Karburátor -- solex na Nivě

Moderátor: Moderátoři

stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Karburátor -- solex na Nivě

Příspěvek od stav »

okolo karburátorů bylo témat dost, ale ,,líná huba, holý neštěstí. Zajásal jsem , když jsem objevil povolené trysky, dotáhl je,/ jelo to jažtakž na sytič/, nastavil podle zde uvedených postupů volnoběh, vše OK až do zkušební jízdy. Auto jede supr, fakt to peláší, motor se vytáčí jedna báseň, ale asi tak při 2000ot/min je tam příšerná ,,díra,,. když si dám pozor a na plyn šlapu polehoučku pomaloučku tak je to v poho. Prosím o pomoc, jestli nějaká fintička nebo tak. děkuju
Naposledy upravil(a) stav dne úte říj 13, 2009 07:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od MZ »

Akcelerační pumpička, vypadá to, že je v háji její membrána.
Tvůj karburátor by měl být podobný tomuhle (u 2104 rv 1989+ a nebo u samar 2108) jen s většíma průměrama komor. na obrázku tomu odpovídá pozice 18 a nebo přicpaná její tryska (v první komoře, pozice 14)

odborníci, kteří jej mají v autě ti řeknou víc
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

solex

Příspěvek od stav »

MZ: děkuji moc za reakci, přesně takové zařízení tam mám namontované, najdu odvahu a zkusím se do toho podívat
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Re: solex

Příspěvek od MZ »

stav píše:MZ: děkuji moc za reakci, přesně takové zařízení tam mám namontované, najdu odvahu a zkusím se do toho podívat
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.
No Ozona mám ve své 2105tce, ale Solex bych rád zkusil, už jen kvůli tomu, že má lépe řešený plováky a volnoběžný systém. Jen se seřízením či případnými opravmi je trochu problém. I když to má každá starší Samara, a ty se vyznačují nízkou spotřebou. Jen se k němu dostat, i když jeden v dohledu už mám :-)
Ale pro Nivu nevím, možná klasický 07čkový Ozon by to spravil. Můžu ti půjčit Ozon z 2105, ale na větší objemy tu nemám nic.


Jinak prasklá membrána akcelerační pumpičky ti při sešlápnutí plynu prskne trochu benzínu ven, takže pokud máš kolem táhla membrány pořád trochu mokro a smrdí to benzínem víc než normálně, tak neváhej. její výměna je jednoduchá, povolíš 4 šroubky, neztratíš pružinu a vyměníš ji. Jinak pumpičku můžeš vyzkoušet při sundaném filtrboxu a sešlápnutí plynu (rukou na karbu) by ti měla prsknout do první komory proud benzínu ze své trysky (16tka na obrázku). Kromě prdlé membrány může být ucpaný její plnění z plovákové komory nebo vadná tryska. Jednou jsem z karburátoru vyndal i přerezlou pružinu, takže pumpička dávala málo a auto cukalo (malý zvdih). Náhradní díly na pumpičku (tryska i membrána) by měly pasovat i z Ozona, ale na 100% to nevím.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

solex

Příspěvek od stav »

děkuji, moc, asi to večer půjdu vyšetřit, no a pak se uvidí, díky
stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

karb

Příspěvek od stav »

jen malinko opravuji poznámku MZ, aby nedošlo k mýlce, ale jistý si nejsem. Myslím, že akcel. pumpička na obr. má pozici 6, pozice 18 je nějaké jiné zařízení, má souvislost s mechanismem sytiče. měl jsem to rozebrané, tak jsem se pídil po funkcích těch čudlíků a hejblátek. Asi jsem přišel na závadu: hladina v plovákové komoře byla nastavena patrně podle metodiky u karburátorů jiných modelů / vyčmuchal jsem v Tůmovi / a někde u zdejších přispěvovatelů jsem nalezl obrázek seřízení hladiny u Samary. Výsledek je dost poznat, ještě tam něco malinko je, jako ta díra, ale s přispěním vás odborníků se to určitě povede doladit, Děkuji za pomoc.
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Re: karb

