Tlumiče pérování Kayaba
Moderátor: Moderátoři
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Předpokládáš správně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Jen tak mezi náma Marku, já měl webové stránky zhruba o rok a půl dřív, než David Svída ... to jen tak pro pořádek. A jen tak pro pořádek, huštění pneumatik je poznatek můj a mého kamaráda Jiřína, který jsem se snažil díky svým webovým stránkám posunout širšímu spektru uživatelů vozů Lada.
Ne všechno, co ty jsi už tou dobou dávno věděl, pramení od tebe
Přetahování se o to, čí je ta či ona informace, je mimo mísu. Podle mě je důležitější, kdo ji přinesl širokému spektru uživatelů ... a návod na repas tlumičů jsem zpracoval já
Ne všechno, co ty jsi už tou dobou dávno věděl, pramení od tebe
Přetahování se o to, čí je ta či ona informace, je mimo mísu. Podle mě je důležitější, kdo ji přinesl širokému spektru uživatelů ... a návod na repas tlumičů jsem zpracoval já
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Zaráží mne, že slovo od slova je to zkopírováno ze Svídova webu, kam jsem to přesně v tomto slovním sledu vložil .Vašátor píše:A jen tak pro pořádek, huštění pneumatik je poznatek můj a mého kamaráda Jiřína, který jsem se snažil díky svým webovým stránkám posunout širšímu spektru uživatelů vozů Lada.
Ne všechno, co ty jsi už tou dobou dávno věděl, pramení od tebe
Ale nechme toho, mně je to fakt úplně jedno. Navíc to sem nepatří.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Ted jsem se dival na to husteni pneumatik a reknu vam ze na stejnou hodnotu to foukam i ja a na to cislo sem prisel po koupi bez prirucky tak, aby nebyly ty gumy moc zplacately
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Je zajímavé, že jsi si tak jist, když webovky Davida Svídy už dávno nefungují . Ale jo, nechme toho, celé dohadování "to je moje" je o ničem...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Ono tak nějak není složité na to přijít - selský rozum funguje . Ty hodnoty byly stanovené pro diagonální konstrukci pneumatik. Bohužel výrobce se s přepočtem na radiálky nějak zapomněl obtěžovat. Já jsem jezdil celé roky 2,4 vpředu a 2,2 - 2,4 vzadu (rozměr 165/80R13 klasicky). A i dnes na dalších vozech, co provozuji, používám tlak o 2 až 3 desetiny vyšší, než stanovuje výrobce. Jsme mimo mísu, bacha na to - zelenej mužík mi dá po koulích . Už po mně jde...........!smajchl píše:Ted jsem se dival na to husteni pneumatik a reknu vam ze na stejnou hodnotu to foukam i ja a na to cislo sem prisel po koupi bez prirucky tak, aby nebyly ty gumy moc zplacately
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Vidíš to vlastně, já jako zelený mužík, ti vlastně můžu dát po koulích
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Už mlčím..................
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Zdravím,
zdá se, že mě současný tlumiče začínají opouštět a po přečtení tohoto tématu jsem rozhodnut, že bych zkusil repas. Myšlenka, že by to mohlo být za zlomkovou cenu nových a popřípadě i v lepší kvalitě mě dost nadchla.
Ale potřeboval bych ujasnit pár věcí:
1. olej - dle všech rad tady, tak určitě tedy olej do předních vidlic krosových motorek. Našel jsem oleje od Motulu nebo Repsolu. To by mohlo stačit, ne? Zmiňovaný Esso Fork oil už asi bohužel neexistuje. Ale více, než značka oleje mě spíše zajímá viskozitní třída SAE, jakou použít? Chápu dobře, že při použití vyšší SAE (třeba 15) bude tlumič tužší, než při použití nižší SAE (třeba 10)?
2. sada na opravu tlumičů - existuje to a dá se to vůbec sehnat? Měla by obsahovat O-kroužek a simering. Nikde jsem nic takového nenašel, ví někdo, kde to sehnat? Popřípadě je nutné si to dnes někde nechat vyrobit?
3. vložky do oka tlumiče - kupujete jakékoli nebo raději jen od určitého výrobce. Jde mi o to, aby když to vybalím, tak aby už nebyly ztvrdlý:-)
zdá se, že mě současný tlumiče začínají opouštět a po přečtení tohoto tématu jsem rozhodnut, že bych zkusil repas. Myšlenka, že by to mohlo být za zlomkovou cenu nových a popřípadě i v lepší kvalitě mě dost nadchla.
Ale potřeboval bych ujasnit pár věcí:
1. olej - dle všech rad tady, tak určitě tedy olej do předních vidlic krosových motorek. Našel jsem oleje od Motulu nebo Repsolu. To by mohlo stačit, ne? Zmiňovaný Esso Fork oil už asi bohužel neexistuje. Ale více, než značka oleje mě spíše zajímá viskozitní třída SAE, jakou použít? Chápu dobře, že při použití vyšší SAE (třeba 15) bude tlumič tužší, než při použití nižší SAE (třeba 10)?
2. sada na opravu tlumičů - existuje to a dá se to vůbec sehnat? Měla by obsahovat O-kroužek a simering. Nikde jsem nic takového nenašel, ví někdo, kde to sehnat? Popřípadě je nutné si to dnes někde nechat vyrobit?
