Pedál plynu
Moderátor: Moderátoři
Pedál plynu
Jelikož jsem o tom na fóru nic nenašel, chtěl bych se zeptat, jak je to s pedály plynu v modelech 01 - 07. Nelíbí se mi pedál plynu v 05, který ,,visí ve vzduchu", protože je vachrlatý a na mě má malý odpor. V některých 03 jsem viděl takový pedál, který ,,vycházel z podlahy" a mačkal se směrem dolů (snad pochopíte co myslím). Dal by se implementovat do 05? Má nějaké nevýhody oproti pedálu v 05? Děkuji za odpověď.
Naposledy upravil(a) Dalibor29 dne sob lis 15, 2014 13:48, celkem upraveno 2 x.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Pedál plynu
Určitě by se implementovat dal, je to z prvních ročníků, později mají všechny stejné, jako 05. Je to ale jen placka přichycená k podlaze, systém nad tím je úplně stejný, tedy z té tyčky stačí sundat ta "šlapka" a nasunout ten starej pedál a přichytit k podlaze. Spíš jestli ti tam nechybí pružinka, která dává pedálu odpor.
Re: Pedál plynu
Ty pedály "od země" měly první ročníky Žigulíků, musela by se předělat konzole a výhody/nevýhody záleží na jednotlivci....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Pedál plynu
Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.
Naposledy upravil(a) Dalibor29 dne sob lis 15, 2014 11:18, celkem upraveno 1 x.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pedál plynu
Přiznávám se bez mučení, že nechápu, proč by měl být a v čem, pedál plynu, vedený shora, nestabilní. Ani mi není jasná přímá úměra " čím víc dole, tím větší odpor". To snad leda kvůli koberci.Dalibor29 píše:Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.
To, že jde pedál až příliš volně, patrně působí slabá pružinka nebo její úplná absence na táhlech u karburátoru.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Pedál plynu
No, chtěl jsem tím říci, že v 05 můžu s pedálem trochu pohybovat do stran. Doufám tedy, že pokud tam dám pedál ukotvený v podlaze, tak tuto vůli nebudu pociťovat. A s tím odporem jsem to myslel tak, že čím blíže k podlaze vyvíjím tlak na pedál, tím více musím tlačit, protože mám menší páku.radek mb píše:Přiznávám se bez mučení, že nechápu, proč by měl být a v čem, pedál plynu, vedený shora, nestabilní. Ani mi není jasná přímá úměra " čím víc dole, tím větší odpor". To snad leda kvůli koberci.Dalibor29 píše:Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.
To, že jde pedál až příliš volně, patrně působí slabá pružinka nebo její úplná absence na táhlech u karburátoru.
Pozn. : Výměnu pružinky jsem taky zvažoval.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Pedál plynu
Pokud vím, tak v tom pákovém mechanismu jsou pružinky dvě. Máš tam obě?
Re: Pedál plynu
Jo, mám. Možná že ten odpor je malý jen pro mně.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Pedál plynu
Zas při moc velkém odporu z toho bolí noha, hlavně na delší cestě.
Re: Pedál plynu
S plynovým pedálem by do strany rozhodně nemělo jít pohybovat. Pokud se ti do strany mele, je někde něco špatně (jako bylo třeba u mne, kdy bývalý majitel táhlo plynu přeříznul aby šlo lépe vyndávat a pak sešrouboval - načež se to ve spoji dosti mlelo a následně upadlo).
Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).
Co se týká pedálu z podlahy, nijak si nepomůžeš. Mám vůz i s tímto pedálem (z podlahy) a síla potřebná pro sešlápnutí je tam cca stejná.
Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).
Co se týká pedálu z podlahy, nijak si nepomůžeš. Mám vůz i s tímto pedálem (z podlahy) a síla potřebná pro sešlápnutí je tam cca stejná.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Pedál plynu
Dobrá tedy. Děkuji za rady. Spíš než výměnu pedálu celý mechanismus zkontroluju.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Pedál plynu
Jinak s tím odporem, když budeš mačkat pedál níž, máš pravdu. Možná to celé díky tomu staršímu pedálu získá větší odpor a stabilitu. Namontovat to tam je celkem sranda, jen sehnat ten pedál. Jdi do toho, jestli ti to bude víc vyhovovat. Měl jsem 03 s tímto pedálem a trochu jiný to bylo.
Re: Pedál plynu
Hm, ještě uvidím.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Pedál plynu
S těmi pružinami bych to nepřeháněl. Jsou-li silné, opotřebovávají se více kulové kloubky a pryžové uložení v čele kabiny. To mimochodem dovede pěkně hlasitě vrzat. Pomůže promáznutí brzdovou lapalinou.Vašátor píše:... Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Pedál plynu
Petře, myslím tím samozřejmě originální pružiny, které tam jsou dvě a dají se běžně zakoupit
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/