alternator
Moderátor: Moderátoři
Re: alternator
Tak to vypadá. Zdá se, že mě akorát ošidili o gumu. Přijde mi tam zbytečná, aku bez ní sedí pevně a neposouvá se.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Zde je nějaké foto z jiného topicu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 57#p421957
páté foto. L.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 57#p421957
páté foto. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator
Pokud by ta guma poněkud nadzvedla akumulátor, nešel by zachytit na straně podběhu za ohyb plechu. Podložil jsem ho 1 cm silným pěnovým polystyrenem, který se přesně vytvaroval podle prolisů v držáku a podle profilu dna akumulátoru. Po vytvarování jsem na polystyren nasypal vrstvičku potravní sody (pro neutralizaci ev.přeteklé kyseliny). Po 18ti letech provozu auta byl držák netknutý korozí.Luděk Musil píše:Zde je nějaké foto z jiného topicu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 57#p421957
páté foto. L.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
Tomu se mi nechce věřit, že tak hloubavého jedince nenapadlo, že tam ta guma je i proto, aby se dno baterie nenamáhalo tvrdými rázy od držáku. Co když praskne?tomass píše: ... Přijde mi tam zbytečná, aku bez ní sedí pevně a neposouvá se.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
Akumulátor je v rybině a protikusu napevno. Hloubavého jedince napadlo, že guma "proti vibracím" tam asi moc nezachrání a není tam zřejmě kvuli vibracím. Před delším časem jsem viděl technické listy k akumulátorům a popis jak se zkouší akumulátor na vibrace. Už se někdy stalo, že by provozem prasknul plastový kryt akumulátoru, nebo se poškodil vibracema ?
Možná před těmi 30 a více lety snad ano. Akumulátory nemívali tak pevnou schránku, ale dnes ?
Možná před těmi 30 a více lety snad ano. Akumulátory nemívali tak pevnou schránku, ale dnes ?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
Ty technické listy jsou jistě podvodem. Výrobci šetří kde se dá, papír snese všechno. Rozpouští kelímky od jogurtů, zabarví sazemi a hurá odlít obal pro aku.
Pozn. moderátora: Marku, měl by jsi opatrněji volit slova, případně dodávat vysvětlujícího smajlíka, napr. . L.
Pozn. moderátora: Marku, měl by jsi opatrněji volit slova, případně dodávat vysvětlujícího smajlíka, napr. . L.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
ovsem, mne by tam smajlik nepasoval. Pride mi to ako realita.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: alternator
Za dobu co se hrabu v autech, jsem viděl prasklé autobaterie dvě. Ani jedna však nebyla z havárie, obě ještě startovali. Zda praskli mrazem, netuším. Tudíž možné to určitě je.
Co se týká uchycení autobaterie, montoval jsem jich již tolik, že bych to ani nespočítal. Ovšem ani u jedné se mi nestalo, že by při troše snahy a přemýšlení, nešla uchytit. Nevím, ale celou tuto debatu nějak nechápu Možná je to tím, že nepotřebuji vymýšlet již vymyšlené
Co se týká uchycení autobaterie, montoval jsem jich již tolik, že bych to ani nespočítal. Ovšem ani u jedné se mi nestalo, že by při troše snahy a přemýšlení, nešla uchytit. Nevím, ale celou tuto debatu nějak nechápu Možná je to tím, že nepotřebuji vymýšlet již vymyšlené
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: alternator
Vašátore, jaké to byly ty 2 prasklé ? Značka baterie, nebo aspoň provedení, a v jakém autě, období (přibližně rok) ?
Přikláněl bych se k tomu, že někomu před Tebou upadla, nebo koupil starší někde na inzerát a nevěděl jak se s ní zacházelo. Přijde mi to jako nejpravděpodobnější. Sám o prasklé baterii nevím ani z doslechu. Pokud byla prasklá, tak asi také pravděpodobně tekla (alespoň za jízdy při šplouchnutí). Pokud tekla, tak zase nemohla být plně funkční, nebo taky brzy potom zdechla..... No a jestli ani to ne, tak v tom místě, kde tekla, muselo aspoň viditelně hnít auto. Taky to může být výrobní vada u 2 baterek z milionu. I když tak malá zmetkovitost v reálu neexistuje, uvěřil bych spíše procentům a desetinám procent......
Mě takhle jeden deb.. před lety nacouval koulí přesně vedle světla u Fiata 126p. Přimáčknul baterku. Když jsem jí vyndal, byla na ní stínka na plastu. Měla původní tvar a netekla. Rok nová baterka asi po dalším půl roce od přimáčknutí zdechla. Asi byly uvnitř po přimáčknutí blíž desky a jednoho krásnýho dne se to prostě dotklo. Nemůžu to počítat mezi takové samovolné zdechnutí za provozu, protože to bylo poškozením. Kdybych na tu stínku sáhnul třeba špinavou rukou, nepozná se na ní vůbec nic. Pak bych mohl teoreticky tvrdit, jakej jsem smolař, že mám špatnou baterku za rok a půl.....
