě zajímalo, jak to je s městem. Řekl bych, že při popojíždění v kolonách dostává diferák docela zabrat (roztáčení stojících kol), navíc se moc neochladí.
Popojíždění v pražských kolonách obvykle znamená rozjezd na 20-80, zastavení, rozjezd, zastavení ... a pořád dokola, neměl jsem na mysli "úplný šprajc".
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Tak, hypoidní Paramo šlo do převodovky i rozvodovky, projeto zatím půl nádrže, a závěry:
1) Řadí se naprosto bez problémů, ale převodovka je tišší.
2) Rozvodovka bez problémů
3) Do práce jedu 3km miniklikaticí k dálnici a pak po dálnici. Noha je těžká, takže na dálnici hned plnej, zrychlit na 120 - 130 a pak jet až do Plzně. Komplet bez problémů. Vliv na spotřebu neposoudím, šla dolů, protože po tom hnusném plánském EuroOilu jezdím druhou nádrž Shell VPower+ N95. Spotřeba šla o litr dolů (z 10,3 na 9,2), přičemž na to ani tak moc nedupu (krom výjezdů z obce a semaforů, tam se jezdí zplna ), páč to jede slušně, ale hlavně - už mi nechcípá volnoběh a mohl jsem zase snížit otáčky a seřídit bohatost na normální stav
Uvidíme, co bude dál, zatím bych Paramo 85W-140H bez váhání doporučil.
1) Řadí se naprosto bez problémů, ale převodovka je tišší.
2) Rozvodovka bez problémů
3) Do práce jedu 3km miniklikaticí k dálnici a pak po dálnici. Noha je těžká, takže na dálnici hned plnej, zrychlit na 120 - 130 a pak jet až do Plzně. Komplet bez problémů. Vliv na spotřebu neposoudím, šla dolů, protože po tom hnusném plánském EuroOilu jezdím druhou nádrž Shell VPower+ N95. Spotřeba šla o litr dolů (z 10,3 na 9,2), přičemž na to ani tak moc nedupu (krom výjezdů z obce a semaforů, tam se jezdí zplna ), páč to jede slušně, ale hlavně - už mi nechcípá volnoběh a mohl jsem zase snížit otáčky a seřídit bohatost na normální stav
Uvidíme, co bude dál, zatím bych Paramo 85W-140H bez váhání doporučil.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Olej do rozvodovky
To máš dvoulitr?????dmatej píše:(z 10,3 na 9,2)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Ne, 1.2 a "binární pedál" - buď jedu, nebo nejedu; Je s tím docela sranda, do nějakých 70km/h mi neujede ani 1.9TDI Octavie (dál už je to jasné)Marek píše:To máš dvoulitr?????dmatej píše:(z 10,3 na 9,2)
Dálnice se čtyřkvaltem 130, rozjezdy plnej plyn.
S firemní fábií 1.4TDI jezdím kolem 6.5-7 litrů. S Kalinou jsem jezdil při podobném zacházení za 8.2.
S Kalinou jsem se s lehkou nohou dostal na 4,9, takže analogicky bych nějaký takový hrubý pokles čekal i u jiných aut, kdybych byl ochoten:
- vyřazovat s kopců (i když vím, že se Ti to nezdá, u Kaliny šla pak spotřeba dolů o nějaké tři deci oproti brždění motorem).
- nesnažit se zrychlit nadoraz
- jezdit 90 a nejezdit po dálnici
- jet trasu cca 200-300km.
Podotýkám, že všechny spotřeby jsou skutečné, ne podle počítače. Škodovácký počítač navíc neskutečně lže (dlouhodobě 6,2, realita je ale hodně blízko 7; někdy bych to měl všechno posčítat, pak dám přsné číslo ).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Olej do rozvodovky
neviem ako je to zo skodavackym PC ale na seate dokazem urobit spotrebu 4,5-5,2l mesto-mimo mesto a kilometrovov to vychadza
Re: Olej do rozvodovky
Palubní počítače lze kalibrovat, je to otázka pěti minut.
A nemůžu si odpustit jedno "ótéčko":
Osobně si myslím, že s tím, milý Davide, musíš jezdit jako chrochro. A asi nejen se starým žígem, ale se vším. Ačkoli chápu - binárně řízený pedál, který zná pouze stav 0 a stav 1, to je problém.
Já mám dvoutunové auto (které má čelní odpor jako Avie) a pokud s tím pojedu po dálnici a budu plně naložený (2400 kg), se střešním boxem a trvale sepnutou klimatizací, nedostanu se přes sedm litrů, i kdybych nevímco dělal. Při devadesátce rychlosti jsem tvrdě pod šesti litry. Jsem osobně přesvědčený o tom, že i rychle a svižně se dá jezdit úsporně. Nemusíme chodit daleko - viz třeba moje cesta s Ladou ze Sokolova do Trnavy na sraz, o které jsem tu několikrát psal (Praha-Chodov - Brno-Pisárky za hodinu a čtrnáct minut....... s průměrnou spotřebou 6,8 l / 100 km).
