oprava motoru 1,5
Moderátor: Moderátoři
Re: oprava motoru 1,5
Já se zase zeptám, proč dělat generální opravu motoru po smrti, když má majitel podle svých slov motor velice dobrý, který jen bere olej? Osobně bych na tomto dobrém motoru změřil tlaky, zkontroloval a napnul rozvodový řetěz, vyměnil gufera ventilů (přes které to s největší pravděpodobností bude brát olej), motor SPRÁVNĚ nastavil a musí chodit jedna báseň. Podle mne zbytečná věc se štvát s generálkou.
Apropo, plánuješ i výbrus a GO hlavy, nebo vyměníš jen šály a sbohem a šáteček?
To JmJ: množství vstřikovaného paliva lze ještě ovlivnit tlakem v palivové soustavě (redukčním tlakovým ventilem).
Apropo, plánuješ i výbrus a GO hlavy, nebo vyměníš jen šály a sbohem a šáteček?
To JmJ: množství vstřikovaného paliva lze ještě ovlivnit tlakem v palivové soustavě (redukčním tlakovým ventilem).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: oprava motoru 1,5
Vašátor píše:Já se zase zeptám, proč dělat generální opravu motoru po smrti, když má majitel podle svých slov motor velice dobrý, který jen bere olej? Osobně bych na tomto dobrém motoru změřil tlaky, zkontroloval a napnul rozvodový řetěz, vyměnil gufera ventilů (přes které to s největší pravděpodobností bude brát olej), motor SPRÁVNĚ nastavil a musí chodit jedna báseň. Podle mne zbytečná věc se štvát s generálkou.
Apropo, plánuješ i výbrus a GO hlavy, nebo vyměníš jen šály a sbohem a šáteček?
To JmJ: množství vstřikovaného paliva lze ještě ovlivnit tlakem v palivové soustavě (redukčním tlakovým ventilem).
JmJ píše: ... bohatost smesi. Nebo muzu zmenit prumer trysek nebo tlak paliva. ...
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: sob říj 29, 2011 13:09
Re: oprava motoru 1,5
Ja nedelam zadnou generalni opravu, jen vymenu sal, krouzku a pretesneni. A samozrejme takovy bezny veci jako zabrouseni ventilu sem ani nezminoval protoze to je jasny. A o zadnym motoru po smrti tady nebyla rec, jak uz jsem psal tak opotrebeni valcu a ostatnich veci je minimalni a nevidim teda duvod delat zbytecne vybrus a kupovat pisty a zbytecne zajizdet. A jestli je podle tebe motor co potrebuje jen novy krouzky a saly po smrti tak nevim co bys rek o tom motoru co tam je ted jako jasny, muzu ho vyndat udelat a vratit ho zpatky, ale mezitim uplyne spoustu tydnu kdy bude auto nepojizdny a vsude veci z nej, ja chci udelat rychlou akci a jeden ven, prehazet agregaty a hned zas s 5q dovnitr. Jo a mimochodem ten puvodni je serizenej dobre (nedelal sem to ja) rozvodak naplej taky je a pod plynem chrasti furt. A nikdy sem nenapsal ze mam motor velice dobry, jen ze hezky jede, ale to muze klidne i motor pred smrti.
Fiat 126, 1988 - low daily
Fiat 126, 1982 - barbie car
Vaz 2102, 1980 - pi-vaz
Vaz 2103, 1978 - expediční speciál
Vaz 2103, 1973 - rat rod
Fiat 126, 1982 - barbie car
Vaz 2102, 1980 - pi-vaz
Vaz 2103, 1978 - expediční speciál
Vaz 2103, 1973 - rat rod
Re: oprava motoru 1,5
Mozno preto ze piest stoji 10E to su dajake 5kofoly, vybrus tiez zanedbatelny a mas motor v 100% stave. Ale suhlasom pokial si premeral a zistil ze ovalita valcu a opotrebenie je v priatelnej norme preco nie. Len aby si nebol prekvapeny ze z novymi kruzkami t ozere olej
Re: oprava motoru 1,5
Rozlišuj, prosím, pojmy BENZIN a PALIVO. Zatímco benzin je benzin, palivo je směs benzinu a vzduchu.JmJ píše:Marku, pokud signal z lambdy nema vliv na mnozstvi vstrikovaneho paliva, pak mi rekni, jak tedy dochazi ke korekci bohatosti smesi. Pokud vim, vychozi parametry jsou tlak paliva a prumer trysky, algoritmus pak meni delku vstriku.
