Skautská Niva - "Červenáček"

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Tak specifikace toho "Diesel" oleje je:

ACEA A3/B3/B4/E3 /E5
MB 228.1 + 228.3, 229.1
Takže by to mělo být v pořádku, ne?

Spíš mi vrtá hlavou API SL. Jestli SL obsahuje přísady
proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi
a opotřebení.
Obrázek
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od ger007 »

Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Raduz »

Prosimte ger asi nedocet do konce ze je i do benzinovych motoru.
Zrovna dnes jsem si byl vyzvednout http://www.superoleje.cz/mogul-gxfe-10w40-10l ...
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Tak včera jsem úspěšně vyměnil olej ve výše uvedených částech. Když pominu neuvěřitelnou sílu, která byla potřeba pro uvolnění vypouštěcích a kontrolních šroubů, tak to probíhalo v pohodě. Až na moment, kdy jsem chtěl rukou sundat olejový filtr a dát tam nový. Protože na to nemám onen nástroj, tak jsem nakonec použil šmirgl papír a s tím už to šlo.

Na druhém a třetím obrázku vidíte problémy, na které jsem narazil (je jich více), ale zatím budu řešit tyto. U té tyče netuším, zda je ihned nutná výměna, nejspíš ano. U toho výfuku je ve vyznačeném místě mokro a jde tudy ven část kouře, takže ten je jasný.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jde tama kouř a není to výrazně očazené? Zvláštní, omázni to tmelem a zašroubuj do toho šroubek, to je rada, co? Ale mám tak 3 roky "opravený" střední díl a fachčí to :-) .

Tu tyč vyměň, tam není na co čekat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Koko Loko píše:Jde tama kouř a není to výrazně očazené? Zvláštní, omázni to tmelem a zašroubuj do toho šroubek, to je rada, co? Ale mám tak 3 roky "opravený" střední díl a fachčí to :-) .

Tu tyč vyměň, tam není na co čekat.
U toho výfuku se to zhoršuje po každé jízdě. Při jízdě odtud jde hustý kouř. Takže když jedu, kouř leze přes prostor motoru ven . Po dojetí z toho kape. Takže asi nebudu tmelovat, ale vyměním ten díl. Máme mezi díly jeden použitý, ale v lepším stavu.

Konečně se mi podařilo objevit místo, ze kterého je prostor motoru pravidelně zaprskaný olejem - máme malou dírku přímo na víku ventilů. Na fóru jsem podobný případ nenašel. Mám to zkusit zatmelovat? Nebo to není chytré, když se jedná o prostor s olejem?
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

To víko je plechový, tak to zavař.
VAZ 1117
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Majo »

Len dodam, ze idealne az po odmontovani vika z auta:-)
Mne sa tam podarilo spravit dieru len ked som sa snazil odvrtat drziak spi filterboxu. Nechcel som vrtat prihlboko, tak som zavrtal trochu a zabral kombinackami. A diera 5mm na svete. Dovtedy som si ani nevsimol, ze viko je dvojite -z dvoch tenkych plechov zlisovanych dokopy. Zvaril som ich a pohoda.
Urcite sa aj tak zide nastavit ventily, tak to zhadzovanie vika nebude az tak zbytocna robota.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Majo píše:Len dodam, ze idealne az po odmontovani vika z auta:-)
Mne sa tam podarilo spravit dieru len ked som sa snazil odvrtat drziak spi filterboxu. Nechcel som vrtat prihlboko, tak som zavrtal trochu a zabral kombinackami. A diera 5mm na svete. Dovtedy som si ani nevsimol, ze viko je dvojite -z dvoch tenkych plechov zlisovanych dokopy. Zvaril som ich a pohoda.
Urcite sa aj tak zide nastavit ventily, tak to zhadzovanie vika nebude az tak zbytocna robota.
Víko jsem sundal a nechal svařit za 30,- Kč od chlapů, kteří pár metrů od parkoviště pokládají nové plynové potrubí a mají tam s sebou výbavičku. To vyšlo hezky.

Jak Majo píše o nastavení ventilů - do toho se asi nemám pouštět, když jsem neználek, nebo je někde nějaký blbuvzdorný návod? :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

skautmalenovice píše:... nastavení ventilů ...
Zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146
A máš tuším 1,6 karb, tak to bude přesně podle odkazu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Luděk Musil píše:
skautmalenovice píše:... nastavení ventilů ...
Zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146
A máš tuším 1,6 karb, tak to bude přesně podle odkazu. L.

Díky, na tohle jsem nenatrefil. Bez roztáčecí kliky to bude složitější, že?
Obrázek
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Majo »

trochu ano, ale v podstate staci zaradit najvyssi prevodovy stupen(5 alebo 4) a tlacit auto dopredu. Velmi pomaly....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Majo píše:trochu ano, ale v podstate staci zaradit najvyssi prevodovy stupen(5 alebo 4) a tlacit auto dopredu. Velmi pomaly....
Díky. To bude na parkovišti na sídlišti docela sranda, snad bude mít nějaký brácha volno, ať to netlačím sám. :wink:

PS: naše víko ventilů je jen z jedné vrstvy plechu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Muzes vyheverovat kolo a tocit kolem ve vzduchu a nebudes muset potupne tlacit :-) . S vysroubovanymi svickami to jde lepe :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Nejjednodušší je sehnat si klíč na matici řemenice. Je to tuším 38 mm.
VAZ 1117
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“