Jako příklad ze současné praxe mohu uvést třeba toto: Každý měsíc jezdím pravidelně trasu Třebíč - Chodov u K.V. Je to přesně 300 km, z toho 180 km dálnic. Když není problém, jedu to přesně tři hodiny. Nejdéle se vleču, než z Třebíče dojedu k dálnici - polní cesty do Velkého Beranova jsou opravdu za trest. Podotýkám, že cesta Třebíč - Velký Beranov mi trvá stejně dlouho, jako Velký Beranov - Praha (Říčany). Jedu podle předpisů - rychlosti udržuji na maximu dovoleném vyhláškou (dle GPS). Nemyslím si, že by průměrná rychlost 100 km/h byla brzdění provozu, spíše naopak, že? Na cestu tam i zpět mi v létě stačí 36 litrů nafty motorové, v zimě necelých 40 litrů. Vůz v podpisu..... (pokud by někdo nevěděl).
Asi si to můžeš dovolit dotovat. Já ne, školství zjevně není lukrativní byznys. Proto jezdím jako slušný člověk. Podle předpisů a tak, jak se má .
A nemůžu si odpustit jedno "ótéčko":
Osobně si myslím, že s tím, milý Davide, musíš jezdit jako chrochro. A asi nejen se starým žígem, ale se vším. Ačkoli chápu - binárně řízený pedál, který zná pouze stav 0 a stav 1, to je problém.
Já mám dvoutunové auto (které má čelní odpor jako Avie) a pokud s tím pojedu po dálnici a budu plně naložený (2400 kg), se střešním boxem a trvale sepnutou klimatizací, nedostanu se přes sedm litrů, i kdybych nevímco dělal. Při devadesátce rychlosti jsem tvrdě pod šesti litry. Jsem osobně přesvědčený o tom, že i rychle a svižně se dá jezdit úsporně. Nemusíme chodit daleko - viz třeba moje cesta s Ladou ze Sokolova do Trnavy na sraz, o které jsem tu několikrát psal (Praha-Chodov - Brno-Pisárky za hodinu a čtrnáct minut....... s průměrnou spotřebou 6,8 l / 100 km).
Jako příklad ze současné praxe mohu uvést třeba toto: Každý měsíc jezdím pravidelně trasu Třebíč - Chodov u K.V. Je to přesně 300 km, z toho 180 km dálnic. Když není problém, jedu to přesně tři hodiny. Nejdéle se vleču, než z Třebíče dojedu k dálnici - polní cesty do Velkého Beranova jsou opravdu za trest. Podotýkám, že cesta Třebíč - Velký Beranov mi trvá stejně dlouho, jako Velký Beranov - Praha (Říčany). Jedu podle předpisů - rychlosti udržuji na maximu dovoleném vyhláškou (dle GPS). Nemyslím si, že by průměrná rychlost 100 km/h byla brzdění provozu, spíše naopak, že? Na cestu tam i zpět mi v létě stačí 36 litrů nafty motorové, v zimě necelých 40 litrů. Vůz v podpisu..... (pokud by někdo nevěděl).
Asi si to můžeš dovolit dotovat. Já ne, školství zjevně není lukrativní byznys. Proto jezdím jako slušný člověk. Podle předpisů a tak, jak se má .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Nejezdím jako chrochro, milý Marku. Konec konců, jednou jsme spolu jeli z Bechyně (nebo do?), dobře si pamatuji, jak jsi ujížděl poněkud rychle přes obec, zatímco já zpomalil
Ale to nechme být, je to dávno, nehodlám nijak zpochybňovat, jak jezdíš dnes
Krom rozjezdů jezdím plynule.
Co se týče 1.4TDI, velká spotřeba je u ní pověstná; taky problémy s ukazatelem paliva v nádrži (pod půl nádrže se někdy rozskáče a auto pak chvíli tvrdí, že dojezd je 0, chvíli 50, chvíli 200 ... a to trvá až do opravdové nuly ).
Co se týče Kaliny, viz výše, plynulou předpisovou jízdou 4,9.
Co se týče Laďky, tam je pár problémů, jejichž řešení neustále odkládám, ale tak jako tak 4kv. dvanáctistovka při dálničních 140 Ti prostě za 7 litrů jezdit nebude. Problémy: LP ložisko, LZ ložisko, netěsní klika vzadu, zanesený karbec (nemožno vyčistit).
Co se týče stylu jízdy, ano, nebojím se zrychlit. Nebojím se ani jet "po německu", přičemž se chovám s úctou k ostatním řidičům, včetně kamionů.