Lambda sonda umí (samozřejmě, z principu věci) uvlivnit množství BENZINU, které řídí dobou vstřiku (odpovídá množství nasátého vzduchu v daném okamžiku). Neumí však již ovlivnit množství PALIVA, tedy směsi benzinu a vzduchu, které ve správném poměru smísené letí do válců.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: oprava motoru 1,5
To není řetěz rozvodu !!! To chrastění způsobuje velký předstih = detonační klepání !!!last.degen píše:rozvodak naplej taky je a pod plynem chrasti furt.
To je pro motor velice škodlivé a zničující - viz popsáno dříve.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: oprava motoru 1,5
Marku, já si teda také pod pojmem "palivo" představím jen dané palivo = natural, special, nafta a né již "namíchanou" směs. Ach to názvosloví vyjádřené psanou formou, to kolikrát udělá takový zmatek.
To Last.Degen: budu mluvit pouze za sebe a tudíž ano, motor který potřebuje nové pístní kroužky, je pro mne motor po smrti. Vetšina lidí, co měnili pístní kroužky ve starém motoru, ti potvrdí, že takto opravený motor po 10-15 000km začne brát olej a bude ve stejném stavu jako před opravou. Když už se pouštíš do takřka generální opravy, udělat výbrus a koupit písty, je již pakatel. Výbrus ti udělají na čtyřválcovém motoru okolo 3500kč (bez dokladu), cena pístů také nebude nijak extrémní. Když k tomu přidáš všechny ty věci, co jsi psal (šály, GO hlavy, pístní kroužky...), budeš mít perfektní motor, který pojede, nebude brát olej a bude spolehlivě sloužit dalších 200 000km (pokud se správně složí).
Pokud budeš chtít poradit s motorem, zastav se u nás na dílnu a veškeré potřebné parametry ti přesně změřím, přípravků na to máme hromadu. Nemám problém poradit co a jak s motorem , jen veškeré postupy rozepisovat se mi nechce.
To Last.Degen: budu mluvit pouze za sebe a tudíž ano, motor který potřebuje nové pístní kroužky, je pro mne motor po smrti. Vetšina lidí, co měnili pístní kroužky ve starém motoru, ti potvrdí, že takto opravený motor po 10-15 000km začne brát olej a bude ve stejném stavu jako před opravou. Když už se pouštíš do takřka generální opravy, udělat výbrus a koupit písty, je již pakatel. Výbrus ti udělají na čtyřválcovém motoru okolo 3500kč (bez dokladu), cena pístů také nebude nijak extrémní. Když k tomu přidáš všechny ty věci, co jsi psal (šály, GO hlavy, pístní kroužky...), budeš mít perfektní motor, který pojede, nebude brát olej a bude spolehlivě sloužit dalších 200 000km (pokud se správně složí).
Pokud budeš chtít poradit s motorem, zastav se u nás na dílnu a veškeré potřebné parametry ti přesně změřím, přípravků na to máme hromadu. Nemám problém poradit co a jak s motorem , jen veškeré postupy rozepisovat se mi nechce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: oprava motoru 1,5
Rozhodne. Menit kruzky su vyhodene peniaze!
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: sob říj 29, 2011 13:09
Re: oprava motoru 1,5
2 marek: to ja samozrejme vim, nehlede na to ze ten zvuk kterej obe zalezitosti produkujou je uplne jinej (zrovna minulej vikend sem pul dne premejslel kde se mi motor u druhy 03 nakazil dieselovou nemoci a dotazeni rozvodaku vse vylecilo), to byla jen reakce na to jak vasator psal at si dopnu rozvodak.
A jak tu vsichni pisete at udelam vybrus atd to neni o tom ze to nechci delat protoze sem linej nebo chci setrit nebo neco ja to nechci delat protoze to proste neni potreba. Ve skole sme delali letecky pistovy motory a jestli sem se neco naucil tak i to ze i kdyz se dela skutecne generalni oprava motoru tak to neznamena vymenu veskerejch dilu a vybrus, navic s kvalitou soucasnejch dilu z ruska bych se zdrahal jestli tam dat novej dil nebo opotrebovanej ale zachovalej puvodni. A kamarad tedko dela z motoru postgradual a pracuje ve vyzkumnym ustavu na pistovy motory tvrdi to samy. A jako 200kkm? To s tim autem v zivote nenajedu, myslim ze budu rad kdyz kastle vydrzi 50 tisic a za dejme tomu 7tisic ktery by me stal vybrus mam spooooooustu oleje na dolivani nehlede na to ze jeste na predchozi strance nekdo psal ze to ten olej stejne bere hlavou, na ktery sem se naopak docela vyradil.