Příspěvek od MZ »

stav píše:jen malinko opravuji poznámku MZ, aby nedošlo k mýlce, ale jistý si nejsem. Myslím, že akcel. pumpička na obr. má pozici 6, pozice 18 je nějaké jiné zařízení, má souvislost s mechanismem sytiče. měl jsem to rozebrané, tak jsem se pídil po funkcích těch čudlíků a hejblátek. Asi jsem přišel na závadu: hladina v plovákové komoře byla nastavena patrně podle metodiky u karburátorů jiných modelů / vyčmuchal jsem v Tůmovi / a někde u zdejších přispěvovatelů jsem nalezl obrázek seřízení hladiny u Samary. Výsledek je dost poznat, ještě tam něco malinko je, jako ta díra, ale s přispěním vás odborníků se to určitě povede doladit, Děkuji za pomoc.
jj to je možný, já tenhle karburátor viděl jen jednou namontovaný v 2104, vím, že má dvě plovákový komory s pryžovými plováky, tak pokud jsi seřídil jednu, možná bude hin i druhá (zase možná kec, rozebraný jsem to neměl). S tou membránou jsem tedy střelil vedle, bral jsem, že je umístěná v podobných místech jako u Ozona, a ono je to přesně naopak. Měl bych se stydět :oops: Už možná tenhle víkend se k tomuto karbu dostanu a budu ho postupně ladit sám na svém autě... Jinak je ten karb rozkreslený na stránkách ladaklubu v sekci Lada v obrazech -> 2105 (ale to jistě víš)
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

mz

Příspěvek od stav »

MZ: alee, prosím tě, proč stydět? já jsem ti vděčný, že jsi udal směr, prostě popíchnul :idea: , to je základ. díky
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Re: mz

Příspěvek od MZ »

stav píše:MZ: alee, prosím tě, proč stydět? já jsem ti vděčný, že jsi udal směr, prostě popíchnul :idea: , to je základ. díky
:lol:
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
EL
Příspěvky: 112
Registrován: ned lis 23, 2008 10:19
Bydliště: okres Pelhřimov

Příspěvek od EL »

k těm karburátorům mám taky jeden dotaz-na své nivce mám Webra z 2106 byl tam jinej,ale nevim jakej-u plynu to mělo nějaký dva kablíky,asi aby se vědělo jak moc je sešláplej a podle toho se někde otvíraly nějaký podtlaky-přijde mi to složitý,tak jsem tam dal toho Webra-dal jsem nový trysky,těsnění,membránu,ventil volnoběhu atd...,ale pořád to nemůžu naladit,mám křivý víko od karbecu,co se s tím dá dělat?Zkoušel jsem to víko pilpovat :oops: o dost se to zlepšilo,ale prostě pořád houpou otáčky a někdy jde pěkně,někdy hrozně-blbě startuje za studena i za tepla-nebo by to dělala podtlak. regulace?Nechá se sehnat novej celej karbec a za kolik?Tak si říkám,že jsem radši měl koupit stříkačku,ale zase když to chodí ostatním,tak mi to může chodit taky ne?
Lada Niva 1,6 720462952
Cory
Příspěvky: 11661
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

zisti, ci niekde neprisava falosny vzduch...moze kludne aj tesnenim pod sacim potrubim
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

EL píše:-nebo by to dělala podtlak. regulace?
Podtlaková regulace? Na Wébru? Kam jí máš připojenou?

A křivá příruba? Je to na fóru už nejmíň 10x, rovná deska-třeba sklo, na něj brusné plátno, a brousit do rovna.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
EL
Příspěvky: 112
Registrován: ned lis 23, 2008 10:19
Bydliště: okres Pelhřimov

Příspěvek od EL »

myslím regulace co je na rozdělovači-s tím víkem-vlastně by mi to mohl někdo zbrousit na magnetce ne?No a přisávání okolo sacího potrubí-to mě nenapadlo,preventivně bych mohl vyměnit těsnění.
Lada Niva 1,6 720462952
Cory
Příspěvky: 11661
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

len pozor na fridex. Kym zacnes povolovat matky, spusti chladiacu kvapalinu, nemusis vsetku, staci trochu, aby zisla z hlavy, pretoze sacim potrubim "putuje" voda.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
EL
Příspěvky: 112
Registrován: ned lis 23, 2008 10:19
Bydliště: okres Pelhřimov

Příspěvek od EL »

no jo,na to bych zapoměl,stejně to ale budu dělat až příští týden-nemám těsnění a přijde mi myslím tak v úterý,jen jsem ještě narychlo zkoušel natočit motor a někde tam je nějaký syčení.
Lada Niva 1,6 720462952
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“