Náhody nejsou. Náhoda je výmluva za jinou příčinu.
Přikláněl bych se k tomu, že někomu před Tebou upadla, nebo koupil starší někde na inzerát a nevěděl jak se s ní zacházelo. Přijde mi to jako nejpravděpodobnější. Sám o prasklé baterii nevím ani z doslechu. Pokud byla prasklá, tak asi také pravděpodobně tekla (alespoň za jízdy při šplouchnutí). Pokud tekla, tak zase nemohla být plně funkční, nebo taky brzy potom zdechla..... No a jestli ani to ne, tak v tom místě, kde tekla, muselo aspoň viditelně hnít auto. Taky to může být výrobní vada u 2 baterek z milionu. I když tak malá zmetkovitost v reálu neexistuje, uvěřil bych spíše procentům a desetinám procent......
Mě takhle jeden deb.. před lety nacouval koulí přesně vedle světla u Fiata 126p. Přimáčknul baterku. Když jsem jí vyndal, byla na ní stínka na plastu. Měla původní tvar a netekla. Rok nová baterka asi po dalším půl roce od přimáčknutí zdechla. Asi byly uvnitř po přimáčknutí blíž desky a jednoho krásnýho dne se to prostě dotklo. Nemůžu to počítat mezi takové samovolné zdechnutí za provozu, protože to bylo poškozením. Kdybych na tu stínku sáhnul třeba špinavou rukou, nepozná se na ní vůbec nic. Pak bych mohl teoreticky tvrdit, jakej jsem smolař, že mám špatnou baterku za rok a půl.....
Náhody nejsou. Náhoda je výmluva za jinou příčinu.
Re: alternator
tomass: ty ke vsemu pristupujes takhle "vedecky" ?? Jasne ze nahody existujou
Re: alternator
No, klucí moderátorští....- kolikrát kritizujete dotazy ve smyslu "hledej" - kdybych chtěl něco vědět o baterkách, tak jsem asi blb, ale nenapadlo by mne to hledat v sekci "Alternátor"... a toho je zde více, toto jen názorný příklad
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: alternator
Tomáši, nezlob se, ale na Tvoji otázku nehodlám odpovědět. V podstatě odpovědět ani neumím, protože takto banální věci opravdu neřeším a nezkoumám. Pokud je baterie prasklá, tak ji vyměním. Kdybych měl řešit proč, co a jak, nedělal bych nic jiného a zároveň bych ani nic neudělal. Neustálé řešení kravin mi připomíná jednoho známého, který přesně stejně řeší nákup fotoaparátu ... a už 10 let jen řeší a řeší...
Pokud chce někdo dále řešit autobaterie, nechť se přesune do příslušného tématu
Zde se prosím vraťme k danému tématu - Alternátor
Pokud chce někdo dále řešit autobaterie, nechť se přesune do příslušného tématu
Zde se prosím vraťme k danému tématu - Alternátor
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: alternator
Náhodně jsem natrefil na článek pana Čecha a vzpomněl si na tuto záhadu: "A pozor! Už se mi také stalo, že přestože alternátor dodával svých 14,2 V, akumulátor měl pouze nějakých 11,8 V. Důkladným proměřením jsem zjistil přerušený přívod od alternátoru na svorku 30 spouštěče, kde se všechny silové kabely stýkají. Alternátor si klidně dobíjel co chtěl a ostatní spotřebiče napájel akumulátor." Celý zdroj je zde: http://www.progres-racing.cz/clanky/ele ... kumulator/Marek píše: A teď z malinko jiného soudku. Sice se to netýká Lady, ale to asi není podstatné:
Chlapci. Řeším delší čas zajímavou věc, s níž si nevím rady.
Jedná se mi o to, že pokud auto stojí s vypnutým motorem dejme tomu déle než den (někdy i kratší dobu), po nastartování mi nedobíjí alternátor. Kontrolka sice zhasne, ale napětí na baterce se nezvýší. Jednotka centrální elektroniky vozu to pozná a po chvíli mírně zvýší volnoběžné otáčky (asi na 1100 rpm). Najednou alternátor začne dobíjet - asi sekundu po tom zvýšení otáček.
Nápady?
Re: alternator
Hmm...nieco podobne mam aj ja, po vymene mostika zacal alternator dobijat cca 13,2V a poslednych 3000km nedobija ani 13V, len nejakych 12,6-12,8. Cize vlastne ako keby nedobijal, ale baterka stale toci starterom ako divá a nevykazuje ani najmensi naznak nedobijania.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)