NIVA1,6; Zapojenie karburátora
Moderátor: Moderátoři
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
takto radit sa ani neda. Tazko skusat rozchodit nieco take(niva iduca na 3 valce vytiahnuta zo srotu) aj s patricnymi skusenostami, nie to este bez znalosti nastavenia karburatora....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Filip Fabo
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
- Bydliště: Pieštany
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Ozon je jistota,alespoň pro mě
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Subaru Legacy 2.5
- Filip Fabo
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
- Bydliště: Pieštany
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
utorok ideme na vrakoviste tak ho pozreme a jak ho rozpoznam od volacoho ineho a ten ozon 2106 alebo 2107 niva 1600cm3
Vaz 2121 Taiga
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Já mám 2106- to je ten starší,všechno mechanické... Jinak je to asi jedno který tam dáš...
Ale kdyby tam měli 2106 navíc,v dobrém stavu,tak mi prosím zjisti co za něj,díky
Rozpoznáš to snadno,je to na něm vyražené.
Ale kdyby tam měli 2106 navíc,v dobrém stavu,tak mi prosím zjisti co za něj,díky
Rozpoznáš to snadno,je to na něm vyražené.
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Subaru Legacy 2.5
- Filip Fabo
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
- Bydliště: Pieštany
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
karburator mam z 2105 funguje ale chcel by som sa vas opytat ako mate sprevodovany posuvac plynu pripade keby bolo aj nejake foto
kupil som ho za 20€
karburatory maju namontovane na autach tak si ist treba vybrat
foto je ilustracia
kupil som ho za 20€
karburatory maju namontovane na autach tak si ist treba vybrat
foto je ilustracia
Vaz 2121 Taiga
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Zdar chlapi, napíšu to sem, jelikož řeším podobný problém, jako autor. Máme v Nivě karbec z favoritu od původního majitele, ale nějak furt nabíráme dojmu, že to s ním nejede úplně ideálně, prostě to nestíhá krmit tu 1600. Nemám možnost srovnání, ale logické to je. Rozhodli jsme se tam napáchat karbec, který jsme k tomu dostali v krabici. No dle zmíněných fotek to bude asi taky nějaké konverze Axtecu na Solex ... solex tam na těle karburátoru vyražený je. Ale určo to dřív axtec byl, mám ještě pod sedačkou tu hvězdnou ŘJ
Tak teď k problému - první věc, že nesedí čep ovládání (táhla) karburátoru - teď je tam vlevo (při pohledu z pravé strany na sání a karbec) tudíž cca nad 4. válcem, ale pro ovládání toho axtecu musí být čep na druhé stráně, cca mezi 1. a 2. válcem, tzn. že se musí čep převařit nebo se dělalo více typů vík ventilů podle karburátoru??
Zapojili jsme ho a situace je taková, startne to jen pokud držíme vracečku paliva, jinak to teče přes vracečku a nestartuje, ale trysky průchozí jsou .... když to nastartuje, tak ale okamžitě během sekundy vyletí otáčky nad 4000 (pak jsem to vždy hned zdechl, neměl jsem na to srdce) a zkoušeli jsme různé druhy zapojení elektromag. ventilu atd ... mnohokrát. I napájení od spínačky ... jsou tam dva nějaké ventily (ten jeden teda asi na volnoběh) a jeden drát s dvoupinovým konektorem, ale nevím co kam patří ...
Dál by mě zajímalo, jak je u toho původně řešen palivový filtr a odvod benzínu do nádrže. Máme tam teď za pumpou filtr z favoritu, který má vracečku již v sobě a tu z karbecu nevím kam dát ... rozdvojku tak, aby se vracečka z karbecu i filtru potkali ve stejné trubce?
Tak chlapi co radíte, dá se ten solexoaxtec nějak rozchodit? nesetkali jste se s tím? půjde to rozjet bez nějakého zapojování ŘJ? prozatím se mi převařovat víko ventilů nechce ... nebo se na to vysrat a sehnat funkční OZON 2107?? dá se sehnat po vrakáčích, jaká je cena asi?? potřeboval bych celou akci vyřešit co nejrychleji, jelikož chceme příští sobotu jet takový amatérský cross country závod v lese a chceme, aby to jelo co nejlépe ... podložka pod karbecem toho favoritu, byla úplně na sračku, tak i proto to asi nejelo ideálně, tak pro zichr koupím novou, ať to stále můžeme vrátit zpět ...
Tady fotky na autě toho axtecu:
Jo a co by to chtělo na překopávku na toho ozona?? příruba na sání i na filtrbox jsou stejné?? čep pro ovládání táhla karbece je nad 4. válcem u okna nebo vpředu u toho 1. válce?? děkuji chlapi za reakce, snad se to podaří co nejrychleji vyřešit ...
Tak teď k problému - první věc, že nesedí čep ovládání (táhla) karburátoru - teď je tam vlevo (při pohledu z pravé strany na sání a karbec) tudíž cca nad 4. válcem, ale pro ovládání toho axtecu musí být čep na druhé stráně, cca mezi 1. a 2. válcem, tzn. že se musí čep převařit nebo se dělalo více typů vík ventilů podle karburátoru??
