Fabia 1,0 MPi (37kW) a 1,4 MPi (44 a 50kW) má rozvod OHV s hydraulickým vymezováním vůle. Není to, pravda, tak obvyklým jevem, jako u rozvodů OHC či CIH, ale existuje to (a dokonce "doma" ).Petr HC píše:O hydroštelech u OHV a SV rozvodu jsem neslyšel ani nečetl a zdá se mi, že by to byl krok zpět.
Vačkový hřídel pro motor 1,7 SPi má časování vaček 243,5° / 229°, má delší střih o 1,5°. Sací vačky mají o cca 1 mm větší zdvih. Výfukové časování je jakoby o 3° kratší, než mají karburátorové vačky. Ovšem u 1,7 SPi se na výfukové vačce ladí větší vůle - čili pokud naladíte "karburátorovou" vůli, přiblížíte vahadlo blíž k vačce a časování bude lepší, srovnatelné s karburátorovou výfukovou vačkou.Majo píše: Marku, asi nemas parametry, tych novsich vaciek? Viem, ze SPI malo o 1mm vyssi zdvih? A co MPI? Dovcera som bol v tom, ze je rovnaka ako v SPI. Nikde sa k hodnotam neviem dopatrat.
O parametrech vačkového hřídele pro 1,7 MPi bohužel nevím vůbec nic. Pokud někdo něco zjistí, rád vsáknu informace . Nemyslím si, že by byla stejná s motorem SPi - to by neměla jiné katalogové číslo. Bude určitě jiná (ale jaká...........?).
Jinak, Luďku, asi nemá cenu zatím z tohoto nic moc tahat bokem - jak se to nějak rozroste, použiju to do toho celku jako nějaký kompletní materiál a udělám z toho nějaké .pdf-ko.