Karburátor -- solex na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Karburátor -- solex na Nivě
okolo karburátorů bylo témat dost, ale ,,líná huba, holý neštěstí. Zajásal jsem , když jsem objevil povolené trysky, dotáhl je,/ jelo to jažtakž na sytič/, nastavil podle zde uvedených postupů volnoběh, vše OK až do zkušební jízdy. Auto jede supr, fakt to peláší, motor se vytáčí jedna báseň, ale asi tak při 2000ot/min je tam příšerná ,,díra,,. když si dám pozor a na plyn šlapu polehoučku pomaloučku tak je to v poho. Prosím o pomoc, jestli nějaká fintička nebo tak. děkuju
Naposledy upravil(a) stav dne úte říj 13, 2009 07:29, celkem upraveno 1 x.
tel : 608048480
http://www.oleje-klatovy.cz
http://www.oleje-klatovy.cz
Akcelerační pumpička, vypadá to, že je v háji její membrána.
Tvůj karburátor by měl být podobný tomuhle (u 2104 rv 1989+ a nebo u samar 2108) jen s většíma průměrama komor. na obrázku tomu odpovídá pozice 18 a nebo přicpaná její tryska (v první komoře, pozice 14)
odborníci, kteří jej mají v autě ti řeknou víc
Tvůj karburátor by měl být podobný tomuhle (u 2104 rv 1989+ a nebo u samar 2108) jen s většíma průměrama komor. na obrázku tomu odpovídá pozice 18 a nebo přicpaná její tryska (v první komoře, pozice 14)
odborníci, kteří jej mají v autě ti řeknou víc
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
solex
MZ: děkuji moc za reakci, přesně takové zařízení tam mám namontované, najdu odvahu a zkusím se do toho podívat
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.
tel : 608048480
http://www.oleje-klatovy.cz
http://www.oleje-klatovy.cz
Re: solex
No Ozona mám ve své 2105tce, ale Solex bych rád zkusil, už jen kvůli tomu, že má lépe řešený plováky a volnoběžný systém. Jen se seřízením či případnými opravmi je trochu problém. I když to má každá starší Samara, a ty se vyznačují nízkou spotřebou. Jen se k němu dostat, i když jeden v dohledu už mámstav píše:MZ: děkuji moc za reakci, přesně takové zařízení tam mám namontované, najdu odvahu a zkusím se do toho podívat
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.

Ale pro Nivu nevím, možná klasický 07čkový Ozon by to spravil. Můžu ti půjčit Ozon z 2105, ale na větší objemy tu nemám nic.
Jinak prasklá membrána akcelerační pumpičky ti při sešlápnutí plynu prskne trochu benzínu ven, takže pokud máš kolem táhla membrány pořád trochu mokro a smrdí to benzínem víc než normálně, tak neváhej. její výměna je jednoduchá, povolíš 4 šroubky, neztratíš pružinu a vyměníš ji. Jinak pumpičku můžeš vyzkoušet při sundaném filtrboxu a sešlápnutí plynu (rukou na karbu) by ti měla prsknout do první komory proud benzínu ze své trysky (16tka na obrázku). Kromě prdlé membrány může být ucpaný její plnění z plovákové komory nebo vadná tryska. Jednou jsem z karburátoru vyndal i přerezlou pružinu, takže pumpička dávala málo a auto cukalo (malý zvdih). Náhradní díly na pumpičku (tryska i membrána) by měly pasovat i z Ozona, ale na 100% to nevím.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
solex
děkuji, moc, asi to večer půjdu vyšetřit, no a pak se uvidí, díky
tel : 608048480
http://www.oleje-klatovy.cz
http://www.oleje-klatovy.cz
karb
jen malinko opravuji poznámku MZ, aby nedošlo k mýlce, ale jistý si nejsem. Myslím, že akcel. pumpička na obr. má pozici 6, pozice 18 je nějaké jiné zařízení, má souvislost s mechanismem sytiče. měl jsem to rozebrané, tak jsem se pídil po funkcích těch čudlíků a hejblátek. Asi jsem přišel na závadu: hladina v plovákové komoře byla nastavena patrně podle metodiky u karburátorů jiných modelů / vyčmuchal jsem v Tůmovi / a někde u zdejších přispěvovatelů jsem nalezl obrázek seřízení hladiny u Samary. Výsledek je dost poznat, ještě tam něco malinko je, jako ta díra, ale s přispěním vás odborníků se to určitě povede doladit, Děkuji za pomoc.
tel : 608048480
http://www.oleje-klatovy.cz
http://www.oleje-klatovy.cz
Re: karb
jj to je možný, já tenhle karburátor viděl jen jednou namontovaný v 2104, vím, že má dvě plovákový komory s pryžovými plováky, tak pokud jsi seřídil jednu, možná bude hin i druhá (zase možná kec, rozebraný jsem to neměl). S tou membránou jsem tedy střelil vedle, bral jsem, že je umístěná v podobných místech jako u Ozona, a ono je to přesně naopak. Měl bych se stydětstav píše:jen malinko opravuji poznámku MZ, aby nedošlo k mýlce, ale jistý si nejsem. Myslím, že akcel. pumpička na obr. má pozici 6, pozice 18 je nějaké jiné zařízení, má souvislost s mechanismem sytiče. měl jsem to rozebrané, tak jsem se pídil po funkcích těch čudlíků a hejblátek. Asi jsem přišel na závadu: hladina v plovákové komoře byla nastavena patrně podle metodiky u karburátorů jiných modelů / vyčmuchal jsem v Tůmovi / a někde u zdejších přispěvovatelů jsem nalezl obrázek seřízení hladiny u Samary. Výsledek je dost poznat, ještě tam něco malinko je, jako ta díra, ale s přispěním vás odborníků se to určitě povede doladit, Děkuji za pomoc.

již bez Lady. Přešel ke Škodě.
mz
MZ: alee, prosím tě, proč stydět? já jsem ti vděčný, že jsi udal směr, prostě popíchnul
, to je základ. díky

tel : 608048480
http://www.oleje-klatovy.cz
http://www.oleje-klatovy.cz
k těm karburátorům mám taky jeden dotaz-na své nivce mám Webra z 2106 byl tam jinej,ale nevim jakej-u plynu to mělo nějaký dva kablíky,asi aby se vědělo jak moc je sešláplej a podle toho se někde otvíraly nějaký podtlaky-přijde mi to složitý,tak jsem tam dal toho Webra-dal jsem nový trysky,těsnění,membránu,ventil volnoběhu atd...,ale pořád to nemůžu naladit,mám křivý víko od karbecu,co se s tím dá dělat?Zkoušel jsem to víko pilpovat
o dost se to zlepšilo,ale prostě pořád houpou otáčky a někdy jde pěkně,někdy hrozně-blbě startuje za studena i za tepla-nebo by to dělala podtlak. regulace?Nechá se sehnat novej celej karbec a za kolik?Tak si říkám,že jsem radši měl koupit stříkačku,ale zase když to chodí ostatním,tak mi to může chodit taky ne?

Lada Niva 1,6 720462952
Podtlaková regulace? Na Wébru? Kam jí máš připojenou?EL píše:-nebo by to dělala podtlak. regulace?
A křivá příruba? Je to na fóru už nejmíň 10x, rovná deska-třeba sklo, na něj brusné plátno, a brousit do rovna.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
len pozor na fridex. Kym zacnes povolovat matky, spusti chladiacu kvapalinu, nemusis vsetku, staci trochu, aby zisla z hlavy, pretoze sacim potrubim "putuje" voda.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)