alternator
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Ano, mění se to kus za kus.
Ale musíš přiletovat k diodovému bloku asi tak 1,5 mm silný dráty ze statoru. L.
Ale musíš přiletovat k diodovému bloku asi tak 1,5 mm silný dráty ze statoru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator
Kym som nemal poriadnu pajkovacku, pomahal som si teplovzduskou. Zapnuta na polovicny vykon hodena vedla na pongu mi nahrievala okolie letovania aby sa prilis neochladzovalo a potom to slo aj 75W pajkou
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: alternator
Ja som nic letovat nemusel stare altiky to maju asi inak co?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: alternator
praveze ani nie ako si to mal ty???
ked tak prudko rozmyslam, uz som videl, ze to bolo aj sroubovane. Len si nepamatam, co to bol za alt.
ked tak prudko rozmyslam, uz som videl, ze to bolo aj sroubovane. Len si nepamatam, co to bol za alt.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: alternator
ja mam ičkovy altik a tam som to krasne odsroboval, mostik vymenil a prisroboval spat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Tak co jsem to potom měl rozdělaný a bylo to letovaný? Že by můj 70A Magneton? Nebo originál G221 42A ? Nevzpomínám si, spíše se přikláním k tomu 42A. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator
asi to bude ten original, tych som robil kvantum a "ickovy" asi len jeden, takze by to sedelo aj s mojou chabou pamatou
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: alternator
Pájel jsem na autě trafopájkou 100 W na malým měniči v plastiku 70W (špičkově asi 100W). Mám ho od Flajzara už asi 10 let, býval i v GM. Pájel jsem s tím celkově asi 5 minut s několikasekundovými přestávkami. Tenhle měnič váží asi 100 gramů. Nijak se nehřál, ale netrápil bych ho dlouho. Každopádně 6 spojů silnějšího drátu zvládne. (Měnil jsem blok diod u Fiata, vinutí bylo k bloku diod pájený) Dnes jsou cenově přijatelné i o něco větší měniče 12V / 230 V a proto bych dal přednost 250-300 W.
V Hornbachu mají teď aktuálně malý plynový hořák asi za 350 Kč. Dá se koupit i jinde (Globus, Bauhaus), všude jinde vyjde dráž nejméně o 100-200 Kč. Je to malý kousek akorát do ruky, nebo do kapsy. Ten je supr na smršťovací bužírky. Má piezozapalování.
Horší bývá vlastní realizace na cestě a mít něco z toho ssebou.
Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.
V Hornbachu mají teď aktuálně malý plynový hořák asi za 350 Kč. Dá se koupit i jinde (Globus, Bauhaus), všude jinde vyjde dráž nejméně o 100-200 Kč. Je to malý kousek akorát do ruky, nebo do kapsy. Ten je supr na smršťovací bužírky. Má piezozapalování.
Horší bývá vlastní realizace na cestě a mít něco z toho ssebou.
Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Měla by to být Varta (?), určitě 70 Ah. Do držáku padne, ale musí se jí krapet pomoct.tomass píše:Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.
Je Slovensko cizina? Je! tak mě dovezla z ciziny . Dobíjení mi odešlo asi 20 km před hranicí, když už předtím asi 30 minut padalo z cca 13,6 V na 12 V. Ujel jsem ještě 100 km. Ale posledních cca 10 km už to bylo taky na obrysovky a baterka šla hned na nabíječku. L.Jaykee píše:Luďku, nevím co by to muselo být za baterku, aby tě z ciziny dovezla
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator
Tak měl jsem za to, že rozměry baterek jsou normalizovaný a každý výrobce do toho rozměru dostane nějakou kapacitu. Na 278 mm mi chyběl asi 1,5 cm. Nechtěl jsem ničit rámeček na základně držáku. A když už, tak si to nepamatuju přesně, myslím, že i po úpravě by tam kousek chybělo. A Varta být nemusí. Je to moje první pořádná značková baterka asi po 10 letech od poslední Akumy, co jsem měl kdysi. Varta Silver mi přijde výrazně stabilnější při startu (voltmetr necuká) i když je nabitá třeba jen z poloviny, případně nabitá i méně, než kterákoliv jiná baterka. Předčí i Starline z Autokelly, která se chlubí výrazně vyššími startovacími proudy, než konkurence (tu jsem měl předtím). Aspoň tak se mi jevila Varta Silver v zimě za mrazu, než jsem jí vyndal a dal na nabíječku a zjistil po nabití, že měla jen kolem 30% jmenovité kapacity. Teď už jí vyndavám při nejméně 12,18-12,2 V, kdy má podle pozdějšího dobití kolem poloviny jmenovité kapacity.
S denními světly by mohla 63Ah zvládnout jízdu tak 2-3 hodiny za ideálních podmínek (teplo, moc nesvítit brzdovkama a minimálně blikat). Počítám se stárnutím, úplně nová by zvládla asi víc.
S denními světly by mohla 63Ah zvládnout jízdu tak 2-3 hodiny za ideálních podmínek (teplo, moc nesvítit brzdovkama a minimálně blikat). Počítám se stárnutím, úplně nová by zvládla asi víc.