A jak tu vsichni pisete at udelam vybrus atd to neni o tom ze to nechci delat protoze sem linej nebo chci setrit nebo neco ja to nechci delat protoze to proste neni potreba. Ve skole sme delali letecky pistovy motory a jestli sem se neco naucil tak i to ze i kdyz se dela skutecne generalni oprava motoru tak to neznamena vymenu veskerejch dilu a vybrus, navic s kvalitou soucasnejch dilu z ruska bych se zdrahal jestli tam dat novej dil nebo opotrebovanej ale zachovalej puvodni. A kamarad tedko dela z motoru postgradual a pracuje ve vyzkumnym ustavu na pistovy motory tvrdi to samy. A jako 200kkm? To s tim autem v zivote nenajedu, myslim ze budu rad kdyz kastle vydrzi 50 tisic a za dejme tomu 7tisic ktery by me stal vybrus mam spooooooustu oleje na dolivani nehlede na to ze jeste na predchozi strance nekdo psal ze to ten olej stejne bere hlavou, na ktery sem se naopak docela vyradil.
Fiat 126, 1988 - low daily
Fiat 126, 1982 - barbie car
Vaz 2102, 1980 - pi-vaz
Vaz 2103, 1978 - expediční speciál
Vaz 2103, 1973 - rat rod
Fiat 126, 1982 - barbie car
Vaz 2102, 1980 - pi-vaz
Vaz 2103, 1978 - expediční speciál
Vaz 2103, 1973 - rat rod
Re: oprava motoru 1,5
Moje zkušenost je malinko jiná, než jak tu píší kluci, a sice taková, že mnoho motorů, u nichž se vyměnily pouze kroužky (bez výbrusu), v pohodě jezdilo dál a nebyl s nimi žádný problém ani po více než 100.000 km. Někdy se ovšem stalo, že po poměrně krátké době to bylo ve stejné fázi, jako předtím - čili to byly svým způsobem vyhozené peníze. Každý motor je jiný. Za svůj poměrně nedlouhý život jsem poskládal několik desítek motorů, možná jich bylo řádově i víc, a pokaždé se konal jiný výsledek.
Nevím, jestli motor chceš vyndávat z auta proto, že budeš dávat jiný, anebo kvůli opravě - jsem líný to tu hledat. Pokud bys chtěl vyndávat motor jen kvůli jeho opravě, není to nutné. Veškeré jmenované komponenty lze vyměnit na motoru namontovaném ve vozidle - hlavní i ojniční uložení, samozřejmě kroužky.
Osobně bych na Tvém místě také "pouze" překroužkoval původní písty. Je pravděpodobné, že to bude bez problémů fungovat. Kvalita současně dodávaných pístů coby náhradních dílů není dobrá - zlatý originál (osobní zkušenost). A nemyslím si, že bys musel nutně kvůli tomu dolévat litry oleje, to vůbec nemusí být pravda. Pokud si kroužky sednou dobře, utáhne se motor tak, jako kdyby byl po výbrusu.
Jinak POZOR - i výměna kroužků a uložení kliky znamená nutnost zajíždění, a to minimálně 3-5 tisíc km. Zajíždění spočívá v pomalé akceleraci (žádné ostré rozjezdy) a udržování otáček okolo maxima, resp. pod patou točivého momentu (u motoru Lada 2103 je to cca 2500-3500 rpm, později i kousek výš - nepodtáčet, nepřetáčet). Kopec jet šedesát radši trojkou než čtyřkou, atd...
Nevím, jestli motor chceš vyndávat z auta proto, že budeš dávat jiný, anebo kvůli opravě - jsem líný to tu hledat. Pokud bys chtěl vyndávat motor jen kvůli jeho opravě, není to nutné. Veškeré jmenované komponenty lze vyměnit na motoru namontovaném ve vozidle - hlavní i ojniční uložení, samozřejmě kroužky.
Osobně bych na Tvém místě také "pouze" překroužkoval původní písty. Je pravděpodobné, že to bude bez problémů fungovat. Kvalita současně dodávaných pístů coby náhradních dílů není dobrá - zlatý originál (osobní zkušenost). A nemyslím si, že bys musel nutně kvůli tomu dolévat litry oleje, to vůbec nemusí být pravda. Pokud si kroužky sednou dobře, utáhne se motor tak, jako kdyby byl po výbrusu.