Myslím, že práci mi závidět nemusíš - ono je to draze vykoupené, např. teď jsem jel zase do noci a za 4 hodiny vstávám a jedu zase do práglu. Všechno má pro a proti, myslím, že Tvoje práce Tě může zase trochu víc hřát u srdce. Což je dneska bráno celkem na lehkou váhu, a vím, že rodinu to nenakrmí, ale ... Tvůj dobrý pocit má vliv i na nějakou rodinnou pohodu.
Ale to už jsme někde jinde.
Ještě k té spotřebě - já jí sleduji spíš orientačně, je to jeden možný indikátor problémů. Časy, kdy jsem rok šetřil na prestižky a počítal každou korunu, jsou už naštěstí pryč (byť je nosím pořád). A občas si zkusím zajet minimum, ale s Laďkou jsem to prostě nikdy nevydržel, na to moc ráda reaguje na přidání plynu
Tak. Brou noc.
Ale to nechme být, je to dávno, nehodlám nijak zpochybňovat, jak jezdíš dnes
Krom rozjezdů jezdím plynule.
Co se týče 1.4TDI, velká spotřeba je u ní pověstná; taky problémy s ukazatelem paliva v nádrži (pod půl nádrže se někdy rozskáče a auto pak chvíli tvrdí, že dojezd je 0, chvíli 50, chvíli 200 ... a to trvá až do opravdové nuly ).
Co se týče Kaliny, viz výše, plynulou předpisovou jízdou 4,9.
Co se týče Laďky, tam je pár problémů, jejichž řešení neustále odkládám, ale tak jako tak 4kv. dvanáctistovka při dálničních 140 Ti prostě za 7 litrů jezdit nebude. Problémy: LP ložisko, LZ ložisko, netěsní klika vzadu, zanesený karbec (nemožno vyčistit).
Co se týče stylu jízdy, ano, nebojím se zrychlit. Nebojím se ani jet "po německu", přičemž se chovám s úctou k ostatním řidičům, včetně kamionů.
Myslím, že práci mi závidět nemusíš - ono je to draze vykoupené, např. teď jsem jel zase do noci a za 4 hodiny vstávám a jedu zase do práglu. Všechno má pro a proti, myslím, že Tvoje práce Tě může zase trochu víc hřát u srdce. Což je dneska bráno celkem na lehkou váhu, a vím, že rodinu to nenakrmí, ale ... Tvůj dobrý pocit má vliv i na nějakou rodinnou pohodu.
Ale to už jsme někde jinde.
Ještě k té spotřebě - já jí sleduji spíš orientačně, je to jeden možný indikátor problémů. Časy, kdy jsem rok šetřil na prestižky a počítal každou korunu, jsou už naštěstí pryč (byť je nosím pořád). A občas si zkusím zajet minimum, ale s Laďkou jsem to prostě nikdy nevydržel, na to moc ráda reaguje na přidání plynu
Tak. Brou noc.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej do rozvodovky
Aha. Teď už tomu rozumím. Ten olej je pro tebe opravdu dobrej. Jen pro ostatní nemusí být. Ostatní neřeším, jízdní styl udělá hodně.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Netvrdil jsem nikde, že MUSÍ BÝT. Hledal jsem nejvhodnější s důrazem na vyšší zatížení, hlučnost, delší trasy (přičemž nesmí být problém ani na kratších), rozmezí teplot použitelnosti.
PP90H je použitelný, ale na delších trasách nebo ostřejším zacházení to prostě podle mě nebylo ono.A s ohledem na cenu myslím, že to Paramo je rozhodně lepší volba. Největší (byť malé) riziko vidím v silných mrazech, tam má PP90H lepší rezervu.
PP90H je použitelný, ale na delších trasách nebo ostřejším zacházení to prostě podle mě nebylo ono.A s ohledem na cenu myslím, že to Paramo je rozhodně lepší volba. Největší (byť malé) riziko vidím v silných mrazech, tam má PP90H lepší rezervu.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Olej do rozvodovky
Ja sa opytam... V prevodovke mam pp90 a v dife "vazelinu" 90H a to je vraj dost riedky este... Zevraj husty olej dokaze urobit akusi "uzaviedku", co je na tom pravdy?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Olej do rozvodovky
Já jsem do difu dával 85W/140H.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej do rozvodovky
Castrol SAF-X. Je tam cca 3 roky třetí náplň za 19 let (185 tkm). Nic lepšího jsem nenašel. Je dražší, ale 3. náplň za 19 let ! Je 700 Kč za náplň difu hodně ? Pro mě ne, protože se to vrátí. Olej stojí celou dobu stejně. Z druhé lahve zbyde na dolívání. Olej je celou dobu životnosti průhledný, není černý jako bota a není hustý jako bláto. Nedávno jsem četl tu 40 stránkovou práci o olejích a vím, že jsem udělal dobře.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
S Mysom sme davali shell spirax 75W/140. Neviem kolko stoji, kamarat ho mal v sude, daval ho do nejakeho traktora, asi do John Deere...
Roman
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Hmm a aky olej do samosvoru ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки