Detonace - cvrlikání

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Ondra52
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Ondra52 »

Nikdo nic?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Majo »

hej, ale vies ze ti k tomu chyba inducka a kabelaz?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Ondra52
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Ondra52 »

Cívku budu mít z favorita no a kabeláž tu asi dodělám :D
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od tomass »

:D Já Ti Ondro neporadím, protože to na 100% nevím. Odhaduju, že by mohl jít spolu dohromady. Akorát Ti pro dobrý pocit sdělím, že by to mohl být podle fotky Mastersport (koupil jsem ho v Autoladě) za dvojnásobnou cenu. Ještě jsem ho na auto nedal, protože mi zlobí stroboskop. Vizuelně vypadá jako dokonalá kopie původního originálu rozdělovače. Jediný rozdíl jsem našel v popisku na noze, kde není vyražené číslo, ale mohlo by to být vypálené laserem, nebo značené gravírkou. A nechci sahat němcům do svědomí, ale němci z mé strohé zkušennosti díly nekopírují, protože německá kopie někdy vypadá hůř, než originál (v případě českého výrobku). Rozdělovač Mastersport je vizuelně naprosto stejný včetně víčka a palce. Nevím kdo je výrobcem pro Mastersport, komu že zprostředkovávají obchod. Předpokládám, že by si němci sami nevyráběli díl na ruské auto. Může to být klidně originál pod jejich značkou, nebo druhovýroba z východního bloku včetně Polska, nebo Bulharska, kde se některé druhovýrobky vyrábějí. Prostě žádná inovace, všechno stejný jako na starým rozdělovači.

Modul elektroniky mě stál naprosto stejně v Autoladě jako je cena v tomto shopu. Rozdělovač je zde o polovinu levnější ? Díly v Autoladě nestojí obvykle dvojnásobek. Aspoň tohle Tě může trochu potěšit. :) Jeden rozdělovač byl vadný (ten měli ještě ruský z letitých zásob) a místo něj mi na záruku dali Mastersport, prý je lepší. Pak se v tom má člověk vyznat. :)
Mám smíšený pocity a nevím, co si od toho mého rozdělovače mám slibovat. Spíš dát do kupy ten strob. ,hodin na auto a pak se uvidí.

A bez stroboskopu to neměň (nezkoušet na žárovku) ! Polovodič je tam asi to nejchoulostivější na celým kuse.
Uživatelský avatar
Ondra52
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Ondra52 »

Ta nízká cena toho rozdělovače by mohla znamenat, že jde o méně kvalitní díl?
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od tomass »

To nevím, fotka nemusí přesně odpovídat. Může to být klidně stejný rozdělovač, může být jiný. Akorát v Autoladě mě stál letos na jaře rozdělovač Mastersport 1900 Kč. Přijde mi postavený proti filozofii značky (zastoupení Lady) vyrábět, nebo dodávat rusku, nebo na ruský auto "německý rozdělovač". Díl, který automobilky před mnoha lety v této podobě už dávno opustili.......na čem posledním mohl být v německu rozdělovač ? Na autě před 30-35 lety, nebo ještě o něco víc ? Je mi to divné, nerozumím tomu a dostatečně nechápu právě u rozdělovače. Proč, když dělá na Ladu druhovýrobu tolik států na východě......
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Marťas »

tomass píše:na čem posledním mohl být v německu rozdělovač ? Na autě před 30-35 lety, nebo ještě o něco víc ?
Na každém druhém autě do roku 2000.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od tomass »

Tak vidíš Marťasi, já měl za to, že poslední rozdělovač (s palcem) byl tak někde ve Favoritu a na německých autech ještě někdy předtím. Schválně jsem šel teď otevřít služební Feldu a tam je na svíčkách lišta s cívkama a rozdělovač v klasické podobě nikde.
Když to bylo na každém druhém autě v německu do roku 2000. Tak moje Lada z roku 1995 je třeba to každé druhé auto v rusku a vlastně drželo krok s dobou a nikdo by neměl tvrdit, že je to zastaralý, nebo vývoj nešel s dobou. :D
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Majo »

aky je to rozdelovac bez palca?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od tomass »

