alternator
Moderátor: Moderátoři
Re: alternator
Přidám se s dotazem: kde může být zrada, pokud alternátor "dobíjí" na 13.7V, ale dává proud pouze cca 1A ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: alternator
Nikde. Když baterce stačí na udržení 13,7 V a při dalším poklesu napětí alternátor nějaký ten ampér "přidá" je to v pořádku. Že je to právě těch 13,7 V může být způsobeno řidším elektrolytem nebo počínající sulfatací, případně špatným měřením.dvk píše:Přidám se s dotazem: kde může být zrada, pokud alternátor "dobíjí" na 13.7V, ale dává proud pouze cca 1A ?
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: alternator
Většinou je to jak píše Petr HC, o tom žádný pochyb.
Pak je pár vyjímek, kdy záleží jak dlouho aku stojí bez jízdy, případně jaký je stálý odběr třeba imobilizeru, paměti rádia a podobně a tedy po jak dlouhé době po jízdě se s tímto malým odběrem měří. Klidový odběr se dá změřit dobře. Proud dobíjení na autě se měří už hůř a s velkým rizikem zničení diod při náhodném přerušení obvodu za chodu motoru. Multimetru může vypadnout pojistka, kterou je jištěn proudový obvod multimetru (párkrát jsem ji už měnil) a taky dojde k přerušení. Na maximálním proudovém rozsahu multimetru se může měřit jen pár vteřin, aby se nevypálil bočník ven z plastu měřidla. Určitě ne u proudu 1 A, ale pokud se dobíjí chvilku aku víc, třeba 8A na 10A rozsahu měřidla, tak s tím mým smím měřit asi jen 15 vteřin. Vlastně jsem na autě z tohoto důvodu dobíjecí proud nikdy neměřil a mohu pouze přirovnat k měřením s nabíječkou při různém stupni nabití a délce od posledního nabíjení. Na nabíječce stačí pro správný výsledek měřit proud jen pro odečtení hodnoty (2-3 vteřiny). Například: předevčírem nabitý akumulátor klidně budu dneska dobíjet jedním ampérem cca 20 minut. Napětí mu bude po chvíli postupně stoupat na napětí plně nabitého. Když budu měřit v době 20 minut od zapojení nabíječky, tak jsme na stejném výsledku a akumulátor byl nabitý. Taky je potřeba počítat s tím, že v autě se akumulátor nabije v nejlepším případě na cca 85-95% při venkovní teplotě nad 10-15 st. Celsia. Pokud je chladněji, tak spíše k té dolní hranici. Tak už je to v autě úmyslně provedené, aby nedocházelo k přebíjení.
Víc se dá nabít jen na nabíječce. Například když ujedu cca 50 km s denními světly, tak druhý den naměřím na aku, který je v klidu kolem 12,5 V, což při stálém odběru imobilizeru a dalších zařízení kolem 45 mA dělá nabití akumulátoru kolem 85%. Pokud vyndám akumulátor z nabíječky do auta a s nabitým jedu těch 50 km opět s denními světly, tak druhý den jsem na 12,7 - 12,8 V, tedy lehce nad 90%.
Asi bych jen občas kontroloval stav, jestli je to stejné a nehorší se. Zřejmě není zatím co odstraňovat.
Pak je pár vyjímek, kdy záleží jak dlouho aku stojí bez jízdy, případně jaký je stálý odběr třeba imobilizeru, paměti rádia a podobně a tedy po jak dlouhé době po jízdě se s tímto malým odběrem měří. Klidový odběr se dá změřit dobře. Proud dobíjení na autě se měří už hůř a s velkým rizikem zničení diod při náhodném přerušení obvodu za chodu motoru. Multimetru může vypadnout pojistka, kterou je jištěn proudový obvod multimetru (párkrát jsem ji už měnil) a taky dojde k přerušení. Na maximálním proudovém rozsahu multimetru se může měřit jen pár vteřin, aby se nevypálil bočník ven z plastu měřidla. Určitě ne u proudu 1 A, ale pokud se dobíjí chvilku aku víc, třeba 8A na 10A rozsahu měřidla, tak s tím mým smím měřit asi jen 15 vteřin. Vlastně jsem na autě z tohoto důvodu dobíjecí proud nikdy neměřil a mohu pouze přirovnat k měřením s nabíječkou při různém stupni nabití a délce od posledního nabíjení. Na nabíječce stačí pro správný výsledek měřit proud jen pro odečtení hodnoty (2-3 vteřiny). Například: předevčírem nabitý akumulátor klidně budu dneska dobíjet jedním ampérem cca 20 minut. Napětí mu bude po chvíli postupně stoupat na napětí plně nabitého. Když budu měřit v době 20 minut od zapojení nabíječky, tak jsme na stejném výsledku a akumulátor byl nabitý. Taky je potřeba počítat s tím, že v autě se akumulátor nabije v nejlepším případě na cca 85-95% při venkovní teplotě nad 10-15 st. Celsia. Pokud je chladněji, tak spíše k té dolní hranici. Tak už je to v autě úmyslně provedené, aby nedocházelo k přebíjení.