Zapojili jsme ho a situace je taková, startne to jen pokud držíme vracečku paliva, jinak to teče přes vracečku a nestartuje, ale trysky průchozí jsou .... když to nastartuje, tak ale okamžitě během sekundy vyletí otáčky nad 4000 (pak jsem to vždy hned zdechl, neměl jsem na to srdce) a zkoušeli jsme různé druhy zapojení elektromag. ventilu atd ... mnohokrát. I napájení od spínačky ... jsou tam dva nějaké ventily (ten jeden teda asi na volnoběh) a jeden drát s dvoupinovým konektorem, ale nevím co kam patří ...
Dál by mě zajímalo, jak je u toho původně řešen palivový filtr a odvod benzínu do nádrže. Máme tam teď za pumpou filtr z favoritu, který má vracečku již v sobě a tu z karbecu nevím kam dát ... rozdvojku tak, aby se vracečka z karbecu i filtru potkali ve stejné trubce?
Tak chlapi co radíte, dá se ten solexoaxtec nějak rozchodit? nesetkali jste se s tím? půjde to rozjet bez nějakého zapojování ŘJ? prozatím se mi převařovat víko ventilů nechce ... nebo se na to vysrat a sehnat funkční OZON 2107?? dá se sehnat po vrakáčích, jaká je cena asi?? potřeboval bych celou akci vyřešit co nejrychleji, jelikož chceme příští sobotu jet takový amatérský cross country závod v lese a chceme, aby to jelo co nejlépe ... podložka pod karbecem toho favoritu, byla úplně na sračku, tak i proto to asi nejelo ideálně, tak pro zichr koupím novou, ať to stále můžeme vrátit zpět ...
Tady fotky na autě toho axtecu:
Jo a co by to chtělo na překopávku na toho ozona?? příruba na sání i na filtrbox jsou stejné?? čep pro ovládání táhla karbece je nad 4. válcem u okna nebo vpředu u toho 1. válce?? děkuji chlapi za reakce, snad se to podaří co nejrychleji vyřešit ...
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Ahoj,k poslednímu dotazu-osobně bych asi šel do Ozona-příruby sání a filtrboxu jsou stejné,táhlo ti můžu vyfotit-mám 1.7 Spi předělanou na Ozon.Maximální spokojenost-jednoduché a levné opravy,dobře se to šteluje,prostě optimální pro moje účely a požadavky To táhlo plynu vyfotím.
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Subaru Legacy 2.5
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Tento karburátor hoď po psovi a pořiď si Ozon. Ty dva elektromagnetické ventily totiž musí být řízeny řídící jednotkou, obávám se tedy, že bez zapojení ŘJ tento karburátor slušně chodit nebude.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
diky tak jste me presvedcili a zkusím sehnat ten ozón,ale musí to být rychlovka.snad něco na bazarech najdu a stihnu to do soboty namontovat.pajasti tak to můžeš rovnou nacvakat že všech stran když už tam budeš,i když u té 1.7 by mohli být nějaké rozdíly ne?každopádně díky moc,snad se zadari.díky
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Tak zatím toto,snad Ti to pomůže,kdyžtak zítra shodim filtrbox a udělám lepší fotky.Horní bovden je sytič,spodní (ten staženej drátem ) je plyn,tam je dodělaný držák toho táhla,nic velkýho,jen dva kousky plocháče
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Subaru Legacy 2.5
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Ahoj, tak díky za fotky. Už Ozona mám. Sice v dost zuboženém stavu, ale už jsme ho pořádně vyčistili. Je to trochu jiný typ, myslím že 2107-1107010.
Chtěl bych trochu poradit, stále nechce startnout, zřejmě někde přisává vzduchu a benzín se tam prostě nedostane i když by mělo být vše průchozí.
Fotky z netu:
Pozice 1 je sakra co?? vede tam nějaký kanálek dolů pod klapku jestli se nemýlím, kam to máš zapojené pajasti? Na pozici 2 má být zapojen podtlak z rozdělovače ne? A trojka je šroub složení směsi? a hned vedle něj je šroub nastavení volnoběhu?
Chtěl bych trochu poradit, stále nechce startnout, zřejmě někde přisává vzduchu a benzín se tam prostě nedostane i když by mělo být vše průchozí.
Fotky z netu:
Pozice 1 je sakra co?? vede tam nějaký kanálek dolů pod klapku jestli se nemýlím, kam to máš zapojené pajasti? Na pozici 2 má být zapojen podtlak z rozdělovače ne? A trojka je šroub složení směsi? a hned vedle něj je šroub nastavení volnoběhu?
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Na pozici 1 přijde hadička z filtrboxu. Je na ni vývod těsně vedle tlusté od klikovky . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Aha takže jen pouhé odvětrání karburátoru .. tak to nebude náš problém
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3
Jsi si jist? Obzvláště jestli jsi předtím napsal:sWiNe píše:Aha takže jen pouhé odvětrání karburátoru .. tak to nebude náš problém
Asi by jsi ji měl minimálně zaslepit . Důvod by měl být zde:sWiNe píše:Pozice 1 je sakra co?? vede tam nějaký kanálek dolů pod klapku jestli se nemýlím...
Asi je to ten průchod . L.sWiNe píše: ... zřejmě někde přisává vzduchu a benzín se tam prostě nedostane i když by mělo být vše průchozí.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´