Jinak POZOR - i výměna kroužků a uložení kliky znamená nutnost zajíždění, a to minimálně 3-5 tisíc km. Zajíždění spočívá v pomalé akceleraci (žádné ostré rozjezdy) a udržování otáček okolo maxima, resp. pod patou točivého momentu (u motoru Lada 2103 je to cca 2500-3500 rpm, později i kousek výš - nepodtáčet, nepřetáčet). Kopec jet šedesát radši trojkou než čtyřkou, atd...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava motoru 1,5
V minulom storoci sa v Tuzexe predavali specialne goetze kruzky, ktore mali vyslovane deklarovane pouzitie v motoroch s najazdenymi minimalne 100 000km. Pouzil som ich v S100 s najazdenymi cca 110 000km. Ako som spominal v inom prispevku, motor najazdil dalsich cca 100 000km a prezil karoseriu....
Roman
Re: oprava motoru 1,5
Přidávám se také k výměmě těch píst.kroužků,před asi 20 lety jsme s otčímem sehnali na jeho 1200 opravárenské kroužky 76mm +0,1 (sovětské-litinové),pilníčkem se dodělala vůle v zámku a po cca 500 kilometrech motor tahal jako ďas,kopce co se jezdily na trojku najednou brala čtyřka,olej to nebralo ,motor sloužil dalších 60 tkm-nakonec to samozřejmě shnilo...
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: oprava motoru 1,5
Ohladom toho vstrekovania...Ak uz davat vstrekovanie, tak viacbodove MPI. SPi je natolko blbe, ze vacsina veci ide z tabuliek, ktore su stavane na 1,7, kdežto MPi si už ako tak vie poradiť (ma naviac vahu vzduchu a detonacne cidlo). Ale aj tak to nebude ono. Prestavba na MPi je náročná, ja som ju zazil, ono sa zda, ze tie motory su rovnake, ale maju spolocne asi tolko ako brusny a toaletny papier (oba su papiere, ale toaletak nenahradis ). Existuje aj vstrekovanie pre 1,5, mam ho doma, avsak je to polosekvencne, bez detonacneho cidla, cize v podstate nieco ako to SPi. Navyse pri prestavbe treba inu hlavu, rozvody atd atd. Ale vysledok stoji zato. Cipovanie je druha kategoria, je to asi tak 2 tyzdne vozenia sa vo dvojici, jeden jazdi, druhy čumí do PC a potom sa upravuje, upravuje a upravuje....A to vravim o tom lahsom sposobe, kedy sa to vsetko da spravit bez vyberania RJ z auta, priamo cez OBDII.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: oprava motoru 1,5
Určitě bych podniknul opatření proti únikům oleje. Ono se to nezdá, větší nebo častější dolévání oleje je tak na velice krátkodobé doježdění auta, nebo důkladné odstranění úniku. Jinak to leze nesmyslně do peněz, které by se daly využít účelněji, třeba na tu vlastní opravu úniku, nebo na jiné investice do auta.
Jen pro příklad: bylo to u Fiata126p, kde jsem počítal, že ho dojezdím tak do 5 let. Olej žral v průběhu doby 0,3-0,7 litru oleje na 1000 km. Odstraňovaly se jen největší úniky guferem (1x) a přetěsnění vany (3x) vyjma jiných oprav. Olej chcal převážně okolo motoru, který byl trvale hodně mastný, i po přetěsňování. Jen se spotřeba dolívání snížila k 0,3 litru na 100 km.
Vana měla obsah 2,5 litru a měnil se při krátkých trasách po 7 tkm. Řeklo by se nic moc náročného. Jenže dolívání do výměny bylo i tak vždy víc, než celý obsah olejové náplně. Nakonec jsem ho dojížděl skoro 13 let (1999-2012), něco málo přes 110 tkm. Když jsem ze zvědavosti podle sešítku vysčítal všechny výměny oleje včetně dolévání, dostal jsem se k číslu 122 litrů spotřebovaného oleje. Kupoval jsem polosyntetiku s odhadnutou průměrnou cenou za tu dobu kolem 125 Kč/litr (značkovou ze sudu). Dal někdo z Vás na ujetí 122 tkm za olej přes 15 000 Kč ? Asi ne. Tak než to dáte, tak si zvažte, kolik oleje má cenu do auta nalít a na jak dlouho má cenu nechávat aktuální stav. Kdybych to věděl předem, asi bych hned ze začátku sháněl co nejnovější, nebo úplně nový motor a asi by mi to nedalo ani moc práce. Nebo možná dal auto dřív pryč. Ale zase na druhou stranu nežralo na extrémně krátkých trasách tak moc benzínu a několik denních krátkých popojíždění. (To auto jezdilo 8 let, 7 dní v týdnu včetně zimy 5-6 popojíždění denně do 5 km se studeným motorem, přeparkování mezi to ani nepočítám v létě, v mrazu.) Bylo mi líto tak krutě likvidovat jiný auto téměř trvale jízdou se studeným motorem asi 80% celkově najetých kilometrů. Asi bych na druhou stranu jinej verk obtížně udržoval se všemi ostatními nízkými náklady).