Rozdělovač s odstředivou regulací předstihu, kde není palec a neběhá v něm VN, ale pouze se přerušuje napětí do cívky (cívka ke každé svíčce). Nemám konkrétní příklad značky auta. Jo vlastně mám, Fiat 126p, poslední modely. Viděl jsem to před mnoha lety i u nějakýho motorovýho člunu, patrně domácí úpravy. Ani jeden z motorů ještě neměl čidla. To se fakt nikde jinde nepoužívalo a neznáš to ? Nebo se zařízení správně jmenuje jen přerušovač ? Přechodový období ve vývoji.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Marek »

V každém rozdělovači je palec. To by totiž ten rozdělovač tak nějak nerozděloval :-D.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Ondra52
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Ondra52 »

U bezkontaktního rozdělovače, který má zkrácenou regulaci na 25° musim nastavit základní předstih na 1500 motoru (neupraveném) určitě vyšší než 5° tak na 7 - 10° ? :oops:
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od tomass »

Já mám u teplého motoru a s odpojeným podtlakem při měření nastaveno od mechanika cca 6-7 st. Má to ale zádrhel že mi prostřeluje lampa a občas hodí jiskru v lampě jinak a občas vím kulový. Mezi 3 a 10 st. základního předstihu nepoznám za jízdy rozdíl. Zkoušel jsem to jen na LPG. Marek psal, že základní u LPG se může dát až do 12 stupňů.

Nastavil bych 3 stupně a projel to. Pak bych dal 5 stupňů a projel to. Pak 7 stupňů a projel to. Uvidíš jak se to bude chovat. V některých otáčkách se to třeba pozná, čemu je lepší dát přednost. Až dám do kupy lampu (až :( ) tak to takhle vyzkouším v několika krocích až do 12 st.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od tomass »

Marek píše:V každém rozdělovači je palec. To by totiž ten rozdělovač tak nějak nerozděloval :-D.
Marku, mám k Tobě velkou úctu jako k profíkovi. Možná jsem se neobratně vyjádřil. V maluchu jsem opravdu neměl palec. Byl v něm rozdělovač a obsahoval jen kontakt a odstředivou regulaci. Z něj vedl vodič (drátek) k cívce. Cívka měla 2 vývody a ke každé svíčce VN kabel přímo (85 + 95 cm) Sám jsem si kabely několikrát vyráběl. Je to čtyřtaktní dvouválec. Takovej motor na nic, ale novější varianty co sem vozila Mototechna (rok 1987) palec fakt nemá (kromě nejstarších verzí ze 70. let, možná počátek 80.)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Detonace - cvrlikání

Příspěvek od Petr HC »

tomass píše:
Marek píše:V každém rozdělovači je palec. To by totiž ten rozdělovač tak nějak nerozděloval :-D.
Marku, mám k Tobě velkou úctu jako k profíkovi. Možná jsem se neobratně vyjádřil. V maluchu jsem opravdu neměl palec. Byl v něm rozdělovač a obsahoval jen kontakt a odstředivou regulaci. Z něj vedl vodič (drátek) k cívce. Cívka měla 2 vývody a ke každé svíčce VN kabel přímo (85 + 95 cm) Sám jsem si kabely několikrát vyráběl. Je to čtyřtaktní dvouválec. Takovej motor na nic, ale novější varianty co sem vozila Mototechna (rok 1987) palec fakt nemá (kromě nejstarších verzí ze 70. let, možná počátek 80.)
Jde vlastně o polovinu zapalování které mají Lady 211x (a jiné vozy) .Vačka a kontakt zastávají část funkce řídící jednotky. Oba válce pak "pálí" i v dolní úvrati.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne úte zář 09, 2014 16:32, celkem upraveno 2 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“