Re: alternator
na 55ku v nie najlepsej kondicii dosiel Stevo v mojom doprovode z Vlckoviec do Zvolena, co je asi 150km a trvalo nam to cca tie dve hodiny. Brzdil a smerovkoval normalne, svietil iba pri policajtoch. A bolo by to slo aj dalej, ale na zvysnych 60km bez mojho doprovodu radsej dostal moju sviezu baterku...
normovane.... napriklad gelovky su daleko vacsie s daleko mensou kapacitou. Ja mam 278mm gelovku o kapacite 56Ah. Pripadne aj vacsiu, asi 80ku 350mm. Ta sa mi vsak vosla iba do Priory po upravach, Chevy po upravach, pripadne do BMW. Do klasiky by to chcelo velke upravy. A normalna kyselinova by v tej velkosti mala daleko viac Ah...
normovane.... napriklad gelovky su daleko vacsie s daleko mensou kapacitou. Ja mam 278mm gelovku o kapacite 56Ah. Pripadne aj vacsiu, asi 80ku 350mm. Ta sa mi vsak vosla iba do Priory po upravach, Chevy po upravach, pripadne do BMW. Do klasiky by to chcelo velke upravy. A normalna kyselinova by v tej velkosti mala daleko viac Ah...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Včera zvečera jsem tedy tu kapotu otevřel ... .tomass píše:Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.
Varta black dynamic, 70 Ah, 640 A, 275 mm.
Stáří odhadem 5-6 let ( ) L.
Edit1: tato: http://www.battery-import.cz/varta-blac ... --12v--e13
Zajímavé je, že píší délku 278 mm, já naměřil "nahoře" 275 ... třeba to byl špatný svinovací metr , ale do držáku v 04 se vleze
Edit2: po bližším prozkoumání těchto stránek:
Varta silver dynamic se vydá do 04 v hodnotě 77 Ah/780 A
Varta blue dynamic se vydá do 04 v hodnotě 74Ah/680 A
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator
Luďku,
opravdu by mě zajímalo, jak jsi tam tu velkou baterku dostal. Měl bys fotku ? Konfigurátory vyhodí maximálně tu co tam mám 63 Ah v Silveru. http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/se ... type=14038
I když jsem dal rok výroby 2000 a 1,7 obsah, tak to vyhodí úplně stejný rozměr. Baterku mám 3 roky, tak jí teď měnit určitě nebudu. Příště bych dal rád větší, ale fakt mi tam nevleze.....
Když se podíváš na fotky tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 6&start=15 Tak i když to není moc vidět, mám tam mezeru. Mě tam teda i tak cca 10-15 mm chybí na délku pro větší baterku. Musel bych odřezat boční část směřující k chladiči. A to bych v kombinaci s vyšší hmotností aku dost nerad. Nebo bych mohl provést zářez do vnitřního blatníku. To bych teprve nerad. Nemělo by se taky zapomínat, že ten držák byl původně na akumulátor s hmotností kolem 13 kg a teď tam mám 15 kg a největší aku by tam byl 18 kg u Varta Silver. (Nejvyšší řada Varta Silver AGM by měla dokonce 20 kg.)
Leda, že by Ti do Ička dali nějaký delší držák. Jinak si to neumím vysvětlit.
opravdu by mě zajímalo, jak jsi tam tu velkou baterku dostal. Měl bys fotku ? Konfigurátory vyhodí maximálně tu co tam mám 63 Ah v Silveru. http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/se ... type=14038
I když jsem dal rok výroby 2000 a 1,7 obsah, tak to vyhodí úplně stejný rozměr. Baterku mám 3 roky, tak jí teď měnit určitě nebudu. Příště bych dal rád větší, ale fakt mi tam nevleze.....
Když se podíváš na fotky tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 6&start=15 Tak i když to není moc vidět, mám tam mezeru. Mě tam teda i tak cca 10-15 mm chybí na délku pro větší baterku. Musel bych odřezat boční část směřující k chladiči. A to bych v kombinaci s vyšší hmotností aku dost nerad. Nebo bych mohl provést zářez do vnitřního blatníku. To bych teprve nerad. Nemělo by se taky zapomínat, že ten držák byl původně na akumulátor s hmotností kolem 13 kg a teď tam mám 15 kg a největší aku by tam byl 18 kg u Varta Silver. (Nejvyšší řada Varta Silver AGM by měla dokonce 20 kg.)
Leda, že by Ti do Ička dali nějaký delší držák. Jinak si to neumím vysvětlit.
Re: alternator
Divné, ja (toho casu 128kg) som na tom drziaku stal ked som vyberal motor a nevyzeral, ze by mu to nejak vadilo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Ehm ... no ... dobrá ... změřím ještě rozměr toho držáku aku.tomass píše:Leda, že by Ti do Ička dali nějaký delší držák. Jinak si to neumím vysvětlit.
Ale mám již třetího "hranatce" - a do všech jsem bez problému aku o délce 278 mm dostal.
Leda, že by do Tvýho auta dali menší držák . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´