Teď u 21043 při 183 tkm dolívám od úplného začátku, celkem asi 0,8 litru po 6tkm. Nájezd pod 8 tkm za rok při běžných trasách. U novějšího Fiata mezi výměnou nedolévám nic-toho teď používám na krátký trasy, ale nejsou tak drastické jako ty dřívější. Po stránce oleje jsem v současné době maximálně spokojenej. To že mě veškerý olej vyjde při běžných výměnách o dost méně, zhruba kolem 40% co u f126p ! ! ! - netřeba ani náročně počítat.
Hlasuju za novější motor bez úniku, nebo tu generálku s výbrusem.
Jen pro příklad: bylo to u Fiata126p, kde jsem počítal, že ho dojezdím tak do 5 let. Olej žral v průběhu doby 0,3-0,7 litru oleje na 1000 km. Odstraňovaly se jen největší úniky guferem (1x) a přetěsnění vany (3x) vyjma jiných oprav. Olej chcal převážně okolo motoru, který byl trvale hodně mastný, i po přetěsňování. Jen se spotřeba dolívání snížila k 0,3 litru na 100 km.
Vana měla obsah 2,5 litru a měnil se při krátkých trasách po 7 tkm. Řeklo by se nic moc náročného. Jenže dolívání do výměny bylo i tak vždy víc, než celý obsah olejové náplně. Nakonec jsem ho dojížděl skoro 13 let (1999-2012), něco málo přes 110 tkm. Když jsem ze zvědavosti podle sešítku vysčítal všechny výměny oleje včetně dolévání, dostal jsem se k číslu 122 litrů spotřebovaného oleje. Kupoval jsem polosyntetiku s odhadnutou průměrnou cenou za tu dobu kolem 125 Kč/litr (značkovou ze sudu). Dal někdo z Vás na ujetí 122 tkm za olej přes 15 000 Kč ? Asi ne. Tak než to dáte, tak si zvažte, kolik oleje má cenu do auta nalít a na jak dlouho má cenu nechávat aktuální stav. Kdybych to věděl předem, asi bych hned ze začátku sháněl co nejnovější, nebo úplně nový motor a asi by mi to nedalo ani moc práce. Nebo možná dal auto dřív pryč. Ale zase na druhou stranu nežralo na extrémně krátkých trasách tak moc benzínu a několik denních krátkých popojíždění. (To auto jezdilo 8 let, 7 dní v týdnu včetně zimy 5-6 popojíždění denně do 5 km se studeným motorem, přeparkování mezi to ani nepočítám v létě, v mrazu.) Bylo mi líto tak krutě likvidovat jiný auto téměř trvale jízdou se studeným motorem asi 80% celkově najetých kilometrů. Asi bych na druhou stranu jinej verk obtížně udržoval se všemi ostatními nízkými náklady).
Teď u 21043 při 183 tkm dolívám od úplného začátku, celkem asi 0,8 litru po 6tkm. Nájezd pod 8 tkm za rok při běžných trasách. U novějšího Fiata mezi výměnou nedolévám nic-toho teď používám na krátký trasy, ale nejsou tak drastické jako ty dřívější. Po stránce oleje jsem v současné době maximálně spokojenej. To že mě veškerý olej vyjde při běžných výměnách o dost méně, zhruba kolem 40% co u f126p ! ! ! - netřeba ani náročně počítat.
Hlasuju za novější motor bez úniku, nebo tu generálku s výbrusem.
Re: oprava motoru 1,5
Mno a kdyby jsi do Fiatu hned ze startu, misto te potrouble polosyntetiky, dal kvalitni mineral 20w50, bylo by po problemu
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/