Víc se dá nabít jen na nabíječce. Například když ujedu cca 50 km s denními světly, tak druhý den naměřím na aku, který je v klidu kolem 12,5 V, což při stálém odběru imobilizeru a dalších zařízení kolem 45 mA dělá nabití akumulátoru kolem 85%. Pokud vyndám akumulátor z nabíječky do auta a s nabitým jedu těch 50 km opět s denními světly, tak druhý den jsem na 12,7 - 12,8 V, tedy lehce nad 90%.
Asi bych jen občas kontroloval stav, jestli je to stejné a nehorší se. Zřejmě není zatím co odstraňovat.
Re: alternator
12,44V na akumulatore je v norme?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: alternator
pokud za zvysenych otacek, tak to rozhodne v norme nenicorsair píše:12,44V na akumulatore je v norme?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: alternator
tolko som minule nameral na aute co mesiac stalo, tam to v poriadku bolo
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: alternator
Neukamenujte ma za blbost... Remen alternator mal predpisany priehyb 1,5-2cm pri tlaku cca 4kg (podla skodovky) a zeby to presmykovalo? Po dosponovani ma cca 13,6V.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: alternator
To by si snad pocul, ze preklzuje, nie?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
Prechodaky na maticich tedy spatna kostra altiku? To se nechce verit, spise se pri natahovani remenu zamlelo se spagatky .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
Co to znamena?Koko Loko píše:zamlelo se spagatky
No... Co teda, zhanat alternator?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Ne, já tomu rozumím tak, že jsi zahýbal s kabely, někde byl špatný kontakt a teď už není. Čili pokud to teď dobíjí dobře, není třeba měnit alternátor.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: alternator
Řemen hvízdá až když je velký prokluz, nebo při větší změně otáček. Ze začátku ne vždy. Vždycky zkouším kromě průhybu i s citem! otočit prsty za lopatky alternátoru. Když je správně napnuto, tak normální silou se neprotočí, případně se pohne i motor. Pokud se protočí řemenice a nic jiného, tak to zaručeně bude prokluzovat a řemen hvízdat ještě zdaleka nebude. Hvízdání je už katastrofický stav nenapnutí řemene.
S průhybem si nejsem jistý, ale u Lady je průhyb tuším u tlaku 10 kg. Lada má možná blíž řemenice a taky je jiné, když se napíná mezi 2 koly a mezi 3 koly. Každopádně s citem. 4 kg je docela malý tlak na tak velký průhyb.
Napětí jak píše Majo, v klidu po stání OK. Já bych to měl díky imobilizeru tak cca 10 dní- 2 týdny, později méně.
S průhybem si nejsem jistý, ale u Lady je průhyb tuším u tlaku 10 kg. Lada má možná blíž řemenice a taky je jiné, když se napíná mezi 2 koly a mezi 3 koly. Každopádně s citem. 4 kg je docela malý tlak na tak velký průhyb.
Napětí jak píše Majo, v klidu po stání OK. Já bych to měl díky imobilizeru tak cca 10 dní- 2 týdny, později méně.
Re: alternator
tie 4kg som napisal len tak odhadom ako je napnuty remen na skodovke, robim to rukou nie pristrojom... Dalsia vec ked mi piskal remen tak to preklzovalo? ja som myslel, ze je to viac-menej normalne ze piska...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: alternator
Průhyb měřím ukazováčkem, taky nemám přístroj. 4 kg dáš lehce, 10 kg už ne tak lehce, nebo každý už to běžně nedá (už to docela bolí).
Pískání je průšvih. Velký rozdíl otáček mezi řemenem a řemenicí. Kromě toho, že to nedobíjí, nebo málo, znamená lokální opotřebení řemenu. Řemen se vybrousí a nebude už přesně klínový. Pak nemusí už v některých místech přesně přiléhat k řemenici a situace se může opět brzy opakovat. Každopádně neškodí s citem prozkoušet rukou odpor řemenice na protočení na celé délce řemenu jak jsem popisoval výše. Pozná se tím nepřesnost (vůle při házení plechové řemenice, její opotřebení - zaoblení, tedy obroušení od řemenu, kromě okometrické prohlídky).
Jestli Ti není jasné o čem píšu tak to normálně napni a dál neřeš.
Pískání je průšvih. Velký rozdíl otáček mezi řemenem a řemenicí. Kromě toho, že to nedobíjí, nebo málo, znamená lokální opotřebení řemenu. Řemen se vybrousí a nebude už přesně klínový. Pak nemusí už v některých místech přesně přiléhat k řemenici a situace se může opět brzy opakovat. Každopádně neškodí s citem prozkoušet rukou odpor řemenice na protočení na celé délce řemenu jak jsem popisoval výše. Pozná se tím nepřesnost (vůle při házení plechové řemenice, její opotřebení - zaoblení, tedy obroušení od řemenu, kromě okometrické prohlídky).
Jestli Ti není jasné o čem píšu tak to normálně napni a dál neřeš.
Re: alternator
Na průhyb řemenu se vyprdněte, správně napnutý řemen u většiny motorů půjde pootočit (ve zkrutu) o 90°. Pokud méně, je napnutý moc. Pokud více, je napnutý málo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/