3. vložky do oka tlumiče - kupujete jakékoli nebo raději jen od určitého výrobce. Jde mi o to, aby když to vybalím, tak aby už nebyly ztvrdlý:-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Motul nebo Repsol jsou výborné oleje. S tou viskozitou bych si nebyl tak jistý, ale v zásadě bych se asi řídil tím, že čím vyšší viskozita, tím tužší tlumení. Ovšem nemusí to být vždy pravda. Existují i vícerozsahové oleje (např. právě zde zmiňovaný ESSO ForkOil Sport), tedy takové, co mají dvojí klasifikaci SAE (např. 10W/25). Ty se budou chovat ještě malinko jinak, než oleje jednorozsahové.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Marku, koukám na to a ten Repsol a Motul vícerozsahové oleje asi nedělá. Máš nějaký typ, z jejich nabídky, co by se tam hodil? Popřípadě olej od jiného výrobce? Chtěl bych zvolit olej, který by zaručil trochu vyšší tuhost, než sériové tlumiče.
Jinak jakpa ta výměnná sada (O-kroužek a simering), jde to sehnat?
Jinak jakpa ta výměnná sada (O-kroužek a simering), jde to sehnat?
Re: Tlumiče pérování Kayaba
To já nevím - osm let Ladu nemám. Kdysi to šlo, kupoval jsem je běžně v PopArtu. Byl to kroužek pod zátku a simering na pístnici. Ovšem můj názor je ten, že pokud nyní olej z tlumiče neteče, není třeba simering měnit. Neb jak známo jest, originál díly byly vždycky nejlepší a mohlo by se stát, že po výměně simeringu začne olej prosakovat jen proto, že materiál toho simeringu nestojí za nic. O-kroužek koupíš úplně kdekoli - stačí změřit vnitřní průměr pístnice a přibližnou tloušťku toho starého kroužku.
Pokud chceš vyšší tuhost, jdi středem. Takže pokud se vyrábějí oleje dejme tomu od SAE 2,5W do SAE 25W, jdi středem a dej 15W.
Kamarád, který mě kdysi na tyto oleje navedl a doporučil, měl ve svém Erku olej ESSO ForkOil Comfort SAE 10W. Já tehdy použil ForkOil Sport SAE 15W/30 a rozdíl oproti těm jeho tlumičům byl obrovský.
Pamatuji se, jak mě jednou navštívil Pšenda - bývalý aktivní člen fóra. Přijel na kus řeči, měl nedaleko Karlových Varů chalupu. Chodili jsme po zahradě a kecali, pili kafe a řešili nějaké věci ohledně jeho auta (upravená 1,7 na karburátoru). Došli jsme při tom až k mému autu a Pšenda mezi řečí položil nohu na moje tažné zařízení. Opřel se o něj, následně ucukl a povídal: "Jé, promiň, já nevěděl, že to máš na špalkách." Ale ono to na špalkách nebylo, chvíli předtím jsem normálně přijel z práce .
Pokud chceš vyšší tuhost, jdi středem. Takže pokud se vyrábějí oleje dejme tomu od SAE 2,5W do SAE 25W, jdi středem a dej 15W.
Kamarád, který mě kdysi na tyto oleje navedl a doporučil, měl ve svém Erku olej ESSO ForkOil Comfort SAE 10W. Já tehdy použil ForkOil Sport SAE 15W/30 a rozdíl oproti těm jeho tlumičům byl obrovský.
Pamatuji se, jak mě jednou navštívil Pšenda - bývalý aktivní člen fóra. Přijel na kus řeči, měl nedaleko Karlových Varů chalupu. Chodili jsme po zahradě a kecali, pili kafe a řešili nějaké věci ohledně jeho auta (upravená 1,7 na karburátoru). Došli jsme při tom až k mému autu a Pšenda mezi řečí položil nohu na moje tažné zařízení. Opřel se o něj, následně ucukl a povídal: "Jé, promiň, já nevěděl, že to máš na špalkách." Ale ono to na špalkách nebylo, chvíli předtím jsem normálně přijel z práce .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Díky za info, ale vypadá to, že na repas tlumičů asi nedojde. S velkým nadšením jsem jeden tlumič vymontoval, abych se kouknul, jak je uzavřenej. Už když jsem ho vymontovával, tak jsem si říkal, že to není originál, ale nějaký novodobější. Po roztažení na max jsem zjistil, že tam není žádná matice, přes kterou by se to rozebralo. Je tam pouze taková "jednorázová" plastová zátka, na kterou když sáhnu, tak předpokládám, že už to nikdy neutěsním.
Hold asi budu shánět nějaký starý, kterých se někdo bude chtít zbavit a zkusím to na nich........
Hold asi budu shánět nějaký starý, kterých se někdo bude chtít zbavit a zkusím to na nich........
Re: Tlumiče pérování Kayaba
JardaH: z toho si nic nedelej ja k tomu taky nedospel, povedlo se mi zlomit na tlumici pistnici takze jsem je musel vymenit a koupil sem Kayaby, zatim je mam jen na predku a zda se ze se predek docela zvednul a ty my tlumice nebyly KO fungujou ale jsou polsky Delphi... a taky nejdou rozebrat... navic ma jeden zlomenou pistnici, jezdil sem docela offroady
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Já byl teda dost zklamanej, že to nejde rozdělat. Věřím, že repas by byla dobrá volba a hlavně jsem si to chtěl zkusit. Nyní už to ale neřeším. Už jsem namontoval všechny čtyři Kayaby Excel G a spokojenost maximální. Ten rozdíl oproti starým je hodně znatelný.