Jan Vaníček píše:Pěkná práce! Pokud toto bylo provedeno od jara do podzimu, vážně smekám. Sám se již v podobné renovaci plácám rok a byť jsem šel ještě trošičku dál a mám už i platnou TK a najetých prvních pár set kilometrů, stále nekončím a zlepšuji
. A k tomu všechny popsané radosti s prací, stavbami, dětmi a chápavou manželku
.
Fotogalerii jsem též procházel několikrát a kochal se. Sám jsem bordelář a fotku udělám jen zřídka. Za sebe bych ještě asi vyměnil i prahy (vzhledem k tomu, že měnit je dodatečně s nandanými blatníky to je problém a "přechody" pod blatníky již trochu chycené byly a dělal se celolak). Zajímavá je oprava čela - není jednodušší ho vyměnit celé? Zdá se mi to, nebo je na pravé straně trochu posunutý blatník proti dveřím? Myslím, že na 011 z Kamaráda do deště je ten samý problém. Je to chyba montáže, nebo jsou ty náhradní blatníky takové ksindly? (ostatně jako polovina nových ND, které jsem koupil
) Fotka snese vše, ale jak dopadnul celolak skutečně? Budou potřeba nějaké retuše? Já jsem dělal celolak podobným způsobem, dopadnul velmi dobře. Jenže občas byla v lesku vidět nějaká nerovnůstka, tak nyní, protože už vše ostatní funguje, postupně dělám retuše a rozstřiky. Honza
Zrovna včera, jsem s kamarádem u piva, napočítal cca 40 dnů intenzivní práce (jen víkendy).
Co se týče prahů.....byly chyceny jen povrchově a maximálně bodově v místě, kde byly v kontaktu s blatníky. Před uzavřením pod blatník....byly tyto místa zavařeny a řádně naimpregnovány proti korozi! 99% prahu bylo v takovém pořádku, že měnit tyto ještě kvalitní, "1mm" silné kusy plechu, za dnešní náhražky, v podobě 0,8mm papíru....by byl doslova hřích!! (Vím o čem mluvím....loni jsem dělal červenou "nuladvojku",kde jsem prahy měnil...a novodobá výroba je doslova katastrofa...nesedí to...a ještě se to vlní jak had).
Čelo jsem si takto "zkomplikoval" jen proto....abych zachoval jeho původní "výraz"....tzn. bez děr ve spodní části. Měnil jsem ho proto, že byla koroze jen v místech, kde jsou světla...jinak zdravé.
Karosérie jako celek....to je kapitola sama pro sebe. Ještě než jsem "řízl"....věděl jsem, že, ať už dveře, nebo kapoty budou jeden velký problém....neseděly už před rekonstrukcí, a to přitom vše perfektně fungovalo! Podle mě, musel tento vůz vyjet s těmito neduhy už z fabriky....u červené jsem se s takovými nedostatky nesetkal....a to jsem tam měnil daleko víc věcí. Co se týče nových plechů....tak bych jen přirovnal s pořekadlem, že do stejné řeky nelze vstoupit.
A co se týče laku?!.....Nikdy, ale opravdu nikdy bych nikomu neřekl....že jsem schopen nalakovat auto pod širým nebem, do stavu A1!!....neřekl jsem to ani před samotným lakováním,a za těchto podmínek, jsem vědomě podstoupil toto riziko a nalakoval pod širým nebem!! To by totiž nedokázal ani ten nejzkušenější lakýrník....to prostě nejde...lakovací box, nebo jakkoliv uzavřený a odvětraný prostor, má prostě něco do sebe. Samozřejmě, nějaké retuše probíhat budou....bez nich to nejde, a mě osobně nějak zvlášť nevadí. Se svým výsledkem, jsem za těch podmínek, v jakých se to dělalo, spokojen.
Na závěr bych chtěl jen říct....MŮJ vůz nebyl uveden do tohoto stavu proto, abych později, zde na fóru, licitoval každý svůj krok provedené rekonstrukce, a přemýšlel, zdali byl dobrý, nebo špatný.....ale proto....abych pokaždé, když do SVÉHO vozu sednu, měl DOBRÝ POCIT
Samozřejmě, že na autě je ještě spousta práce....ale co si budeme povídat....kde není...