Skautská Niva - "Červenáček"
Moderátor: Moderátoři
- skautmalenovice
- Příspěvky: 130
- Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
- Bydliště: Zlín-Malenovice
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Tak specifikace toho "Diesel" oleje je:
ACEA A3/B3/B4/E3 /E5
MB 228.1 + 228.3, 229.1
Takže by to mělo být v pořádku, ne?
Spíš mi vrtá hlavou API SL. Jestli SL obsahuje přísady
proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi
a opotřebení.
ACEA A3/B3/B4/E3 /E5
MB 228.1 + 228.3, 229.1
Takže by to mělo být v pořádku, ne?
Spíš mi vrtá hlavou API SL. Jestli SL obsahuje přísady
proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi
a opotřebení.
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Prosimte ger asi nedocet do konce ze je i do benzinovych motoru.
Zrovna dnes jsem si byl vyzvednout http://www.superoleje.cz/mogul-gxfe-10w40-10l ...
Zrovna dnes jsem si byl vyzvednout http://www.superoleje.cz/mogul-gxfe-10w40-10l ...
®; Člen LKCS
- skautmalenovice
- Příspěvky: 130
- Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
- Bydliště: Zlín-Malenovice
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Tak včera jsem úspěšně vyměnil olej ve výše uvedených částech. Když pominu neuvěřitelnou sílu, která byla potřeba pro uvolnění vypouštěcích a kontrolních šroubů, tak to probíhalo v pohodě. Až na moment, kdy jsem chtěl rukou sundat olejový filtr a dát tam nový. Protože na to nemám onen nástroj, tak jsem nakonec použil šmirgl papír a s tím už to šlo.
Na druhém a třetím obrázku vidíte problémy, na které jsem narazil (je jich více), ale zatím budu řešit tyto. U té tyče netuším, zda je ihned nutná výměna, nejspíš ano. U toho výfuku je ve vyznačeném místě mokro a jde tudy ven část kouře, takže ten je jasný.
Na druhém a třetím obrázku vidíte problémy, na které jsem narazil (je jich více), ale zatím budu řešit tyto. U té tyče netuším, zda je ihned nutná výměna, nejspíš ano. U toho výfuku je ve vyznačeném místě mokro a jde tudy ven část kouře, takže ten je jasný.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Jde tama kouř a není to výrazně očazené? Zvláštní, omázni to tmelem a zašroubuj do toho šroubek, to je rada, co? Ale mám tak 3 roky "opravený" střední díl a fachčí to .
Tu tyč vyměň, tam není na co čekat.
Tu tyč vyměň, tam není na co čekat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- skautmalenovice
- Příspěvky: 130
- Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
- Bydliště: Zlín-Malenovice
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
U toho výfuku se to zhoršuje po každé jízdě. Při jízdě odtud jde hustý kouř. Takže když jedu, kouř leze přes prostor motoru ven . Po dojetí z toho kape. Takže asi nebudu tmelovat, ale vyměním ten díl. Máme mezi díly jeden použitý, ale v lepším stavu.Koko Loko píše:Jde tama kouř a není to výrazně očazené? Zvláštní, omázni to tmelem a zašroubuj do toho šroubek, to je rada, co? Ale mám tak 3 roky "opravený" střední díl a fachčí to .
Tu tyč vyměň, tam není na co čekat.
Konečně se mi podařilo objevit místo, ze kterého je prostor motoru pravidelně zaprskaný olejem - máme malou dírku přímo na víku ventilů. Na fóru jsem podobný případ nenašel. Mám to zkusit zatmelovat? Nebo to není chytré, když se jedná o prostor s olejem?
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Len dodam, ze idealne az po odmontovani vika z auta:-)
Mne sa tam podarilo spravit dieru len ked som sa snazil odvrtat drziak spi filterboxu. Nechcel som vrtat prihlboko, tak som zavrtal trochu a zabral kombinackami. A diera 5mm na svete. Dovtedy som si ani nevsimol, ze viko je dvojite -z dvoch tenkych plechov zlisovanych dokopy. Zvaril som ich a pohoda.
Urcite sa aj tak zide nastavit ventily, tak to zhadzovanie vika nebude az tak zbytocna robota.
Mne sa tam podarilo spravit dieru len ked som sa snazil odvrtat drziak spi filterboxu. Nechcel som vrtat prihlboko, tak som zavrtal trochu a zabral kombinackami. A diera 5mm na svete. Dovtedy som si ani nevsimol, ze viko je dvojite -z dvoch tenkych plechov zlisovanych dokopy. Zvaril som ich a pohoda.
Urcite sa aj tak zide nastavit ventily, tak to zhadzovanie vika nebude az tak zbytocna robota.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- skautmalenovice
- Příspěvky: 130
- Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
- Bydliště: Zlín-Malenovice
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Víko jsem sundal a nechal svařit za 30,- Kč od chlapů, kteří pár metrů od parkoviště pokládají nové plynové potrubí a mají tam s sebou výbavičku. To vyšlo hezky.Majo píše:Len dodam, ze idealne az po odmontovani vika z auta:-)
Mne sa tam podarilo spravit dieru len ked som sa snazil odvrtat drziak spi filterboxu. Nechcel som vrtat prihlboko, tak som zavrtal trochu a zabral kombinackami. A diera 5mm na svete. Dovtedy som si ani nevsimol, ze viko je dvojite -z dvoch tenkych plechov zlisovanych dokopy. Zvaril som ich a pohoda.
Urcite sa aj tak zide nastavit ventily, tak to zhadzovanie vika nebude az tak zbytocna robota.
Jak Majo píše o nastavení ventilů - do toho se asi nemám pouštět, když jsem neználek, nebo je někde nějaký blbuvzdorný návod?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146skautmalenovice píše:... nastavení ventilů ...
A máš tuším 1,6 karb, tak to bude přesně podle odkazu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- skautmalenovice
- Příspěvky: 130
- Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
- Bydliště: Zlín-Malenovice
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Luděk Musil píše:Zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146skautmalenovice píše:... nastavení ventilů ...
A máš tuším 1,6 karb, tak to bude přesně podle odkazu. L.
Díky, na tohle jsem nenatrefil. Bez roztáčecí kliky to bude složitější, že?
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
trochu ano, ale v podstate staci zaradit najvyssi prevodovy stupen(5 alebo 4) a tlacit auto dopredu. Velmi pomaly....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- skautmalenovice
- Příspěvky: 130
- Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
- Bydliště: Zlín-Malenovice
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Díky. To bude na parkovišti na sídlišti docela sranda, snad bude mít nějaký brácha volno, ať to netlačím sám.Majo píše:trochu ano, ale v podstate staci zaradit najvyssi prevodovy stupen(5 alebo 4) a tlacit auto dopredu. Velmi pomaly....
PS: naše víko ventilů je jen z jedné vrstvy plechu.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Muzes vyheverovat kolo a tocit kolem ve vzduchu a nebudes muset potupne tlacit . S vysroubovanymi svickami to jde lepe .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Nejjednodušší je sehnat si klíč na matici řemenice. Je to tuším 38 mm.
VAZ 1117